abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:22 | Nová verze

Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript a TypeScript naprogramované v Rustu, bylo vydáno ve verzi 1.8. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Z novinek lze zmínit experimentální podporu WebGPU API. Cílem je podpora TensorFlow.js s GPU akcelerací.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:44 | Nová verze

Byla vydána verze 8.00 linuxové distribuce SystemRescue, původně SystemRescueCd. Přehled novinek v changelogu. Linux byl povýšen na verzi 5.10.20. GParted na verzi 1.2.0. Xfce na verzi 4.16. Nově byl začleněn paperkey pro vytištění OpenPGP privátních klíčů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:33 | Komunita

Byly vyhlášeny výsledky soutěže firmy Adfinis o nejlepší šablony pro LibreOffice. Z třiceti přihlášených vybrala porota šest vítězů. Všechny šablony si lze prohlédnout a stáhnout na stránce s oznámením o výsledcích soutěže. Green cabinet připravuje překlady šablon do češtiny, obdobně jako to již učinili v případě šablon indonéské komunity.

Zdeněk Crhonek | Komentářů: 0
5.3. 20:22 | Pozvánky

Zítra proběhne jednodenní online konference InstallFest 2021. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, workshopů a také stánků. Dění lze sledovat na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
5.3. 13:11 | Nová verze

Byla vydána nová verze 6.5 v Javě napsané aplikace pro komplexní návrh rozmístění nábytku a dalšího vybavení v interiérech Sweet Home 3D. Vyzkoušet lze online verzi. Nedávno byly aktualizovány také knihovny nábytku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
5.3. 08:00 | Humor

Nové verze webových prohlížečů Firefox a Chrome byly vydávány každých 6 týdnů. Vývojářům Firefoxu se nelíbilo, že Chrome bude mít vždy větší číslo verze, proto se rozhodli vydávat nové verze Firefoxu každé 4 týdny. Aktuální stav: Firefox 86 byl vydán v 8. týdnu a Chrome 89 v 9 týdnu letošního roku. V kterém týdnu bude mít Firefox větší číslo verze než Chrome?

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 42
5.3. 07:00 | Zajímavý článek

Thom Holwerda popisuje na OSnews pracovní stanici Raptor Blackbird Secure Desktop (architektura POWER9) a své zkušenosti s ní včetně provozu desktopových aplikací.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
5.3. 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.54 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.54 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
4.3. 14:23 | Zajímavý článek

Check Point zveřejnil report, podle kterého NSA v roce 2013 vytvořila exploit pro operační systém MS Windows. Exploit sloužil k lokální eskalaci práv. O rok později tento exploit ukradli hackeři z Číny. Až po dvou letech byl exploit zveřejněn a Microsoft vydal aktualizaci. Jinými slovy, celé téma se točí o tom, jak NSA zřejmě přispěla ke globálnímu snížení kybernetické bezpečnosti. Celý příběh podrobně naleznete na checkpoint.com.

Max | Komentářů: 6
4.3. 09:11 | Komunita

Framework Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací byl vydán ve verzi 2 a související programovací jazyk Dart (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.12. Proběhla online konference Flutter Engage. Videozáznam je k dispozici na YouTube. Canonical zde oznámil (Twitter, YouTube), že Flutter je výchozí volba pro vývoj nových aplikací pro Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Vzděláváte se formou hromadných online kurzů (MOOC)?
 (62%)
 (8%)
 (1%)
 (5%)
 (24%)
Celkem 146 hlasů
 Komentářů: 1, poslední včera 11:50
Rozcestník

Vložit další komentář
1.9.2004 12:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Proč kolem toho dělají vědu ?
Prostě není trh. Linuxových userů sice zase tak málo není, ale lidí, co by si chtěli kupovat (!) hry je mezi nimi naprosté minimum.

S čím bych akorát nesouhlasil, je to, že hry jako Doom či Quake byly dány nějaké komunitě. Nebyly. Pouze jejich torzo, které je samo o sobě k ničemu. K tomu, aby ty hry mohl člověk hrát potřebuje stejně zakoupit plnou verzi hry, kde jsou všechny datové soubory. Skutečný abandonware to není.
Petr Krčmář avatar 1.9.2004 13:34 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
Souhlas. Viz Lokigames. Delali dobre hry, ale nemeli odbyt. Linuxaci si nehraji :-D.
Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
1.9.2004 16:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

Nešlo tady o Linux a jeho uživatele. Jde o to, proč nejsou hry které úspěšně používají open-source model vývoje.

A to s odbytem nesouhlasí.

A proč tedy takové hry nejsou ? Protože pro ně prostě takový způsob vývoje není vhodný. Eric S. Raymond v "The Cathedral and the Bazaar" myslím popisuje proč. Open-source, to je postupný, ale neustálý vývoj. Linux byl včera jinde než dnes a je jisté, že zítra už bude zase trochu jinde. Ale u her to takhle není. Hra má příběh a uživatel ji použije jednou (jak kdy, jistě, berme jako vzor třeba současný hit Doom 3). Ono mu je jedno, jestli zítra bude lepší. On ji hraje dnes a chce ji jako katedrálu. Najednou, celou, úplnou.

Copak toho není dost?
1.9.2004 16:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

Eh, s/nesouhlasí/nesouvisí/, omlouvám se.

Copak toho není dost?
1.9.2004 19:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
Taková akrádovka vydrží člověku na dvě, na tři odpoledne nanejvýš, a buď je hratelná, nebo není, to beru, ale třeba u strategií je to úplně jinak, pokud jsou celkovým návrhem dostatečně open-sourcové, poskytují obrovské možnosti vytváření vlastních jednotek, úrovní, map, scénářů, etc. -- viz např. Battle for Wesnoth, kolem kterého je velmi živá komunita, ačkoli (nebo právě proto že?) hrát ho lze už dost dlouho, a v1.0 hned tak nebude.

Nicméně takových her nemůže být tolik, co textových editorů ;-) protože potřebují dosáhnout nějakým zázrakem nadkritické velikosti, a také nejen programátory, těch je dvanáct do tuctu, ale i grafiky, skladatele, ...
1.9.2004 19:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

Souhlasím. Ale pokud se člověk ohlédne do světa "AAA" počítačových her (hezký pojem) tak vidí, že hru nelze prostě vydávat jako Linuxové jádro. I když, možná. Prostě ne všechny hry jsou takové, aby dokázaly kolem sebe vytvořit komunitu jako třeba ten Battle for Wesnoth. Už z podstaty.

A navíc, opravdu, textový editor napíše kdekdo. Jenže, kdo vám složí hudbu - pro celou hru a aby vypadala celistvě ? Kdo vám nakreslí grafiku (tady opět vytáhnu Cube, ta hra je hezká, jenže je vidět, že grafika a mapy jsou typu Pejsek&Kočička, prostě každý poslal texturu nebo příšeru a je to tam) ? Kdo vám napíše příběh ...

Prostě chci říct, že open-source model vývoje je pro některé věci nevhodný (nebo přinejmenším nepřináší nic navíc). Pokud jako u Wesnothu (nebo třeba Doom :-)) vytvoříte bazar, tak ano. Jenže některé věci musely vzniknout jako katedrála a nevěřím, že by to šlo jinak.

Možná by se šlo zmínit o případu her, které, ač vyvinuty běžným uzavřeným způsobem, byly posléze po uvolnění potřebných nástrojů právě onou komunitou dále výrazně obohaceny.

Copak toho není dost?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.