abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 562 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.11.2013 17:48 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    http://jolla.com/media/documents/130916_press_release.pdf ... druhy link shora na jejich PR strance, v titulku "Microsoft Word" ... maso ;-)
    28.11.2013 22:39 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    PR oddeleni na korporatni urovni (treba aspon vari dobre kafe) :-D #notVeryUnlike
    28.11.2013 17:58 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pamtujete na ten vyhledávač, co dělali lidi z googlu - jmenovalo se to nějak jako coil, cuil. Dneska už si na to nikdo nevzpomene. Myšlenka je to náherná, ale nevěřím, že ti na tom pracuje dostatečně dost lidí, aby to vyladili do detailu. Nejsem si jistý, zda budou mít schopné markeťáky, aby to nezůstalo jen u pár kousků pro geeky.
    28.11.2013 18:54 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Kde se to dá koupit? Pokud možno v češtině?
    xkucf03 avatar 28.11.2013 19:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji

    Taky už mám jasný dárek k Vánocům :-) Na tom jejich Twitteru před 4 hodinami psali, že brzy otevřou online obchod :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.11.2013 19:24 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    :-) Za ty prachy to prostě stojí! Těsím se moc! :-) Už se těším jak budu "machrovat" před Apple šmuckama. :-)))
    28.11.2013 19:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    I před Android šmuckama :-).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.11.2013 21:36 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pche. Firefox OS je vetsi underground.
    28.11.2013 21:47 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pokud sis pro ten mobil nenapsal vlastní systém, tak to není žádný underground.
    gtz avatar 28.11.2013 21:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    no vypadá to celkem hezky, ale porty jsou vesměs pomalé a použití "here" map mně celkem dostalo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.11.2013 21:55 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tak jasny, Jolla miri na trosku jiny segment. Jolla je pro bohate geeky co touzi po reinkarnaci Naema a Meega, a chteji plnohodnotny linux na mobilu. FirefoxOS se snazi poskytnout smartphony misto featurephonu.

    To je dost videt i na tom, ze za cenu Jolly by mel clovek asi pet az sest ZTE Open ;-)

    Kdybych mel odvahu tahat s sebou porad v kapse vecicku za deset litru, tak by me Jolla taky zajimala, pac to vypada jako high-endovy telefon s peknym displayem a slusnym vykonem, a pritom nezavisi na google velkem bratrovi ani ti banda blbecku z applu nebo microsoftu neschvaluje co na tom smis a nesmis delat. To aby clovek normalne pohledal.
    gtz avatar 28.11.2013 22:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Za tu cenu budu mít nějaký větší > 5" telefon od Huawei/ZTE a k tomu nádavkem dostanu tablet :-)

    No já si počkám nebo si ven zajedu pro Motorolu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.11.2013 05:06 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ale joo, když ti nevadí mít dvě androidí šmejcka, je to tvoje volba .. tak to má být :)
    29.11.2013 08:59 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jak rikal kolega vejs, pokud ti nevadi davat penize microsoftu (patenty kterejma utoci na vyrobce androidu) a osobni udaje googlu, proc ne. Ja bych do toho ted uz nesel.
    29.11.2013 10:04 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jolla používá Yandex appstore. Pokud si koupíš telefon sAndroidem, smažeš Google aplikace a nezaregistruješ jejich účet, můžeš vesele používat ten samej Yandex a ty samý programy. Google o Tobě nebude vědět ani čárku.

    A za patenty bude platit Jolla samozřejmě taky. MS, Apple, Nokia nebo Samsung mají spoustu patentů, bez kterých není možný vyrobit dotykovej mobil.

    Jinak Jolle samozřejmě fandím, akorát mi vadí lidi, který na Android útočí nesmyslnejma argumentama.
    gtz avatar 29.11.2013 20:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Já Android nepoužívám, už jsem to zde párkrát psal, měl jsem nějakou dobu HTC Desire, HTC One, G300 na hraní a právě kvůli problémům se šmírováním jsem se vrátil ke starší platformě WM653. Já ten telefon od Samsungu -> Omnia B7610Pro používám už asi od roku 2009 a i když je to telefon s MS systémem tak nemohu proti tomu říct nic.

    Alternativní romka, restart jsem nedělal ani nepamatuji a z telefonu leze pouze to co chci (tedy sync s čím si řeknu a co povolím), aplikace se skutečně ukončují.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.12.2013 10:56 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    ja android mam... trvale v airplane rezimu jako budik. jako telefon to odmitam pouzivat.
    29.11.2013 13:03 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No já si počkám nebo si ven zajedu pro Motorolu.

    Pokrytectví jak sviňa od někoho, kdo na každém rohu nadává, Ubuntu je spyware.

    gtz avatar 29.11.2013 20:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    bral jsem to pouze jako poměr cena/výkon -> nic jiného. Za ty peníze je to Top co lze v Evropě koupit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Rezza avatar 29.11.2013 10:27 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Taky jsem si rikal, kdyz jsem nosil v kapse cerstve koupenou N900 za 17 kKc. A pak uz to cloveku neprijde...
    29.11.2013 04:43 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Here mapy nejsou špatné, mimochodem patří pod ně NavteQ, jeden ze dvou velkých poskytovatelů mapových podkladů do navigací. Jolla přizvala ke spolupráci jakousi další finskou firmu a ta jim dělá navigaci, poi a dopravu. Na rozdíl od Nokia Here mají k dispozici i CR Praha+Brno ..

    Kolem map je hodně svinstva. Například jsem nepochopil, proč offline uložené mapy v Nokia telefonu může použít pouze original Nokia aplikace a všechny ostatní app musí použít online mapy a ukladat si maptiles do cache... WTF?
    29.11.2013 10:08 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    A přitom jsou ty mapy o tolik horší než OSM. V poslední době se mi čim dál častějš stává, že mě NavteQ mapy nejsou schopný správně odnavigovat. Tak kouknu na OSM a tam je všechno zakreslený správně. Akorát mají bohužel hodně špatnou databázi POI, chtělo by to větší osvětu mezi obchodníkama. Přeci pro každou firmu, restauraci nebo banku by mělo bejt v jejich vlastním zájmu, zadat si do OSM svojí polohu.

    Naštěstí pro Jollu bude nativně dostupná navigace OsmAnd s offline OSM mapama, takže se s HERE můžou jít bodnout. Akorát by mě mrzelo, že tak platím Nokii za něco, co nechci a nebudu používat.
    Rezza avatar 29.11.2013 10:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tak navic na Jolle dle unofficial FAQ jsou jen online Here mapy. OSM jsou obvykle lepsi, ale chybi nad nima funkcni navigace, coz OsmAnd zatim neni (jednou jsem to se Sesivanym zkouseli ;-). Jinak tusim ze Sygic ma interne OSM mapy, jen je nechce dat ven zakaznikum. Rikal to borec na Openmobility.
    29.11.2013 12:24 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Be-On-Road, pokud vím, nabízí bezplatnou verzi právě s OSM mapami. Zkušenosti s tím ale nemám.
    29.11.2013 18:16 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Be-On-Road na Androidu používám, naviguje slušně. Stejně jako taky český Mapfactor. Zrovna Mapfactor je alespoň ve verzi pro Windows postavený na Qt, tak by pro ně verze pro jiný OS snad nemusela být velký problém...
    Rezza avatar 1.12.2013 16:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Prave se divam, ale proc kurnik aplikace, kterou stahnu z Play pak dale z netu stahuje veci jako fonty, skiny, preklady :D. Ale zatim instalace na BB10 jede (10.2.1 nebo debugtoken).
    1.12.2013 22:30 M4rtinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Možná proto, že Android po nainstalování ukládá každé APKčko do paměti přístroje. Aplikace sice mohou naskládat obsah do APKčka a systém jim ho po spuštění zpřístupní, ale slyšel jsem, že je to často strašně pomalé. Mnoho aplikací, například větší hry, proto obsahují v APKčku pouze launcher a veškerý obsah se stahuje při prvním spuštění aplikace do jejího pracovního adresáře. Aplikace by teoreticky mohly taky všechno do pracovního adresáře rozbalit z APKčka, ale to by zase na zařízení zůstal obrovský balík zbytečně zabírající místo (aplikace z uloženého APKčka může pouze číst).
    the.max avatar 29.11.2013 17:30 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    mno co vim zase ja, tak mapy maji od tomtomu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    29.11.2013 18:33 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Je pravda, že OsmAnd nemá moc dobrou navigaci pro auta. Naopak umí docela obstojně navigovat pěšky a pro kolo.

    Ale vývojáři na tom dělají, tak snad se brzo dočkáme. Zde je něco o novém routovacím algoritmu: https://groups.google.com/d/topic/osmand/ZLbld-jUsH0/discussion
    gtz avatar 29.11.2013 20:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Be-on-rod, Mapfactor a řádka dalších co fungují a navigují v pořádku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Rezza avatar 29.11.2013 10:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Například jsem nepochopil, proč offline uložené mapy v Nokia telefonu může použít pouze original Nokia aplikace a všechny ostatní app musí použít online mapy a ukladat si maptiles do cache... WTF?

    Kup si WP8, tam uz to omezeni s Nokia Maps API padlo ;-). Jako jeden z duvodu na N9 bych videl, jak to bylo pomale.
    29.11.2013 13:41 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jasne, singleCPU mi leze krkem :)
    29.11.2013 04:34 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jenže FF-OS není OS. Stejně jako Tizen. Pořádný binární OS až nahoru je iOS, WP8, BB10, Meego/SailfishOS, UbuntuTouch. Zbytek jsou interpretové srajdy.
    29.11.2013 09:00 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    To je pekna blbost.
    29.11.2013 10:14 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Je, ale spousta lidí si myslí, že snědli šalamounovo hovna a přitom nikdy nenaprogramovali ani jednu mobilní aplikaci. Například WP7 vůbec nezvládal nativní kód. WP8 kompletně okopíroval architekturu Androidu, akorát Javu nahradil MS kopií .NET.

    Pro mě je podstatný, aby šlo pro systém programovat v Qt5. Zatím je podpora pro Android, Ubuntu Touch, Jolla, BB10, Tizen a neoficiální pro iOS (do budoucna bude oficiální). Tyhle OS tedy zvládají nativní kód a lze pro ně dobře a snadno programovat. Navíc to naprogramuju jednou a běží to všude včetně všech desktopových OS.
    Rezza avatar 29.11.2013 10:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No v Qt stejne na UI skoncis s QML a mas po nativnim kodu ;-). A zase v mobilnich aplikacich toho neni tolik, aby bylo trebas kodit neco bokem. Spis jen to, co v QML by bylo neohrabane. To same jak rikal Pavel Tisnovsky, ze nechape, proc jeste nekdo v Jave pouziva veci psane v C, kdyz to stejne napisou pomaleji, nez Java samotna :D.
    29.11.2013 11:29 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    To same jak rikal Pavel Tisnovsky, ze nechape, proc jeste nekdo v Jave pouziva veci psane v C, kdyz to stejne napisou pomaleji, nez Java samotna :D.
    To ale nevypovida o kvalite javy ale o nekvalite tech programatoru.
    Rezza avatar 29.11.2013 11:33 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ale o tom to je - kolik je tech kvalitnich?
    xkucf03 avatar 29.11.2013 12:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji

    Jistě, proto všichni píšeme v assembleru… :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.11.2013 15:16 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tak proc je vicemene vsechno, co je kriticke na vykon napsane, v C - komprese, kodeky, sifrovani?
    29.11.2013 15:25 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Neco podobneho zkousi ten FxOS, kde by mely nejake tyhle zakladni funkce byt dostupne ve spodni vrstve a exportovane javascriptu k pouziti. Pointa je pak jako kdyz clovek pise Pythonovy kod -- vlastne v jednoduchem a pohodlnem high-level jazyce propojuje dohromady rychle ceckove knihovny :-)

    Jak dobre to bude fungovat uvidime v budoucnu.
    29.11.2013 13:27 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No tvrdí se, že v QML lze používat C .. očekaval jsem, že hotove casti QML jsou binarni ..

    nevadi mi vecmi napsane v cemkoli a pak zkompilovanymi do binaru (ano, je to prenositelne pouze na urovni zdrojaku)

    vadi mi interpretove srajdy ..

    Asi tak ..

    PS: samozrejme se rad dozvuim vice .. :)
    29.11.2013 13:30 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pokud je MS .NET pak kompilovano do binarky, tak mi to nevadi. Neznam .NET, ale myslel jsem, ze se to kompiluje do binaru. Nebo ne?

    Vadi mi interpretové (primo platform prenositelne) srajdy.
    29.11.2013 16:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Dynamické vysokoúrovňové jazyky jsou literally Hitler. Představte si, dokonce se v tom příjemně programuje! Nechutné!

    /s
    29.11.2013 21:31 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Co tím myslíš?
    Co tím myslíš?
    29.11.2013 21:41 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    To bys nepochopil, jak naznačuje pohled na překlad Qt Creatoru.
    30.11.2013 00:06 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Pochopit můžu tvoje vysvětlení. Protože si ho ale hlídáš pro sebe, není moc co chápat.
    30.11.2013 09:58 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Anebo pohled na těch nejméně 250 překladů (přiznaných).
    30.11.2013 10:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Překládací software by toho stihnul přeložit mnohem víc a v mnohem kratším čase.
    30.11.2013 14:31 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Když ti to přijde jako lepší řešemí, určitě tě to napadlo už dřív, tak mu to honem předhoď, ať nemarníš čas. Projektů jsou tisíce, dobrý nápad se cení, takže bys to mohl mít do večera hotové; a potom stačí jenom poslat na příslušná místa. Vysloužíš si tím obdiv a nehynoucí vděčnost svých kamarádů. (možná)
    30.11.2013 15:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Když ti to přijde jako lepší řešení
    Vyšlo by to zhruba nastejno...
    30.11.2013 16:00 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Tak už jsi to udělal, nebo ne? Uděláš to, nebo ne? Nejdřív takové velkolepé plány, a teď to najednou vypadá, že si na nich zrovna nezakládáš.
    30.11.2013 17:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Udělal co, strojový překlad? Proč bych to proboha měl dělat? 250 takových překladů už je víc než dost...
    30.11.2013 18:09 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?

    No vlastně bych k nim měl přidat skoro další stovku, kde jsem o tom ještě nepsal, ze které bych ale měl vyjmout těch několik (spočítám je na prstech jedné ruky, nebo dvou), co se mi pak nepodařilo se spojit s autorem.

    No a zatímco nastavuješ ten svůj stroj, aby výsledky, co bude chrlit, odpovídaly tvých představám o tom, jak to má vypadat, tak jsem k nim přidal jeden další.

    30.11.2013 19:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Já samozřejmě žádnej stroj nenastavuju, snažil jsem se říct, že podle tvojí logiky by překládací software byl lepší jen proto, že dokáže chrlit překladů více a rychleji...
    30.11.2013 20:12 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?

    S touto logikou jsi ale přišel ty?

    A co na to David? Ten má vždycky po ruce takový ten obrázek, kde jsou vymalovány jakésy argumentační klamy, alespoň podle autora, co to nakreslil. Mohl by tě/mě poučit.

    30.11.2013 21:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?

    S touto logikou jsi ale přišel ty?

    No z nás dvou nejsem ten, kdo sem chodí psát o množství překladů, které vysokou rychlostí vyplodil...
    30.11.2013 22:47 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?

    No a já jsem ten, který uvedl nějaké číslo. A co má být. To je skutečnost. O tom, že bych na začátek postavil záměr udělat to, o čem píšeš, rychle něco vyplodit, a potom oznamoval splnění úkolu v mezích zadaných parametrů, z toho, co jsem napsal výše, neusuzuju.

    Vidím, že docela nemáš představu, co to chce, aby to spatřilo světlo světa, a proč to tak je, jak to je. A já si to uvědomuju jen díky zkušenosti.

    Takže si myslím, že jsme se do toho zamotali, a je na čase, aby sis uvědomil, že tě nechci dostat na lopatky, protože jsi někde něco napsal. (aspoň doufám) :-)

    30.11.2013 23:27 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?

    Některé programy obsahují opravdu roztomilé věty. Ale není to tak časté:

    Something terrible happened, I could not reach the Internet - Stalo se něco hrozného. Nedostal jsem se na internet. Ó ty hrůzo...

    Václav 3.12.2013 08:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    To že svým „obroditelstvím“ akorát přispívá k tomu, aby lidi používali celý OS v angličtině mu nevysvětlíš, to je jako házet hrách na zeď.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    30.11.2013 14:32 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co tím myslíš?
    Dík, zrovna dneska jsem si na tebe vzpomněl.
    29.11.2013 13:35 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Poucte mne, rad se neco dozvim.

    Opravdu delim mobilni OS na ty co:

    .. bezi binarne zkompilovane .. vcetne kompilovanych "by source platform independent"

    .. a na ty, co jedou jako platform independent interpret.
    29.11.2013 15:00 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ccko a C++ se zkompiluje do binarni podoby rovnou.

    Java se sice kompiluje do binarni podoby, ale ten vysledky kod je pro zasobnikovy virtualni stroj, ktery je dost daleko od strojove formy, a je podobnejsi zhustenemu zdrojovemu kodu (aspon kdyz jsem ten bytekod videl naposledy, tak to tak bylo). Potom ho az pri spusteni interpretuje a potom kompiluje do optimalizovane a binarni podoby ten virtualni stroj. Nekompiluje vsechno, obvykle se chova jako interpret a az pri nejakem desettisictem spusteni nejake metody ji zacne kompilovat, pokud si to defaultni nastaveni pamatuju spravne.

    To zni divne, ale pointou kompilace Javy je spis kontrola ze vsechno funguje, a to, ze se s z toho udela binarka (respektive jarko), ktere se snadno distribuuje a spousti, o vykonove optimalizace se stara az JVM za behu.

    U JavaScriptu se v zasade jenom vyhodi ten prostredni krok. Js je samozrejme pomalejsi nez Java, a Java je pomalejsi nez Ccko, ale to je spis otazka toho, co ty jazyky poskytuji programatorovi -- kod v Js je pomalejsi, protoze Js za tebe dela vic veci nez Java, a Java je pomalejsi nez Ccko, protoze za tebe dela vic veci nez Ccko.
    29.11.2013 16:13 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Doplnil bych, že do bytecodu (CIL) kompiluje i .NET, na který se Kaacz ptal výše.
    29.11.2013 17:21 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Po provedení .NET assembly, jeho byte kód projde skrz provozní JIT kompilátor, aby generoval nativní kód. ..

    hmm s kompilaci do opravdove binarky to asi nema nic spolecneho.

    Skoro mi to připomina moji upravu jednoho interpretu na salovem kompu v 80tych letech, kdy jsem po spusteni prevedl textove psany program do co nejvice binarniho zapisu, aby se za behu uz nikdy nikde nemusel resit interpretace původního zápisu. Sice se běh zrychlil 100x .. ale pořád to bylo 10x pomalejší než opravdový kompilovaný kód.

    Chapu, že v tech interpret jazycích se dá psát mnohem rychleji, jen to pri vetsi slozitosti a objemu dat trva dele. Ja holt jsem spis na ty optimalizace kodu s dlouhodobější pouzitelnosti a proto jsem mel rad ASM. Ale pravda, ze když dnes chci rychle rozparsovat nějake logy ci cisco konfigurace, flaknu to rychle treba v perlu .. rychle napsat, jednou pouzit a zahodit .. :)
    little.owl avatar 29.11.2013 16:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ano. Principielne skutecne neni duvod, proc jazyky s JIT mely byt pomalejsi nez kompilovane jazyky, dokonce to v rade pripadu muze byt naopak (eleiminace hotspot-u). Vetsinou mi prijde, ze omezeni jsou spise na strane jazyka, jazyky s JITem jsou vesmes "managed languages" s garbage collectingem, coz ma sve nepopiratelne vyhody, ale prinasi i urcity overhead.
    A former Red Hat freeloader.
    30.11.2013 04:43 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    A nemohl by stejné optimalizace, co dělá ten JIT, provést normální kompilátor při překladu binárky? PGO mi zní jako lepší nápad než JIT.

    JIT přece žere výkon i při běhu, což bych řekl, že teda zrovna je ten důvod, proč by ty jazyky měly být pomalejší. Pochopitelně se najde určitě případ, kdy to zrovna vychytá nějakou mouchu a bude to kvůli tomu rychlejší, ale normou by měl být spíš opak, ne? (na základě zákona schválnosti). Taky se dá tvrdit, že trabantu nerezaví kastle a je tedy lepší než auta, která jsou z plechu :)
    xkucf03 avatar 30.11.2013 10:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    A nemohl by stejné optimalizace, co dělá ten JIT, provést normální kompilátor při překladu binárky?

    Nemohl, protože JIT optimalizuje i na základě toho, jak často se jednotlivé metody volají a jaká data skrz ně proudí. Má informaci i o tom, jak často se do jaké větve IF/THEN vleze nebo kolikrát se iteruje přes jaký cyklus. Má k dispozici prostě živý program, ne jen statický zdroják.

    Dobrý je překlad do mezikódu (bytekódu), jako to dělá Java – tady máš možnost zoptimalizovat, co jde, při kompilaci do mezikódu a zbytek potom ještě doladit při běhu aplikace.

    PGO taky není špatný nápad, ale záleží, jak dobře budou nasimulovaná data odpovídat realitě. Zajímavý by byl nějaký hybrid mezi tím – dělat normálně JIT ale při ukončení informace si uložit ty získané znalosti a příště je jen načíst.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.11.2013 16:25 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    A k čemu to je, že ví jak často se co volá? Prostě ať se vše zkompiluje do bináru pro konkrétní stroj a basta.
    30.11.2013 18:30 Jerry12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    JVM pak umi "levarny" jako nahrazovani cyklu sekvencnim kodem, podle charakteru dat. For je vlastne v tom, ze Java a urcite i .NET ma proti C/C++ ve skutecnosti o dost vetsi overhead, ale dokazou udelat radu optimalizaci na zaklade counteru a statistik, ktery proste pri kompilaci udelat nejde nebo uz jsem na urovni assembleru.

    Nekde jsem o tom videl extra zajimavou prednasku.
    little.owl avatar 30.11.2013 23:11 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Chyby tomu runtime informace o vlastnich datech a cilovem HW.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 30.11.2013 23:09 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    PGO je tak trochu loterie, my potrebujem reprodukovatelne vysledky.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 29.11.2013 12:28 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jenže FF-OS není OS. Stejně jako Tizen.
    Hovadina. Firefox OS je OS se vsemi atributy standardniho OS a to ze vam nevyhovuje jeho aplikacni framework je vas problem. Navic v pripdade Tizen muzete psat binarni aplikace jak v C/C++, tak v javascriptu.
    Zbytek jsou interpretové srajdy.
    Dalsi hovadina. Javascriptove enginy jiz davno nejsou interprety, maji vestaveny JIT s cachovanim prelozeneho kodu.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 13:38 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Mno ale mne zajima co je tam "by default". Ted do toho netahejme napr. to, ze Qt veci uz museme pustit na kdecem.

    Tizen a FF-OS jsou by default web app bezici ajko interpret. Nebo ne ?

    Hmm, a kdy se ten javascript kompiluje do binarky ?
    little.owl avatar 29.11.2013 14:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Qt veci uz museme pustit na kdecem.
    Pokud jde o portabilitu, tak prave Javascript/HTML si namaze Qt kdykoliv na chleba.

    Zkousel jste nekdy Qt na Androidu? Aplikace v Jave ma 30kB a ekvivalentni Qt muze mit i 2MB podle pouzitych knihoven, navic i standardni GUI je i z hlediska framerate zatim pomalejsi.
    Tizen a FF-OS jsou by default web app bezici ajko interpret. Nebo ne ?
    Ne.

    FxOS skutecne pouziva jen JS/HTML5, nicmena implementovali WebAPI napsane v C++, ktere vam vedle veci jako WebGL ci WebWorker umoznuje psat veci efektivne.

    Tizen podporuje rovnocenne psani aplikaci v C/C++ a v JS/HTML5, ani jedna neni default.

    Hmm, a kdy se ten javascript kompiluje do binarky ?
    Nedistribuuje se jako binarka, coz je obrovska vyhoda. Kompilace probiha za behu (inlining, lokalni optimizace, control flow optimalizace, global optimalizace, generovani nativniho kodu), jednou zkompilovany kod se cachuje, a za behu muze probihat optimalizace k pokryti hotspot-u. Rekl bych ze u vetsiny aplikaci je to cesta do budoucna, kompilacni overhead po prvnim spusteni bude cim dale vice zanedbatelny.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 14:17 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    OPAKUJI:

    Teď do toho netahejme např. to, že Qt věci už můžeme pustit na kdečem. Teď do toho netahejme např. to, že Qt věci už můžeme pustit na kdečem. Teď do toho netahejme např. to, že Qt věci už můžeme pustit na kdečem.

    :)
    little.owl avatar 29.11.2013 14:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pak jste to nemel zminovat ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 14:59 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Eh ? WTF ? Myslím že to krátké souvětí mělo zcela jasným význam. :)
    29.11.2013 14:20 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Nějak si nedokážu představit, jak dlouho by trvala kompilace větší apliakce. Mám na mysli kompilaci srovnatelnou s C .. Ne jen nějaké do-usazeni JS na konkrétní HW.

    Občas si nejsem jist, jestli dnešní lidi chápou pojem binární kód. Já jo, jsem odkojen assemblerem. :)
    little.owl avatar 29.11.2013 14:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Velke aplikace jsou problem, jenze 95% aplikaci jsou pomerne jednoduche veci, staci projit Androidi/Appli appshop. U velkych aplikaci to lze resit pres asm.js, vedle Mozilly to bude podporovat asi i Google a i Microsoft se zacina tvarit pratelsky.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 15:20 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tojo. Ta platforma musi jeste dozrat.

    Premyslel jsem, ze bych udelal offline OSM mapy na FxOS. Ale je tu par hacku -- pristup ke storage je dost omezeny, a hlavne, budto clovek musi napsat Js renderer vektorovych dat, coz je otazka, jak moc by bylo rychle (a neni to zadna sranda), nebo ukladat hromady a hromady a hromady bitmap, a to neni moc dobry napad.

    Ona to teda neni sranda ani na Androidu, ale z te Javy ma clovek precejen trochu mensi paranoiu nez z Js, aspon ja.
    little.owl avatar 29.11.2013 15:26 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ona to teda neni sranda ani na Androidu, ale z te Javy ma clovek precejen trochu mensi paranoiu nez z Js, aspon ja.
    Me trvalo tri roky, nez jsem z JS prestal blit (TI v to ma build system a generator kodu), ale novy ECMAScript 6 vypada dobre (konecne treba celkem normalni class), pripadne jsou veci jako coffeescript ci typescript - nepouzivam, ale vypadaji dobre.
    A former Red Hat freeloader.
    30.11.2013 11:21 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Me prijde JS v pohode, ale clovek nad nim musi premyslet jak nad pythonem nebo lispem s divnou syntaxi, ne jako nad Javou, pac jak tam clovek zacne tahat AbstractSingletonFactoryVisitor tak to jde cele do haje.
    30.11.2013 12:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    29.11.2013 10:50 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji

    Kdo chce pořádný underground ať se zaměří na Neo900. Je to case Nokia N900 a v něm bude upravená základní deska z openmoko. Měla by to být výkonější varianta/nástupce N900. A můžete si dám třeba debian.

    Líbilo by se mi to, akorát že jako geek projekt v malosériové výrobě to vyjde dost draho. Navíc kdyby to mělo pořádnou klávesnici jako měla 9300i to by bylo pošušnáníčko. Projekt se rozjíždí, ale už se sehnalo dost peněz na výrobu funkčního prototypu.

    29.11.2013 13:32 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    To bych ale musel byt extraordinarni blazen (ve smyslu nadšenec do N900). Sorry, ale ja jsem uz odchovanec N9, ktera to dotahla dal. A Jolla mi umožní přidat slide wide-hw-keyb..
    29.11.2013 17:21 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    +1

    S tou cenou je to bohužel pravda :/
    Nicméně crowdfunding funguje, 42k € za cca. měsíc: :)
    29.11.2013 04:36 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tak leda k příštím.. nebo máš předobjednáno (a zaplaceno) jako já ? :)
    joejoe avatar 28.11.2013 21:27 joejoe | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jenom ve Finsku nebo pres jejich eshop. Cestina zatim neni.
    Rezza avatar 29.11.2013 10:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Cestina zatim neni, kazdopadne ja mam objednane aspon na vyzkouseni ;-). Trebas bude pak na prodej. Dle unofficial FAQ Etherpadu je tam hodne sekani, ale to se dalo cekat (alespon ze zacatku). Proste podporit jsem je musel, ale vzhledem k jejich predstave open source u me aktualne ted vede BB10... O trosku vic closed source, ale v tom zajimavem - UI, jsou na tom stejne a Qt je na obou.
    29.11.2013 10:28 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    tak se potom zkus ozvat. :-)
    Rezza avatar 29.11.2013 10:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tady je ten Etherpad.
    29.11.2013 14:24 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jen bych zdůraznil, že to je neoficiální FaQ, který si nadšenci vycucali z prsty z útržků informací.

    Taky bych byl radši, aby Jolla odpověděla přímo..
    29.11.2013 17:13 M4rtinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    BTW, uz je na BB10 Qt5 ? Ted sem to trochu nesledoval. :)
    30.11.2013 19:25 Jerry12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pokud vim, ta si ho uz nejakou chvili muzes celkem bez problemu pribalit k aplikaci a funguje, ale soucasti OS neni. BB10 porad jede na Qt 4.8 + cascades.
    the.max avatar 28.11.2013 22:08 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Vypadá to hezky, ale určitě si ho jako nový nekoupím, možná někdy časem. 13Kkč je docela dost na to, že to je 'nová' platforma. Navíc moje priorita nyní je ODOLNÝ telefon, což o tomto se asi říci nedá.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    28.11.2013 22:54 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    13? Ja vidim 11, a protoze jsou v EU, melo by to byt vcetne dani.

    To je furt dost penez, ale jak jsem psal vedle, je to jediny high-endovy telefon ktery kdyz si koupi tak nedavas penize applu nebo microsoftu, nebo osobni udaje googlu.
    gtz avatar 29.11.2013 00:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    když si to necháš poslat někde z venku tak cca 11500.- no, ale pokud to koupíš od nějakého distributora tak počítej min. 10% nahoru (manipulační poplatky, poplatky za záruku v CZ), většinou to tak bývá, že distributor si přihodí pár % navíc.

    nebo osobni udaje googlu
    jakmile si tam šupneš sync s MS/Googlem tak už ty data tam jsou. Otázkou je zda bude něco jiného na sync než cloud.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.11.2013 04:12 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    .. kolik lidí netuší co je matematika .. 400€ x 27.13 = 10852 .. jenže ..

    100€ zálohu jsem zaplatil v létě, 299€ doplatek teď, což by podle starého kurzu bylo rovných 10kKč.

    Ve finsku mají DPH 24%. Ale kdo by to řešil vrácení a platbu naší DPH aby ušetřil 4%, díky ČNB to teď mám o 600Kč dráž.

    Poštovné je 15€ (406Kč). Finito. Suma sumárum 11017Kč (Děkuji tímto ČNB). Dvouletá EU záruka.

    > Otázkou je zda bude něco jiného na sync než cloud. < WTF ? Snad proboha někdo nechce sync s lokálním Otlakem na widlích ?

    Mně do práce zajímá Exchange klient - umi sync kontaktu a vice kalendaru .. podle prvních ohlasů.
    29.11.2013 09:09 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Napis clanek az ho budes mit :-)
    29.11.2013 04:17 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Je teda pravda, že CalDav a CardDav zatím nemají hotový. Holt tyhle věci nemá linuxová komunita ještě dodělané. Při implementaci přišli na chyby. Alespoń se díky nim tyhle protokoly dodělají.
    29.11.2013 04:21 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Přesně tak. Tenhle telefon je pro lidi, kteří nemají rádi Apple, MS i Google .. jako já. Proto mám N9. Ta už byla dotažená .. a politicky zabitá. :( Mimochodem za ní jsem dal 12..
    29.11.2013 19:27 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jen ta cena se mi zdá trochu vysoká vzhledem k HW. Jako 4,5" s qHD rozlišením za cca 11 tisíc... Kéž by nějaký čínský výrobce (brzy) přišel s levnějším smartphonem se Sailfish OS, třeba Lenovo kdyby udělalo P780 ve variantě se Sailfish OS.

    No zatím asi zůstanu na Aceru neoTouch S200 s Windows Mobile 6.5.3, jakožto posledním použitelným OS od Microsoftu pro smartphony/PDA a zároveň nepříliš špehujícím OS, ale taky víceméně Microsoftem předčasně zabitým.
    29.11.2013 08:41 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Mám tu otevřený checkout a píšou 414 EUR.

    BTW - nemá FM rádio :(
    29.11.2013 09:24 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    BTW - nemá FM rádio :(

    To je dobře. Jinak bys musel platit poplatek za rozhlasový přijímač.

    xkucf03 avatar 29.11.2013 09:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji

    Ten se platí za domácnost a tam typicky už nějaké rádio je (v autě, v obýváku ve věži, v televizi, v jiném mobilu atd.).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.11.2013 13:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jsou domácnosti bez rádia a nejsou jen domácnosti.
    29.11.2013 13:34 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Je pravda, že tím, že telefon nemá rádio, se otevírá možnost, že nemusí být rádio ani ve zbytku domu :)

    Jinak pozor, pokud je mobil pracovní, tak podnikatelé by jakože snad měli platit za každé zařízení s rádiem. Což je tedy docela eklhaft (hlavně proto, že to přidělává starosti), jelikož mobil bez rádia snad ani nelze moc najít :)
    29.11.2013 14:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Kup si s FM na firmu a platiti bideš ;)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    29.11.2013 13:46 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    BTW - je to zcela neoverena informace .. v noci jsme dohledavali co v tom je podle dmesg .. Qualcomm Snapdragon 400 MSM8930 .. zrejme varianta AA nebo AB dle frekvence.

    Tento SoC samozrejme FM prijimac obsahuje. Z JollaHQ zatim neodpovedeli presne, zda jde o absenci App či v HW. Ale někde jsem ikonku FM radia zahledl.. :)
    28.11.2013 22:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jsem zvědav, jaká bude reálně ta kompatibilita Android aplikací.
    Rezza avatar 29.11.2013 10:35 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Takhle - budou to mit mnohem jednodussi nez BB10 - bezi primo na Android-like jadru. V soucasne dobe ale neimplementuji vse - opet dle FAQ neni napriklad ani kamera povolena, neni BT (doufam, ze aspon zvuk pres BT jako u BB10 driv bude). Ale po zkusenostech s BB10 muzu rict, ze se tomu da verit. Z klasickych Android SDK aplikaci jede skoro vse, krome Google account veci (a i to uz se da ocurat tusim). Tady budou mit stejny problem jako BB - ti napriklad Google Maps API nahradili vlastni knihovnou postavenou nad OSM se stejnym API (jen v1 zatim). Jinak BB ma problem hlavne s ciste nativnima appkama ala hry - tam nejede skoro nic. To by mohlo byt na Jolle lepsi. Ale stejne je to celkem risk lajznout si mit primo nejaky Store (Yandex) primo v telefonu, prave kvuli kompatibilite. Proto jsem neveril tem zpravam, ze by v BB10 byl Google Play. Ale od nove verze opravdu hodne zamakali, pujdou instalovat APK rovnou, nativni kod nebude banovany, mapy budou, par dalsich API dopsali. Porad vsak daleko od neceho oficialne podporovatelneho a spis to miri na uprav to a dej do AW. Kazdopadne co je nejlepsi je, ze timto zpusobem clovek muze mit fajn UI (BB10, Jolla) a pritom mit kupu aplikaci (hlavne lokalni ala banky, ktere nikdo prepisovat nebude a verejne API neexistuje).
    29.11.2013 11:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No tak to vypadá docela ok... Já nejsem ten typ člověka, co by potřeboval bambilion aplikací na všechno, takže tohle by asi stačilo...
    Rezza avatar 29.11.2013 12:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Presne - staci to vesmes.
    29.11.2013 14:14 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jediné, proč bych na tom chtěl využít Android aplikace jsou zřejmě jen 2 app: MHD a banka. Lokální "malé české" uzavřené app, které kromě vlastníků dat nikdo neudělá. A tihle ji udělají jen pro iOS & Android, s odřenýma ušima pro WP, když to zacáluje lokální pobočka MS.

    Tohle je jediné, co mi chybí na N9. Jinak tam mám vše co potřebuji.
    29.11.2013 14:07 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Teď jsem viděl video s gamesou Minion Rush. Jede dobře, přitom prý se na Android s quad core founu seká. :)
    29.11.2013 03:49 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    ako verzia operacneho systemu BETA, teda to potesi, aspon su uprimni...
    29.11.2013 04:15 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jo, takové WP8 jsou beta doteď. :p A pokud si vzpomínám reklamu na první Lumie, říkali tam, že skončila beta fáze WP7. Jak se to asi líbilo stávajícím uživatelům WP7 na jiných mobilech? :)

    Všechny nové mobilní OS jsou beta, jen to normálně nepíšou.. :)
    29.11.2013 09:29 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    To nemala byt vycitka, ale pochvala za uprimnost. Po skusenostiach s Bada (od Samsungu celkovo mavam pocit ze to je skor skora alpha) alebo prvych androidov. Ale kazdoadne ako zakaznik ktory si zaplati za produkt ocakavam spolahlivost a bezchybnost (kvalitu). Ak by si zakaznik kupoval (povedzme)auto, kde xy veci je iba v overovacej faze tak by ta firma isla skoro do sraciek....
    29.11.2013 09:32 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Aj ked niektore f. su asi vynimka ;)
    29.11.2013 04:32 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Problém je ten, že naše běžná média píšou stejné dva odstavce .. odborné trochu lepší něco jiného .. ale vlastně nikdo to nenapsal pořádně.

    Není pravdou, že začal prodej tohoto mobilu. Nedá se koupit. Nikde, ani ve Finsku.

    27.11. bylo jen slavnostní předání mobilu prvním 450 přímým předobjednatelům z první celosvětové vlny. Zbytku to teď začnou posílat poštou.

    A pak přijde na řadu druhá (pouze finská) vlna přes operátora DNA, u kterého prováděli ty slavnostní kejkle. EU a Finové druhé vlny by to měli mít do vánoc doma .. čert ví jak zbytek světa. Odhaduje se, že vlny měly po cca 50tisíc kusů (běžná minimální výrobní velikost malosérie je 100 tisíc). Což nevychází zrovna levně na kus.

    Příští rok to chtějí nabídnout v Číně, což už bude v pohodě. Větší výrobní dávka (cca milion) přijde levněji a celé to proběhne v Číně, o distribuci se postará největší čínský distributor.
    29.11.2013 04:47 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Mimochodem, ten mobil má do druhé půlky vyvedeno in/out napájení a i2c sběrnici. .. už se těším na nějaké rozšíření. Po projetí i2c senzorů na eBay mám pár nápadů. Měřič vzdálenosti, alcoholmeter, .. :p

    A samozřejmě očekávám, že někdo k tomu jako zadní kryt vyrobí wide slide HW keyb. :)
    29.11.2013 04:51 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jo a pro linuxáckou představu : kromě toho, že to je čistý Linux+Qt/QML .. tak je první s Wayland a Qt5. :)

    Ještě před půl rokem jeli na Xorg+Qt4. Jenže proč přijít s něčím založeným naminulosti? Ale jít do Waylandu s Qt5 je podle mne silná odvaha. Nebo mladická nerozvážnost. :p
    29.11.2013 10:21 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Wayland je asi docela riziko, na druhou stranu Qt5 už tu je s námi docela dlouho, oproti Qt4 to není revoluce, ale spíš evoluce. A verze 5.2 už bude brzo venku.

    Jenom si teď říkám, jestli je Qt5 taková výhoda, když už běží zcela bez problémů i na Androidu.
    29.11.2013 13:59 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No ohledně Qt mi spíš jde o to, že museli vše (co už měli přepsat) z Qt4 do Qt5 komponent a bylo tam dost změn v QtMobility (či jak se to jmenuje) ..
    29.11.2013 07:10 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Cena je přijatelná. Za Desire Z, které dosud používám jsem dal před pár lety 12000 a nelituju. Smutné ale je, že to nemá klávesnici, což je u geekovského smartphonu dost ostuda :-(
    29.11.2013 13:11 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    The other half, USB host, BT... fakt nechápu tu posedlost integrovanou fyzickou klávesnicí.
    29.11.2013 16:08 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Já ji chápu docela dobře. Proč bych se měl jako idiot trápit, při psaní dlouhých textů nebo v SSH klientovi, nad neergonomickou klávesnicí, namalovanou na displeji, kde mně zabere třeba čtvrtinu plochy?
    Výhodné to je pouze pro výrobce při snížení nákladů.
    Různé BT bazmeky apod. beru jako žert. To mám sebou tahat další krám a starat se o jeho napájení?
    29.11.2013 17:00 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No a proto jsem šel do Jolla, kde mám výrazně lepší HW, více open SW a s HW klávesnici v OH krytu to furt bude levnější než Neo900. Zájem o HWKeyb v OH je takový, že ji zcela určitě někdo vyrobí. Číňani jsou kreativní. :) Jen pro upřesnění, tato klávesnice je přímo napájená z mobilu a připojena pomocí i2c sběrnice. Žádne BT hračky s vlastním aku.

    PS: navíc mi u Neo900 vadí, že buď to zůstane použitelný smartfoun s "reverse-inženýred" OpenMaemo5. Nebo různé okrajové opensource mobiní parodie. Nebo zcela FOSS věci, co jsou spíš desktop než smartfoun. Pokud budu tvrdě trvat na FOSS, dám si na Jollu NemoUI, je stála použitelnější než ty starší mobilní parodie.
    29.11.2013 17:12 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Proč by na Neo900 nemělo fungovat třeba Nemo Mobile?
    Nebo je to taky mobilní parodie? :)
    29.11.2013 17:22 M4rtinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    JJ, s podporou Nema na Neo900 bych rekl ze se da pocitat skoro na 100%. :)
    29.11.2013 17:28 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ale pak je otázka, zda má smysl ho provozovat na horším HW za víc peněz, nebo jít do Jolla .. :)
    29.11.2013 20:05 lexik | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji

    Flame na tohle téma nemá smysl. (Ale rád se do něj pustím :D)

    Pochybuji, že Jolla uvolní soubory v EAGLu & poskytne "oficiální" podporu pro jiné OS.                                                                 Stejně tak pochybuji, že Neo900 a jeho (potencionální) následovníci budou mít high-end parametry a získají významnější podíl na trhu -- Jolla na tohle má šanci.

    Takže: instalovat na Neo900 Nemo Mobile (IMHO) nemá smysl, chtěl jsem jenom upozornit na to, že pro něj existuje "normální" OS. Normální OS na nenormálním telefonu pro nenormální (čti pro hodně velké geeky) lidi? :)

    PS.: Jak o Neo900 tak o Jollu je zájem, akorát u trochu jiné skupiny lidí (N900 > Neo; N9 > Jolla).

    little.owl avatar 29.11.2013 20:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jolla na tohle má šanci.
    Nema.

    Proboha, proc by jinak sla pod vodu Blackberry se svym jinak dobrym BB10 a silnou predchozi pozici?

    V okamziku, kdy telefon s Androidem sezenete od > $50 a za $100 jiz dobre pozuitelny, s Mediatek quad corem a 1GB RAM, se spoustou aplikaci, je takhle vec bez SW za > $500 v haji.
    A former Red Hat freeloader.
    30.11.2013 17:49 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Otevření HW Jolla founu vůbec není cíl. U Jolly je telefon jen prostředkem a ne cílem. Takže totální otevření HW je nezajímavé. Prostě potřebovali nějaké železo, na kterém předvedou svůj mobilní OS. To je to o co jim jde. Počítám s tím, že v Číně se to bude dodávat na různých mobilech od různých výrobců, kteří na to dnes flákají pokoutný Android. Vůbec to neznamená, že tam bude jen tento jejich model.

    Abych se přiznal, mně osobně openHW tak nějak netankuje. Pokud výrobce HW dodá pro Linux ovladače byť v blobu .. je mi to fuk, hlavně že to šlape. :)

    Podle mne Neo900 vlastně nemá za cíl někam vést. Vznikl jako přímá náhrada N900. Teď a tady pro nadšence. A nevidím u nich jakýkoli náznak úvah o budoucích lepších mobilech. Ale ano, mohou být i s dalšími modely opensource HW.

    N900 jsem neměl ale spokojeně jsem 5 roků používal N810, která je větší a slide HWkeyb je ještě příjemnější. Takže ano, také chci HW keyb, ale proč lpět na přesně konkrétním řešením ? ..

    Jasně, pokud je někdo totální zaprodanec N900 HW, může si tam dát Neo. Ale mně jde o funkcionality a je mi fuk, jak se toho dosáhne. :)
    29.11.2013 17:27 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ano, na Mer+Nemo jsem pozapomněl. Ale to sakra mám i na Jolla a za míň peněz. Chápete proč o něm neuvažuju pro Neo900 ? :)

    Pokud na tom HW rozběhnou dobře Wayland .. tak ano poběží tam Nemo ..
    29.11.2013 17:31 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Nezapomente, ze je tem OMAP CPU, aby to bylo co nejvíc kompatibilní pro lidi, co tam chtejí mit Maemo5. Nevim jak je na tom linux driver pro GPU... Ano da se využit ten blob z Maemo5, ale je to lock na old kernel ..
    30.11.2013 10:13 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Nejsem si jist, zda se zadní modul s klávesnicí na trhu objeví, ale pokud by byl, je Jolla jasná volba.
    Bohužel to Jolla bude mít hodně těžké. Dnešnímu průměrnému uživateli stačí kapesní šmírák s Androidem a víc neřeší. Nevím, nevím, zda my tu firmu uživíme - dnes se vše musí prodávat po tunách, aby to bylo považováno za úspěch .... a tolik nás zase není :-(
    29.11.2013 20:38 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Více pohyblivých částí, ergo větší náchylnost na rozbití.

    Na integrované klávesnici se mi stejně nikdy nepsalo ani uspokojivě dobře. Moc malá tlačítka, v horním řádku moc blízko hraně přední poloviny; s krátkými prsty jsem musel pořád přehmatávat, abych dosáhl na některou vzdálenější klávesu; buď tuhý stisk tlačítek, nebo jsem je naopak mačkal omylem...

    Měl jsem treo, měl jsem psion netbook a HP Jornada 720, měl jsem nokie od původní 9300 po N97, měl jsem půjčené i další telefony s hardwarovou klávesnicí, ale nikdy jsem si nedokázal zvyknout. Ten psion už skoro šel, ale zase to nešlo nosit jako telefon.
    30.11.2013 09:59 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Dobře navržená klávesnice bez problémů vydrží po celou životnost zařízení. Měl jsem telefonů s qwerty řadu, včetně Trea a nikdy nebyl problém. Výrobci prostě objevili cestu, jak si přilepšit - jednoduché placky jsou prostě při výrobě lacinější a pokud přesvědčí dost mamlasů, jak je to cool, mají vyhráno.
    Pokud máte silné prsty, máte asi problémy i při patlání.
    1.12.2013 18:40 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Prsty mám malé.

    Prostě se mi nikdy na miniaturizované klávesnici nikdy nepsalo lépe než s něčím jako Graffiti nebo MessagEase. To už radši rovnou něco na, čem jde psát všemi deseti.
    2.12.2013 11:29 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    jeste technicka. rozdil mezi konstrukci slide a konstrukci V je zasadni. kdyz zarizeni pohodite mezi ostatni veci v zavazadle se kterym se pak ruzne manipuluje treba i ve vasi nepritomnosti, tak "konstrukce V" klade vyrazne vyssi odpor / naroky na podminky samotevreni oproti "konstrukci slide".
    2.12.2013 14:47 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Huh?
    little.owl avatar 30.11.2013 23:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pokud se budou profilovat jako geekovsky telefon, muzou to rovnou zabalit.

    Mainstreamove telefony nemaji klavesnici, protoze ji proste s ohledem jak to lide pouzivaji, nepotrebuji. navic, cim dale vice lidi bude pouzivat hlasove ovladani, "OK Google" na KitKatu jiz zacina davat dobre vysledky, i treba ve vlaku.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 29.11.2013 12:31 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Sailfish OS neni open source, pouzivaji jen nektere open source komponenty a GUI je vesmes uzavreny proprietarni SW, takze at si to cele strci do (_!_). Vedle nich i vyvojovy model Androidu vypada hezky, tam si alespon muzete udelat fork , upravit a sestavit si to cele znovu.

    Pokud chci nejaky uzavreny OS, mohu si rovnou koupit neco s BB10 ci WP8.
    A former Red Hat freeloader.
    joejoe avatar 29.11.2013 13:08 joejoe | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    To je samozrejme spatne. At jsme konkretni, tak tady je seznam balicku: http://piratepad.net/ep/pad/view/JollaSoftwareState/latest.

    Urcite veci lze snad do jiste miry tolerovat a pochopit. Pokud napriklad nemohou zverejnit zdrojaky nejakeho ovladace, protoze jsou pod NDA. Chapu i 3rd party software jako podporu androidu. U komponent, ktere si vytvorili sami nebo je nechali vytvorit na zakazku, uz se jedna o normalni uzavreny software.

    Zatim je pomerne brzo a telefon se dostava konecne mimo jejich firmu. Lze pochopit, ze pred vydanim nechteli zverenit nehotovou praci. Doufejme, ze brzo otevrou aspon komponenty, u kterych je to mozne, a ze bude mozne bezbolestne odstranit uzavrene komponenty. Oni sami se jako open source tvari
    little.owl avatar 29.11.2013 13:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Pokud napriklad nemohou zverejnit zdrojaky nejakeho ovladace, protoze jsou pod NDA.
    To je stejne jako u Androidu, mate binarku a tu muzete linkovat, vice nemaji casto ani vyrobci, ti maji jen hot line a "podporu" od vyrobce.
    Lze pochopit, ze pred vydanim nechteli zverenit nehotovou praci.
    Proc? Dale, informace o nejakem otevreni v budoucnu nejsou a zatim je to uzavreny OS.
    Doufejme, ze brzo otevrou aspon komponenty, u kterych je to mozne, a ze bude mozne bezbolestne odstranit uzavrene komponenty.
    Pokud chci pouzit jen dostupne OSS komponenty, tak na to nepotrebuji Jollu. Navic, pak nebudou chodit jejich aplikace.

    Jolla chce pokrytecky tezit z toho, ze Google nepokryl celou radu veci patenty a dal implementaci svobodne k dispozici, pricemz sami se svym kodem delaji presne opak.

    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 13:54 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Hmm .. a co počkat na to, jak to bude doopravdy ?

    Google taky nezveřejňuje betaverze Androidu. Jaké to bylo kolem Android 3 pro tablety? Vydali prd. Řekli, že to vydají s verzí 4, co bude zase společná pro mobil i tablet. Tak mi něco povidejte o mnohem lepši otevřenosti Google Android. Zatim to vidím fifty-fifty.
    joejoe avatar 29.11.2013 14:01 joejoe | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Lze pochopit, ze pred vydanim nechteli zverenit nehotovou praci.
    Proc?
    Bali se, ze to nekdo zacne prodavat driv?
    Dale, informace o nejakem otevreni v budoucnu nejsou a zatim je to uzavreny OS.
    Prave to je na tom to smutne. Nekolikrat naznacili, ze je to mozne (napr Jukka Eklund ). Je pravda, ze takove mozna-nekdy-uvidime mne dokaze spis nasrat nez kdyby rovnou rekli, ze jsou closed source.
    29.11.2013 14:10 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Hmm, ale já nevidím "mozna-nekdy-uvidime" .. já vidím "ano-budeme .. jen ne teď". Asi jako Google co zveřejní nový Android až ve chvíli, kdy přestane být beta.
    little.owl avatar 29.11.2013 14:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Google (a) veci zverejni pod svobodnou licenci, (b) neramuje patenty, pokud ano, smite je pouzivat.

    Jinak opravdu jediny svobodny mobilni OS zalozeny na otevrenych technologiich je FxOS.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 14:29 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    člověče, ty odpovídáš jako Lael Ophir na rootu .. Dám příklad a on odpoví nějakou PR citací, která neopovídá kontextu .. :)

    Já řeknu, že Google taky zveřejňuje nové verze až když to přestane být beta (a trojku nezveřejnil pořádně vůbec) .. a ty odpovíš nějakou PR citací, že Google zveřejňuje.

    Víme PRD, tak proč předjímáš, že to po ukončení bety nezveřejní, když oni oficálně opakují, že zveřejní maximum co půjde .. až přijde správný čas.
    little.owl avatar 29.11.2013 14:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    když oni oficálně opakují, že zveřejní maximum co půjde
    Ne, nikoliv co pujde, a co zverejnit chteji, to je zasadni rozdil a zatim proste nechteji.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 14:37 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Opět opakuji: (to je jak s pařezem) :D

    Jolla SailfishOS je zatím beta a ani Google nic nezveřejňuje v beta fázi. Tak sakra není co porovnávat.
    29.11.2013 14:42 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Google ve fázi beta taky "prostě nechce" .. tak kde je sakra rozdíl ? :p
    29.11.2013 14:44 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Zkus si odpovědět na otázku, proč Google nikdy nevydal Android verze 3 kterou dával na tablety .. jen proto že nechtěl, protože to nebylo finální řešení. A důvody Jolly teď mohou být velice podobné. Jak to bude doopravdy ukáže čas.
    little.owl avatar 29.11.2013 16:01 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ja neminim hajit Google, jen rikam ze Jolla se v soucasnosti chova hure i nez Google.

    Preferuji FxOS a Tizen, i kdyz u Tizen je treba kvuli Samsungu a Intelu byt opatrny.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 16:39 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No mně to právě nepřipadá, že by byli v současnosti horší, když jsou teď stejní. Dokud je to beta, nic nevydávají. Jsou v tomto identicky stejní. Vidím, že tento fakt stále nechcete akceptovat. :)
    little.owl avatar 29.11.2013 20:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No mně to právě nepřipadá, že by byli v současnosti horší, když jsou teď stejní.
    Az si budu moci pro svuj phone sestavit z volne dostupneho kodu funkcni +/- klon Sailfish OS a udelat fork, muzeme uvazovat o tom ze jsou stejni.

    V soucasnosti je Sailfish OS uzavreny SW, ktery ma blize k WP ci BB10 nez k Androidu ci FxOS.
    A former Red Hat freeloader.
    30.11.2013 18:05 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Prostě vidím, že odmítáte uznat fakt, že ten SW je teď BETA a je úplně stejně uzavřený jako Android ve fázi BETA.

    Sakra je to fakt tak těžké pochopit? Srovnávat nemůžete "teď" bezmyšlenkovitě. Musíte srovnat "teď" jola beta verzi před vydáním první public verze .. s "dříve" betou první betaverzí Androidu. A znovu opakuji, Google nevydal verzi 3 vůbec..

    Takže abych to shrnul POLOPATICKY:

    V současné době je SailfishOS úplně stejně uzavřený jako byl Android v té samé situaci před lety. Pokud porovnáme stejné podmínky a situaci, jsou STEJNÍ..

    HOWGH ..
    29.11.2013 14:36 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Mimochodem, nedávno jsem někde četl, že se zjistilo, že Google verzi 4.4 nezveřejnil úplně vše a začíná se nenápadně uzavírat ..
    29.11.2013 17:27 M4rtinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tady: :) http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/googles-iron-grip-on-android-controlling-open-source-by-any-means-necessary/
    29.11.2013 13:57 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jenže v Jolla founu lze jednoduše nechat původní vše odspodu až po Wayland a Qt5 (což je opensource Mer) a nad to dát místo SailfishOS GUI zcela opensource Nemo GUI. Můžete toto udělat na BB či MS ? :)
    little.owl avatar 29.11.2013 14:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Wayland a Qt5 (což je opensource Mer) a nad to dát místo SailfishOS GUI zcela opensource Nemo GUI.
    Mer je stale nedodelana kupka kodu, navic Nemo a zminene veci maji k necemu funkcnimu jeste velmi daleko, pokud vubec nekdy. To je spise pravdepodobnejsi Ubuntu Touch.

    Osobne si myslim, ze Qt based telefony jsou mrtva cesta, mozna QML.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 14:34 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Eh docela si protiřečíš.

    1) Jolla SailfishOS přímo využívá FOSS hlavní větev Mer (pokud použije boční patch, tak jen do doby, než se dostane do hlavní větve). Nic si neforkuje, vše jde zpět do Mer. Proto se taky Mer poslední dobou tak pohnul, protože Jolla ho potřebuje pod svoje UI. Stejně tak díky Jolla se pohnulo pár věcí ve Waylandu, opět je užita hlavní FOSS větev. Tak jestli je Mer nedodělaná kupka hoje, Jola foun tedy nemůže fungovat ..

    2) QML se bez Qt neobejde .. mám ten pocit .. :)
    little.owl avatar 29.11.2013 14:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    ak jestli je Mer nedodělaná kupka hoje, Jola foun tedy nemůže fungovat ..
    Jolla na Meru udelala kus prace, ale i ten jejich telefon stale neni v produkcni kvalite.
    QML se bez Qt neobejde .. mám ten pocit .. :)
    Ano, k behu, ale muzete v tom psat produktivne aplikace v JS aniz byste se moc spinil s Qt, predevsim GUI.

    Cpat Qt do pokud mozno generickeho C/C++ kodu muze jen cvok. Komicke je, ze lide z byvale Nokia Ulm, kteri pracovali na Meltemi, nam ted nedoporucuji vubec zacinat embedded projekty zalozene na Qt :-D.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 14:56 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    ten jejich telefon stale neni v produkcni kvalite. No proto asi řikají že to je beta ne ?

    Hele, mám 2 roky starou N9 postavenou jestě na Xorg a Qt4.8/QML .. a je v lepší produkční kvalitě než současné WP8. Takže jim věřím, že až se dotáhnou dětské bolesti Wayland + nové Qt/QML, bude to stejně dobré.

    No já neměl na mysli psát to v čistém Qt .. to nemám rád i na desktopu. :)
    little.owl avatar 29.11.2013 15:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    a je v lepší produkční kvalitě než současné WP8.
    Nesmysl. Mam hned vedle sebe kolegy s N9 a s Nokia Lumia 820, a N9 je mene stabilni, stale leakuje a je na ni vyrazne mene aplikaci, WP8 jsou vyrazne dale.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 16:32 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Myslim, že každý mluvíme o něčem jiném. Měl jsem na mysli opravdovou použitelnost, co mi smartoun může nabídnout .. a tam jsou WP slabé. Sice furt něco dodělávají a přibývá to .. proto je hodnotím jako věčnou betu. :)

    N9: se stabilitou nemám problém, leakuje protože pomalý 1MHz single CPU. O počtu aplikací nelze mluvit - ten telefon byl zabit ještě před prodejem, takže je jasný výsledek. Přesto se ho, zcela bez reklamy, za první čtrt roku prodalo víc než Lumia800, s bombastickou reklamou a akční cenou, za prvni čtvrtrok.

    Lumia 820 je Qualcomm MSM8960 (2× Krait, 1 500 MHz) což je trošku někde jinde. Dejte na to systém z N9 a leaky zmizí. Pak pojďme porovnávat leaky. :p

    WP8 nejsou výrazně dále, ještě furt neumí některé věci, které 2 roky stará N9 umí. A nemám na mysli linuxové věci. Prostě z pohledu smartfounu. Ale to je o pohledu každého uživatele, někomu stačí livetiles a pár základních vychytávek, někdo chce ergonomický nástroj, co umí třeba připojit se do firmy pomoci VPN. :)
    little.owl avatar 29.11.2013 20:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    N9: se stabilitou nemám problém, leakuje protože pomalý 1MHz single CPU.
    Mel jsem na mysli memory leaky. Never ending story jejich reseni byl jeden z mnoha duvodu, proc Nokia zabila Qt/QML based phones.
    co umí třeba připojit se do firmy pomoci VPN. :)
    VPN je problem, ale to je reseno v pristim updatu, v development verzich to uz chodi. Problem MS neni v tom, ze by WP byl spatny system, ale v tom, ze mu ujel vlak a nejsou na to aplikace. Blackberry ma stejny problem, navic bez zdroju jako ma MS, a na to dojeli a za chvili budou bez penez, a Jolla nema ani to.

    Pokud si ten telefon koupite, za rok dva si ho budete moci povesit na zed, vedle N9, takova vystavka slepych ulicek a budete moci mluvit o stesti pokud to dotahnou do funkcniho stavu.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 29.11.2013 20:40 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Zase proc nejit tou slepou ulickou, kdyz uz se tady schazime na abicku :D.
    little.owl avatar 29.11.2013 20:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    :-D

    Je to tak. Ja ted builduji cerstvy checkout FxOS pro ZTE Open, na Nexus a ZTE Blade mam Cyanogen a abych mel jistotu, ze nekam dovolam, mam stary dumb bar phone, ktery sice nic neumi, ale je spolehlivy a vydrzi na jedno nabiti pet dni.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 29.11.2013 20:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ja samozrejme FxOS preji hodne stesti, ale nejak me nezaujal - proc si koupit druhy Android, kdyz si muzu poridit Android ;-). Ale kazdopadne - kdyz si ho neporidim, ma sanci na uspech. Bych si konecne mohl sehnat iPhone a do dvou roku Apple nebude :D.
    little.owl avatar 30.11.2013 23:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    proc si koupit druhy Android, kdyz si muzu poridit Android ;-).
    Z Androidu je tam jen HW runtime, ohledne designu jsou ted spise blize prvnim iOS, i kdyz jdou svou cestou.
    Ale kazdopadne - kdyz si ho neporidim, ma sanci na uspech.
    Uvidime, jedinou nadeji jim dava platforma, u cele rady aplikaci zatim v podstate staci copypastovat JS odjinud (zatim tak dost vypada), bez toho by ale byli v zadeli jako vsichni ostatni.

    Zaklad je v detailech a tam stale FxOS ostre rohy, jako kazdy novy OS, a je otazkou zda-li budou mit cas to opravit.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 1.12.2013 07:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Já to myslel tak, že když přijde nějaká zajímavá platforma a já si ji koupím, tak skončí brzy ;-). Ono se taky i říkalo - Ari Jaaksi, touch of death. Z Nokie odešel do HP šéfovat WebOSu...
    little.owl avatar 2.12.2013 00:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    A ted jste odepsal Blackberry. Mam BlackBerry Curve 9320, diky klavesnici jeden z mych nejoblibenejsich telefonu a ted tohle ... ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 3.12.2013 11:36 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    A je to tady - viz zde a zde.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.12.2013 13:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tak zatim nejsou jeste uplne ve s*ach, ale taky na tom nejsou nejlip. Kazdopadne stare vedeni moc cekala v uspech na klasickem consumer marketu, ten neprisel. V pripadne korporatnich zakazniku zase pripadna obmena bude chvili trvat - prece jenom korporace neobjednavaji v rade o pulnoci v predprodeji :).
    little.owl avatar 3.12.2013 15:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Bohuzel ne. Tady v UK jsou ted k dispozici tisice byvalych sluzebnich telefonu s BlackberryOS 5/6/7, tak jak se jich firmy zbavuji a nahrazuji je vetsinou androidimi/ios/win telefony. Navic, Blackberry Enterprise server neni tak slozite nahradit.

    Uplatneni si najdou, ale bude to jen stin jejich slavy a nic pro nas.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.12.2013 16:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tak projeli to, to jo. Ze maji ted asi nejlepsi OS z nabidky mainstreamu je nezachrani s BYOD.
    little.owl avatar 3.12.2013 17:42 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ze maji ted asi nejlepsi OS z nabidky mainstreamu je nezachrani s BYOD.
    Po zkusenost s Blackberry Curve jsem uvazoval o Q10, ale ted uz je to asi over, koupim si novy housing a pojedu dale. Jinak si myslim, ze starsi telefony zalozene na BB 5/6/7 budou podporovat jeste dlouho, je pro ne k dispozici Blackberry Internet Service (BIS) a za kazde zarizeni dostavaji mesicne £2, takze to budou drzet, jak jen to pujde.

    Jak je to s BIS v CR, jak se k tomu stavi cesti operatori?
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.12.2013 18:39 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    K BIS celkem slusne, takovy tarif na net jen tak nesezene clovek (na praci). Ale BB10 uz ho nepotrebuje, takze jedu pres normalni datovy tarif. Kazdopadne Q10 mam a opravdu fajn masinka, zena ma Q5 ;-).
    little.owl avatar 4.12.2013 11:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Z10 a Q5 jsem si mohl osahat; Z10 me tedy nenadchla, Q5 je fajn.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 5.12.2013 00:14 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Anglicani uplne zblbli, na Gumtree a jinde se objevilo v posledni dobe plno Q10 za cca £200-250 a Q5 za cca £150-200, vetsinou jsou locked, ale daji se koupit i simfree, viz. pred par hodinama zde ci zde. V Brighton vam bazarnici nedaji za unlocklou Q10 vice nez £120, pokud to vezmou. Tohle me prekvapilo ...
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 5.12.2013 11:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Za tu cenu bych bral i dve, do kazde kapsy jednu ;-).
    little.owl avatar 5.12.2013 13:26 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Taky!
    A former Red Hat freeloader.
    3.12.2013 20:42 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Používal jsem SE P900 se Symbianem UIQ, platforma tuším po vydání další verze toho OS než měl P900 skončila, potom jsem přešel na Windows Mobile a taky je víceméně po něm. Jo a před SE P900 jsem měl mobil od Siemensu a předtím od Philips, obě značky mobily už nevyrábí. Tak teď vybírám na jakou platformu z WM přejít...
    Rezza avatar 3.12.2013 20:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Tak ja mel Sagem, Siemens, Nokii, HP, ted BlackBerry :D
    4.12.2013 02:27 Kalendar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    :D Tak ted jste me rozesmal. Ja mel prakticky to sam, akorat v jinem poradi a nalezeny Sagem jsem samozrejme vratil, coz u takove znacky samozrejme dava smysl. :-) o, a jeste tam probehla jedna Motorola, ale tak je pro nas evropany taky vicemene dead...
    little.owl avatar 4.12.2013 11:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ono to v principu neni slozite, vsechny klasicke velke znacky z minula jsou vicemene mrtve a podil na trhu prevzaly Samsung, Apple, a plno cinskych OEM s Androidem, zbytek se macha ve srackach.
    A former Red Hat freeloader.
    30.11.2013 18:11 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No vidíte. Já s tou mrtvou neotevřenou N9 nepotřebuju mít další telefon "abych mel jistotu, ze nekam dovolam". :)

    Chci fungující telefon bez Apple/MS/Google. Což mi N9 splňuje, bohužel není dostatečně otevřená aby se překlenula absence podpory od výrobce. Pokud bude Jolla alespoň stejně dobrá jako N9, tak budu happy. :)
    little.owl avatar 30.11.2013 23:18 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    "abych mel jistotu, ze nekam dovolam". :)
    Coz souvisi s tim, ze pouzivam kod z devel git branche, ktery neprosel QA, zkompiluji, naflashuji a pak se obcas divim, Geeksphone jsem uz takhle zabil.
    A former Red Hat freeloader.
    30.11.2013 18:29 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jak už jsem jinde uvedl, každý nový mobilní OS je vydáván mezi lidi ve stavu beta.

    Myslím, že memory leaky N9 by se daly dořešit, kdyby se pokračovalo ve vývoji.. Takže posuzovat OS, který defakto nebyl vůbec dodělán, protože ho výrobce hodil přes palubu ještě před uvedením na trh .. je dost problematické. Jsme v oblasti dohadů coby-kdyby.

    Na druhou stranu, když od uvedení na trh má MS rok starý spodek OS, přes 2 roky staré gui nad tím .. a taky to furt není dodělané .. to není o coby-kdyby.

    Pokud se N9 týká - myslím, že je v pohodě použitelná i pár dalších roků. Já osobně ji i teď považuju za královnu enrgonomie ovládání. Jediný problém představují změny API webových služeb, které v app už nikdo nepředělá. Ano zde je úzké hrdlo. Kromě těchto případů, může to stále sloužit velice dobře. Foun, PIM, email, atd..

    Takže já tedy určitě, po dvou letech (které zrovna nastaly), nevěsím N9 na zeď ale naopak ji používám. Protože už nemůžu používat founy s horší ergonomií a filosofií minulého století. Proto jediný možný směr pro mne je BB10 nebo SailfishOS. :)
    30.11.2013 18:34 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Víte, před 2 roky, když jsem si kupoval N9, lidi mi říkali podobné předpovědi o brzké smrti a krátkém používání.

    Nikdy jsem nepoužíval nic jiného s takovou radostí a jsem velice spokojen. Mám vše co potřebuju, má to moderní filosofii a ergonomii jak ovládání tak přístupu k informacím. Kdybych si kvůli přečtení RSS perexu a zpráv ze sociálních sítí musel otevírat app - no na to bych se mohl vy***** .. Přechod na jakýkoli jiný současný mobilní OS (mimo BB10) by pro mne byl návrat do středověku.
    2.12.2013 13:29 fri
    Rozbalit Rozbalit vše N9
    Máte to v angličtině?
    Václav 3.12.2013 08:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: N9
    Ne, proboha, hlavně se nepouštěj do překladu mobilních aplikací. Jedna platforma stačí.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.12.2013 10:19 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: N9
    WP8 *evil*
    3.12.2013 21:19 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: N9
    Co jako mám mít v angličtině? to co jsem ze sebe vyvrhnul? :p
    30.11.2013 00:39 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Já zrovna oba ty telefony mám a... no, není to úplně tak. Sice mám svým způsobem WP8 radši, ale až na nějaké spíš nedodělky v N9 (messages se krutě zpomalují, pokud je nemažete) je N9 stabilnější. Padání aplikací ve WP8 je velmi časté (fakt dost) a samovolný restart celého telefonu taky není něco, o čem by se dalo říct, že se neděje. A dost často se ten WP8 telefon strašně zpomaluje, např. oficiální Tumblr aplikace po prolétnutí trochu porno blogů dostane celej telefon do kolen.
    little.owl avatar 30.11.2013 23:15 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    WP8 jsem mel nejakou dobu jako sluzebni (beru si co bych si nekoupit) a problemy s aplikacemi MS jsem nemel. Problemy byly s nekterymi aplikacemi tretich stran, padaly a nebyl vyber je nahradit. Na porno blogy jsem s tim ale nelezl.
    A former Red Hat freeloader.
    2.12.2013 11:04 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    (To nemusí bejt pornoblogy, prostě jakejkoliv mediální obsah v oficiální Tumblr aplikaci, žejo.)

    Teď mi třeba ráno chcípnul store, když jsem si chtěl aktualizovat nějakou aplikaci... :) Já samozřejmě neříkám, že je to blbej telefon, ale tu stabilitu jsem v tom nenašel. Minimálně náhodný resety celýho telefonu z N9 nepamatuju. Zatímco s WP8...
    little.owl avatar 2.12.2013 12:42 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Mel jsem asi stesti. Jinak stabilita aplikaci u smartphonu je obecne bida, zejmena pokud se da programatorum do ruky C/C++.
    A former Red Hat freeloader.
    2.12.2013 14:08 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Já si vlastně pád aplikace na N9 ani nepamatuju. Ale určitě si dobře pamatuju, když se mi vyresetoval WP8 telefon, kde po opětovném spuštění chyběl (ač jsem ho explicitně ukládal) naposled uložený obrázek s jízdenkou na vlak, ve kterém jsem už seděl, bez signálu, abych si ho mohl stáhnout znova. Což se mi opravdu stalo... (A taky mě stálo 80 korun navíc.)
    3.12.2013 21:24 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Přesně tak, app mi na N9 nikdy nepadla. Pár aplikací zřídka zůstane po ukončení viset, stačí je killnout.

    Ty memory leaky .. zatím jsem je nstudoval, souvisí to s tím co pouštím. KLidně to používám měsíc úplně normálně .. a při intenzivním používání např 15 spuštěných app se to náhle zaseká a lepší je jít do restartu. Swap se už neuvolní.

    Jenže .. hehe .. kdo si na jiných platformách spustí 15 app žejo ? Kdyby meli limit jako otatní, tak k tomu zaplnění paměti nikdy nedojde.
    29.11.2013 14:51 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jola například dotáhla Maliit input metodu (VKB) pod Waylandem .. protože to nutně potřebovala mít funkční do launch date. Já v tom vidím veliký přínos .. pro linux a ostatní mobilní platformy co by na něm chtěly stavět. Takže mi nepřipadá, že by byli takoví zlouni. Oni ten FOSS potřebují.

    A i kdyby nezveřejnili kód svojí QML GUI nadstavby ..

    a) kdokoli si může udělat svoji QML GUI nadstavbu .. případně může pomoct dodělat Nemo ..

    b) výrazně pomohli rozvoji Wayland a Mer.

    Mimochodem, jak jsem koukal na dmesg, Mer stavi základ na Android libhybris, je to tedy dobře aplikovatelné na běžné Android HW founy .. což Jolla ve svém press uvedla ..
    little.owl avatar 29.11.2013 15:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Jola například dotáhla Maliit input metodu (VKB) pod Waylandem ..
    Ano v maliit. Pokud vim, tak jejich extensions jeste nebyly akceptovany do Wayland protokolu.

    je to tedy dobře aplikovatelné na běžné Android HW founy ..
    Ono je to jedno. V situaci na trhu, kdy i velci hraci jako Blackberry jdou pod vodu a Windows Phone je drzen pri zivote za cenu dotaci od MS, nevidim situaci ostatnich ruzove. Nejakou nadeji na lowendu ma FxOS, jen diky technologii a hlavne [docasne] podpore mobilnich operatoru. Pokud Jolla (a) nedoda funkcni telefon (ne tuhle predraznou vec s nedotazenym OS) a (b) nepresvedci mobilni operatory to davat lidem k tarifum (coz lze jen u lowendu, kde se neocekava moc aplikaci), nemaji moc nadeji. O te cinske ceste mam pochyby, cina ma uz ted 300 milionu uzivatelu s android telefony a to cislo jde stale nahoru, a i kdyby skutecne prodali milion telefonu (pochybuji), nehraje to roli.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 16:47 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Ano, nebyly akceptovány, možná i nebudou aplikovány beze změny .. ale nějak to dodělat musí. Výsledkem ale bude funkční Maliit ve Waylandu, kteroužto verzi Jolla zase vezme a použije. Jejich patche jsou jen dočasné řešení než se to dořeší v main. Čímž se podle mne chovají lépe než Canonical, který některé svoje patche vůbec nemá zájem vracet do mainu.
    little.owl avatar 29.11.2013 16:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Čímž se podle mne chovají lépe než Canonical, který některé svoje patche vůbec nemá zájem vracet do mainu.
    Ne. (a) Kod Ubuntu Touch si mohu stahnout a zkompilovat, v podstate sestavit jejich image. (b) Canonical si vytvoril vlastni "mainstream" a ma spise problemy s tim, ze ostatni prokekty jeho patche nechteji; celkove i pres CLA se chovaji lepe a jejich model je vice otevreny.
    A former Red Hat freeloader.
    29.11.2013 17:08 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Vím, že jsou open source, Jejich úpravy jsou opensource dostupné. Ale main si sám brát nebude. Jen tam má fungovat jejich vracení do mainu. Ktere podle mne nefunguje.

    Aha, měl jsem za to, že oni nejsou aktivní ve vracení. že to chtějí vracet do mainu a nikdo to nechce .. to vrhá na případ docela jiné světlo...

    Model je vice otevřený, ale z pohledu main větve: jako by nebyli. Jolla se zatím snaží vracet do mainu. Uvidíme na kolik budou akceptováni či odmítáni ..
    1.12.2013 13:04 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji

    u C.. plati oboje ... oni nejak vracet nechteji a co vraci nikdo nechce ...

    USE="-gnome -kde";turris
    multi avatar 3.12.2013 08:07 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    Kdyz tu tak ctu tu diskuzi, tak si rikam, jaktoze tu neni zminka o SHR nebo QTmoku ?!
    Rezza avatar 3.12.2013 16:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    A co s nim? :)
    5.12.2013 01:25 M4rtinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smartphone Jolla se Sailfish OS v prodeji
    No SHR pusobi dost mrtve, ale QtMoko zda se furt jede. :) Nedavno dokonce myslim pridali podporu pro QML. No ted by oboje mohlo zas dostat dobre popstrceni v podobe projektu Neo900. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.