Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
PNG | 11.461131 | 2.094034 : 1 |
JPEG 2000 | 10.620645 | 2.259749 : 1 |
WebP | 10.619910 | 2.259906 : 1 |
H.265 | 12.460111 | 1.926146 : 1 |
FLIF | 9.978515 | 2.405167 : 1 |
JPEG XR | 11.575239 | 2.073391 : 1 |
AVIF | 12.039541 | 1.993431 : 1 |
FFV1 | 10.267328 | 2.337511 : 1 |
WebP 2 | 10.007292 | 2.398251 : 1 |
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
PNG | 4.628656 | 5.185090 : 1 |
JPEG 2000 | 6.094012 | 3.938292 : 1 |
WebP | 4.294325 | 5.588771 : 1 |
H.265 | 7.158238 | 3.352780 : 1 |
FLIF | 3.774639 | 6.358223 : 1 |
JPEG XR | 8.097638 | 2.963827 : 1 |
AVIF | 8.198868 | 2.927233 : 1 |
FFV1 | 5.333731 | 4.499664 : 1 |
WebP 2 | 3.621495 | 6.627097 : 1 |
Tiskni Sdílej:
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
bzip2 | 13.915411 | 1.724706 : 1 |
xz | 14.344152 | 1.673155 : 1 |
zstd | 15.619418 | 1.536548 : 1 |
brotli | 14.320850 | 1.675878 : 1 |
by bylo zajímavý vyzkoušet jak moc sou ty vobrázky v různejch formátech jakoby zranitelný proti náhodnýmu poškození nějakejch pár bitů taky :O :O voni si nejspíž vybrali formát podle tohodle taky :O ;D
to ale pak už nebude nějakej normální běžnej obrázkovej formát a bude to záviset na nějakým programu/kodecích ne?? :O :O
nejvíc nejlepší mi připadá mit různě poschovávanejch hrozně moc kopií toho samýho vobrázku a pak kdyžtak principem majority požkozenej vopravovat když se pozná chyba :O :O
optipng
), aby prošel kompletně všechny metody, tak to trvá. Ale kupodivu to zmenší velikost jen o 1% oproti "běžně" optimalizovanému png.
V rámci nějakého interního katalogu obrázků mám v toolchainu toto (python, Pillow):
from PIL import Image image.save(newfilename, 'png', optimize=True)Moc jsem nezkoumal co přesně "optimize=True" vlastně zapíná, protože vliv na rychlost (pocitově) to nemá skoro žádný, ale výsledné png je podle optipng (které trvá klidně i několik minut) cca o 1% větší než to nejlepší. Potom je docela zajímavá možnost použít nějaký skutečně bitmapový formát, třeba suckless farbfeld (který neřeší vůbec nic a je to jen pole pixelů) a použít nějakou obecnou kompresi (jak už zde byl uveden třeba bzip2 nebo zstd nebo cokoliv).
Jasným vítězem se stává formát FLIF.Mi přijde, že výsledek je až nezajímavě vyrovnaný. Nějakých zhruba +/- 10 % kolem běžného PNG. Shrnul bych to tak, že nejlepší je použít bezproblémové a rozšířené PNG, neboť alternativy jsou sice trochu lepší, ale ne o tolik, aby to stálo za námahu.
Zopflipng je ve všech případech nejlepší, ale taky trvá obludně dlouho.Já jsem zkoušel tebou doporučené parametry a jelo to hodinu. Potom jsem to stopnul. Nějakej 2MPx screenshot ze hry. To je asi dost nepoužitelné.
optipng -o7
trvá tak minuty. I obyčejný imagemagick convert -quality 100
odvede velmi dobrou práci v jednotkách sekund. (Optipng to zmenší tak o 2%, což už asi nemá smysl řešit.)
pngout má zásadní nevýhodu. Není v žádné distribuci. Ani v BSD portech. To by musel být fakt unikátní zázrak, aby si to lidi kompilovali.
tam na tý stránce nevidim nikde rgb24 :O :O
vidim jenom rgb8 a rgb16
nj to mi jako taky mohlo dojít :D
ale stejně chci svejch 72bpp :D :D ;D ;D
TIFF - historicky býval nejpouživačnější, hodně existujících archivů. Mám na CD/DVD z fotolabů hodně do TIFF naskovaných negativů.