abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1058 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Мiriam avatar 25.12.2012 20:35 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    já se podle nadpisu těšila na něco méně technického a více epického :-( ale i tak držím palce ;-)
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    25.12.2012 21:15 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Omlouvám se zklamání, ale musel jsem si někde postěžovat...
    gtz avatar 25.12.2012 20:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    GUI existují mraky, někdo používá avidemux někdo handbrake, no já jsem pár věcí dělal právě přes handbrake a mohu doporučit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.12.2012 21:13 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ten jsem taky zkoušel, výsledek byl dost příšerný.... Ale zkusim mu dát ještě šanci.
    gtz avatar 25.12.2012 21:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Záleží na nastavení, já jsem to nastavoval pokus omyl a kvalita byla celkem ucházející. Kdysi jsem zkoušel ogmRip a tomu to trvalo déle než handbrake a kvalita byla skoro stejná.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 26.12.2012 11:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Výsledek není závislí na programu (v 95% případů), nýbrž na jeho nastavení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 26.12.2012 13:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Zvláštní. Já vybral HighProfile, nastavil cfr na 20, vstup adresář s tím DVD, výstup mkv a v podstatě na první pokus mi vyšel pro mě přijatelný výsledek (mým okem nerozeznatelný od toho originálního PAL DVD MPEG2).
    26.12.2012 14:11 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Což o to, obraz kvalitní je (tak jak si to nastvim). Jen není synchronní se zvukem. To mi přijde jako výraznější závada než semtam nějaký čtvereček.
    Heron avatar 26.12.2012 14:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    U mě vše ok. Na tohle však nejsem expert a právě proto jsem to nechal více méně v defaultu.
    Heron avatar 25.12.2012 20:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Já jsem tedy vždy zkopíroval ty AUDIO_TS a VIDEO_TS adresáře.

    Což se dá později překonvertovat do h264, já používám HandBrake (GUI).
    25.12.2012 21:14 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    VIDEO_TS mám, v tom příkazu jsem vynechal -dvd-file dvd. HandBrake zkusím dát ještě šanci, když to tak doporučujete :-)
    25.12.2012 21:28 spectrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Pár kliknutí v k9copy a není co řešit (ani se co učit..).
    25.12.2012 21:28 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    protože linux je sračka, používal jsem ho sedm let a po koupi videokamery jsem jak vocas skončil u windows live movie maker. je zajimavy ze PO DESETI LETECH pouzivani linuxu BEZNYMI lidmi nejdou delat BEZNE operace, jako ze bych kliknul a ono to fungovalo. na prevod videa pomoci prikazovej radky vam seru. uz nejsem totiz panic :)
    25.12.2012 21:37 AAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    +1
    gtz avatar 25.12.2012 21:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ale copak neexistují GUI nástroje jako je kino apod? Kameru s firewire používám a s kinem spolupracuje v pohodě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.12.2012 21:42 AAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    BZzzzzzzz... Kino, Avidemux a k9copy padaju a vysledok z avidemuxu je povacsine nepouzitelny... Co sa tyka GUI rozhrani (a to aj samotneho desktopoveho prostredia vsade ineho a na neho navazujucih aplikacii) je Linux nekonzistentny a furt padajuci...
    gtz avatar 25.12.2012 22:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Používám Kino pro převod z MINI-DV a rychlost dostačující, kvalita také. Vždy jde jen o drivery a o navazující prostředí. Bohužel převod analog/digital není zrovna nic moc easy, ale jde to nějak nastavit. OpenShot popř. Pitivi jsou dnes celkem stabilní.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.12.2012 22:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Jo, ty nástroje mají svoje problémy, ale imho taková je situace celkově s editory/konvertory videí. Na widlích to nebylo z mé zkušenosti o moc lepší, jestli vůbec o něco. I třeba s takovým poměrně respektovaným nástrojem jako MeGUI byly problémy. A 'profi' střižna od Adobe taky, ta má navíc ten problém, že ji musíš buď draze kupovat, nebo pirátit...

    Takže ono nakonec se skoro spíš vyplatí si (pro konvertování, ne pro stříhání) nastudovat ffmpeg, x264, atd. a nebabrat se s tim...
    25.12.2012 22:59 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Na x264 toho k nastudování moc není. x264 --crf číslo (15 - 20, čím menší tím lepší) --preset slow/slower/veryslow (vybrat jedno) nightshitnurses.input -o hnus.mkv
    25.12.2012 23:05 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Jinak pokud vám vrtá hlavou, jak se dobrat k tomu xxx.input, tak (pro dvd) klasická windowsácká cesta je: dgindex/dgdecode (předtím se ještě musí dekryptovat dvd, například dvd decrypter, u staženého dvdisa odpadá) a úpravy jako deinterlacing nebo IVTC, ořez, změnšení v avisynth (zatím pořád nejlepší způsob). Uvádím to tady proto, že to všechno dobře běží pod Wine, a z kvalitativních důvodů to proto používá i ten nezanedbatelnej podíl fansubberů, kteří jednou na Linuxu :)
    gtz avatar 25.12.2012 23:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Co mne na střihu v Linuxu štvalo, že byl problém s tím, abych viděl co vlastně v tu chvíli soft dělá. Jistě pak se to nějak nastavilo, přestavilo, ale nějak to nebylo ono. Třeba u cinerelly mne štvalo to jejich nastavení. Jako nějak se to dalo, ale třeba mne to stálo hodně potu a cigaret.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Agent avatar 26.12.2012 18:27 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Poslední verze Avidemuxu mi taky padá. Já používám verzi 2.4 nebo 2.5. A výsledek je použitelný.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Dalibor Smolík avatar 28.12.2012 13:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Avidemux občas používám, když jsou poškozené soubory ve VIDEO_TS a nejde vytvořit iso obraz. Po zpracování v Avidemuxu to je většinou v pořádku, horší je, když je film s titulky. O ty pak příjdu .
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.12.2012 23:37 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Všechno jsem to zkoušel. Stejně jako s ostatními věcmi. Jedinej výsledek = ztracený mládí. Třeba takový KDEEnlive, GUI perfektní, ale funkčnost a stabilita někde na úrovni 1Dir file manageru portovanýho na CP/M.
    AsciiWolf avatar 26.12.2012 11:35 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Jedinej výsledek = ztracený mládí.
    :-D
    27.12.2012 12:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ale copak neexistují GUI nástroje jako je kino apod? Kameru s firewire používám a s kinem spolupracuje v pohodě.
    existují, a stojí za hovno

    nevím, jak kino[*] (poslední verze vydána před 3 lety? oh my ...), nicméně kolegou zmíněný avidemux jsem v poslední době (týden-dva) zkusil použít dvakrát a v obou případech bez úspěchu

    v prvém případě jsem chtěl jen oříznout (časově, ne rozměr) dvě videa a zkonvertovat je na úspornější variantu, resp. stačilo by mi to oříznutí, na konverzi mám ten skriptík ... hm, tak jo, tak nakonec jsem avidemux použil pouze na zjištění požadovaného začátku a konce, a svůj skriptík modifikoval, aby tyto časy předhodil v parametrech ffmpegu, protože avidemux prostě nebyl schopen to video uložit (ani konvertované, ani v původním formátu)

    v druhém případě jsem chtěl to samé, bylo to s jiným formátem videa, tak jsem tomu chtěl dát ještě šanci ... hmm ... tak tentokrát to video ani nenačetl, na začátku se mě ptal jestli chci použít nějakou featuru, tak jsem řekl, že jo, tak to zobrazil a hned slítnul, na druhý pokus jsem řekl, že to použít nechci, tak sice neslítnul, ale to video nenačetl vůbec ...

    kameru s firewire ... jo, tuhle se po nějaké sháněl kolega, že potřebujou něco otestovat, tak jsem mu ji půjčil, říkal, že hned vrátí, že do týdne budou hotovi, hmm, tak už je to přes měsíc a ještě jsem od něj neslyšel, jakože by ji už chtěl vracet, že jim to všecko funguje ...

    [*] pokoušel jsem se používat kdenlive ... to by bylo na hodně dlouhý večer s "veselými historkami z natáčení" ... poslední verze, co jsem měl pod rukama, sice už nepadala (hurá, asi po pěti letech?), nicméně stále zdaleka nezvládala ani takové triviální operace, co nějaká děsně ořezaná verze editoru, který jsme dostali ke kameře asi před 15 lety a který běžel ještě i pod Win 3.1 ...
    gtz avatar 27.12.2012 12:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Dají se použít, ale s celkem velkým omezením. Používám kino 1.3.4. a funguje v pohodě, ale někdy připojení ke kameře je fakt masakrální masakr (v 11.2/11.3/11.4 Suse v pohodě a na 12.1/12.2 problémy s IEE1394), no ale nějak hmmm se to dá.

    Avidemux chodí, ale občas padne během operace a proto raději HandBrake.

    kdenlive no to mi padalo skoro furt, poslední verze OpenShotu popř. Pitivi stojí za vyzkoušení.

    Tak bych rád něco takového jako je Premiere nebo Pinnacle SW. připojit kameru k PC, dát odkud kam a ono to bude fungovat :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.12.2012 22:33 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    jj, je to tak ať si místní ultras (ne ti kernel) říkají co chtějí

    ale od začátku: na to dvd ať zkusí K9copy - u mě na debianu 64 unstable/experimental funguje dobře a dělá co má. jinak bych někde zkusil najít a nainstalovat acid rip - taky to bylo v pohodě

    třeba s kamerou (připojenou přes ohnivý drát) je to komedie - kdysi fungovaly moduly raw1394 a video1394 a být ve skupině disk, pak se muselo kompilovat jádro protože někdo bez náhrady tyhle moduly odstranil, pak to fungovalo samo a předevčírem jsem zjistil, že zase musím být ve skupině video - prostě mít přístup k zařízení fw1 nebo 0 - a to prosím mluvím jen o možnost stažení videa přes fw do počítače - ať už přes kino, nebo kdenlive

    pak nastupuje legrace s kino, avidemuxem, kdenlive, openshotem, cinnelerrou a tak podobně

    pokud nejsi nějak extra náročný na efekty a efektivitu práce, tak v linuxu koukatelné video uděláš, ale užiješ si :)

    26.12.2012 11:40 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ten mi z nějakýho záhadnýho důvodu kleknul. A stejně nakonec používá mencoder (který mnohokrát selhal) nebo ffmepg (když zkusim ten, tak to zas řve něco o tom, že -croptop se už nemá používat).
    Grunt avatar 26.12.2012 11:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    No když už nic, tak ani ten ffmpeg už „by se neměl používat“. Ale jinak se jen korektně začali používat filtry z libavfilter, takže se to používá stejně jako u starého mplayeru:
    -vf crop=…
    Viz. -croptop je stará syntaxe ze starého ffmpegu a v podstatě je to jen alias právě pro -vf crop a řve to protože bude v budoucnu tento alias odstraněn.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 12:44 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    No když už nic, tak ani ten ffmpeg už „by se neměl používat“.
    Tak tedy co bych měl použít?
    Ale jinak se jen korektně začali používat filtry z libavfilter, takže se to používá stejně jako u starého mplayeru:
    -vf crop=…
    Viz. -croptop je stará syntaxe ze starého ffmpegu a v podstatě je to jen alias právě pro -vf crop a řve to protože bude v budoucnu tento alias odstraněn.
    To se mi taky podařilo zjistit, teď už to jen vysvětlit k9copy.
    Grunt avatar 26.12.2012 12:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Tak tedy co bych měl použít?
    To nech ti odpoví wiskas :-) Já nejsem nezávislí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 13:10 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Příloha:
    nejde to někde tady? (jen hádám)
    Grunt avatar 26.12.2012 13:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    A jako čeho?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 26.12.2012 13:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    To není záležitost distribuce (a jejího jádra už teprve ne), to je věcí oněch programů.

    Sám mám hrozné problémy nahradit Adobe LightRoom. A není to proto, že by všechno ostatní bylo k ničemu, ale je to tím, že jsem si zvykl na to (pro mě) nejlepší. Bohužel, abych mohl provozovat Lr, tak musím mít buď Windows nebo MacOS. Otázkou je, co je menší zlo. Na něco OpenSource to prostě nedostanu, protože výrobce toho softu nechce.

    Takže k ceně software ještě musím připočíst cenu OS. Potom je samozřejmně otázkou, zda do toho půjdu nebo mi stačí (subjektivně) horší pracovní postup (výstupní obrázky jsou, po technické stránce, zcela srovnatelné).

    Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že jeden objektiv stojí asi tak 10x tolik co ten sw (i když v době, kdy jsem jej kupoval byl Lr 4x dražší než dnes, Adobe šel s cenami razantně dolů), je otázkou, zda to má vůbec smysl řešit.
    Grunt avatar 26.12.2012 13:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Adobe LightRoom
    Co to je vlastně zač? A co to vlastně dělá tak zázračného, že to nejde nahradit?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 26.12.2012 13:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Jednak jsem netvrdil, že to nejde nahradit, ale zdá se, že to nejde nahradit lepším workflow. Ona je to totiž vesměs kreativní a nikoliv technická činnost.

    1 - Import (včetně rozumného roztřídění do složek) 2 - Rychlý výběr pro další zpracování 3 - Tagy, včetně geotagů. 4 - Samotné zpracování rawu. 5 - Export (screen, web, tiskárna).

    Asi to není celé.

    Lr má tu výhodu (oproti jiným řešením), že od samého počátku, importu, si pamatuje, co se s daným souborem dělo. Samotný raw se nemění. A to včetně snapshotů historie a něčeho jako větví známých z VCS (jeden soubor lze zpracovat více způsoby, u každého je zaznamenaná kompletní historie).

    Tzn. všech 5 výše uvedených kroků nelze provést nezávisle, jelikož se lze kdykoliv "vracet". (Z pohledu Lr vlastně o žádné vracení nejde.)

    Vše zamozřejmně musí být po ruce, nesmí to zavazet a být to pokud možno realtime. (Což teda na mém 5 let starém stroji už tak nějak není).

    Zkrátka jedná se o work flow a tak práce skutečně musí téct, plynule. Rozsekat to do 5 různých programů z 20 variantami by věci nepomohlo.
    Grunt avatar 26.12.2012 13:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Aha, tak tomu nerozumím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 26.12.2012 13:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ale to by snad nemělo být tak těžké nahradit či vymyslet když jde jen o work-flow, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 26.12.2012 14:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Těžké je to udělat lépe. A nejde "jen o workflow", jde o workflow. ;-) Což je u těchto nástrojů to nejpodstatnější. Ergonomie.
    pavlix avatar 26.12.2012 19:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Vy v podstatě postupujete podle stejné logiky jen podle jiných cílů. Zatímco tvým cílem je udělat to pohodlně, Gruntovým cílem je udělat to open source. Nebo se pletu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 27.12.2012 12:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Netuším, co chce Grunt ;-). Já bych samozřejmě rád měl OSS produkt pro profesionální zpracování fotografií, ony ty technické výsledky už jsou dneska zcela srovnatelné, což se ještě loni říci nedalo. I ten workflow jde hodně dopředu.
    Grunt avatar 27.12.2012 13:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Netuším, co chce Grunt
    No chtěl jsem pomoct, ale to o čem mluvíš jde fakt mimo mě. Tomu prostě nerozumím, takže do toho se montovat nebudu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.12.2012 12:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    na prevod videa pomoci prikazovej radky vam seru. uz nejsem totiz panic :)
    já taky ne, a tím víc věcí dělám na commandline a vlastníma skriptama ...
    28.12.2012 19:07 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ano. Problém je, že video převádím tak 5x do roka a mezi tím to zapomenu. Přitom stačí jedno okýnko s jedním čudlíkem.
    Grunt avatar 28.12.2012 19:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Přitom stačí jedno okýnko s jedním čudlíkem.
    Jo, jo. Kéž by to bylo tak jednoduché že by na to stačilo jedno okýnko a jeden čudlík.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.12.2012 21:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    a to je přesně ono - já si neskriptuju ani tak věci, co dělám relativně často, ale právě to, co dělám jednou za uherský rok ... je to příliš zřídka abych si to pamatoval a příliš často na to, abych pokaždé trávil čas studiem dokumentace, tak je pro mě jednoduší si ten sled příkazů a jejich příslušné parametry uložit jako skript
    pavlix avatar 25.12.2012 22:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Člověk by řekl, že po tolika letech po nějakých CD a DVD neštěkne pes. A jak známo, warezení a vykopírovávání médií je tradičně windowsáckou doménou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.12.2012 22:54 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Já linuxu držím palce. Ale tohle je trapný pokus omluvit neomluvitelné :-(
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    pavlix avatar 25.12.2012 22:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Omyl. Tohle vůbec není pokus něco omluvit :).

    Já linuxu palce nedržím. Považuju ho za nástroj a jako takový ho používám kvůli tomu, že vyhovuje. Pokud bude něco jiného vyhovovat lépe, vyměním ho.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.12.2012 23:17 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Říct, že něco není vůbec potřeba, když to nenulová množina uživatelů zjevně potřebuje/vyžaduje je podle mě prostě trapný pokus o omluvu :-(

    OS se nepeče jako rohlíky, takže výběr je velmi omezený. Jestli chcete napsat od počátku v dohledné době nový systém, který kromě mraku jiných záležitostí bude hladce podporovat i výše uvedenou záležitost, tak držím palce i vám :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    pavlix avatar 25.12.2012 23:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Hledáš v mých příspěvcích něco, co v nich není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 26.12.2012 11:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    OS se nepeče jako rohlíky, takže výběr je velmi omezený. Jestli chcete napsat od počátku v dohledné době nový systém, který kromě mraku jiných záležitostí bude hladce podporovat i výše uvedenou záležitost, tak držím palce i vám
    Co Mac OS X?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 25.12.2012 23:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Pokud bude něco jiného vyhovovat lépe, vyměním ho.
    +1, pokud se někdy podaří dotáhnout plan9 dál než jako hračku, tak do toho jdu hned.
    Marián Kyral avatar 25.12.2012 23:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Nevím jak ostatní, já ripuji hlavně dětská DVD. Je jednodušší jim ukázat, kde na ploše se pohádky schovávají než jim dělat diskotéky s choulostivými CD/DVD ;-)

    Jinak problém s ripováním je v tom, že každé DVD je jinak masterováno, někdy je jeden titul a X kapitol, jindy má každá epizoda vlastní titul. Někdy je potřeba ripovat v módu s menu, jindy bez něj. Zatím jsem narazil na dvě DVD, která prostě ripnout nešla. Žádný ze zkoušených nástrojů si s nimi neporadil.
    pavlix avatar 25.12.2012 23:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Nevím jak ostatní, já ripuji hlavně dětská DVD. Je jednodušší jim ukázat, kde na ploše se pohádky schovávají než jim dělat diskotéky s choulostivými CD/DVD ;-)
    Solidní argument jako odpověď na mé nejapné rýpnutí. Máš u mě bod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 26.12.2012 00:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Také jsem to tak kdysi dělal. V poslední době jsem to používal hlavně na převody mezi DVD(VOB) a mobilními zařízeními (smartphone, tablet) kam bylo nesmysl nahrávat všechny VOBy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 26.12.2012 13:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    A jak známo, warezení a vykopírovávání médií je tradičně windowsáckou doménou.
    No ani ne. Většinou otevřený software dosáhl takových kvalit za ten čas, že komerční nástroje i když se dají upíratit upadají do pozadí. Volba OS je pak už jen taková oficialita.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 27.12.2012 11:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Warez nesnáším, ale co je špatného na tom, že si chci zkopírovat legálně koupené DVD na disk, abych při přehrávání nemusel dělat diskžokeje nebo si mohl film pustit i na přístroji, který nemá optickou mechaniku?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 27.12.2012 14:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Otázkou spíše je, s kým a s čím chceš polemizovat :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.12.2012 23:43 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Zatím mi vždycky proti rozjíždění (vzniklé zpravidla při překódovávání videa a zvuku) fungoval parametr „-async 1“ u ffmpegu.
    Kryptoměny a bločenka.
    26.12.2012 00:03 hacup | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Vem mobil a natoč to.
    Salamek avatar 26.12.2012 00:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    A neni proste lepsi si ono DVD stahnout uz riple ? (Pokud se tedy nejedna o nejaky unikat)
    K samotnemu ripovani DVD, pod linuxem jsem ripoval snad jen 4 DVD pouzil jsem k9copy a nebyl problem (krome stability, coz u aplikace kterou jsem pouzil 4x za zivot opravdu nestalo za rec)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    26.12.2012 11:38 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Kdyby šlo jen o jedno, tak možná, ale já chci hlavně ušetřit místo na disku. A hlavně v tomhle konkrétní případě jsem použitelný rip nenašel (t.j. všechno dabované).
    26.12.2012 01:14 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Tak DVD ripuju normálně Avidemuxem (vlastní úpravy kvůli synchronizaci zvuku) a nikdy jsem s tím problém neměl. Standardní kvalita 720x402 pixelů (aby to šlo i v DVD přehrávači, ty mají obvykle u Xvid limit 800x600).

    Postup vždy stejný, soubory přetáhnu na disk (u těch zamčených pomůže libdvdcss2), nastavím filtr (pomalý) a poměr stran výsledku, pak to pustím, tak necelé 2 hodiny to chroupe (2 průchody) a mám hotovo. Ale je fakt, že než jsem se naučil vše vyladit, trvalo mi to hezkých pár dnů.

    Kdysi jsem u toho ve Windows zešedivěl, nevím jak profi programy, ale ty zdarma jsou o nervy, některé neberou jako zdroj nic jiného než mechaniku CD/DVD, jiné zase berou soubory pouze z disku. Některé nevidí mechaniku vůbec a jako zdroj berou jen ji (takže úplně na nic). Synchronizace zvuku je obvykle žádná nebo bídná (nechápu proč to s Avidemuxem pod Linuxem jde a ve Windows si to dělá co chce).

    Co mi v Linuxu dost chybí je použitelný editor titulků, ty stojí všechny v Linuxu za starou bačkoru, buď blbě detekují kódování nebo nedokážou již vytvořené titulky naroubovat správně na obraz.
    26.12.2012 01:28 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ten editor titulku zni jako zajimavy open-source hobby projekt, kdyz jsem pred asi pul rokem potreboval spojit titulky z dvou souboru do jednoho, tak jsem taky nakonec zkoncil v command line. Celkem me laka to zkusit rozjet. Kdyz tak se mi ozvi pres abicko na mail s detaily jak by to melo vypadat.

    PS: Co jsem zkousel ty editory titulky v ubuntu repo, tak zacit od znova by fakt asi bylo lepsi :-)
    26.12.2012 02:20 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    No já nevím, asi to mám deformované přes anime, ale so Aegisub?
    26.12.2012 02:30 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ono je to totiž tak, že nástroje typu "all-in-1" stojí za tu starou bačkoru. Pokud chcete DVD ripovat optimálně, tak to skutečně chce dělat krok po kroku (což bohužel věci typu ffmpeg/mencoder nerespektují, ty by nejradši schlamstly všecko do sebe). Na ty jednotlivé kroky existuje vždy ideální nástroj (jak už jsem psal výše, windowsoidní, ale běžící pod wine).

    Jak to dělám já: rozkódovat ochranu s dvddecrypterem (stačilo by i anydvd, ale to je payware), pak indexovat s dgindex (někdy předtím z těch vobů vyextrahuju jen určité kapitoly - vobblanker). Pak se ten index natáhne do avisynth a upraví se chyby videa (mezi chyby počítám interlacing - nejlepší metoda k odstranění je skript QTGMC), pokud je to třeba. No a ten avs script předhodíte programu x264. Na linuxu ve wine to chce pipenout pomocí avs2yuv. Z toho vám vyleze video, které muxnete spolu s AC3 stopou z DVD (tu vám vyextrahoval dgindex při indexování) do mkv souboru pomocí MMG (to je GUI programu mkvmerge, protože srát se s příkazovým rozhraním mkvmerge je docela hrůza).
    Agent avatar 26.12.2012 16:22 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Dělám to stejně. Co používáš na prokládaný obraz? Já většinou Yadif, ale ten myslím snižuje rozlišení, nebo ne? A kodek Xvid necháváš defaultně jak je? Na dva průchody dělám standartně. Akorát sem nedávno zjistil, že některé stolní přehrávače mají problém s MP3 48KHz. Nevim proč.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Grunt avatar 26.12.2012 10:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    mencoder? Really?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 11:30 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Co bys doporučil? Teď právě ještě zkouším ffmpeg. Prohnal jsem to i tím handbrakem a taky se to rozjelo... Ta metoda, co vypadala tak nadějně dopadla stejně :-( Začínám pochybovat o své příčetnosti...
    Grunt avatar 26.12.2012 11:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Tak když už tak libav (ale nevím jak to má s obcházením ochran na DVD, dost pravděpodobně nijak). Ale nechápu proč používáte obecné nástroje na převod formátů místo něčeho co je opravdu určené pro ripování. Spousta lidí si prostě neuvědomuje, že DVD není jednoduchý otevřený MPEG2 stream, který stačí jen prohnat přes konvertor, ale je to zašifrovaný (speciální) formát, který je právě proti ripování a kopírování chráněn a který potřebuje odpovídající nástroje (mimochodem dle §43 a §44 AZ u nás dost pravděpodobně ilegální). Nevím co vyloženě do konzole, ale nechal jsem práci na strýčkovi Googlovi a narazil jsem na starý Leošův článek a odkazovaný dvd::rip vypadá vcelku dobře (připomíná nejvíc takový ty uděladla co si pamatuju z Widlí).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 26.12.2012 11:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    na starý Leošův článek
    Omlouvám se, Robertův článek.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 12:44 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    dvd::rip jsem zkoušel a taky se to rozjelo...
    Grunt avatar 26.12.2012 12:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Jinak nevím proč nepoužiješ návod pro svou oblíbenou distribuci: Nikdo nevíme jestli to chceš po Ubunťácku nebo po Fedorácku nebo Archaicky. Ale pokud se chceš vyloženě hrát s konvertováním do jiného formátu (což mi tak přijde), tak musíš použít libdvdcss asi by si to zbavil všelijakých obezliček (pokud chceš jednoduchou konzolovou utilitu, tak je na to napojený třeba dvdbackup) a až to otevřeš/ripneš tak se můžeš hrát s libovolným kodekem dle vlastní vůle.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 14:14 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Mám tem Debian a používám www.deb-multimedia.org. Rád bych dosáhnul toho, aby film, který mám na disku jako obraz DVD (nebo přímo soubory z DVD), zabíral míň místa. Nároky na kvalitu žádné ohromující nemám, pro teď by mi bohatě stačilo, kdyby byl obraz synchronní se zvukem. dvdbackup vyzkouším.
    Grunt avatar 26.12.2012 15:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Jo tož to máš potom něco blbě nastavené. Určitě to muxuješ do AVI, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 18:45 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    JJ do avi, ale handbrake to dává do mkv, tam se to rozjíždí taky. Ale poslední pokus s ffmpeg vypadá hodně nadějně - už to jednou vyrobilo korektní video. Teď jsem jen pošteloval crop a scale, tak to to snad nerozhodí.
    Dreit avatar 26.12.2012 11:57 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ogmrip se mi kdysi osvědčil a lítalo to krásně. DVD spíš tvořim z různých video souborů (program DeVeDe) než naopak.
    Nope
    26.12.2012 15:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Podle mých empircikých zkušeností stasčí dodržovat dvě zásady:
    1. Nesahat na zvukovou stopu. Video se může překódovávat, ale jak se sáhne na audio, tak se vůči videu rozjede.

    2. Pokud už se na audio musí sahat, tak je nuné ho převést do formátu, který není založený na kódování po blocích nebo rámcích (což jsou například všechny používající ztrátovou kompresi a i mnohé bezestrátové), tedy v našem případě nejlépe do PCM. Teprve až na konci všech možných úprav se může audio převést do něčeho rozumnějšího.
    U videa to není nezbytně nutné, obzvlášť pokud má formát jen klíčové snímky (I) nebo je použitý software dokáže dopočítat na místě střihu.

    A i případě, že to z nějakého důvodu není možné, je zde stále mnohem lepší situace než u audia, protože stačí použít jakýkoliv formát, který má všechny snímky klíčové, aniž by se muselo video převést na nekomprimovaná YUV nebo dokonce RGB data.

    Pokud nestačí MJPEG nebo nějaká varianta MPEG[1,2,4] se zakázanými progresivnímy (P) a obousměrnými (B) snímky, je ještě možné použít bezestrátové kodeky jako HuffYUV.
    Grunt avatar 26.12.2012 15:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Právě tohle je velmi častá chyba. Oni mají totiž v kontejneru jak audio, tak video synchronizované timestampy a pokud se zpracovávají odděleně a jen se nakonec zmuxuje audio s videem tak se to o pár snímku téměř vždycky rozjede. Důležité je aby bylo video i audio zpracované ve stejném programu a aby do nového kontejneru převedl program synchronizované timestampy jinak je to v čudu. Potvrzeno roky vlastní asynchronií praxe.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 17:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Ty timestampy jsou tam právě proto, aby se dalo přehrávat audio, které je "rozkouskované" do rámců či bloků jiným způsobem než video. Proto v první bodě říkám, aby se na audio stopu nesahalo (a tudíž se timestampy zachovaly). Ale pokud je audio jako syrový proud bez žádné struktury, tak stačí dát přehrávači/enkodéru/muxeru vědět, že na každý snímek videa musí přehrát/enkódovat/zmuxovat třeba 44 100 nebo 48 000 vzorků audia, tudíž timestampy nepotřebuje nebo si je znovu dodělá.
    Grunt avatar 26.12.2012 17:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Já mám za to, že rozcházení audia je způsobeno právě překódováním do blokového psychoakustického formátu, protože ty nezarovnávají přesně na délku audia, ale na délky bloků (obecně za to v MPEG Layer III může přepínání dlouhých a krátkých bloků) a proto je nutné timestampy zachovávat a kopírovat společně s audiem i videem (či si je nějak dopředu určit). Pokud si je znovu dodělá, tak to už je špatné, protože neví které snímky mají být jak synchronizované s kterými bloky v audiu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 18:36 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    To jste podle mě podělal spíš timestampy videa.

    Audio má konstantní 'rychlost', takže když ho vezmete, překódujete a zremuxujete s videem, tak se synchronizace nerozbije. To byste museli mít nějaký hodně poj... program (což se u libav/ffmpeg/mencoderu nevylučuje, :P).

    Kde může být provlém je tohle: AC3 stopy ve vobech mají po demuxování (kvůli tomu, že jste je tím rozstřihli) obyčejně nějaký offset, který je třeba znovu použít při remuxování. Když to neuděláte, mát pochopitelně problém.

    Druhá možnost je, že skutečně někde došlo k zmizení nebo duplikování nějakých samplů, ale ve videu (takovéhle problémy se IIRC stávají s kontejnérem M2TS a h.264 videem). U DVD a vobu se tohle taky může stát. Streamy z DVD mají totiž docela často proměnnou snímkovou frekvenci, jelikož přepínají mezi režimem film/ntsc (u DVD typu PAL je soft telecine naštěstí vzácná). Některé buňky také nemusí mít standardní video v plné délce, a když to váš demuxer bude ignoravat, bude mít jeho výstup příliš málo snímků. Druhá možnost je, že DVD mělo nějakou buňku bez audia, čímž se zase stane video moc dlouhým :D

    Ale skutečně to není tak, že by se demuxováním a překódováním audia dala rozbít synchronizace, pokud to děláte správně. Vyjímka je VFR video, kde musíte remuxovat se stejnými timecodes u videa. Ale jak říkám, to spočívá ve videu. Audio fakt VFR není. Kdyby se vám zrychlilo nebo zpomalilo, to byste fakt poznal :)
    Grunt avatar 26.12.2012 18:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Právě že už se mi to několikrát stalo, že i když RAW video + RAW audio pasovalo, tak právě po převedení a namuxování se mírně rozešli.
    Kdyby se vám zrychlilo nebo zpomalilo, to byste fakt poznal
    Právě že ne. Ono to není o tom, že by bylo audio rychlejší či pomalejší ale že bloky u MP3 mají různou velikost a různě se zarovnávají (je to psychoakustický formát, poznat to není). Doporučuju vzít nějaké delší PCMko, projet ho třeba lamou a pak porovnat jednotlivé samply v Audacity. Mě to dělá to, že se audio prostě po převedení mírně rozjíždí od originálu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 18:52 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Já bych v tomhle případě tipoval na ty vidoframy - mencoder pořád hlásí tohle:

    1 duplicate frame(s)

    Otázka jak to dělat správně? Já se pořád nedokážu zbavit pocitu, že když to mplayer umí přehrát, tak z toho přece musí jít dostat cosi jako raw data, neboli to, co se posílá na grafickou kartu (X window, nebo čemukoli) a zvukovou kartu. Asi by to bylo hodně velký, ale jakýkoli synchronizační problémy by zmizely, ne?
    Grunt avatar 26.12.2012 18:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    yuv4mpegpipe, ale tím aspoň mě synchronizační problémy nikdy nezmizely, ale právě naopak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 19:31 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Mplayer2 měl nějakou větev, která tohle dělala. Mělo to speciální vo/ao, které místo zobrazení/přehrávání kódovaly do souboru. Možná zkuste to, ale nevím, jestli vývoj této větve neumřel, protože v Mplayer2 údajně došlo k dalšímu kolu vývojářského štěpení a rozbratření či co :)

    Šlo o větev mplayer2-vo-lavc ale teď to nějak nemůžu dohledat (toto možná http://git.mplayer2.org/divverent/mplayer2.git/ ). MOžná se podívejte, jestli to některý z forků MPlayeru nemá už začleněno ve stromu (-vo lavc).
    Grunt avatar 26.12.2012 19:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Však říkám: -vo yuv4mpeg:file=neco (kde něco může být stdout) umí to nejen mplayer2 ale všechny mplayery co pamatuju, ale ještě jednou opakuju, že tohle v mém případě zanamenalo rozbití synchronizace.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.12.2012 23:00 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Tak jsem to nakonec zkonvertoval pomocí ffmpeg tímhle primitivním příkazem:

    ffmpeg -y -i concat:vob/v-001.vob\|vob/v-002.vob\|... -vcodec libx264 -preset veryfast -crf 22 -acodec copy -vf crop=720:416:0:80,scale=720:292,setsar=1 out.mkv

    Ty vob soubory mi vyrobil dvd::rip. Ještě dodám dvě pozorování:

    1) čím pomalejší preset jsem nastavil, tím náročnější na cpu bylo přehrávání

    2) Zkoušel jsem z toho dvd dostat titulky podle tohodle a výsledný idx soubor má poslední timestamp 02:01:00:280, přestože celý film má cca 1h 50 min. Takže tu něco nehraje. (Titulky jsem nakonec našel na webu, stačilo je šoupnout o 3 vteřiny)
    gtz avatar 26.12.2012 23:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Nezkoušel jsi ten HandBrake? (Nastavil bych to na HIGH-PROFILE, V nastavení Videa bych změnil bitrate na požadovanou hodnotu, zaškrtl bych 2-Pass encoding včetně turbo modu). Titulky tam jde v pohodě plácnout taky. Zkoušel jsem to na nějakém 260MB Vobu a kvalita byla myslím dostačující.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    27.12.2012 10:12 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Zkoušel, v tom se to taky rozjelo. Ale nastavil jsem tomu normal. Ještě si s tím zkusím pohrát, nevypadá to špatně.
    gtz avatar 27.12.2012 15:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    chce si to pohrát s nastavením videa a bitrate. HandBrake co jsem pozoroval běží celkem svižně. Většinou co jsem zkoušel tak problémy byly způsobené špatným ripem z DVD. Pokud to jde tak DVD normálně připojím a celou strukturu překopíruji někam na disk (když to jde je pohoda, když ne musí se použít nějaký nástroj).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 27.12.2012 15:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Jinak pro WMV (ASF apod.) používám asfbin (hodně slušný a rychlý nástroj) pro MP4 pak MP4Box.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.12.2012 09:07 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prokletí
    Na titulky som použil avidemux fungovalo to dobre. V zhľadom na to že na DVD sú nie fonty/text ale obrázky muselo sa to OCR kovať. A občas keď nerozoznal znaky bolo potrebné zadať ručne.

    Z DVD ale bolo potrebné vypreparovať idx file.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.