abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 679 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Guardian přináší rozhovor se zaměstnancem amerických tajných služeb, který zveřejnil dokumenty popisující praktiky NSA při šmírování lidí na celém světě. Z obav o svou bezpečnost emigroval z USA do Hong-Kongu. Jak uvádí v rozhovoru, k činu se odhodlal kvůli obavám o svobodu společnosti a z nesouhlasu s pošlapáváním lidských práv, sbírání, archivování a zneužívání informací vládou.

    10.6.2013 09:54 | qqqwwweee | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mikirc avatar 10.6.2013 10:12 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Budis mu zeme lehka, kazdy dobry cin bude po zasluze potrestan. Si mysli, ze si ho amici nenajdou?
    Byl jednou jeden...
    10.6.2013 10:39 Mozzerela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Najdou nenajdou, hlavně jde o to, jaká země jim ho vydá
    10.6.2013 10:48 Mozzerela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    + nejlepší, co mohl udělat, je objevit se na veřejnosti - těžko se něho zbavuje, když na něm visí kamery; představte si, co by se stalo kdyby byl Assange najednou pohřešovaný: i kdyby umrznul někde v pangejtu, odnese to USA
    10.6.2013 10:52 Mozzerela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    GeoRW avatar 11.6.2013 07:23 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    zaujimave, ze povedal, ze tato kauza prepukne tento rok. Asi to uz mali naplanovane, len ta osoba whistleblowera je ina. Mozno je to kamuflaz a ten tipek, co sa k tomu priznal, v skutocnosti danymi informaciami nedisponoval a kryje nejaku vacsiu rybu.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Sešívaný avatar 10.6.2013 11:18 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Nemyslím si, že by ho teď chtěli zlikvidovat. Borec s největší pravděpodobností už vyklopil to nejzajímavější, co ví, takže už asi moc riziko nepředstavuje. A nepřijde mi, že by americké tajné služby likvidovali jen kvůli pomstě, jako to dělají Rusáci nebo Mosad.

    Největší riziko u něj asi teď je, že ho dostanou do USA a tam si půjde sednout do konce života do nějakého ne moc fajnového vězení.

    mikirc avatar 10.6.2013 12:33 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Riziko sice nepredstavuje, ale prave ta moznost jej odsoudit a soupnout jej do toho nejhorsiho vezeni co maji by byl exemplarni priklad toho jak dopadnou ti, kteri by se chteli o neco podobneho pokusit.
    Byl jednou jeden...
    10.6.2013 16:08 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Přesně tak, nejde o pomstu, ale o příklad – jiní by ho mohli následovat a to by se jim ten režim brzy rozpadl.
    10.6.2013 18:01 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ještě hrozí, že mu někdo dá nějaké vlivné ocenění za přínos žurnalistice a demokracii, a pak s ním nic nezmůžou, aniž by z něj udělali disidenta nebo mučedníka.
    Sešívaný avatar 10.6.2013 21:27 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Já jsem se nebavil o odsouzení. Že do konce života shnije v americkém kriminále, je docela pravděpodobné, ostatně v mnoha jiných státech by asi dopadl podobně. Takovéto činy se většinou kvalifikují jako vlastizrady a ty jsou ve většině států "odměněny" vysokým trestem právě kvůli tomu odrazujícímu účinku. Bavil jsem se o fyzické likvidaci. Tam to moc odrazující účinek nemá, protože pokud to udělají potají (což už nemůžou), tak se o tom nikdo nedozví a tudíž to nemůže nikoho odradit, a pokud by to udělali tak, že by se to rozneslo, tak by to byla taková negativní publicita, kterou si žádná administrativa nemůže dovolit.

    Jak říkám, fyzicky likvidovali bez toho, aniž by ten člověk ještě znamenal nějakou hrozbu, hlavně Rusové za studené války, protože v SSSR se na veřejné mínění moc nehrálo.

    Disclaimer: Já tomu týpkovi samozřejmě fandím. Takoví whitlebloweři jsou hrozně důležitým nástrojem proti přerůstání Systému.

    Sešívaný avatar 10.6.2013 21:31 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Mimochodem u nás je vlastizrada odměněna 15-20 lety, případně výjimečným trestem (20-30 nebo doživotí), takže taky solidní sada. A mám obavu, že v USA to je ještě přísnější.
    10.6.2013 22:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Jak říkám, fyzicky likvidovali bez toho, aniž by ten člověk ještě znamenal nějakou hrozbu, hlavně Rusové za studené války, protože v SSSR se na veřejné mínění moc nehrálo.
    zato ve Státech se hrálo ...
    Sešívaný avatar 10.6.2013 22:57 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Je trošku rozdíl v tom, když po někom pošle tajná služba zabijáka, který ho odkrágluje prostě jen v zájmu dané tajné služby, a když je někdo ve veřejném procesu usvědčený z vlastizrady a odsouzený k trestu smrti, ač jeden z těch dvou lidí byl usvědčený na základě důkazů, které byly dost diskutabilní.
    little.owl avatar 10.6.2013 23:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ve spojenych statech to melo v 50.letech k regulernim procesum velmi daleko, staci se kouknout treba na HUAC (House Committee on Un-American Activities), McCarthyism se stal pojem a na to dojeli i lide jako Charlie Chaplin.
    A former Red Hat freeloader.
    Sešívaný avatar 10.6.2013 23:29 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    To nijak nepopírám. Nicméně Juliu Rosenbergovi byla v tomto případě prokázána vina dost jednoznačně. Kampaň za jeho osvobození byla vedená hlavně kvůli tomu, že klíčové důkazy stále v té době podléhaly státnímu tajemství a proto je veřejnost neznala. Jeho manželka to bohužel odnesla s ním. O špionáži asi věděla, ale aktivně se na ní pravděpodobně nepodílela.

    No, hlavně zrovna tady tento případ jaksi neobstojí jako argument, že americké tajné služby likvidovaly veřejně nepohodlné lidi. Paradoxně FBI do poslední chvíle lobbovala za to, aby jim byl trest snížený na doživotí, protože doufali, že Julia Rosenberga to věžení zlomí a vysype jim další sovětské agenty. Mrtvý už jim toho moc neřekl.

    11.6.2013 00:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    že klíčové důkazy stále v té době podléhaly státnímu tajemství a proto je veřejnost neznala.
    neříkal jsi výše něco o veřejném procesu?

    - já si v tomto kontextu "veřejný" představuji tak, že se jej veřejnost může účastnit (tedy i znát důkazy), nezdá se mi k takovému označení postačující samotný fakt, že veřejnost ví, že nějaký proces běží ...
    No, hlavně zrovna tady tento případ jaksi neobstojí jako argument, že americké tajné služby likvidovaly veřejně nepohodlné lidi.
    to jsem neřekl; pouze jsem zpochybnil tvé zdůvodnění nějakými ohledy na veřejné mínění, pro což myslím tento příklad obstojí velmi dobře ... ostatně sám si pak odpovídáš, že zájmem tajné služby bylo v tom případě spíše vymlátit z nich další informace, nežli ukolébat amerického voliče, že přeci nejsme takové zrůdy jako sověti
    mikirc avatar 10.6.2013 11:11 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Nerekl, ze by amiky zajimalo jestli jim ho china vyda nebo ne, poslou pro nej treba segala a ten jim ho privede. A pak ho odsoudi :) Tak snad nas ty americke filmy neco naucily ne? :D

    I tak, udelal mozna dobou vec, ale zajimalo by mne jestli pomyslel na ty nasledky, ze ted uz asi nebude zit uplne normalni zivot.
    Byl jednou jeden...
    pavlix avatar 10.6.2013 11:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    I tak, udelal mozna dobou vec, ale zajimalo by mne jestli pomyslel na ty nasledky, ze ted uz asi nebude zit uplne normalni zivot.
    Nejspíš ho nežil už předtím, nebo alespoň necítil, že by ho žil, pod tíhou informací, které měl k dispozici.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.6.2013 12:37 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Pošlou na něj bezpilotní letadlo. Takhle se dnes zachází s nepřáteli amerického lidu. Soud je zbytečné zdržení. Taky by se mohlo stát, že by nebylo za co ho odsoudit.
    10.6.2013 16:05 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Nerekl, ze by amiky zajimalo jestli jim ho china vyda nebo ne, poslou pro nej treba segala a ten jim ho privede. A pak ho odsoudi :)
    To si muzou americani dovolit nekde v Pakistanu. U Ciny to nikdy nezkusi. Cinani by totiz pak mohli do USA poslat par milionu svych vojaku...
    mikirc avatar 10.6.2013 18:16 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ja to myslel, ze poslou jednoho nebo dva agenty, kteri ho najdou a tajne dopravi do USA. A tam treba na letisti ho jakoze legalne zatknou.
    Byl jednou jeden...
    10.6.2013 22:43 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    To riskovat v Cine nebudou. Cina neni pakistan, kde si delaj co chtej, v Cine by se jim mohlo klidne stat, ze nekoho extremne naserou, a ten udela "lusk" a US prestane existovat. A nepotrebuje na to ani jedinej vystrel, staci kdyz jim Cina uz nepuci ani peny.

    Mimochodem, ten clovek zjevne neni vubec blbej, protoze zvolil ze vsech moznosti tu asi nejlepsi. Cina je totiz defakto "zapadni stat" (zivotnim stylem), narozdil trebas od Ruska.
    10.6.2013 11:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Si mysli, ze si ho amici nenajdou?
    patrně ano - tedy ti propagandou zblblí ovčani, kteří by mu otravovali běžnej život, jinak tajné služby se na něj nejspíš vykašlou, vodkráglovat ho by v dané situaci bylo spíše kontraproduktivní
    10.6.2013 16:06 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Určitě teď znásilňuje nějakou štětku, což brzy vyjde najevo a zavřou ho.
    10.6.2013 10:54 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Jak pise Mozarella, taky si myslim ze zverejneni se tomu typkovi hodne pomohlo. V kazdym pripade respekt!

    10.6.2013 19:08 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Souhlas, mohlo by takových lidí být víc, zvlášť těch z vysokejch postů.. Když už teda všechno musí bejt tajný, tak ať víme aspoň něco.. Btw Nejkrásnější zákon..
    10.6.2013 11:11 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Určitě nebude týmový hráč, spolehlivý zaměstnanec ani zákonů dbalý občan, ale klobouk dolů před jeho morální odvahou.

    Možná jej ta publicita zachrání, ale spíš nemá šanci. Zákon porušil a morální pohnutky soudce zajímat nebudou.
    10.6.2013 11:40 Mozzerela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Určitě nebude týmový hráč
    Záleží, za jaký hraje tým - nesobecká loajalita ke svobodě lidstva mi přijde jako dobrá týmová práce
    10.6.2013 14:26 s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    cert vi, jak by dopadnul pred soudem. Jiste bude nejaky zakon rikat neco o vynaseni tajnych informacich, na druhou stranu je tu zakon ustavni, ktery jiste rika neco o soukromi a svobode. Takze IMO by minimalne mel slusnou sanci, ze z toho vyvazne.
    10.6.2013 14:47 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    nejhorší bude, až na něj vybalí (třeba až u Nejvyššího soudu), že prozrazením ohrozil všechny občany USA a nakonec bude za zrádce lidu, který hodné NSA chrání před zlým Alibabou
    10.6.2013 11:13 oldjay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Hong-Kong, tedy dnes už prakticky Čína, to emigroval opravdu do té správné země :-))
    10.6.2013 11:22 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Myslím, že ví moc dobře, proč právě tam.
    10.6.2013 14:07 oldjay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Myslíš jako, že nepřítel mého nepřítele je můj přítel ikdyž je to ještě větší lump?
    10.6.2013 14:21 kaštan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    No určitě si zemi nevybíral dle ceny letenky...
    10.6.2013 14:30 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Předpokládám, že jako spolupracovník CIA zná, do jaké míry jednotlivé země vydávají občany USA, a zvolil si pro něj nejlepší kompromis.
    10.6.2013 14:55 oldjay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Tak že pro nezištného bojovníka za svobodu je nejlepší kompromis přestěhovat se do Číny. No je fakt, že mohl ještě zkusit Servní Koreu :-))
    12.6.2013 12:11 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Přesně tak. Zrovna na takového Mirka Dušína, který se v zájmu ochrany soukromí stal disidentem v milovaných rodných USA, zrovna na něj určitě čekají v Číně s otevřenou náručí :-D
    [:wq]
    13.6.2013 10:24 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Jo aha, takže on se taky (údajně) veřejně zmínil pro nějaký jihočínský plátek, že jeho vláda hákuje stovky serverů v Číně a jinde v Asii. Řekl bych, že gloriola a neposkvrněnost Mirka Dušína - pravého vlastence tím utrpěla povážlivé trhliny :-/ Ono to asi není nic nového, ale takhle veřejně na plnou hubu...

    BTW, potkal jsem nějaké další zajímavé čtení volně k tématu (kontext pro nezasvěcené) - mrkněte i do komentářů pod článkem.
    [:wq]
    10.6.2013 14:57 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Zrejme kvôli tomu, že má zaujimavé informácie, ktoré daná krajina ocení.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    10.6.2013 15:10 prd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    +1 - dobrá idea, nevíme, co všechno má za informace
    LukynZ avatar 10.6.2013 12:37 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    No i po tom vsem jsem "prekvapive" zjistil, ze pro stado se vubec nic nemeni a dal se bude past na smrdutych polich :)
    10.6.2013 12:45 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Všem je to totálně u zadku a bude i nadále protože pívko a lídl je přednější...
    LukynZ avatar 10.6.2013 13:17 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Bohuzel, je to neskutecne a nepochopilne...ale na druhou stranu se tim i vysvetluje hodne veci ve spolecnosti a proc jsou veci tak jak jsou
    10.6.2013 16:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Nevim, jestli považujete, pánové, HN za dostatečně mainstream, ale o případu informují.
    10.6.2013 17:37 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Psali o tom i na idnes (kupodivu to je celkem dobrý článek), ale když se podíváš do diskuze, tak to lidé schvalují ze strachu před muslimy. Prý bez podobných programů by nás už úplně ovládli. Lidí co jsou proti je menšina.
    10.6.2013 17:49 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Nevidím to se Západem optimisticky.
    Pivko, Lídl, Fejcbuk a televize Nóva nás pravděpodobně opravdu zničí.
    "Mámo, vono to je pro naše dobro, aby nás neovládli teróristi..."
    LukynZ avatar 10.6.2013 18:17 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Je docela zvlastni, jak na jednu stranu lidi bojovali proti komunismu a policejnimu statu a i dnes maji plne huby kecu a nadavek na komunisty, estebaky a plivou na odhalene udavace...a pritom tyhle spolecnosti jsou naprosto stejni udavaci a donaseci stb jako kdysi Franta ze vchodu, ale nikomu to nevadi a jeste dobrovolne a radi ho hladi po pytlu a do ucha mu septaji co vse delaji a ukazuji fotky :)
    10.6.2013 18:54 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Víš proč? Protože tenhle systém je daleko propracovanější než reálnej socík... takovej Matrix 2.0. :-))
    11.6.2013 07:13 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Trefil jste do černého, či jak to říci...
    11.6.2013 15:49 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    IMHO To mas ako s Nemcami, su "poskvrneni" nacizmom, preto dnes ak spomenies pred Nemcom nieco ako narodnosti, nebodaj rasy, hned ta beru ako rasistu (Vtipy typu "Isiel A, B a C" nerozpravajte Nemcom). Proste nieco bolo zle, tak za najlepsiu ideu preberaju pravy opak, ci je dobra ci zla.
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    10.6.2013 22:49 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    jj, lidi jsou dementi ... terorismus/boj za svobodu (to zalezi z ktery strany ;D ) rocne prijde mozna na par desitek/stovek zivotu.

    Ochrana demokracie ... to uz sou desitky tisic ....

    A trebas takova automobilova doprava ... to jsou miliony...

    => jiste je logicky ucpat centimetrovou diru v prehradni zdi, kdyz vedle chcije voda kilometrovou prurvou. Kdyby se amini nesrali do muslimu, tak do 5-10let prestane existovat i ta tzv "teroristicka hrozba" ... jenze to by zaroven i znamenalo ... ze nebude protlacitelny dalsi omezovani obcanskych svobod a to se nehodi. Navic neustaly valceni drzi v chodu prumysl.
    Jendа avatar 10.6.2013 16:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Co bys mi doporučil jako náhradu Google Search?
    10.6.2013 16:49 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    10.6.2013 16:50 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Not even close...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    10.6.2013 17:09 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Argument?
    10.6.2013 23:18 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Zkoušel jsi to někdy používat? Pro češtinu prakticky nepoužitelné a když hledám např. recenze zboží, nabízí mi to téměř výhradně bezcenné agregátory dokonce pod úrovní Heureky.
    Jendа avatar 10.6.2013 16:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Takže místo Googlu bude mít moje data nějaká jiná firma? Win.
    10.6.2013 17:09 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Jaká data? Oni je vůbec neuchovávají
    Jendа avatar 10.6.2013 17:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Jaká data?
    Search history. Jako třeba že jsem hledal informace o pražském metru a pak informace o fosgenu.
    Oni je vůbec neuchovávají
    Nikoli, oni tvrdí, že je vůbec neuchovávají.
    10.6.2013 17:25 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Jasně a TOR si do šuplíku schovává veškerou komunikaci a dává jí rovnou NSA. Komu není rando...
    Jendа avatar 10.6.2013 17:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Jasně
    Non sequitur.
    a TOR si do šuplíku schovává
    Kdo je Tor? Tor nemá centrálního provozovatele, přes kterého by tekla všechna data a stačilo je ukládat.
    TOR si do šuplíku schovává veškerou komunikaci a dává jí rovnou NSA
    U Toru není ukládání dat technicky možné (nody si posílají balíky dat, kterým samy nerozumí). To je velký rozdíl oproti společnosti, která k těm datům má přístup a jen slibuje, že je neukládá. V prvním případě by bylo potřeba pro ukládání dat porušit zákony fyzikální a matematické, ve druhém stačí porušit zákony právní. Zatímco právní zákony se porušují každou chvíli (například společnosti, o kterých pojednává tento leak, ve svých Tos žádnou horkou linku do NSA nezmiňovaly), fyzikální zákony jsem ještě nikoho porušovat neviděl.
    Komu není rando...
    Dám svá data Googlu a on je leakne. Dobře, nevadí, budu hledat přes AOL. A sakra, ten je taky leaknul. Tak dáme šanci DDG. Co se asi stane? Kolikrát se ještě spálíme? Komu tedy není radno?
    10.6.2013 18:01 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Tak dáme šanci DDG. Co se asi stane?
    Non sequitur.
    Jendа avatar 10.6.2013 18:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Dobře, tak jinak. FBI přijde za DDG a řekne jim, že podle americké obdoby zákona pro uchovávání provozních a lokalizačních údajů jim odteď musí přeposílat všechny dotazy, které jsem jim do vyhledávání zadal. Když to neudělají, tak jim hrozí $10M pokuta nebo rovnou majitele zavřou. Co asi udělají?

    Nebo ještě jeden pokus. Nikoho z DDG neznám. Proč bych jim měl věřit, že to, co píšou někde na webu, je pravda?
    10.6.2013 18:20 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    A jak se proti tomu brání majitelé TOR non-exit nodů (buď zajistit komunikaci nebo zákaz používání, resp. kriminál)? Koho znáš tam?
    Jendа avatar 10.6.2013 18:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    1. Z exitu může jít TLS.
    2. Osobně se mi nikdy moc nelíbila myšlenka používat Tor pro anonymizaci, mnohem víc se mi líbí síť .onion plně oddělená od Internetu.
    3. Osobně znám jednoho vývojáře. Ale hlavně je to úplně jiná situace, protože to veřejné open-source může zkoumat (a zkoumá) leckdo, zatímco pro ukládání informací uvnitř firmy stačí dohoda pár zaměstnanců.
    Heron avatar 10.6.2013 19:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ad 2) Souhlas. Proto mám o něco raději FreeNet.
    Jendа avatar 10.6.2013 18:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Aha, non-exit. Klidně ji poskytnou, ať si s těmi zašifrovanými daty dělají, co chtějí? Minimálně český zákon nenutí ISP nějak magicky dešifrovat TLS provoz, který přes něj jde.
    10.6.2013 20:06 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Jasně, zkus poskytnout (třeba naší) policii zašifrovaná data :-D To už tu bylo a jaksi to nevyšlo
    Jendа avatar 10.6.2013 20:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Kdo to byl, jak to dopadlo? Tohle mě zajímá.
    10.6.2013 23:01 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    To by me zajimalo, co na tom "nevyslo". Pokud sem ISP, tak jim proti soudnimu rozhodnuti poskytnu pristup k dratu, to je asi tak vse, nic pro ne zachytavat ani desifrovat nebudu (a to, podotykam, plati pouze pro verejnou telco sit, jako provozovatel soukrome site, na ne vztycim tak leda prostrednik - jop, budou mi chvilu vyhrozovat, s radosti si to nahraju).

    Jakozto pripadne soukroma osoba, pak na me muzou sehnat povoleni k domovni prohlidce, to si pravda muzu stezovat leda na nadrazi, protoze nase soudy ustavu berou za car papiru, ovsem ceho se policajti boji jak cert krize, jsou naklady ... a jelikoz me PC zivi, tak jeho zabaveni = okamzie naskakujou desetitisice skod ... a sem zvedav, kolik to bude za tech 1000let, nez to rozsifrujou. V kazdym pripade, oni to musej vsechno zacalovat (pokud se jim disky nepovede rozsifrovat/nic nenajdou).

    BTW: Hesla si samozrejme nepamatuju, stejne jako si nepamatuju, kde sem byl vcera a co sem tam delal ... ;D
    10.6.2013 22:54 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    tor exit muze existovat v jine zemi s jinou legislativou. Nakonec dopadnem tak, ze na US servery polezem z cinskyho exitu a naopak ...

    BTW: Pro cesky policajty je existence sifrovani a toru neco jako ufo pristavajici na vaclavaku. A pokud mas strach, kvuli domovnim prihlidkam ... neboj se, staci kdyz ma nekdo "podezreni" => staci kdyz je tu i jen teoreticka moznost, ze si neco spachal.
    10.6.2013 21:12 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    fyzikální zákony jsem ještě nikoho porušovat neviděl.
    Já jo - ekonomy. Zatím vůbec nerespektují zákon zachování energie a kupodivu jim to jde.
    Jendа avatar 10.6.2013 21:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Kde?
    11.6.2013 17:40 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Koukáš třeba na český státní rozpočet v průběhu posledních let? Nebo to, že si firma vezme půjčku, aby zaplatila dividendy do zahraničí a pak propouští?
    Jendа avatar 11.6.2013 18:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Nevidím tam porušení ZZE. Když si na disk uložím informaci, že vlastním 100 Mt zlata, tak tím taky žádný fyzikální zákon neporušuji -i když na Zemi tolik zlata prostě není.
    12.6.2013 18:28 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Já jo. Trick není totiž v číslech, ale prací s nimi. Protože půjčka dnes = vznik úroku. A tam je fail. Zkus mi napsat, co by znamenalo uhrazení všech půjček bez zaplacení úroků (a tedy proč je požadavek nejdříve platit úroky).
    Jendа avatar 12.6.2013 18:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Trick není totiž v číslech, ale prací s nimi.
    No a? I když si patchnu OpenTTD (číslíčka), aby v něm přibýval materiál z ničeho, furt to není porušení zákonů tohoto světa.
    Zkus mi napsat, co by znamenalo uhrazení všech půjček bez zaplacení úroků (a tedy proč je požadavek nejdříve platit úroky).
    Nevím a přijde mi to pro tuto debatu jedno. Nejspíš by se v nějakých účetních knihách přepisovala různá jiná číslíčka.
    15.6.2013 01:34 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Splatíš-li jako jednotlivec pohledávku, tedy dluh, ještě ti zůstanou nesplacené úroky, které ale nemáš mít dle zákona zachování energie z čeho splatit. Jinak jsi nad 100% účinností. A splatí-li společnost všechny své půjčky, stále jí zůstanou dluhy, které ale ze stejných důvodů splatit nelze. Jinak porušuje zákon zachování energie, což se tímto děje - a ve velkém. Nepíšu o různých měnách, ale o hodnotě, kterou mají reprezentovat.
    Jendа avatar 15.6.2013 01:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Vynásobíš-li na papíře číslo pět 1,2x a pak těch původních pět odečteš, zůstane ti jednotka, na kterou podle ZZE nemáš mít nárok.

    Pointa: peněžní systém s půjčováním je něco abstraktně definovaného, co nemá s fyzickým světem vůbec nic společného. Když si nadefinuju matematiku, u které každá početní operace přidává polovinu svých argumentů, taky to nebude porušovat ZZE. Stejně, jako ZZE neporušuje plánek na stavbu perpetua mobile nebo chyba v plánu jaderné elektrárny, která předpokládá výkon dvakrát vyšší, než kolik energie odevzdá štěpený uran.
    15.6.2013 22:05 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ehm. Půjčím-li si tunu železa, tak věřitel bude chtít zpátky tunu a čtvrt. A kde se sebere ta čtvrttuna navrch?
    Jendа avatar 15.6.2013 22:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    To nevím, a tato otázka mi nepřijde návodná. Ty tvrdíš, že se tu porušuje ZZE, takže bys měl ukázat, že se ta čtvrttuna někde magicky objeví.
    10.6.2013 23:02 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Myslis jako ze si tuhle natisknem par G ... a budem se tvarit jako ze nic? No ono to kupodivu pak vyusti prave v ruzny krize. Je to stejny, jako mez pevnosti - kazdej drat muzes do jisty miry natahovat a on se pak umi bez poskozeni vratit zpet ... ale kdyz to prezenes ...
    11.6.2013 17:54 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Zatím bohužel ten drát praská málo.
    Vada je v počítání - ekonomika je dneska v růstu, když přísun hodnot do ní je kvadrátem vyšší, než růst jejího dluhu.
    15.6.2013 01:36 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    a ještě se doplním: A dluh roste přímo úměrně přísunu hodnot.
    10.6.2013 17:46 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Vyhledej něco v google. Klepni na ozubené kolo v pravo nahoře a vyber "Nastavení vyhledávání". Úplně dole je položka kde si můžeš nastavit svojí historii a vypnout její zohlednění pro vyhledávání. Google podle tebe nic nesbírá, ale za to ti dává na výběr jak to nic využít pro personalizaci výsledků vyhledávání.
    10.6.2013 17:52 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Já psal o kachničce, ne o Googlu. Jsem rád, že umíš klikat, ale nauč se k tomu ještě číst
    Hans1024 avatar 10.6.2013 17:09 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Tor + Google :-D
    Veni, vidi, copi
    Jendа avatar 10.6.2013 17:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    To je dost uneasy nastavit - aby ti neleakovaly cookies, DNS dotazy, žabaskripty třetích stran, referrery…
    10.6.2013 17:26 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Tor + Google + wget? :P
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    Jendа avatar 10.6.2013 18:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Náhodou tohle nevypadá na až tak špatný nápad. Škoda, že když googlíš přes Tor, chce to často CAPTCHA.
    10.6.2013 20:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    To je dost uneasy nastavit - aby ti neleakovaly cookies, DNS dotazy, žabaskripty třetích stran, referrery…
    Což o to, třeba chromium porno mód afaik referery vůbec neposílá. Ale spíš tohle je problém...
    11.6.2013 00:01 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Tor Browser používá jednotnou identifikaci, právě kvůli systému ukázaném v Panopticlicku
    11.6.2013 01:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    To by mě zajímalo, co máš na mysli tou jednotnou identifikací?
    11.6.2013 09:36 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Tohle:
    First off, Torbutton has defended against these and other types of attacks since the 1.2.0 series began. We make the User Agent of all Torbutton users uniform, we block all plugins both to prevent proxy bypass conditions and to block subtler forms of plugin tracking, we round screen resolution down to 50 pixel multiples, we set the timezone to GMT, and we clear and disable DOM Storage.
    11.6.2013 10:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Aha, díky, to je docela pěkný...
    11.6.2013 10:19 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    aha, takze navrhovane/preferovane reseni je schovat se do stada poustet ovci beceni z nahravky a cekat, az vlk pojde seslosti vekem.
    10.6.2013 18:05 fuckthisshit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Google Search je ten nejmenší problém ze všech, Jeníku.lidi trochu
    Jendа avatar 10.6.2013 18:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Možná pro lidi, kteří používají i jiné služby od Googlu. Já u nich data, dokumenty, maily, fotky ani sociální síť nemám a používám od nich hlavně ten search a občas YouTube a velmi zřídka mapy. Zneužitelnost informace, že se na YT dívám na Pink Fluffy Unicorns, a že občas kouknu někam na mapu, mi přijde nízká. Ale do searchu píšu názvy drog, výbušnin, děravých protokolů, bezpečnostních programů a CVEček, vodní díla, utajované objekty, jaderné havárie a další věci.
    11.6.2013 00:38 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ale do searchu píšu názvy drog, výbušnin, děravých protokolů, bezpečnostních programů a CVEček, vodní díla, utajované objekty, jaderné havárie a další věci.
    Takze se bojis, ze na Googlu to nekdo zkoreluje, potom, co jsi nam to tu vsechno napsal na verejnem serveru?

    Pro zaznam: Jsem proti tem odposlechum, povazuji to za zrudnost. Ale prece jenom, je potreba ty veci vnimat trochu v kontextu. Nejsem si jisty, zda je to nejvetsi problem dnesni doby.

    Prijde mi snadne propadnout jiste sebestrednosti a dojmu, ze se zrovna o tohle zajimaji tajne sluzby. U lidi, kteri prakticky nic nezazili se to da pochopit (znam z vlastni zkusenosti :-)). Ale spousta lidi ma mnohem vetsi realne problemy, a proto je to tolik netrapi.
    Jendа avatar 11.6.2013 00:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Takze se bojis, ze na Googlu to nekdo zkoreluje, potom, co jsi nam to tu vsechno napsal na verejnem serveru?
    Bojím se, že si zkorelují ty konkrétní názvy a konkrétní řešené problémy. Nevadí mi, když napíšu, že jsem hledal tato témata (ostatně každý, kdo mě trochu zná, tak to tuší), ale konkrétní znění dotazů.
    11.6.2013 06:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ja bych se tohohle prave nebal. Myslim, ze dost podcenujes socialni inteligenci tech vysetrovatelu, ktera, pri vsi ucte, bude patrne o dost vyssi nez ta tvoje. Rekl bych, ze je mnohem vic zajimaji tvoje motivy a jak moc jsi ochoten delat vlade problemy, nez jake fyzikalni pokusy delas doma.

    Tim nerikam, ze to neni spatna vec. Pliziva totalitarizace Zapadu je samozrejme problem. Ale ma to mnohem vic rozmeru nez jen odposlechy, napriklad rozmer socialni. Myslim, ze je trochu naivni snazit se proti tomu bojovat bez uvedomeni si tohoto faktu.
    Jendа avatar 11.6.2013 16:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Rekl bych, ze je mnohem vic zajimaji tvoje motivy a jak moc jsi ochoten delat vlade problemy, nez jake fyzikalni pokusy delas doma.
    Teď možná. Představ si, že ve tvé zemi bude občanská válka a někdo vypne elektřinu nebo nemocnici. Osobně bych být vyšetřovatelem začal právě taháním dat z Googlu.
    12.6.2013 06:03 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Pokud bude obcanska valka, myslim, ze strach z toho, co jsem napsal na Facebooku nebo Gmailu bude moje posledni starost.

    Zkusim to vyjadrit jeste trochu lepe. Ano, smirovaci programy povazuji za spatne; dokonce v souvislosti s tim uvazuji o tom, zda by bylo mozne mit stat uplne bez tajnych sluzeb. Nicmene, za vetsi hrozbu demokracii povazuji napriklad zakony na omezeni protestu a odboraru. Prijde mi totiz, ze to inhibuje lidi vic v moznostech vyjadrit se k vecem verejnym, nez samotne sledovani. Anonymita je uzitecna, ale meli bychom se i snazit, aby kritici byt anonymni nemuseli.
    pavlix avatar 13.6.2013 12:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Pokud bude obcanska valka, myslim, ze strach z toho, co jsem napsal na Facebooku nebo Gmailu bude moje posledni starost.
    Taky by se mohlo stát, že během čistky se to opravdu stane tvou úplně poslední starostí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.6.2013 15:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    tak nějak - obával bych se spíše toho, co bude než ta válka nastane, jestli vůbec nastane
    11.6.2013 18:53 chytrák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Já se třeba nebojím toho co s těmi daty udělají dnes, ale co půjde do budoucna. Napadlo mě třeba tohle:
    • automatická detekce podezřelých lidí (žádná sociální inteligence není použitá viz třeba DMCA)
    • diskreditace nepohodlných lidí - např. novinářům předají informace pro ovlivnění voleb (jak bylo vidět v historii v různých banánových republikách, kde měli američané svoje zájmy)
    • průmyslová špionáž a následné patentování technologie - ochrana amerického průmyslu před konkurencí
    Ty data sbírají na pořád. Žádné skartování neprobíhá a probíhat nebude, takže tě důsledky můžou dohnat až za pár let. Další věc je, že základní stavební kámen demokracie je soukromí občanů a naprostá otevřenost vlády. Pokud to tak není, tak lidé se vlády bojí a vláda se jim z ničeho nemusí zodpovídat.
    11.6.2013 21:08 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Problem ovsem je, ze lide se mohou bat i z existencnich duvodu. To mi taky prijde jako dost dulezity stavebni kamen demokracie.

    A jestli se vlada (coz jsou zase jen jini lide) musi nebo nemusi zodpovidat podle me take zavisi na ochote lidi jit s ni do fyzickeho, nejenom slovniho, stretu (ne nutne nasilneho - demonstrace, stavka..). Pro ucastniky takove akce to samozrejme znamena konec anonymity; myslim, ze to lide intuitivne trochu citi a proto jim ta anonymita nepripada tak dulezita, protoze vetsinou se jim do takove akce beztak nechce z jinych duvodu.
    10.6.2013 21:52 kovariadam | skóre: 12 | blog: biased | Košice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Dnes som narazil na https://startpage.com/ odkázaného z http://prism-break.org/.
    11.6.2013 01:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Díky, ten prism-break je moc pěkná stránka.
    11.6.2013 18:44 o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    diky za odkazy
    10.6.2013 15:06 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Zaujímalo by ma ako dokáže pravosť informácii. Myslím, že takéto informácie sa dajú ťažko vyniesť zo stráženého objektu, kde je každý kút sledovaní. I keď je tu otázka, že v tom objekte nemôžu sledovať konktrétne činnosti, pretože kamery by mohli byť zneužite na vynesenie informácii. Možno maximálne oblasti chodieb.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    LukynZ avatar 10.6.2013 15:07 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Tak pravost je myslim uz potvrzena
    10.6.2013 15:12 oldjay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    A čím že to? Tím, že to bylo v novinách nebo tím, že sis něco takového už dávno myslel?
    LukynZ avatar 10.6.2013 15:58 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Treba tim, ze americani uz sami priznali existenci toho programu a ze i britove v tom maji rypak?
    10.6.2013 15:14 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Trochu nechápem ten spôsob utajovania. Načo majú previerky či môžu k daným dokumentom pristupovať. Čudujem sa, že sa nepokusil získať dôkazy, že daná utajovaná vec robí určitu činnosť. Nerozumiem ako sa mu podarilo tie materiali okopirovať, predsa v tom objekte funguje nejaký prísny režim. Ale ak si sami nedokážu vo vlastnej organizácii poriadok, tak ako chcu udržať ho v dynamickom prostredí. To nemajú kopirky s špecialným systémom, ktorý zaznamenáva kopirované dokumenty a papier s identifikáciou stupňa utajenia a oprávneních osôb ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    10.6.2013 15:49 WEWEW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Vyjadrujes sa ako dieta zo zakladnej skoly a chces rozoberat tento problem, chod sa hrat na pieskovisko.
    10.6.2013 17:54 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí

    Troling detected ? YES

    Continue chat ? NO

    Tak napíš čo som napísal dokonalejšie.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    10.6.2013 23:24 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Byrokratický aparát aka bordel.
    10.6.2013 20:04 trm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    ten tlak googlu na propojeni uctu s mobilem tak ziskava jeste dalsi rozmer :-/

    nejsmutnejsi je, ze tahle afera zrejme vysumi, ze nedojde k ani malemu zemetreseni ani v establishmentu ani v prijmech tech kolaborujicich smiraku :(

    11.6.2013 22:11 lempl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    vraj manika uz pohresuju, mal byt predany do USA a tiez vraj mal viac tych informacii (a ine bezpecnostne detaily) takze si ho asi predca len nasli

    smutne je ze za tyzden po tychto veciach ani pes nestekne , mladeho chalana nenajdu uz nikdy, a ludia budu pokracovat bez povsimnutia dalej...nech zije nevedomost a ignorancia
    12.6.2013 17:22 lmb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    nevedomost je sila, valka je mir a svoboda je otroctvi
    :(
    mikirc avatar 13.6.2013 11:14 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s člověkem, který vynesl informace o NSA a šmírování lidí
    Ja to psal hned v prvnim prispevku, ze si ho najdou.
    Byl jednou jeden...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.