Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 16:05

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
31.5.2018 12:10 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zbytečnost, mám doma NETIS WF2419 a naprostá pohodička. Cokoliv dražšího je nesmysl, posílá to signál i do koupelny. BFU se na podobné kampaně chytne a nebude mít co jíst, to je holt kapitalismus.
31.5.2018 12:25 mrtwosh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Koľko dní trvá podpora takéhoto prístroja?
31.5.2018 12:28 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Nepotřebuješ podporu na něco, co strčíš do zásuvky a funguje to.
Conscript89 avatar 31.5.2018 12:32 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
No sice jsem rekl nekrmit, ale ... "funguje" asi tak jako toto? I bought some awful light bulbs so you don't have to
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
2.6.2018 16:55 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Takže podle idiota a kreténa Pavla Holici s vymatlaným mozkem je to trol, upozorňuje na jeho nekrmení, jen má pravdu a začal seriózní diskusi. Pavel Holica je debil na kvadrát, co si nálepkováním druhých za troly akorát léčí své ego.
k3dAR avatar 2.6.2018 18:33 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
tak nadavanim si ocividne lecic mindraky ty ;-) seriozne napsat ze cokoliv drazsiho nez router za 300Kc je zbytecne a ze podpora (napr. zaplatovani security der) je zbytecna kdyz to strci do zasuvky a funguje... muze jedine troll nebo (a)social ;-)

seriozni by bylo kdyz by nekdo prisel s tim ze ma router za ~2000Kc a dal tam OpenWRT, ze sice nema tak vykone CPU a/nebo tolik RAM a/nebo modularitu a/nebo moznosti, ale ze to nevyuzije tak to nepotrebuje a ten router za ~2000Kc mu staci, s tim ze nema ale pritom duvod trapne plivat na neco/nekoho kdo ma vyssi naroky a poridi si napr Turris a/nebo neco jineho za 5000-10000Kc...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.6.2018 13:50 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Já jsem s nadáváním nezačal. Ale klidně napíši, že nesnáším kretény, kteří umlčují slušné myšlenky pomocí "nekrmte trola" či jiných nálepek. Tito kreténi nemají co říci, a tak si dávají na důležitosti nálepkováním druhých. A na hrybý pytel hrubá záplata.
k3dAR avatar 3.6.2018 14:44 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
zkusim znovu: slusna myslenka neni nabadani k ignorovani security aktualizaci, jen proto ze to po zasunuti do zasuvky "funguje" ;-)
btw: s nadavanim si zacal, proto ze ti vadilo oznaceni trola trolem...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
Conscript89 avatar 3.6.2018 14:54 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Mozna kdybys zacal diskusi tim, ze s podobnymi parametry je nejaky jiny produkt ktery je podle tebe lepsi a levnejsi a ze A, nebo B jsou podle tebe dobre nebo spatne. Co ale nepochopim jsou ty ostatni reci naprosto mimo tema. K tematu: Jsou lide kteri si ten produkt koupi, protoze resi jejich problem, protoze si mysli ze je to dobry napad, whaterver. Pro me ten produkt, stejne jako pro tebe, taky neni a sam mam jine reseni se kterym jsem spokojeny. Me reseni neni vyse zmineny Netis a rozhodne nemuzu souhlasit s "Cokoliv dražšího je nesmysl", to by znamenalo ze dany produkt je dokonaly a resi vsechny mozne scenare. Ten prispevek proste nese z meho pohledu znaky trollovani a proto jsem ho tak oznacil - jestli se ti to nelibi tak se muzes vstekat jak chces, nemuzes ale pocitat s tim, ze konfrontacnim zpusobem komunikace se budes ucastnit vecne diskuse (mozna ani nechces, to fakt nevim). Timto to pro me konci, pokud se teda nechces bavit o technickych/ekonomickych parametrech projektu bez vulgarit a osobnich utoku.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
3.6.2018 15:09 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Myslím, že kdybys nezačal diskusi s tím "nekrmte trola" na relativně ok přípspěvek předřečníka, mohl sis hrát na moralistu. Takto jsi se projevil jen jako ubožák. Víc k tomu nemám co napsat.
31.5.2018 15:57 frk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
No na odpoved od podpory Turris Omnia jsem cekal 2 mesice...
Conscript89 avatar 31.5.2018 12:30 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
nekrmit :)
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
31.5.2018 17:45 RB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Je to troll, ale je fakt, že je to drahé. Chtěl jsem je podpořit, ale to, co po tom chci, umí router od Asusu za třetinu ceny a pravidelné aktualizace po dobu x let jsou tam taky. Ano, není to open source, ale ač jsem samozřejmě příznivcem open source, tak dávat za to takovou velkou cenovou přirážku se mi nechce.

Pro jiné to tu hodnotu mít může. Projektu jinak přeju to nejlepší.
Conscript89 avatar 31.5.2018 20:00 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Jojo, to ze je to drahe me taky odrazuje, navic otazka jestli to pujde provozovat s vanilla kernelem (kvuli aktualizacim a moznosti nevazat se na konkretni distro). Ja resim router klasickym Intel strojem se dvema sitovkama ktery zaroven funguje jako domaci server, ale ne kazdy zase chce neco takoveho provozovat.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
1.6.2018 09:54 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
+1

Taky to tak doma mam. Na skrini lezi PC se tremi disky, bezi na tom web server, databaze, minecraft server pro deti, dlna server, samba, openVPN atd. Do Internetu trci gigabit sitovka, do intranetu taky. Sice mame "jen" 80 Mbps download a 20 Mbps upload (pomer lze nastavit), ale v budoucnu mohu klidne upgradovat a nemusim nic resit. Neni tam zadny Atom, ale nejaka i5, 8GB RAM. Kolik to zere nevim. Ram by bylo fajn mit vice, mozna casem.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
31.5.2018 17:41 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já si nemůžu pomoct, ale když vidím nápady jako tohle, tak mi okamžitě svítí žárovka "solution in search of a problem". Fakt někdo využije tu "modulárnost"?

Trošku mi to připomíná tohle. To se taky strašně ohánělo "modulárností", ale ves skutečnosti tam modulárnost vůbec k ničemu nebyla a reálná upgradovatelnost stejně nulová, byl to blbej buzzword, zatímco v realitě bylo řešení jen zbytečně komplikovanější, proprietárnější a dražší než stará dobrá all-in-one deska typu Mini-ITX nebo formátu NUC. Startupy jak tohle sou zlo.
31.5.2018 19:44 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Me se zase libi, ze si nekteri mysli, ze jejich nazor je ten jediny spravny. BTW, kdyby ses podival na produktove video, tak bys pochopil, ze tohle neni o upgradech, ale o tom, poskladat si jen to, co chci do jednoho kusu. Sendvic taky neugradujes :D
2.6.2018 17:11 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Nemám nejmenší problém, když si koupím router, který umí 2 x tolik co chci a potřebuji za zlomek ceny proti Turrisu. A drtivá většina lidí s tím také nemá problém.

Turris je prostě nadšenecký projekt, který chce linuxová komunita podporovat i když je to nevýhodné. Tedy je to spíše politický projekt než technický.

Osobně bych ale uvítal třeba zlevnění českých domén, a nemuset podporovat a platit projekty jako je Turris a jejich start. V zásadě jsem část jeho vývoje nedobrovolně zaplatil.

Sám Turris nevyužuji, protože modularita v routech je víceméně pitomost na entou, pokud se to vezme pragmaticky. Když budu mít na router velice vysoké nároky, postavím embedded komp - a udělám si s tím cokoli budu chtít. Když ne, koupím běžný router. A pokud namísto 10 věcí, co po routeru požaduji bude umět 15 věcí - vůbec mě to nebude trápit. Zvláště pokud bude jeho cena tak čtvrtinová proti Turrisu.
k3dAR avatar 2.6.2018 18:36 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
proc kdyz nemas problem koupit si neco levnejsiho, mas problem s tim ze si nekdo chce koupit neco drazsiho? nejde "jen" o zavist?

mas pocit ze cena za domenu je draha? tak bud ses na tom tak spatne, nebo ti nedochazi ze byt to levnejsi budou to vse zkupovat same h0vadsky spekulanti (jo aha, to jses asi i ty... ;-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.6.2018 13:53 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Nějaká myšlenka ve tvém příspěvku? Marně ji tam hledám...
k3dAR avatar 3.6.2018 14:46 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
tak zkus hledat dal...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.6.2018 14:54 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Myšlenku jsem pochopil, budu ignorovat k3dARa - nemůžu za to, že se nikdy nezmohl na žádnou věcnou myšlenku. Jen se jako ňouma snažil mě dostat, tak ať se k3dAR snaží dále. Je to jen jeho problém.
31.5.2018 19:45 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo

Vymeniť chybnú čásť ?. Určite by to znížilo odpad.

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
1.6.2018 09:11 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Jo, to teoreticky beru, ale v praxi ty jednotlivý moduly nestojí zase tak málo a ta selhání nejsou tak častá, takže člověk skoro vždycky připlatí, aby měl jistotu, ale užitek je z toho mnohem menší, než ten příplatek - tj. nebyla to dobrá volba.

Něco jako když jsem si onehdy pořídil základovku za 3000 místo za 1800 protože jsem si myslel, že fakt musím mít SATA 2.0 a "hardwarový firewall". No ukázalo se že ne, protože ten teoretickej datovej tok z disků jsem nikdy nepotřeboval a HDD stejně 150 MB/s u SATA 1.0 nikdy nepřekročily a/nebo jsem to od nich nepotřeboval - a ten HW firewall byl skoro podvod, rozhodně kravina a taky zabugovanej, takže ho nakonec výrobce deaktivoval (kdo pamatuje Nforce4 Ultra, tak bude vědět lolol). Prostě future proofing a takový to "nejsem bohatej abych kupoval levný věci" jsou hooodně často jenom neprozřetelně vyhozený peníze.
2.6.2018 17:41 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Navíc se moduly serou. Výrobce postupně opraví základní část - a moduly, které budou málo využívané budou plné bugů. Tak to dopadá v praxi. Takže nakonec to bude horší a nespolehlivější než all in one.

Kromě toho konektory vždy snižují spolehlivost výrobku - tedy modulárního řešení.

A až přijde další verze Turrisu, byť modulárního, můžete moduly zahodit a koupit si je znovu. Protože se mezitím zjistí, že použitý interface a protokoly pro řadu věcí nedostačovaly, tak se udělá jiný interface / protokol / konektor.

Ale není nad to prošplapávat s Turrisem cestu, u které se v miliónech výrobků na světě zjistilo, že tudy cesta nevede. Ale proč vlastně ne? Patrick Zandl si bude hrát, a vy mu budete jeho slepou cestu platit ve formě předraženého Turrisu. A nakonec to připustí i on, že modularita byla idiotský nápad. Vynalézá se zde znovu kolo a znovu objevuje Amerika.
2.6.2018 17:15 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Modularita spíše zvyšuje odpad. Protože pro modularitu je třeba mít navíc konektory, na každém modulu čip pro implementaci modulového rozhraní a řadu součástek navíc. Plus ta bedna musí být uzpůsobená na moduly, atd.

Potřeba výměny modulů není zase tak častá v praxi. Navíc konektory a propojení dosti snižují spolehlivost, takže se to sere mnohem častěji, než když je to celé na jediné desce.
31.5.2018 21:37 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
MOX problém nehledá, ale řeší ten, na který se narazilo u Omnie: aby router splnil požadavky všech zákazníků (jako třeba SFP port), tak se nakonec dostal s cenou přes 7 tisíc. Router není nic jiného než počítač, a modularita byla ve světě PC běžná věc, teprve dnes se od ní postupně ustupuje. 2500 lidí v tom vidí smysl.
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
xxx avatar 31.5.2018 22:07 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Jenze ta otazka je, proc resit nejakou modularitu, kdyz tohle muzes vyresit tim, ze budes mit rekneme tri produkty. Jeden zakladni s 1+4 porty, extended s 1+8+sfp a treba jeste jeden dalsi nabusenej. Deska muze byt stejna, lisit se muze jen osazeni a krabice.

Chapu, ze MOX oceni 2500 hracicku, kteri budou po vecerech spekulovat jestli je lepsi mit sfp port vlevo nebo v pravo,ale na nejake masivni rozsireni bych si nevsadil. Modularita je pekna, draha a pokud nejsem schopen poukazat na nejaky konkretni prinos, pak je zbytecna.
Please rise for the Futurama theme song.
31.5.2018 22:23 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Kombinací, pro které je na trhu místo, je mnohem víc, stačí se podívat na nabídku běžných výrobců routerů. Tipuju, že vyjde levněji vyrobit 5 modulů, než osazovat 10 různých variant desky – ale je to jen můj odhad.
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
xxx avatar 31.5.2018 22:52 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Pravda je, ze kdyz si to zakaznici skladaj do krabicky doma na koleni, tak mozna jo.
Please rise for the Futurama theme song.
2.6.2018 17:20 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
"Tipuju, že vyjde levněji vyrobit 5 modulů, než osazovat 10 různých variant desky – ale je to jen můj odhad."

Tipujete špatně, a je vidět, že jste nikdy nic nevyráběl. Většinou je pro 100 různých modelů routeru použito tak 2-3 různé desky plošných spojů (a i to nadsazuji). Část desky se prostě neosadí podle modelu a je to. Je to vlastně modulové na úrovni výrobce - ale deska může být jediná.

Osazovacím automatům a pecím je u zadele, jestli desku osadí celou nebo částečně - cenově to vyjde plus mínus nastejno.

Vyrábět moduly je naproti tomu drahé jako prase. Což - tested by reality - způsobuje, že modulární výrobky nikdo pokud možno nedělá a nechce dělat.

A i proto modulární Turris bude drahý jako prase, a vždy dražší než nemodulární řešení od jiného výrobce. A proto si já Turris nekoupím. Nejsem politický nadšenec pro Turris ve smyslu když je to Apple/Turris, ať je to miliónkrát dražší - já to koupím. Pragmaticky uváženo se Turris nevyplatí při žádném scénáři použití.
k3dAR avatar 2.6.2018 18:38 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
pro jakou "konkurencni" "firmu" "pracujes"?
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.6.2018 14:10 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Kdybyste se mě snažil shodit alespoň inteligentně. Ale i poslední mentální retard by to dělal chytřeji než vy. Je mi vás skoro líto a mám k vám soucit, děláte to jako ňouma.
k3dAR avatar 3.6.2018 14:49 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
neboj, shazujes se sam ;-) (jinak samozrejme chapu ze na moji otazku neodpovis, protoze bys shodil i firmu pro kterou pracujes, ze ma potrebu vysilat takove pripady ;-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.6.2018 14:56 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Zkoušíte zoufale poslední pokusy? To co funguje na tříleté děti na pískovišti nefuguje na dospělé lidi.
k3dAR avatar 3.6.2018 14:59 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
dospelej clovek kterej bez duvodne nadava? haha :-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
1.6.2018 09:00 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Jo, přesně tohle si taky myslím.
1.6.2018 21:12 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Jenze to je problem, kterej se resi spravnym naskladanim dodavatelskyho retezce a jednou univerzalni deskou na vsechny varianty (viz cca uplne vsichni vyrobci), ne kreslenim veci, ktera ma N-krat potrebu nastaveni linky na plosnaky a osazovani + N konektoru navic. Pokud jde o jednorazovou modularnost kvuli cene, tak Mox je uplne mimo. Spis v tom vidim modularnost ohledne vyvoje, ze muzou jednu vec do budoucna naucit delat i kafe, kdyz na to budou cipy.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
2.6.2018 17:22 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
ze muzou jednu vec do budoucna naucit delat i kafe, kdyz na to budou cipy...

Jen přitom obvykle zjistí, že nedostačuje zdroj napětí, a nedostačuje současné protokoly rozhraní.
Josef Kufner avatar 1.6.2018 09:58 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Modularita funguje, pokud moduly mají standardizované rozhranní a vyrábí je několik výrobců.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Conscript89 avatar 1.6.2018 10:40 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
+1
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
2.6.2018 17:06 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Modularita funguje asi tak rok dva - při velkém optimismu, než se zjistí, že aktuální rozhraní nestačí dalším požadavkům - a je třeba změnit rozhraní a protokoly.

Je mnohem levnější vyrobit několik modelů routeru za zlomek ceny pro různé požadavky zákazníků, než udělat modulární výrobek. Jak se přesvědčili i výrobci mobilů, notebooků, a dalších.

Ale od té doby, co to vede sluníčkář Patrik Zandl se vývoji Turrisu nedivím. Jde prostě směrem do nepraktičnosti a vysoké ceny.

Ostatně podobně dopadá i Firefox od té doby, co hlavním požadavkem ředitele Mozilly je, aby vroucně miloval homosexuály a vždy je ve všem podporoval a šel jim na ruku, než aby byl přínosem pro Firefox a rozuměl tomu.

Turris je jen na začátku stjeného procesu, který má Firefox už čtyři roky rozjetý.
2.6.2018 20:57 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Ježkovy zraky netahej do toho kydy o tom, jak zase někdo urazil tvoje hluboce autentický konzervativní názory, to se nedá číst, skoro jak na 4chanu. (A tak jsou to většinou pěkný blbosti.)
3.6.2018 13:56 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Co konkrétně jsou blbosti? Co z toho není pravda? Projevte se, hrozně mě to zajímá. Ať vím, zda něco víte nebo jste jen obyčejný hlupák, který svou hloupost maskuje tím, že nic konkrétního neřekne.
3.6.2018 14:08 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Maji tam PCIe? Maji. Bude s nim kompatibilni zpetne i gen5 cip? Bude. Ze to nema vetsi propustnost? No, za ty prachy moc lepsich SoC neni. A kdyz nechteli dat PCIe switch do core modulu, tak bohuzel zbyla jenom jedna linka na vyvedeni. Ale opet, omezeno rozpoctem.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
3.6.2018 14:20 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Opakuji dotaz: Co konkrétně z toho co jsem napsal jsou blbosti?

Sám píšete, že router, jehož cena je několikanásobkem běžné ceny, musí šetřit a má omezený rozpočet. To samo o sobě už ukazuje, že koncept Turrisu ála Patrik Zandl je špatný už od samotného návrhu. Tedy, pokud chcete vidět realitu, ne skrze růžové brýle.

Takto to dopadá, když někdo, kdo tomu nerozumí, jako je Patrik Zandl, se pustí do řízení vývoje elektroniky.

Počkejte si rok dva, a nakonec to přiznají sami, že je to slepá cesta. Patrika Zandla ani další to netrápí, oni prostě propalují cizí peníze, oni ztrátoví nebudou.

Modulární řešení je v tomto případě volovina.
3.6.2018 14:26 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo

Jaj, tyhle dohady neresim, jenom rikam, ze to rozsiritelny je, do moznosti cipu. Ale diky PCIe treba bude moznost pridat aj dalsi SoCy (i kdyz pochybuju, ze tim smerem pujdou).

Mne by se osobne libila deska s quadcore PowerPC e6500 s HyperThreadingem, NXP T2080, jenze to je trojka jenom za cip. Tam je x4 gen 3, tj, 4 GB/s a 4x10GE, a jeste az x8 gen 2.

--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
3.6.2018 15:04 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Ach jo. Mnohokrát ověřené věci jsou dohady. Buďte ekonomicky v reále. Tuto cestu vyzkoušelo baziliónm firem, a nikdy to nechce zkoušet znovu. Modularita pouze prudce navýšila cenu Turrisu, a prudce navýší ceny vývoje a výroby - takže časem to odpískají jako slepou cestu. Ono zase není tolik zákazníků, kteří by zpětně zaplatili všechny náklady.

Navíc celá koncepce Turrisu je slepá cesta. Máte tu trend čím dál menších, elektrickou spotřebou úspornějších, ale přitom výkonem nabušenějších, plnohodnotných embedded počítačů. Prudce se zlevňují, a tak se velice rychle stane ekonomickou realitou, že specializovaný a omezený Turris bude mnohem dražší, než plnohodnotný embedded počítač ze kterého uděláte cokoli, bude vás omezovat jen vaše fantazie.

Turris může ekonomicky uspět jen tehdy, pokud nebude mít modulární koncepci. A přestane s tím blbnout. Ale pokud bude Turris modulární, jako že kvůli Patrikovi Zandlovi bude, tak do dvou let bude jeho kompletní konec. Ekonomicky a cenově je modulární koncept nesmysl, a Turris mezitím drahotou a blbnutím slepou cestou provaří čas, kdy si mohl získat jméno jako all in one router na trhu.

2.6.2018 17:45 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Mimochodem, to bude úžasnej kšeft vyrábět moduly do Turrisu! Koupí si je pár lidí, zisk pro nezávislou firmu nula nula nic, spíše záporný. Do toho se firmy poženou hlava nehlava!
Rezza avatar 1.6.2018 10:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Fakt někdo využije tu "modulárnost"?

Mozna :). Ja koupil zakladni modul pro tchyni - bydli sice v centru mesta, ale chce mit vypinatelnou wifi, aby ji nezarila v byte (ze jich tam zari dalsi tisic, to neni argument). Ted vytahuje cely modem ze zasuvky, trpi porty, kdyz s tim sachuje nekolikrat denne. K MOXu dostane pres GPIO cudlik :). A dnes ji staci 2.4 GHz, ma stary notas, nema smartphone. Az tohle upgraduje, dostane 5 GHz modul. Protoze tam je to fakt beznadejne zarusene na 2.4 GHz. No a treba se nekdy podari neco jako SMRT a dostane dalsi modul a vymeni se i modem od O2... Tohle je muj use case :).
1.6.2018 11:25 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
takze vlastne pro tvoji tchyni je turris mox idealni protoze se u nej da vypnout wifi hw tlacitkem a vsechny ostatni vyhody jsou papirovy neexistujici budouci slibovany podporeny pidispolecnosti ktera kdyz chce vyrobit hw tak porada verejnou sbirku

lol
1.6.2018 15:58 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
O podarenej SMRTi u tchyne rozmysla kadekto.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
2.6.2018 16:58 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Existuje taková věc, jako je vypínač na zásuvce.
k3dAR avatar 2.6.2018 18:40 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
ty mas router jak si psal za zlomek ceny, co umi 2x vice nez pozadujes a ma oddelene napajeci zdroje na ethernet a wifi? posli link ;-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.6.2018 14:02 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Ne, ale na rozdíl od k3dARa nejsem blbej a umím si poradit. Zatímco k3dAR se soutředí jen na to, jak mě setřít, ale jinak je blbej jako punštok, normální člověk se selským rozumem nemá problém.

Normální člověk má prostě dvě krabičky, jedna mu dělá ethernet, druhá k němu připojená pouze wi-fi. Tak to udělá každý člověk s elementárním myšlením. A obě krabičky jsou mnohonásobně levnější jako celek než Wi-Fi.
3.6.2018 14:03 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Oprava poslední věty: A obě krabičky jsou mnohonásobně levnější jako celek než Turris.
k3dAR avatar 3.6.2018 14:54 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
ja se na nic nesoustredim, jestli ma otazka v tobe vyvolava pocit setreni, tak ses asi duvodne stiratelnej, se s tim poper, ale jestli nechces vypadat jako ubozak, zkus ubrat na nadavkach ostatnim ;-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.6.2018 15:07 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Myslím, že každý si tu může přečíst všechny tvé příspěvky. A zjistit, že k3dAR jen zasral diskusi nadávkami a juvenilními pokusy o stěry - a kromě bordelu a jeho psychopatických výlevů nepřispěl ničím. Jen odpadem a přehlídkou vlastní debility. Nic konkrétního ani věcného di diskuse z k3dARu nevypadlo.
3.6.2018 19:44 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
No teda taky mi nepřijde to, co si k3dar kolikrát myslí, jako z mého ohledu fakticky správný/střízlivě vidící realitu, ale koukni se na svůj příspěvek, to je ukázkovej případ toho, když si člověk nevidí do pusy.
zasral diskusi nadávkami a juvenilními pokusy
psychopatických výlevů
odpadem a přehlídkou vlastní debility
To fakt podle tebe nejsou docela drsný urážky, mistře? Sorry, ale výlevy tu máš akorát ty, a i v těch ostatních příspěvcích. A je to na úplně nesrovnatelné úrovni, v podstatě bych řekl, že ten tvůj příspvěk by se dal shrnout: "kdo to říká, ten to je".

No nic, já jen aby se neřeklo, že sem se proti tomu neohradil.
3.6.2018 20:42 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
+1, oba na vyznamenani "partak roku do diskuze" ;-)
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
2.6.2018 17:33 Buldog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poslední možnost podpořit Turris MOX na Indiegogo
Já chci mít také vypínatelnout Wi-Fi. Ona se rádiová elektronika lépe vyvíjí, pokud máte v domě 1 milivolt / metr od rádiových zdrojů mimo dům, nebo 5000 milivoltů / metr od permanentní Wi-Fi v domě. Věřte, že ten rozdíl mnoha dekadických řádů v intenzitě od vlastní Wi-Fi versus cizích Wi-Fi za to stojí při vývoji radioelektriniky. A možná za to stojí i z hlediska vlastního zdraví. Přeci jen některá měření a testy rádiových modulů nejdou se zapnutou Wi-Fi dělat.

Ale já zvládl vypínatelnou Wi-Fi obyčejným vypínačem za cca 30 Kč, který jsem si dal na stěnu a vypíná elektřinu do routeru. Jiní na to potřebují Turris za mnoho tisíc Kč. Chápu, že ta přepálená cena Turrisu jako pomsta tchýni má něco do sebe. Tedy jestli to platí tchýně.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.