Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 23:14

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
6.9.2020 01:38 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi na ně tlačila nějaká tajná služba. Jen aby nedopadli jako TrueCrypt.
6.9.2020 02:04 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Každopádně, případ Kuciak ukazuje, že se k těm datům jednak policie stejně může dostat, a druhak napovídá, jak se takové věci mají používat. Stačí si přečíst odposlechy.... ....teď se bude muset dokazovat, koho Kočner a Zsuzsová mysleli slovem USB, poznámkou že "buď trpělivej, proč myslíš že nadávám na ten zkurvenej sníh" a "projektem, který bude brzy dokončen".
Heron avatar 6.9.2020 09:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
že se k těm datům jednak policie stejně může dostat
Přes nešifrované zálohy na telefonu Petra Thóta. Já fakt nechápu, proč lidi, kteří si kriminální činností vydělávají na jedno Ferrari měsíčně, si musejí půjčovat telefony. Půjčili jste někdy někomu telefon na dlouhodobé užívání a bez továrního resetu? Když nový smartphone lze pořídit od tisícovky? (I ten iphone by pro ně nic nebylo.)
Jendа avatar 6.9.2020 18:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Půjčili jste někdy někomu telefon na dlouhodobé užívání a bez továrního resetu?
Ano, Siemens A35 :-D
7.9.2020 12:21 /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
A preco neplatia za sluzby cez Bitcoiny ?
14.9.2020 10:24 dusan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Pretože bitkoin JE projektom tajných služieb. (aj keď nie tak celkom lebo tajné služby sú len vykonávateľom vedomím/nevedomím)

Tiež som čítal rozprávku o tom tajomnom programátorovi.
6.9.2020 16:35 ja osobne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
/Marián Kočner opustil chat/
Jendа avatar 6.9.2020 18:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chtělo by to nějakou přehlednou tabulku moderních messengerů, protože se v tom ztrácím. Nikdy nevím, který mám hejtit, a který ne: zejména: který vyžaduje „appku na smartfoun“ (nemám smartphone, ale v nejhorším mám Android-x86 ve virtuálu) a který vyžaduje veřejné telefonní číslo (wtf!).

Threema vypadá že naštěstí číslo nepotřebuje, ale klienty mají jen na smartfouny + webového, který ale stejně potřebuje smartfoun + bych nevěřil náhodné JS webovce že vám neukradne klíče. WTF, to jako lidi když chatují, tak i když jsou doma, tak píšou na té malinké klávesnici na mobilu? A nestává se jim, že potřebují do chatu pastnout něco z desktopu? (já různé chyby z terminálu copypastuju do chatu furt)
Fluttershy, yay! avatar 6.9.2020 19:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Chtělo by to nějakou přehlednou tabulku moderních messengerů, protože se v tom ztrácím.
PrivacyTools.io a pár dalších nějaké seznamy udržují, vedle toho např. Wikipedia.
WTF, to jako lidi když chatují, tak i když jsou doma, tak píšou na té malinké klávesnici na mobilu?
Ano.
A nestává se jim, že potřebují do chatu pastnout něco z desktopu?
Ano.

Kdyby ne, např. KDE Connect umí sdílet obsah schránky.
(já různé chyby z terminálu copypastuju do chatu furt)
Ptal ses na „lidi“.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Max avatar 6.9.2020 20:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Zkus hejtit tyhle dva: Signal a Wire.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
7.9.2020 06:52 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Centralizovaný server. Sice jim to přidává nějaké výhody oproti Matrixu (ten leakuje metadata kvůli federaci), ale i tak je mi mnohem sympatičtější než služba, kterou prostě stačí vypnout.

Ještě zajímavější to začne být po dokončení P2P matrix profilů, kdy se uživatelský profil vyváže od konkrétního homeserveru.
Max avatar 7.9.2020 08:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Souhlas, jen už nevím, v jak použitelné fázi jsou klienti. Ještě relativně nedávno to byl jen návrh protokolu bez pořádné implementace.
Když se dívám na seznam app a co vše podporují, tak už to začíná vypadat zajímavě. Teď je jen otázkou ta použitelnost.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
7.9.2020 10:01 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Používám denně (a navíc mě vývoj matrix věcí bude od začátku října živit). Do komunity nám chodí dost lidí co začali používat Matrix proto, že na něj přešli v práci ze Slacku. Což o použitelnosti v produkci říká dost :)

Co se týče klientů, nejpoužitelnější a nejvíc feature complete je Element, pro mobilní telefony je pak dost vemli dobrá alternativa Fluffychat (ten je momentálně lepší stahovat z jejich fdroid repa, autoři museli z Google Play a Apple Store verzí vyhodit e2ee než vyřeší papírování s třemi písmenky v USA)

Pro desktop je ještě fajn Nheko, zvlášť pro ty co nemusí Electron (je to psané v Qt/QML).
7.9.2020 10:02 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
>dost vemli dobrá

Koukám že jedno kafe dneska nestačilo :D
8.9.2020 22:08 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
ja bych rekl jednoznacne https://fdroid.gitlab.io/fdroid-website/en/packages/de.spiritcroc.riotx/ je to fork Elementu/RiotX kde typek bere v potaz elementarni UX (napr v prehledu mistnosti leave/change nickname ignoruje). Fluffy mam na telefonu taky, ale proste jeste tomu spousta chybi. Osobne matrix preferuju, ale vsechny kontakty, co mam na matrixu mam i na signalu a sou tam (bohuzel?) casteji. Ciste p2p je Briar dnes lepsi volba.

btw kde budes delat?
8.9.2020 22:17 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
btw Schildi stahl z gplay app ze stejnyho duvodu, jen tak aby bylo jasno, pro lidi co to zajima, kdo je kunda (Google/USA).
8.9.2020 22:28 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Jeste sem zapomnel na https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/radical-web/ nevim jestli tomu de verit, ale pro bezny lidi mozna v cajku (pouzivam pro sekundarni/nepodstatnej ucet s kterym testuju veci/kosti).
7.9.2020 15:36 elenril
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Signal jsou fašisti co jsou explicitně proti alternativním klientům. Uživatel má být ovce co jen poslušně používá co jim vrchnost milostivě nadělí. Navíc ten jejich (desktop) klient je neskutečná sračka.
8.9.2020 22:15 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Moxie to samo posral, centralni nefederujici server je smrt, jen by me zajimalo, jakej mas tip na alternativu, kam lze dostat "aspon normalni lidi"?
9.9.2020 13:05 elenril
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Telegram je docela ok. Není to ideální samozřejmě, obzvlášt z hlediska soukromí, ale klient je open source, navíc docela obstojný (žádný elektron), existuje podpora i pro libpurple (tj. funguje v bitlbee). Jinak vkládám naděje do matrixu, mohl by to být XMPP done right. Ale ještě jsem to nezkoušel, tak nevim jak moc to prakticky funguje.
9.9.2020 14:09 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Jasny, matrix pouzivam, Telegram je sice lepsi pro masy, ale e2e je encrypted jen private chat (clovek musi aktivne vyvolat a nefunguje v desktop klientu). Taky je tam opet centralni autorita a netguard me blokuje aspon 10 google domen, ktery ten klient pinguje, prej kvuli checku ohledne blokovani netu (na bug reporty, at si clovek muze nastavit vlastni nikdo nereaguje; i Ruslan dev telegram-foss). Bohuzel nektery komunity (napr okolo custom rom) pouzivaj jen telegram a matrix bridge sou na papire vyborny, ale pouzitelnost zatim nic moc. V kazdym pripade to vidim podobne.
Jendа avatar 7.9.2020 20:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Nechápu, to je ironie, doporučení co hejtit, nebo co? Signal má oba problémy:
To use the Signal desktop app, Signal must first be installed on your phone.
a číslo

Co se vůbec stane, když se na to číslo zkusí zaregistrovat někdo jiný? (to se může stát i bez útoku: nedobiju si kredit, SIMka vyprší a operátor to zrecykluje)
Max avatar 8.9.2020 06:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Žádná ironie, je to doporučení, co hejtit. Jen mně zajímá, jaké ti dva mají nedostatky v očích ostatních, nic víc.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
8.9.2020 22:13 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Buz urazky, ale kdyz ztratis mobilni cislo, je to snad problem pro *jakoukoliv* sluzbu, ne? Tim neadoruju signal, jen to je proste pro vetsinu mych kamosu, co maj aspon zakladni privacy smysleni (= 2 az 3) nejschudnejsi cesta.
Jendа avatar 9.9.2020 00:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
Ne, jediná služba, která to používá, jsou autorizační SMS z banky, ale tam je to z nutnosti a jinak to nejde -- není to identifikátor, který se úplně zbytečně rozhodli použít takhle. A hlavně mi šlo o problémy toho, kdo to číslo dostal nově, ne toho, kdo o něj přišel.
Tim neadoruju signal, jen to je proste pro vetsinu mych kamosu, co maj aspon zakladni privacy smysleni (= 2 az 3) nejschudnejsi cesta.
Umí tví kámoši používat emailové adresy? dirka12345@signal.org by zvládli? (protože to asi nemá federaci, tak tam ani vlastně nemusí být ta doména)
9.9.2020 11:02 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
A hlavně mi šlo o problémy toho, kdo to číslo dostal nově, ne toho, kdo o něj přišel.
Docela dost zkousim custom ROM a Signal mi vzdy napsal, ze z bezpecnostnich duvodu neprenese historii. Jasne, identifikator to neni dobrej a proste ti mozna budou psat cizi lidi, po preneseni mob cisla.
Umí tví kámoši používat emailové adresy?
Tady jde spis o celkovou "pouzitelnost", dost lidi vidi signal jako nahradu za sms a prijde jim "vyhodny", ze jim program prolustruje tel seznam a hned vidi, kdo tam je. Matrix neni o nic slozitejsi, taky mas jen username:server ale mimo oborove dany mistnosti, tam mam kontaktu jeste min. Proste vetsine staci ty jejich whatsapy/messenger a s takovy lidma komunikuju "po staru" (mail/sms/tel).
6.9.2020 22:11 michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
matrix.org (element) - distribuovana sit, plne sifrovani
Keybase - plne sifrovani
8.9.2020 09:06 figliar0
Rozbalit Rozbalit vše Re: Threema bude open source
A nestává se jim, že potřebují do chatu pastnout něco z desktopu?
Stáva. Odfotia to z obrazovky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.