Portál AbcLinuxu, 10. května 2024 03:54

Čo dať na pc k spokojnosti.

10.2.2014 22:15 | Přečteno: 1651× | poslední úprava: 13.2.2014 18:44

Trosku odreagovanie v technicko - netechnickom blogu. Zajtra dôjde k poskladaniu mojho nového pc teda nového skor dalšieho, ktorý dúfam, že už konečne mi vydrží aspon 3 roky a nebudem nič meniť maximalne nejake tie úpravy ako dokupenie ramky a tak, dúfam že bude šľapať hned po poskaldaní.

 

Bude to doska od Gigabyte F2A88XM-HD3 a procesor slabsi A4 4000 X2 teda 2 jadro s fajnovou Radeon 7480 grafikou ktora by mala zvladnut aspon vo windowse nejaku aj tu hru na HD. ramka a ostatne veci su nepodstatne lebo tie sa možu meniť.

 

takze poradte aky system si dať chcem konečne prestať riešiť reinštalácie. linux používam od 1998 neprofesionalne aj ked som sa vela naučil.

Do úvahy prichadzajú Lubuntu koli jednoduchosti, Salix to je niečo ako Ubuntu k Debianovi len toto je ku Slackware a nakoniec Windows 7. ešte ma láka Bodhi linux koli e17, mal som Raspberry pi a tam som zistil ze sa to da pouzivať (napr viac nez ohromne ubuntu unity ci gnome shell, -- no flame) :D

Windows 7 ako OS je vymalovanka ale jedine ma laka na nom ze si mozem zahrat nejaku tu hru a vyuzit vykon AMD grafiky inac fakt neviem si predstavit ako by som sa vyzival v programovani mikrokontrolerov alebo nieco podobne aj ked skompilovat cez AVR Studio alebo spravit appku v MinGW nie je problem ale je to take divne, umele.

Salix ma Xfce, je to slackware proste na to som bol zvyknuty len trosku zamrzi asencia softu teda dost vela veci sa da poriesit len cez Sourcery

Bodhi je len ciste test ale mozn osa ujme

Lubuntu to je istota, nenarocne UI, tlacitko start, a uz dlhu dobu ho pouzivam a zvykol ale chcelo by to niečo viac graficky.

 

na aplikácie kladiem dôraz na VirtualBox, prehravanie medii out of box bez nejakych tazkosti, skype, dropbox, encfs (vo win sa to da riesit cez enc4win) a avr-gcc a avr-libc (to mam problem rozchodit v salixe) a aby fungovala 3d acceleracia koli napr Steamu a Wine aspon 1,6 koli Starcraft 2

 

vie niekto poradiť či sa oplati skusiť Bodhi linux pripadne nejake typy prečo sa vykašlať na windows ale čiste normalne dovody pls.

este nejaka ramka a 3TB disk

       

Hodnocení: 50 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

10.2.2014 22:39 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
vážne A4-4000? je problém pridať stovku (5€) za 6300?
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
lukve avatar 10.2.2014 23:06 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

peter porad tak 7480 radeon alebo 8370 ktory je podla teba lepsi? ale cena je podla mna ok nemyslis?

linux user more than 20y
lukve avatar 10.2.2014 23:12 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

teda mam ho uz zakupeny len ma zaujima tvoj nazor, viac nez freq cpu ma zaujima vykon grafiky pretoze isty cas pobezi ten pc s nou bez ext grafiky

linux user more than 20y
10.2.2014 23:25 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
tak 6300 CPU ma podporu DDR3@1600, co ti u GPU pomoze asi viac nez trosku vyssi takt.

a plus samozrejme 20 percent u taktu CPU.

za tu stovku navyse to stoji.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
lukve avatar 10.2.2014 23:28 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

to som nevedel skoda, to meni vec. tak teraz uz nic nespravim. tak aku ramku kupit na začiatok 4GB 1333Mhz alebo 1600  pre buducnost koli upgrade?

linux user more than 20y
11.2.2014 09:56 dfgh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Co tak najprv napisat blog s otazkou a poradenim a az potom objednavat?
lukve avatar 11.2.2014 10:01 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

Anonym (dfgh) no ja som sa rozhodol aj koli cene, nejaku ako tak dobru dosku co ma vsetky porty VGA,DVI,HDMI,USB3 a lacny cpu ktory o rok vymenim za nejaky A6/A8 ale fakt nechcem tu klamat fakt islo aj o cenu, ostatne je uz len vec softu aby som tam nahodil OS ktory bude nastalo

linux user more than 20y
11.2.2014 12:15 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Ty dvoujádra mají grafiku fakt hodně ořezanou, já bych do nich nešel (jestli jako fakt chcete vůbec něco hrát). I jako CPU je to slabota, pokud to fakt má být tak levné, tak bych radši kupoval něco z bazaru. Tohle už je pásmo, kde by i to málo vynaložených peněz mě osobně mrzelo, když za ně vlastně dostáváte hodně málo.

Z levných procesorů jsou dobrá Celerony a Pentia (Haswell), které jsou za 1000-1500 CZK, i když grafiku mají fakt mizernou mizernou, horší než dvoujádrová A6: http://extrahardware.cnews.cz/testy/rychlotest-integr-grafiky-pentiu-g-haswell-hd-graphics-10-eu

Bohužel schopnější APU (A8, A10) stojí už dost peněz, takže pro hraní se doporučuje pořídit třeba ten Celeron za circa tisícovku a k tomu samostatnou grafiku tak silnou, jak jen to půjde - dobrá volba je asi HD 7750, která už je koukám i za 2100 CZK (musí být s pamětí GDDR5, DDR3 je aušus, i když by to asi pořád bylo lepší než to A4/A6).

MOžná by se třeba dalo uvažovat i o HD 6670 (od 1900): http://www.czc.cz/asus-eah6670-dis-1gd5/90323/produkt?q-c-0-price=r600-2400&q-category-id=7edu87d26kgr5blkf3ig7o1p93, ale tam bych už možná byl spíš pro APU A10-5800K... možná
lukve avatar 11.2.2014 12:24 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

ak ten integrovany Radeon 7450D bude vykonovo na urovni integrovanej Intel HD 4000 ktore maju i7 tak splnilo to ocakavanie aj ked vykon na single jadro oproti intelu bude neporovnatelne nizsi. neskor poriesim ked Rx rada nahradi terajsie 6670 cenovo kupim 2x a bude postarane

este k el. zdroju: ten mam Cooler Master extreme power plus 460W tak dufam ze bude stacit. ma 2x P4 napajanie a aj pridavne pre graficku kartu

ako skrinka posluzi Cooler Master 360 :D

linux user more than 20y
11.2.2014 12:42 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
řada R7/9 2xx jsou skoro všechno přeznačené grafiky, právě teď vyšla R7 250X, což je náhrada (ve skutečnosti stejná karta s novým jménem) za HD 7750-7770, ale zatím o dost dražší.

Momentálně se tedy vyplatí spíš čekat koupit ty karty starší generace (HD 77750, 7770, 7790), jelikož to vyjde levněji a technologicky je to stejné ne-li lepší. Situace se možná změní za cca pl roku až rok, když přijdou GPU vyráběná na 20nm procesu, ale ty ze začátku taky asi budou mít horší poměr cena/výkon. Cenově by snad mohla věcí pohnout GeForce GTX 750 / 750 Ti, která má vyjít 18. februára, ale Nvidia se spíš snaží, aby se jí prodejní ceny držely výš, tak ta karta možná bude mít efekt spíš skrz zlevnění Radeonů.
Fluttershy, yay! avatar 10.2.2014 23:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud SC2 myslíš vážně, tak leda nativně. Ale pro dirt league heroes je to fuk.

Na perfektní distro bych se vykašlal, prostě bych tam hodil třeba Fedoru (podaří-li se překonat Anakundu) a neřešil to.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 10.2.2014 23:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
BTW na SC2 je to dost mizerný procesor.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
lukve avatar 10.2.2014 23:18 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

SC2 mi v pohode fical aj na 1024x768 na low cez wine bez sekania na Celerone 847 (dual core 1,1Ghz)

linux user more than 20y
lukve avatar 10.2.2014 23:22 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

Fedora je ok je to fajn distro ale 6 mesacny cyklus a YUM nemusim a Yumex je brr, asi som zhyckany na cukrovom debianovskom apt-gete proste u mna to je tak ze bud sa potrapim zo slackware teda salixom alebo si dam to naj co je apt-get v ubuntu/debian

linux user more than 20y
Bedňa avatar 11.2.2014 00:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Ubuntu, hoci ho sám nepoužívam, ponúka celkom stabilný Linux enviroment s dostatočne nový softvérom, akurát by som Unity vymenil napr za i3. Pokiaľ to chceš naefektované tak Cinnamon. Vo Wine ide kopec hier a predsa Steam ponúka už aj pre Linux L4D2, Potal a podobné. Hlavne žiješ na otvorenej platforme a to je v dnešnej dobe stále dôležitejšie pre vlastné súkromie, na Widle sa vyser ja som to zabalil s nimi pred rokmi. Originálky CD Win mám rozvešané po stromoch aby plašili vrabce a že sa ich boja.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
gtz avatar 11.2.2014 00:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
No Ubuntu šmíruje tak bych ho vyměnil za něco s rpm (openSUSE, Fedora). No člověče já jsem na jedné starší mašině kde je jen 1.5GB DDR a nějaký starší AMD narazil na problémy jak s ramkou tak i spolupráci s externími disky na NTFS (kopírovalo to jak šnek i při použití externí PCI-64b karty - disk to disk cca 15-18M a celkem opruz). No tak jsem z USBčka pustil upravované MiniPE-XP a sakra kopírujeme zhruba 45-50M z disku na disk. Systém je stabilní neseká se a na 1.5GB běží jak víno a má stále kolem 1GB volné ramky a Linux v provedení XFS/LXDE si klidně sežere 1G a když se pustí evolution tak už to jde do swapu.

No prostě stará vykopávka ;-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 11.2.2014 01:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
No Ubuntu šmíruje tak bych ho vyměnil za něco s rpm

dat logic

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
lukve avatar 11.2.2014 06:51 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

openSUSE je fajn ale napr kodeky, skype, tusim su zo stranky androbit len pre 12.3 a este kus potrva kym vsetko bude rovnako ako na 13.1 lebo sa mylim? vie niekto? zypper je urcite lepsi nez yum

linux user more than 20y
11.2.2014 11:32 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
TU vidím Packman a u neho vidím aj balíčky pre 13.1
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
lukve avatar 11.2.2014 11:38 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

http://opensuseplus.androbit.org/ toto som myslel

linux user more than 20y
gtz avatar 11.2.2014 11:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
To co je na androbitu je zcela normálně v Packmanovi podporované i pro 13.1.

Jaký je rozdíl v androbitu a v packmanovi popř. klasickém přístupu přes 1-click ?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 11.2.2014 00:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
XGA? dafuq?

Late game na 2v2 ladderu? Ha-ha.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
lukve avatar 11.2.2014 04:35 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

Steam a free to play Dota 2 je boží a pokial hoci aj v dalekej buducnosti naportuju Rome Total War nativne tak linux bude oslavovany. inac niesom velky gammer mam rad toho SC2 ktoreho ako jedinu hru mam ciste legal a je v plane aj datadisk.

a suhlasim s vyssie prezentovanym nazorom ze Ubuntu ma fajny ekosystem a velkym plusom je aj to ze onedlho vyjde LTS 14.04 takze clovek moze mat stabilny system a moze mat pocit ze nemusi reinstalovat.

linux user more than 20y
Bedňa avatar 11.2.2014 11:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Má to aj apt-get čo si spomínal že sa ti páči, plus tie Debianistiké vychytávky dpkg-..., teda možno to majú aj ostatné distrá, ale tam sa trochu strácam. A to špicľovanie sa dá vypnúť na dva kliky, je len smutné že je to default zapnuté.

Ja osobne valím hlavne na Debian testing, ale predsa je to testing a robilo by ti to občasné problémy. Dcéra má Ubuntu už pár rokov a valí jej to furt. Používam aj Gentoo a najnovšie som na notebook hodil aj Sabayon, páč to má viac binárnych balíčkov a mám pocit, že mi to šetrí čas. Keď to ale porovnám z užívateľského hladiska určite vyhráva Ubuntu, toť moja skúsenosť. CNC frézku tiež ovládam z Ubuntu, trochu upraveného maníkmi od LinuxCNC.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
11.2.2014 12:13 skywaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
debian by mozno splnil moje ocakavania, viem si nahodit komplet desktop cez netinstall a aj jeden znamy o pouziva.
Bedňa avatar 11.2.2014 13:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
No občas dosť drsne narazíš na problém a pokiaľ terminál nieje tvoj kámoš, tak sa nehneš.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
lukve avatar 11.2.2014 14:14 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

vies to mas tak nainstalujes si slackware alebo debian kus to trva kym ho dostanes do normal stavu a pritom napr to lubuntu s lxde mas instantne riesenie a potom ide o to ci to instantne riesenie je dobre spravene a ci nema nejake veci co ti nevyhovuju. jednu vec nerozumiem teda ak je to este stale ze ak das instalovat lxde v debianovi tak to ma nenormalne dependencies berie to zo sebou vsetko mozne....

linux user more than 20y
lukve avatar 11.2.2014 14:17 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

a furt sa daco najde co nevyhovuje, potom ide o to rozlisit ci to je drobnost alebo zavazna vec. napr v salixe som nemohol skompilovat avr-libc. to mi vadilo. to je dost drobnost

linux user more than 20y
Bedňa avatar 11.2.2014 14:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Toto je vždy na packagerovi, pokiaľ uzná za pohodlné pre užívateľa kompletné prostredie se vším všudy, tak holt máš ho tam. Potom máš na výber, neinštalovať metabalík, alebo inštalovať to s jednotlivých balíčkov.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
lukve avatar 11.2.2014 08:18 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

v UPS webtrace pozeram ze to posiela alza az z ciech Odosielateľ: CZ 19300 PRAHA 9 - HORNÍ POČERNICE

 

myslel som ze maju sklad aj v BA na slovensku.

linux user more than 20y
11.2.2014 11:33 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
malý.

tý pádom, prečo nekúpiš ten vyšší procesor? tento vráť a hotovo.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
lukve avatar 11.2.2014 12:31 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

asi uz to menit nebudem nechcem im vracat tovar.

linux user more than 20y
11.2.2014 13:19 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
si malo asertivny :D
lukve avatar 11.2.2014 13:32 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

s tou asertivitou aj suhlasim ale vec sa ma tak ze uz som tovar vracal v alze a uvazil som ze ten cpu mi bude stacit inac by som do toho siel a odniesol na pobocku do PO.

linux user more than 20y
11.2.2014 23:38 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
no keď si málo asertívny tak neodvrávaj a pekne nabehni do predajne ten CPU vrátiť. a opováž sa urobiť inak.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
12.2.2014 07:52 skywaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
:D
12.2.2014 08:16 skywaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
podarilo sa stornovat objednavku a spravil som novu s tou doskou

Gigabyte GA-F2A88XM-HD3 a cpu A4 5300 ktory ma uz podporu pre 1600ky ramky a grafiku 7480D
12.2.2014 11:50 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
Fakt ide až tak o cenu?

Prečo nie AS105i8 a BD577d ?
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
12.2.2014 11:53 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
hopsasa, doska mala byt tato: AA683u

kvoli 4 RAM slotom.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
12.2.2014 11:56 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
alebo AS105i4 s hromadou u es be tri
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
lukve avatar 12.2.2014 12:54 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

ale ja chcem gigabyte a microatx dosku?

linux user more than 20y
lukve avatar 12.2.2014 12:56 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

mal tam byt vykricnik ka nie otaznik :D

linux user more than 20y
12.2.2014 14:30 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.
podľa mňa tam otáznik mal byť, pretože si málo asertívny.

každopádne, minimálne ten CPU
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
lukve avatar 12.2.2014 14:34 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čo dať na pc k spokojnosti.

som malo asertivny ano ale pri objednavani mi islo aj o cenu

linux user more than 20y

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.