Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.
V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do
… více »Microsoft představil a pod licencí SIL Open Font License (OFL) na GitHubu zveřejnil font Cascadia Code. Font je určen především pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích (Přehled fontů s pevnou šířkou).
Tiskni Sdílej:
Souhlas, Fira Code je celkem fajn a používám ji v Qt Creatoru.
Ale nejsem si jistý, jestli by bylo dobré ji dávat jako výchozí font. Přeci jen ty ligatury mohou být dost matoucí pro někoho, kdo s nimi nepočítá a nevidí za nimi ty původní samostatné znaky a syntaxi jazyka. Pak se ti místo != zobrazuje ≠, místo -> máš → atd. Když si to člověk nastaví vědomě sám, tak je to OK, ale pokud by se tyhle věci měli dít uživateli nějak magicky samy, tak to podle mého nadělá víc škody než užitku.
Já ti nevím, v Qt Creatoru jsem jen vybral písmo Fira Code a rázem tam ligatury jsou. A to samé v Netbeans nebo Kate :-) editoru. Schválně jsem to teď zkoušel přepnout na jiné a zpět a fakt stačí jen změnit písmo na Fira Code a mám tam ligatury. A konec konců tohle písmo používám právě kvůli nim.
Osobně to zatím jen zkouším v jednom IDE a můžu říct, že mi to přinejmenším nevadí. Jestli je to nějaký výrazný přínos, to zatím nedokážu posoudit. Z estetického hlediska je to lepší, ale že bych kvůli tomu byl při práci efektivnější, to netvrdím.
(každopádně i když se dva znaky slijí do jednoho, tak pořád dohromady mají šířku dvou znaků, takže to pořád funguje jako „monospace font“)
==
a ===
pomocí ≡ a = je docela fajn, protože je poznám podle výraznosti znaku. Na druhou stranu slít <=
/>=
do ≤ a ≥ je při malých fontech matoucí. Pořád záleží na vkusu. Někoho mate už tvar znaku &
– klasický kulatý a takový ten s vodorovnou čárkou (jako ve Fira Mono/Code). Náhled v příloze.
There are a lot of ways for a given sequence of characters, like “=>”, to end up in a source file. Depending on context, it doesn’t always mean the same thing.Ano, toto je validní argumentace, a ne v každém kontextu dva po sobě následující znaky musí znamenat totéž. Tj ten editor by při ligaturách musel rozlišovat kontext (dělá to?) a to by současně znamenalo, že jednou by se tytéž dva znaky zobrazily jako jeden slitý a jindy nikoliv. To mi nepřijde příliš nápomocné.