Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 12:00

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Max avatar 22.4.2021 11:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co jsem se setkal s vývojáři a produkty nad Node.js, tak projekt vyžadoval nainstalování závislostí, což reálně znamenalo nainstalovat stovky js a u nemálo z nich bylo, že jsou neudržované a že trpí potencionálními bezpečnostními problémy.
Zajímalo by mě, co si o tom kdo myslí a jaký je reálný stav? Já neměl čas to nějak zkoumat, proto se ptám. Je to bezpečné, nebo je tam spousta neověřených zdrojů a spoustu bezpečnostních problémů by default?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.4.2021 14:15 Petr Kernel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
Samotné Node.js je poměrně dobrý software (nebo spíš ten V8 engine, na kterém to běží), ale problém je v tom ekosystému knihoven a mentalitě JavaScriptových/webových vývojářů. To jsou nekonečné hromady hoven, lidi, kteří si navzájem serou do huby a ještě si nad tím honí, pak se v tom vyválejí a napíšou na Twitter, jak je to bezva a jaký nejnovější framework či knihovno z koho vypadl. PHP oproti tomu byla procházka růžovou zahradou a seriózní softwarové inženýrství.

Takže Node.js za mne klidně ano, ale s tím, že budeš používat minimum knihoven a většinu si toho napíšeš sám (což ve skutečnosti není vůbec špatný přístup).
22.4.2021 17:03 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
Jenze to ses pak u toho, proc bys to mel psat zrovna v javascriptu (coz je snad nejdementnejsi platforma vubec) kdyz si to mas napsat stejne vsechno od nuly.

Ono je to totiz cely prave na tom, ze natahas ty jakoze hotovy knihovny a jen to flusancem slepis, zalozeny.

---

Dete s tim guuglem dopice!
22.4.2021 18:58 vojta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
99% kodu z npmjs se pouziva pouze jako vyvojarske nastroje a tak toho co pak zustava v aplikaci a jde ven neni mnoho a bezne se to audituje. Treba ted delam na projektu kde node_modules maji kolem 400MB ale do apky se bundluje jen 60KB knihovna na grafy (vcelku popularni, udrzovana a sam ji jednou za cas projdu jestli tam neni bordel). Ty zbyle moduly jsou build tooly, ruzne transpillery, testovaci frameworky, lintery, codecoverage tooly, profilery, sonary a pod.

Netvrdim ze v node svete nejdou delat prasarny ale ja je proste nedelam a za apku dam ruku do ohne :-) Pro paranoiky staci mit build servery za DMZ a i kdyby tan nejaky zaskodnicky kod byl tak ven nic nevynese. To same plati pro perlacky cpan, pythonacky pip ci rubyjacky gem. Nijak se nelisi od javascriptackeho node.
23.4.2021 21:52 Margzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
Kterýkoliv z těch 400MB modulů ale může během `npm build` do výsledného webpacku injektovat škodlivý kód. Dokonce ani nemusí přímo, stačí tam vložit loader, který ten payload stáhne až po spuštění aplikace u klienta. Že máte v 60KB blobu minifikovaného JS o pár set B víc si nevšimnete.
To same plati pro perlacky cpan, pythonacky pip ci rubyjacky gem. Nijak se nelisi od javascriptackeho node.
Naprostý souhlas. Rozmohlo se to jako mor...
24.4.2021 23:02 vojta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
V stage nic minifikovaneho nemam minimalne proto abych kontroloval treeshaking webpacku a jestli kolegove nedoprasili enums. Lazyload na scripty nepouzivam, neni duvod, vzhledem k celkove velikosti. Tvuj priklad stejne moc sanci nema vzhledem k nastaveni dnesnich browseru vuci xss.

Ale jo, jestli projekt bastli amater co nema sajnu o buildu nebo zaludnostech js ci webariny obecne tak muze zadelat na maler. To je ale mozne pri jakekoli technogii. Proste u linuxaku to jakysi folklor ze ceckari jsou mistri sveta a javascriptaci hipstersti zmetci. Pravdou je ze zneuzita chyba v linuxu jde do milionovych strat, kdezto chyba v node je tak akorat bulvarni anekdota s minimalnim dopadem.
25.4.2021 14:13 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
Pravdou je ze zneuzita chyba v linuxu jde do milionovych strat, kdezto chyba v node je tak akorat bulvarni anekdota s minimalnim dopadem.
Máš pravdu nodejs a vývojáři kteří v něm dělají mají minimální dopad.
25.4.2021 14:31 billgates | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
Máš pravdu nodejs a vývojáři kteří v něm dělají mají minimální dopad.
Vdaka bohu za to.
25.4.2021 17:49 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Node.js 16.0.0
Specialita JS světa je ale překotný vývoj - ty „stacky“ mají jepičí život a tak je celé to prostředí dost nastabilní. Určitě se to dá použít i rozumně, ale mě to celé odradilo, přišlo mi to dost napřesruku.
-- OldFrog

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.