abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1055 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    MPlayer2 rc1

    Je dostupná první rc verze projektu MPlayer2. MPlayer2 je fork MPlayeru, který obsahuje mnoho nových vlastností, např. vylepšenou pauzu, lepší podporu pro formát Matroska (včetně ordered chapters), přesný seeking a mnoho dalšího. Rovněž byly odstraněny některé neudržované a chybami prolezlé části, jako zabudované GUI a MEncoder. Podrobnější srovnání s původním MPlayerem je k nalezení zde.

    3.3.2011 17:53 | elenril | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.3.2011 18:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Jsem z toho poněkud rozpačitý. Nejdřív vyjmenují pár drobných vylepšení a pak jen tak mezi řečí "jo a abych nezapomněl, zrušili jsme mencoder"… Tak to raději oželím všechna ta vylepšení.
    elenril avatar 3.3.2011 18:56 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    MEncoder je polofunkční neudržovaný hack, ffmpeg je skoro ve všem lepší. Jinak je ve vývoji náhrada ze mencoder ve formě speciálního video výstupu pro mplayer.
    3.3.2011 19:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Můžete mu nadávat jak chcete, ale já se bez něj obejít neumím. I to podporu pro multithreading (což je asi jediné opravdu podstatné vylepšení - pokud tedy funguje) bych potřeboval daleko spíš v mencoderu než v samotném mplayeru.
    3.3.2011 20:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Uznám jedině pokud napíšeš náhradu za zmenšení obrazu, doplnění 16:9 na 4:3 černým pruhem (například dole) a vetknutím titulků do tohoto pruhu. (praktická aplikace importu videa do sestřina mobilu).
    4.3.2011 08:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Ano, ffmpeg je lepsi napriklad v tom, ze pri konverzii videa z DV kamery spadne pri prvej chybe...
    4.3.2011 14:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Jo pravda mplayer je oproti ffplay (a analogicky jejich enkódovací protějšky) mnohem odolnější chybám.
    3.3.2011 18:56 ojel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    +1
    CIJOML avatar 3.3.2011 18:58 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    +1
    4.3.2011 13:31 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    -1.

    Mencoder je mumie, po léta to nikdo neudržuje, je zabugovaný a jiná řešení ho dokážou nahradit (například poslat výstup z MPlayeru do roury a žrát to odtaď ffmpegem nebo x264, nebo tak nějak - nikdy jsem to nepotřeboval).
    4.3.2011 13:45 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    +1

    Sebereme tomu polovinu kódu a vydáme to jako verzi 2.0. To snad musel vymyslet nějakej manager... :(
    4.3.2011 13:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Však se můžete přihlásit jako maintainer Mencoderu. MPlayer1 vás přivítá s otevřenou náručí. MPlayer2 možná taky (minimálně by to udělal v předcházejících letech...)
    4.3.2011 14:09 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    > Však se můžete přihlásit jako maintainer Mencoderu.

    Stačí znalost bashe? :-x
    4.3.2011 16:52 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    No však já vím, že to byl troll, ale bohužel taková je situace, bez pracovních sil ten kód hnije.
    4.3.2011 13:50 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Viac kodu == lepsi soft? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.3.2011 13:56 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    No dobře, tak "sebereme polovinu funkcí".
    3.3.2011 19:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Také se mi moc nelíbí ten název. Pojmenovat fork tak, aby na neznalé působil jako novější verze původního projektu, to mi připadá tak trochu… abych to vyjádřil diplomaticky, Mirek Dušín by to určitě neudělal.
    4.3.2011 13:33 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Ona to tak trochu novější verze je, bych řekl (vývoj jde už dlouho paralelně, ale věci ze SVN většinou přejdou do gitu/mplayer2-u).

    Jinak je podle mě ten název přitroublý, protože mplayer2 už se jmenuje leccos an nedá se to tedy vygooglit.
    3.3.2011 19:17 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Ordered chapters
    Ahoj, můžete mi někdo tento pojem (ordered chapters) vysvětlit?
    3.3.2011 19:27 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    Môžeš to použiť napr pri seriáloch, keď sa časti začínajú alebo končia rovnako. V takom prípade je ten začiatok/koniec len v jednom mkv súbore, ostatné na to len odkazujú (takže sa dá ušetriť nejaké miesto, alebo sa môže zväčšiť kvalita pri zachovaní veľkostí súborov).
    3.3.2011 19:37 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    Je to tedy něco jako odkaz mimo soubor? Ty soubory pak musí být v jednom adresáři a asi se nesmí přejmenovat případně přesunout?
    josi avatar 3.3.2011 19:39 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    Linkování se provádí podle SUID, přejmenování souboru tedy nevadí.
    4.3.2011 09:44 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    OT: Výborný avatar!
    josi avatar 4.3.2011 10:32 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    Děkuji. Mám zobrazování avatarů zakázané, úplně jsem tedy zapomněl, že jsem si tu nějaký nastavoval.
    3.3.2011 19:43 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    Musia byť v rovnakom adresári a premenovať sa môžu, pretože sa na tie segmenty odkazuje pomocou SUID (čo je 128 bitový identifikátor a ten je priamo v súbore, takže nevadí, ak je súbor premenovaný).
    elenril avatar 3.3.2011 20:06 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    Ordered chapters znamená to, že soubor se nepřehrává normálně sekvenčně, ale podle toho, jak jsou zadefinované kapitoly. Ty přitom můžou odkazovat i na části jiných souborů, čehož se jak bylo zmíněno často používá na opening/ending. Jinak ale s tím jde přeskakovat některé části, nebo naopak něco přehrát vícekrát atd. Více zde
    3.3.2011 20:19 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ordered chapters
    Díky všem za odpověď.
    Tomáš Bžatek avatar 3.3.2011 19:42 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Stve me, ze odstranili GUI (neda se zkompilovat ani z oficialniho repa). Nejak jsem nenasel rozumnou nastavbu, bud je to vsechno Qt nebo to naopak nic neumi. Citim se trochu jak paralyzovany, kdyz jednoduse nevidim, kolik video obsahuje zvukovych stop apod.
    Koupim litajiciho tucnaka
    josi avatar 3.3.2011 19:49 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    MPlayer všechny stopy zobrazuje na standardním výstupu – zcela jasně a viditelně.
    Tomáš Bžatek avatar 4.3.2011 14:52 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Ne kazdy startuje mplayer z terminalu :-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    josi avatar 4.3.2011 16:08 josi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Samozřejmě. Je věcí každého, jak vnímá jednoduchost.
    belisarivs avatar 3.3.2011 20:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    smplayer ftw
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 3.3.2011 20:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Ajo. Sorry.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.3.2011 20:25 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    ak som to spravne pochopil toto je fork a stary mplayer sa nadalej bude vyvijat aj s GUI aj s mencoderom ? tak? ak ano tak mozete byt vsetci spokojny a nadalej pouzivat stary MP... :)

    inac ludia neviete preco musim stale vypisovat 2011 do "Zadajte aktualny rok" ? dlhu dobu som si zvykol na 2010 a furt ma to mätie
    3.3.2011 20:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    inac ludia neviete preco musim stale vypisovat 2011 do "Zadajte aktualny rok" ?
    Protože jste se zatím nezaregistroval.
    3.3.2011 20:57 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    ja len zartujem:) regnuty som.. len sa mi sem tam nechce prihlasit- to som ale pohodlny :) eh
    4.3.2011 13:34 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Mencoder ani gui se nevyvíjí...
    Grunt avatar 3.3.2011 20:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    LOL, tak nakonec to skončilo takhle? No také možnost.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.3.2011 20:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    FFFFUUUUU, proboha proč tříštěj síly.
    belisarivs avatar 3.3.2011 20:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Protoze mohou.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Grunt avatar 3.3.2011 20:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Spíš protože se nedovedou dohodnout (a protože můžou).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.3.2011 20:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Souhlasím. Právo jim upírat nechci, jen kritizuju to, že jestli mplayer před forkem spíš hibernoval, než se vyvíjel, tak teďka to nebude o moc lepší. Navíc mě taky štvou ty změny.
    belisarivs avatar 3.3.2011 22:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Právo jim upírat nechci, jen kritizuju to, že jestli mplayer před forkem spíš hibernoval, než se vyvíjel, tak teďka to nebude o moc lepší.
    Nikoliv nezbytne. Neznam teda tamni pomery, ale taky muze byt par lidi s commit accessem co delaji problemy tem ostatnim. Viz OpenOffice. Tak dlouho Sun/Oracle komunitni a Novelli vyvojare srali, az to forkli a jedou po vlastni ose. A ten projekt zrovna nezkomira.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.3.2011 22:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    No možný to je, ale mám za to, že mplayer dělali tak tři lidi. Tak jedině, že by do projektu přišel někdo novej. Odstřihnutí mencoderu je ale imho vedle, jedině, že by ho tam brzo (tak do půl roku) šoupli předělanej.
    3.3.2011 23:39 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    V poslednom čase bolo asi pre ľudí programujúcich mplayer dôležitejšie prebrať vládu nad ffmpeg, ako samotný mplayer. :)
    4.3.2011 08:14 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Něco takového jsem v diskuzi zaregistroval, ale je toto tvrzení na něčem založeno, nebo je to jen šíření fámy?
    4.3.2011 10:45 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Pokud máš hodně času, tak se koukni sem, přečti si odkazovaná vlákna a udělej si obrázek sám. Zajímalo by mě, jestli se po tomhle ještě „starý“ MPlayer někam pohne nebo definitivně zdechne.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    4.3.2011 13:37 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    jestli mplayer před forkem spíš hibernoval, než se vyvíjel, tak teďka to nebude o moc lepší
    Ten fork existuje už léta ("mplayer.git"). Ale vývojář to stále prezentoval jako "taky MPlayer", až dokud ho oficiálně nevykopli z týmu (oni se pravidelně navzájem hádali i předtím). Tak to přejmenoval... a že to je tak trošku trollonázev, koho to vzhledem k tomu prostředí překvapuje? :)
    3.3.2011 21:46 mrtingt89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    "Vyrabaju" to ty ist? Ci sa do toho vlozili novy ludia? Co som len sekundicku skusal, pekne funguje mt (konecne mi fical 16GB film bez sekania). Taktiez lepsie funguje synchornizacia zvuku oproti vlc (neviem ako to ide s mplayerom1) resp. s jednym filmom kde som mal problem so zvukom vo vlc, tu ide pekne...

    Avsak trebalo by profi GUI, moj nazor je taky ze SMPlayer profi GUI nie je...

    Bolo by skvele keby sa na mplayeru viac makalo...
    mirec avatar 4.3.2011 09:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Čo na smplayer-i je také nie profi ak sa smiem spýtať?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    David Heidelberg avatar 3.3.2011 22:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Mně se to líbí. Aspoň pár otravných problémů zmizelo (oddělení ffmpegu, seek když je pauznuté video)...
    moo avatar 4.3.2011 01:10 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    mne zase pribudla 'krasne vysoka' spotreba cpu-casu pri -vo vdpau, aj u X :)
    End the FED!
    xvasek avatar 3.3.2011 23:18 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    A Arpi někoho podporuje mplayer, mplayer2, nebo pořád stojí stranou? To by mi celkem pomohlo zorientovat se v tomto problému...
    4.3.2011 13:38 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Vynořil se v těch flamech okolo ffmpegu, což bylo tak trochu trollování až hyenismus, jinak se zdá se moc neukazoval, do té doby :)
    4.3.2011 13:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Ačkoliv, možná mu křivdím, asi chtěl jenom podpořit M. Niedermayera?
    4.3.2011 08:58 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Která verze Smplayeru to podporuje?
    4.3.2011 08:59 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Proč je defaultně zapnutá deinterlace? Je nějak automatická nebo co?
    4.3.2011 13:02 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MPlayer2 rc1
    Sice tiez prilis neschvalujem triestenie projektu a vlastne ani nepoznam pozadie tohto kroku, pri pohlade na zoznam zmien mi to pride ako skvela iniciativa, hlavne z hladiska programatora. Miesto zabugovaneho GUI vylepsia API na komunikaciu s GUI, miesto ohackovanej kopie ffmpegu ci libdvdread pouzivaju vyhradne zdielane libs s verejne APIs, ... fakt pekne. A som si isty, ze mencoder sa vrati tiez v lepsom kabate :)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.