Portál AbcLinuxu, 2. listopadu 2025 18:01
Takže jestli jsem to pochopil dobře, tak
DavMail
bere data z LDAP, ale jsou s ním občas problémy, vyžaduje Javu a neumí doplnění adres (problém asi jen s Oracle Javou).
TBSymc+DAV4TBSync
Funguje, ale bere kontakty z adresáře účtu, nikoliv z LDAP.
Uzivatele spise pindaji, ze nemaji pravo jen tak neco nekomu sdilet, prudi to za formaty souboru, skenuje i obsah a vsechno je menezovano nadrizenymi. Ale to je dan za bezpecnost. Dokonce i exchange byva nastaveny tak, ze attachmenty jako takove v podstate ani nelze posilat, rovnou te to hodi do Sharepointu kde to mas nasdilet a misto attachmentu poslat link. Tak lze strezit pristupy a treba i vyhodnocovat kdo si to vubec otevrel.
No a samozrejme nejlepsi jsou ty omalovanky kdyz BFU dostane email zvenci, tak to je plny banneru ze pozor, tohle neni od nas, fakt to chces videt?
No a attachmenty zvenci jdou rovnou da karanteny a jsou k dispozici az po scanu.
Tresnickou na dortu jsou fake phishing emaily od nasich bezpecaku z IT a kdyz nejaky mamlas na ne klikne tak je rovnou zjeban a presmerovan na 20minutovy kurz o bezpecnosti emailu
A na konci kurzu je kviz kterym musis projit.
Vysledkem je, ze zamestancem mesice jsou obvykle pohodari co maji maily na haku a Outlook otevrou jednou za tyden za ucelem smazani inboxu. Ti na nic zarucene nekliknou
Ani na to nejdu reagovat, zijes v nejakem boomerskem svete z 90tych let nebo co
NIC co jsi vymenoval a tyka se emailu u nas neni problem a ani zakaznici se nestezuji. Btw na lkalni antivir se nemuzes spolehnout, zaklad je oscanovat majly na servru. To ze prilohy nebudou ulozeny v echange ale rovnou v onedrive/sharepointu je jen detail. Rychlost, privetivost, kolaborace je vsechno v pohode, zadne lagy ci vopruzy.
Uzivatele nemaji co mailem dostavat nescanovatelne emaily ci prilohy.
Samozrejme nelze posilat libovolny soubor, treba zaheslovany zip je odmitnut protoze je nescanovatelny.Lol. Zjevne jsi nikdy nemel v ruce ani confidential (natoz secret) dokumentaci. To jsou emaily (s pw-protected prilohou), ktere jsou S/MIME zasifrovane (korporaty PGP neveri) a klic maji konkretni lidi, v zadnem pripade nejaky mailserver. Takze si uzij svoje vysnene oddeleni, kde jsi asi sam, protoze si neumim predstavit cloveka, co by v tak dojebanem (nejen?) emailovem prestredi dokazal fungovat.

A taky je tu druha strana, kdyby zakaznik mel pocit, ze je ignorovan tak jiste stropi bouri (zakaznik u nas = velke firmy, drobotu neresime).
Nebo jste jiz moderni a ukladate pdf?
I telefonaty nahravate a pasky jdou do sejfu ze jo?
Zdroj pravdy u nas je CRM. Kanal kterym se tam ty data dostaly je nepodstatny a dispensable*. To lze rici i o uzivateli CRM (rikame jim "agent") nesmi to bit bus-hit-ratio=1, mel by byt z vetsi casti nahraditelny a vse co delal dohledatelne v CRM.
* Teoreticky. V nekterych krajinach si musis vest zaznamy komunikace nekolik let nazpatek. To ma na starosti specialni retention team a predpokladam, ze nez (nejen) exchange spusti mazani tak to nejak zalohuji a na soudni prikaz jsou schopni to nejak vydolovat.
Ani na to nejdu reagovat.
Vetsi pruser by byl dodavatel elektriny ci internetu
Obecne vypadek CRM na cca jeden den (nebo jeho castecna funkcionalita, treba ze zdechnou linky na prilohy) je akceptovatelny. U MS jsme asi 3 roky a co pamatuji tak snad dve vypadky na 1-2h.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.