Portál AbcLinuxu, 13. května 2024 01:05


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Jendа avatar 14.10.2019 02:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A pokud někdo máte svoje oblíbené moudro, tak budu taky rád, když se o něj podělíte
~> wc -l ~/moje/web/dev/jenda.hrach.eu/f/moudra.txt 
2118 /home/jenda/moje/web/dev/jenda.hrach.eu/f/moudra.txt
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
mirefek avatar 14.10.2019 10:55 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Díky, přidal jsem si slepičku, chipsy, nekonečný dort, úplný graf a arabského indiána.
vencour avatar 14.10.2019 05:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já tady zveřejnil zhruba 3 "články" na podobné téma ... největší je výběr hlášek odevšad, jako nadčasový je v něm Star Trek, pak jsou ještě drobnosti ve výběru fortune I a ve výběru fortune II.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
14.10.2019 09:52 daks
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co takhle něco od Jolandy?
mirefek avatar 14.10.2019 10:56 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
A jéje, to sem se bála!
Integral avatar 14.10.2019 13:41 Integral | blog: devnull
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
A Meliska nahodou nemas?
mirefek avatar 16.10.2019 00:02 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Nebo Stanley Bradley, že? :-D, Ale to už jsem trochu moc odběhl od tématu :-)
Integral avatar 17.10.2019 09:40 Integral | blog: devnull
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Haha :)
Blaazen avatar 17.10.2019 16:10 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ten jeho vrásčitej obličej vypadá jak to logo necyklopedie.
Dalibor Smolík avatar 14.10.2019 13:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moudra radši nepublikuji. Párkrát se mi to už nevyplatilo :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
mirefek avatar 14.10.2019 15:32 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
To jo, publikovat hlouposti se vyplatí víc :-)

Ne, vážně, co se stalo? Mi na tom nic rizikového nepřijde.
Dalibor Smolík avatar 15.10.2019 10:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ne, to byl jen vtip, někteří lidé o moudra nestojí, což docela chápu. Jinak publikovat hlouposti není problém, stačí se občas podívat na net nebo do novin. :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
14.10.2019 15:32 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přílohy:
moudra.json: Jako HTML v JSONu

moudra.txt: Jako HTML, co řádek, to moudro

moudra.html: Jako seznam v HTML
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
14.10.2019 16:22 kantor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
jako fajn, jeste to dat do nejakeho rozumneho kodovani ... ta rozsypcajstina je nekoukatelna
14.10.2019 16:42 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Utf-8 nebo Unicode nic?
Fakt to bylo tak těžký si poradit?
14.10.2019 16:48 kantor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
jasnezejo - musim stahnout a prekodovat / zmenit zobrazovane kodovani v editoru ...

ale kdyz jsem chtel jenom rychly nahled obsahu?

bohuzel dnesni browsery uz neumoznuji zmenit kodovani jenom pro jednu stranku (jeden otevreny dokument)
14.10.2019 16:58 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Pravda, firefox to má, seamonkey taky, vivaldi nikoliv.
14.10.2019 19:27 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Příloha:
moudra.html je HTML kód bez hlavičky (tj. pro vložení do webu). Přikládám kompletní, kde by WWW prohlížeč podporující HTML5 neměl mít problém.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
Bedňa avatar 14.10.2019 21:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
cat /dev/ka

https://kernelultras.org/?shell=cat /dev/ka

cat /dev/pt

https://kernelultras.org/?shell=cat /dev/pt
KERNEL ULTRAS video channel >>>
mirefek avatar 16.10.2019 00:19 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Dá se nějak prohlédnout všechny pt? (jestli jsem to dobře pochopil, tak ka jsou to samé, co fortune.kral.hk)
Bedňa avatar 16.10.2019 00:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Nie je to momentálne open source, ale bude.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 14.10.2019 23:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Měl jsem podobných souborů víc, ale časem mi víc a víc přišlo že nedávají úplně smysl. Tady je seznam věcí, které jsem nastavoval do topicu na IRC za poslední rok a něco:

Vesměs citáty z knížek.
blog.rfox.eu
15.10.2019 10:59 koroptef
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Dobrý /r/iamverysmart materiál
Bystroushaak avatar 15.10.2019 15:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Myslím že nechápeš smysl toho subredditu.
15.10.2019 21:26 koroptef
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Chápu, nepovedlo se ti teď sám sebe poplácat po rameni
Bystroushaak avatar 15.10.2019 22:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Co se mi to tu proboha snažíš vecpat? Tohle je doslova blog s různými citáty. Vložím sem citáty z knih, stejně jako několik ostatních lidí, a ty mi tu cpeš že se tu plácám po rameni? Jinak všechno v pohodě? Nebo ti stará nedala, tak si potřebuješ někde vylejt frustraci?

Na /r/iamverysmart by tě s tímhle poslali do prdele, protože to doslova a do písmene neodpovídá pravidlům, ani zvyklostem toho subredditu, kdyby ses někdy namáhal si je přečíst. Není to tak náročné, jsou tam doslova na každé stránce vpravo. Ale chápu, že si chceš připadat hustě tím jak mě schodíš, že o něm jako víš a že jsi jako nad věcí, haha, poslal cítáty, intelektuál jeden. Tak jo. Teď jsi mi to úplně nandal, poslal jsem citáty. Hanba na mě. Prober se ty vole.
18.10.2019 23:55 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Kdybys místo vyjetí na trolla radši napsal nějaký blog...

V listu nepublikovaných máš zajímavé tituly.
15.10.2019 22:56 koroptef
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
AUTISM OVERLOAD
15.10.2019 23:45 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Přiznání či vyznání?
mirefek avatar 16.10.2019 00:11 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Asi jsem na pochopení téhle diskuse příliš velký autista :-D (to Bystroushaak, díky za sdílení)
15.10.2019 01:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já tu kdysi za dobách větší slávy toho serveru sbíral výroky ze zdejších diskusí (seznam všech). Pak navázal pokračovatel Bedňa, viz výše. Poslední dobou nic takového už nedělám...
What Big Oil knew about climate change
mirefek avatar 15.10.2019 02:14 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ne že by se to moc hodilo do mého seznamu ale některé hlášky jsou fakt pecka :-D (třeba msys na Vistě)

Jinak já si jednou stranou uložil hluboké moudro o počítačích ze zdejši disuze: "Rodiče mi kdysi říkali: „já nechápu, co na tom počítači tak vidíš, já bych to takhle nevydržel, sedět před ním celý den a čumět do obrazovky“, protože jim vůbec nedocházelo, že obrazovka je jen okno do světa softwaru. (Bystroushaak)"
Bedňa avatar 15.10.2019 21:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Pretože za tie roky ťa mám už za priateľa, môžeš mi nejak objasniť, prečo si všetky svoje blogy zmazal? Nie že by si bol prvý kto to spravil, ale nechápem to.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
15.10.2019 22:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
No, jednoho dne jsem se podíval do toho blogu a vyhodnotil jsem, že ty zápisky mají hodnotu buď negativní nebo případně takovou +- neutrální, ale ne pozitivní...

Celkově poslední dobou trochu reevolu-- reovulu-- ... prostě přehodnocuju některý hodnoty.
Bedňa avatar 15.10.2019 23:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ja som zas hrdý na všetko čo som tu, alebo inde napísal a stojím si za tým a budem.

Si o generáciu mladší a vidím že sa dnes veci robia inak, lepšie, čiže dobre.

Doba ide ku predu. Možno raz budeš chcieť zmazať zlé spomienky svojej mame a už na to bude aj technika.

Ja už si ani nepamätám kto to povedal, ale bolo to približne takto, "Keď si sa narodil, všetci sa smiali a ty si plakal. Ži tak, že keď budeš umierať, všetci budú plakať a ty sa budeš smiať." Jednoduché že? A toho sa držím.

Bezohľadu na tvoje rozhodnutie ťa mám rád.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
16.10.2019 00:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Netvrdim, že to bylo dobrý rozhodnutí (bylo celkem impulzivní, takže asi ne) ...

Dík, já tebe taky #nohomo :-D
Bedňa avatar 16.10.2019 00:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Mám rád pekné buchtičky a ty máš evidentne klobásku, tak sa ničoho neboj :-)

Keď píšem že ťa mám rád, tak ako dlhoročného priateľa z tohoto portálu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Fluttershy, yay! avatar 17.10.2019 10:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
17.10.2019 10:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Prej "kolaches" :-D To jak ty chipsy zmíněný výše, akorát naruby.
Bedňa avatar 17.10.2019 19:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ja nechápem ako môžeš na takúto specialitu naraziť, ani som netušil že "finger food" vôbec existuje.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Fluttershy, yay! avatar 17.10.2019 19:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Něco podobného je tradiční velikonoční pokrm – aspoň ve Slezsku.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Bedňa avatar 17.10.2019 20:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Klobásnik vyzerá lepšie, Szołdra vyzerá ako keď po polnoci na chate ideš piecť chleba a niečo ti tam náhodou napadá.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Fluttershy, yay! avatar 17.10.2019 21:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Může to vypadat různě. Já to znám spíš takhle nebo úplně na konci téhle stránky (vizuálně skoro jako tenhle corn dog).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Bedňa avatar 17.10.2019 22:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Moja robí niečo podobné, akurát to nie je ako chleba/rohlík, ale cesto je na plátky a tým to obalí v tvare struny, proste od jedného konca k ruhému a upeče.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
mirefek avatar 17.10.2019 17:37 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ja už si ani nepamätám kto to povedal, ale bolo to približne takto, "Keď si sa narodil, všetci sa smiali a ty si plakal. Ži tak, že keď budeš umierať, všetci budú plakať a ty sa budeš smiať."
Kdo to řekl není tak jednoduché...
Bedňa avatar 17.10.2019 20:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ja som to čítal tak pred 30+ rokmi a či to bolo nejak signované už fakt neviem. Ako vidím obľúbené to je.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
25.10.2019 15:22 SKK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
najlepšie "múdro" vyslovila naša štátna modelka... že chce vládnuť v krajine, kde sa ľudia nebudú báť umierať

asi chce zaviesť bezplatnú eutanáziu (?)
Fluttershy, yay! avatar 17.10.2019 16:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ještě kousek a ta „revoluce“ z toho vyleze.

*hudební doprovod
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
17.10.2019 21:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
No tak to ani náhodou. Já jsem fanoušek evolučního přístupu...
Fluttershy, yay! avatar 17.10.2019 22:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
To se chystáš evolučně vyhynout?

Nebo máš problém s Gouldovou teorií přerušovaných ekvilibrií? Anthropocén je příležitost k takové evoluci. Šlo by do toho přisypat trochu hegelovského pojetí dějin či posthumanismu.

Vlastně, neolitická revoluce trvala tisíce let. Od té doby jsou revoluce drobné, ale častější: poměrně recentně ty národní a liberální.

A komu se nelíbí Bakunin ani Marx, protože jsou příliš hrr, je tu Bookchinova Příští revoluce, nedávno aplikovaná v praxi.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
17.10.2019 23:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Nebo máš problém s Gouldovou teorií přerušovaných ekvilibrií?
Nemam, ale byť je to určitě revolučnější pohled než ten gradualismus, stále je to IMO řádově mimo rozlišovací schopnost politických ideologií/ismů. Neolitická revoluce má s s národní apod. společné jen to slovíčko, ale jinak je to něco úplně jinýho.

Příležitost (resp. možná spíš nutnost) k takové evoluci určitě je, ale moc nevěřim, že bys to mohl nějak naplánovat a politicky vytyčit.
Fluttershy, yay! avatar 19.10.2019 13:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Nerozumím principiální averzi k revolucím. Sametová revoluce byla taky špatně?

Nebo jinak. Přihodil se anthropocén a jeho akcelerace je funkcí stávajícího společenského systému. Zajímalo by mě, jak by měla vypadat gradualistická transformace právě toho systému. Pozoruhodný je např. Peckův text Za novou planetární politiku.

Přitom např. Bookchinova Příští revoluce právě pracuje s postupnou transformací zdola skrze instituce – odtud spor s řadou tradičních anarchistů či forem marxismu (ačkoliv sám Marx nevylučoval stranickou politiku s účastí ve volbách atd.).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
mirefek avatar 19.10.2019 20:01 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
O revolucích tam mám taky jeden :-)
20.10.2019 16:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Nerozumím principiální averzi k revolucím. Sametová revoluce byla taky špatně?
No, revoluce mívají dost nehezké průvodní jevy / vedlejší efekty. Sametová je zrovna dost v pohodě, ale dejme tomu, že bys takovej běžnej relativně spokojenej lovec & sběrač - jakpak by ses asi těšil na neolitickou revoluci?
Zajímalo by mě, jak by měla vypadat gradualistická transformace právě toho systému.
No, nejspíš nijak. Očekávám spíš něco jako ten neolit. Akorát z toho nejsem tak nadšenej, protože výsledek může být všelijaký...
Přitom např. Bookchinova Příští revoluce právě pracuje s postupnou transformací zdola skrze instituce – odtud spor s řadou tradičních anarchistů či forem marxismu (ačkoliv sám Marx nevylučoval stranickou politiku s účastí ve volbách atd.).
Btw. na Marxovi mi nevadí snad ani až tak to tíhnutí k revoluci jako spíš černobílé vidění světa, naprostá ignorace důsledků a také viz Bakuninova kritika (což je asi tak všechno, co vim o Bakuninovi).
mirefek avatar 20.10.2019 18:00 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Jinak, když jste u toho Marxe, nedávno s ním vyšel poměrně inteligentní Rap Battle (od EA, autorů Hayek vs. Keynes či ekonomických koled)
Fluttershy, yay! avatar 20.10.2019 20:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Vyrobeno pro liberální think-tank… jak vidno, velký kapitál rozšiřuje svůj arzenál v kulturní válce. By mě zajímalo, jaké části diváků to docvakne.

Jejich další video: The Problem of Millennial Socialism

Nebo nesmysly z Faux News jako Why government involvement in health care is to blame for high costs. To jim Evropan může jen těžko sežrat, pokud má nějakou vazbu na realitu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
mirefek avatar 21.10.2019 00:24 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Přesněji John Papola. Ano, autor má názor, druhá otázka je, zda názory protistrany záměrně zesměšňoval, což mi ani nepřijde, a je to vlastně docela podobné jako to podává třeba Jonathan Haidt. Ale chápu, že socialista bude nejspíš jakýkoli popis politického sporu, který jasně nevyznívá ve prospéch socialismu za neobjektivní.
Fluttershy, yay! avatar 21.10.2019 00:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Jak už jsem upozornil jinde, Jonathan Haidt se v posledních letech izoloval do své slonovinové věže oSvÍcEnÉhO cEnTrIsMu, kde liberálové i fašisté si mají co říct.

Co na tom, že tvůrci videa (zvláště zadavatelským think-tankem) preferovaní Hayek a von Mises byli apologety fašismu (natož takový Friedman, jenž radil Pinochetovi).

Samozřejmě, že v rámci vlastně propagandy si nebude podřezávat větev a upozorňovat na strukturální problémy.

Také proto, jak jsem demonstroval výše, tentýž think-tank podkopává základní humánní hodnoty jako všeobecnou zdravotní péči.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 20.10.2019 19:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
No, revoluce mívají dost nehezké průvodní jevy / vedlejší efekty.

Změny mají důsledky, ano, to obecně platí. Zda jsou ty důsledky „hezké“, či nikoliv, je k posouzení, ale má to pramálo společného s konceptem revoluce jako takovým.

Když vezmeme nahodilý významný příklad z novověké Evropy, pro takového Karla I. Stuarta byla poprava celkem „nehezkým“ důsledkem, ale to nelegitimizuje monarchii; jeho odstranění bylo podmínkou nutnou pro nastolení spravedlivější společnosti – že se tak nutně nestalo, Diggers byli upozaděni a Cromwell se sám stal tyranem, je druhá věc. Ale o bezmála 400 let později mají namísto absolutistické monarchie aspoň liberální stát s všeobecným volebním právem – a dokonce NHS.

To je opakující se vzorec.

Na druhé straně:

Sametová je zrovna dost v pohodě

Pro člověka profitujícího z globalizace možná, ale naopak pracující třída zvláště v řadě regionů utrpěla ztrátu stability, tím spíš za následného utahování opasků.

Jako se Cromwell stal protektorem a jeho administrativa se jala protežovat sebe samu a spřátelené vlastníky půdy, otrokáře a spol., zde technokraté z prognosťáku dostali příležitost k realizaci neoliberálních reforem.

To je opak komunit budovaných zdola, jak to navrhuje např. právě Bookchin. Ovšem musí pro ně být prostor – ten se vytváří právě za různých krizí, ať už to byla španělská občanská válka nebo třeba mocenské vakuum v Sýrii (následné události ale také, když odbočím, podtrhují důležitost internacionalismu, aby revoluce mohly vzdorovat imperialismu zvenčí).

Konec stěžejní části komentáře.


dejme tomu, že bys takovej běžnej relativně spokojenej lovec & sběrač - jakpak by ses asi těšil na neolitickou revoluci?

Běžného lovce/sběrače se moc netýkala, stačilo mu o kousek se přestěhovat. Což v posledních staletích není tak snadné.

na Marxovi mi nevadí snad ani až tak to tíhnutí k revoluci jako spíš černobílé vidění světa, naprostá ignorace důsledků a také viz Bakuninova kritika (což je asi tak všechno, co vim o Bakuninovi)

Z výroků tohoto ražení mám značné pochybnosti o tom, kdo vlastně i toho Marxe ve skutečnosti četl, a to včetně prací o spiritualitě nebo Hegelovi.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
20.10.2019 21:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Přijde mi, že v té stěžejní části sis sám odpověděl, resp. sám uvedl důvody, proč mít výhrady k revolucím.
Z výroků tohoto ražení mám značné pochybnosti o tom, kdo vlastně i toho Marxe ve skutečnosti četl, a to včetně prací o spiritualitě nebo Hegelovi.
Bez mučení přiznám, že jsem od něj četl málo, ale mam dojem, že mi stačilo. Jinak já mam zase mám značné pochybnosti o motivech lidí, kteří tahají Marxe (a marxismus) z hrobu. Přijde mi, že ty důvody jsou spíše tribalistické, než že by ten člověk skutečně napsal něco, co by pro člověka v 21. století bylo více než vágně relevantní (tzn. bez nutnosti aplikovat metodu "správné interpretace" a výběr "správných" pasáží podobně, jako se to aplikuje na náboženské svaté texty).
Fluttershy, yay! avatar 20.10.2019 22:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Přijde mi, že v té stěžejní části sis sám odpověděl, resp. sám uvedl důvody, proč mít výhrady k revolucím.

Pokud jsi na vrcholu společenského žebříčku, tak možná. Ale většina lidí není na vrcholu společenského žebříčku. Odtud plyne potenciál revolucí poskytovat naději a příležitost.

Dosavadní společnosti (aspoň ve zdejším kulturním okruhu) směřovaly ke striktnějším hierarchiím. Také proto např. Jefferson volal po pravidelných povstáních a přepisování ústavy, aby se to étatistické teplíčko a smrádeček neusadily.

Bez mučení přiznám, že jsem od něj četl málo, ale mam dojem, že mi stačilo. Jinak já mam zase mám značné pochybnosti o motivech lidí, kteří tahají Marxe (a marxismus) z hrobu.

Sám Fukuyama, který v 90. letech psal o konci historie, uznal, že se mýlil – a že Marx měl zřejmě v mnoha ohledech pravdu. Jiným příkladem je Steve Bannon (!), jenž pozoruje krizi liberalismu jako přes ~100 lety a hovoří o dvou cestách, z nichž jedna skutečně dává za pravdu marxismu. Když do Marxe zabrousíme, zjistíme, že stávající krize kapitalismu vskutku předpovídal.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
20.10.2019 23:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Pokud jsi na vrcholu společenského žebříčku, tak možná. Ale většina lidí není na vrcholu společenského žebříčku. Odtud plyne potenciál revolucí poskytovat naději a příležitost.
Ale vždyť jsi v komentáři výše popsal i případy, kdy to pro lidi ne na vrcholu žebříčku znamenalo problémy...

Zmiňovaná neolitická revoluce taky asi úplně neznamenala naději pro lidi vespod žebříčku vzhledem k tomu, že v neolitické revoluci společenská hierarchie víceméně vznikla...
Když do Marxe zabrousíme, zjistíme, že stávající krize kapitalismu vskutku předpovídal.
Vsadim jednu gorilově vypěstovanou bio vegan mrkev, že to bude kreativní výklad...
Fluttershy, yay! avatar 21.10.2019 00:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Zmiňovaná neolitická revoluce taky asi úplně neznamenala naději pro lidi vespod žebříčku vzhledem k tomu, že v neolitické revoluci společenská hierarchie víceméně vznikla...

Pro připomenutí: důvod, proč jsem zmiňoval neolitickou revoluci, byla její délka – zároveň šlo o revoluci ve slova smyslu radikální změny způsobu života. Ale s ohledem právě na trvání toho procesu nejde o něco, co by bylo skokovou změnou za jednoho života, jak si to dnes můžeme představovat v době akcelerujících změn.

Aktuálně si akutněji prožíváme dopady průmyslové revoluce, „zelené“ revoluce, informační revoluce. Ty, ač revoluce, z pohledu jednotlivce představují status quo a ano, představují řadu negativních dopadů, na něž je v různých kruzích zjevně nepopulární upozorňovat (např. atomizace společnosti nebo environmentální kolaps zvláště mezi postaršími muži na AbcLinuxu a vůbec nejen v Česku).

Opuštění těchto společenských procesů bude opět – revoluce.

Může vypadat různě: proto zde zmiňuji např. právě Bookchina jako humánní alternativu k různým ultratradicionalistickým či neofašistickým trendům, jež nabývají na popularitě a společnost má tendence k určitým jejich aspektům implicitně konvergovat skrze plíživou normalitu.

Když do Marxe zabrousíme, zjistíme, že stávající krize kapitalismu vskutku předpovídal.
Vsadim jednu gorilově vypěstovanou bio vegan mrkev, že to bude kreativní výklad...

To máš blbé, ať už jde o ekonomické krize, růst ekonomické nerovnosti, nebo odcizení.

Takže v agresivně liberálních médiích se zvláště od krize 2008 rojí texty jako Was Marx Right? v Harvard Business Review (což je neoliberální honikruh). Jistěže si však kapří nevypustí rybník tím, že by snad legitimizovali revoluci. To by byla sebevražda.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
21.10.2019 02:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Může vypadat různě: proto zde zmiňuji např. právě Bookchina jako humánní alternativu k různým ultratradicionalistickým či neofašistickým trendům, jež nabývají na popularitě a společnost má 4tendence k určitým jejich aspektům implicitně konvergovat skrze plíživou normalitu.
No mně hlavně není jasný, na základě čeho máš pocit, že ty trendy jsou nejakým způsobem relevantní.

Hlavní důvod, proč se mi aktuální situace zdá podobná počátku neolitické revoluce, je, že tu situaci diktují přírodní podmínky v kombinaci s technologiemi. Vytvořili neolitičtí (a pozdější) lidé velmi tvrdé sociální hierarchie, protože byli politicky neuvědomělí a zvolili špatný trend? IMO ne, prostě to bylo efektivní uspořádání vzhledem k podmínkám a dostupným technologiím. To samé lovci a sběrači: Taky nebyli egalitariánští, protože by byli nějak uvědomělí, ale protože to byla efektivní strategie přežití a prospěchu skupiny. Ditto třeba ti piráti ve své 'zlaté době' (MO a podmínky podobné lovcům & sběračům, ale lepší technologie).

Osobně moc nevidim jinou možnost než počkat, jaké bude to nové MO, které nadiktují podmínky + technologie, a jaké bude mít implikace pro společnost. A mezitim třeba pracovat na technologiích, anebo klidně i na té politice a ekonomii, ale spíš v režimu hledání možností (ideálně nějakých nových / out of the box, ne víceméně násilná resuscitace starých) a sběr empirických zkušeností (pro případ, že by později nastaly vhodné podmínky pro jejich aplikace) spíš než pokoušet se vytyčit směr pro revoluci - to mi přijde asi jako snažit se vytyčit cestu pro tornádo.
Takže v agresivně liberálních médiích se zvláště od krize 2008 rojí texty jako Was Marx Right?
Jo, to je zhruba to, na co jsem narážel tou interpretací svatých textů...

Já nevim, kde se bere tady ta morbidní chuť tu dávno seschlou mrtvolu Marxe vytáhnout a ještě kus mileage z ní dostat, jako kdyby toho už v minulosti nebylo dost... To je levice fakt takhle zoufalá?
Fluttershy, yay! avatar 21.10.2019 09:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Takže v agresivně liberálních médiích se zvláště od krize 2008 rojí texty jako Was Marx Right?
Jo, to je zhruba to, na co jsem narážel tou interpretací svatých textů...
No, to jsou pochyby (neo)liberálního mainstreamu. S levicí to nemá prakticky nic společného, naopak.

Z druhé strany třeba Richard Wolff je velmi přístupný.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
23.10.2019 22:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Aby bylo jasno, nekomentuju ty postoje/názory jako takové (asi bych s mnoha souhlasil) pouze tu atribuci Marxovi. IMO se mu připisuje příliš (viz také třeba to ""Marxovo"" pořekadlo o teorii a praxi).
Fluttershy, yay! avatar 29.10.2019 15:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
To je divné tvrzení, když (a) píšeš, že jsi od něj skoro nic nečetl (i kompilace by byly akceptovatelné), (b) by nebylo od věci doložit, odkud jinud se tedy příslušné ideje vzaly.

Námitku vznáším s vědomím úskalí interpretace (viz Elisabeth Förster-Nietzsche, která modifikovala Nietzscheho dílo) a faktu, že žijeme ve společnosti (jako když Albert Einstein ani teorii *relativity, ani fotoelektrický jev nepopsal na zelené louce).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 23.10.2019 18:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Hlavní důvod, proč se mi aktuální situace zdá podobná počátku neolitické revoluce, je, že tu situaci diktují přírodní podmínky v kombinaci s technologiemi.
Samozřejmě v tom probíhá interakce, ale technologie samy o sobě nic nediktují. Lidé dělají rozhodnutí o tom, zda technologie využijí, potažmo jak.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
23.10.2019 22:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
ale technologie samy o sobě nic nediktují. Lidé dělají rozhodnutí o tom, zda technologie využijí, potažmo jak.
Nemyslim si, že to rozhodnutí je zdaleka nezávislé / skutečně svobodné. Některé technologie se snáz využijí nějak a hůř nějak jinak, případně je problém zajistit jejich nevyužití.

IMO třeba technologie zemědělství víceméně nadiktovala sociální hierarchii a nějaké kompenzační mechanismy byly vynalezeny až mnohem později, vlastně to není dořešeno dodnes...
Fluttershy, yay! avatar 23.10.2019 23:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Vždyť dodnes po světě žijí komunity lovců/sběračů, pastevců atd.

Ani ty se dnes neživíš např. soylentem, manou,… nebo ekvivalentem s řasami a hmyzím proteinem – a podvýživa stále existuje, navzdory dostupnosti technologií.

Analogicky se lze ptát, proč např. průmyslová revoluce neproběhla jindy nebo jinde. Nebo proč dnes nemáme u každého domu vozidlo na jaderný pohon.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
23.10.2019 23:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Vždyť dodnes po světě žijí komunity lovců/sběračů, pastevců atd.
Ano, a? Pointě asi nerozumim...
Fluttershy, yay! avatar 24.10.2019 00:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Zjevně jim podmínky a technologie nenadiktovaly, co mají dělat.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
24.10.2019 00:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
No tak když tu technologii nemají, tak jim samozřejmě nic nenadiktuje...

Zkusim to jinak: Opravdu je tak divná myšlenka, že technologie, která přináší nárůst populace, ale zároveň kvůli ní musí lidé přestat kočovat, začít žít na jednom místě, zabrat si zem a vůbec radikálně změnit způsob života, ovlivňuje významně uspořádání společnosti?
Fluttershy, yay! avatar 24.10.2019 00:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Taková přímá kauzalita ale neplatí. (Také nemáme řádný jaderný reaktor v každé rodině, i když technologie by na to byly.)

Technologie primitivního zemědělství jako taková nepřinesla nárůst populace – naopak, raní zemědělci byli hůř živení a usazené komunity trpěly víc nemocemi. (Ale, pokud si správně vzpomínám, posléze vzrostla délka dožití v důsledku změn genofondu.)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Dalibor Smolík avatar 29.10.2019 15:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Délka dožití vzrostla spíše díky novým technologiím a dostupnější stravě (zemědělci ji měli jistější, než lovci), i když vznikaly nové nemoci, které dosud dříve nebyly v důsledky změny stravování. Nicméně délka dožití ještě počátkem 20. století byla výjimečně 50 let, spíš 35 - 45 let.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Fluttershy, yay! avatar 29.10.2019 15:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
The Neolithic Revolution and Contemporary Variations in Life Expectancy.
This research advances an evolutionary theory and provides empirical evidence that shed new light on the origins of contemporary differences in life expectancy across countries. The theory suggests that social, economic and environmental changes that were associated with the Neolithic Revolution affected the nature of the environmental hazards confronted by the human population, triggering an evolutionary process that had a significant impact on human longevity. The empirical analysis shows that a significant portion of contemporary variations in life expectancy across countries can be traced to the differences in the time passed since the ancestors of the population of each country experienced the Neolithic Revolution.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
29.10.2019 15:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Eh, nějak jsem přehlídl komentář.
Taková přímá kauzalita ale neplatí.
Jaktože ne? Neolitická revoluce se taky jinak nazývá zemědělská. To je doslova přesně o tomhle.
Technologie primitivního zemědělství jako taková nepřinesla nárůst populace – naopak, raní zemědělci byli hůř živení a usazené komunity trpěly víc nemocemi.
Ano, ale to se přece nevylučuje. Máš to hned v první větě na wikipedii:
First Agricultural Revolution was the wide-scale transition of many human cultures during the Neolithic period from a lifestyle of hunting and gathering to one of agriculture and settlement, making an increasingly larger population possible.
... šlo prostě o tradeoff mezi kvalitou a kvantitou.
Fluttershy, yay! avatar 29.10.2019 15:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
To je furt o té kauzalitě.

Některé protipříklady jsem vyjmenoval: navzdory neolitické revoluci stále existují komunity lovců a sběračů; navzdory průmyslové revoluci stále existují komunity lovců a sběračů nebo i např. Amiši; navzdory průmyslové a zelené revoluci stále existují nejen dříve jmenované komunity, ale i chudoba a podvýživa v těch moderních společnostech.

Víš, co je ironické? Že tu v jádru prezentuješ technologický determinismus, který patří mezi významné pilíře marxistického pojetí dějin – a zrovna mezi ty poněkud diskutabilní.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
29.10.2019 16:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Některé protipříklady jsem vyjmenoval: navzdory neolitické revoluci stále existují komunity lovců a sběračů; navzdory průmyslové revoluci stále existují komunity lovců a sběračů nebo i např. Amiši;
Nechápu, proč tohle považuješ za protipříklady. Tohle by byl dobrý protipříklad k tvrzení "Neolitická revoluce proběhla všude na světě a ve všech kulturách", ne k tomu, co píšu já.
ale i chudoba a podvýživa v těch moderních společnostech
Tohle už vůbec nechápu, proč by měl být protipříklad. Nikde jsem přece nepsal nic o tom, že zemědělství nebo neolitická revoluce eliminuje chudobu a hlad. Naopak, vznik sociální hierarchie (v důsledku neolitické revoluce) ji kolikrát naopak způsobuje.
Víš, co je ironické? Že tu v jádru prezentuješ technologický determinismus, který patří mezi významné pilíře marxistického pojetí dějin – a zrovna mezi ty poněkud diskutabilní.
*kouká na tu stránku* ...
Some interpret Karl Marx as advocating technological determinism, with such statements as "The Handmill gives you society with the feudal lord: the steam-mill, society with the industrial capitalist" (The Poverty of Philosophy, 1847), but others argue that Marx was not a determinist.
Hm, vidím tady jistý pattern. Připomíná mi jednoho známého, který ať čte cokoliv (od politických komentářů po fantasy beletrii), vždycky v tom najde Karla Čapka. A v podstatě se mu to nedá vyvrátit.
Fluttershy, yay! avatar 30.10.2019 22:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder

Nějak jsi minul část citovaného tvrzení a ztratil nit od výroku:

Hlavní důvod, proč se mi aktuální situace zdá podobná počátku neolitické revoluce, je, že tu situaci diktují přírodní podmínky v kombinaci s technologiemi.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
30.10.2019 23:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
??? Jak ztratil nit? Můj komentář na tohle přímo navazuje. Nepřijde mi to navzájem nijak nekonzistentní, naopak.

Hele asi toho budem muset nechat. Tento kanál je zřejmě příliš zašumněný na úspěšnou komunikaci...
31.10.2019 20:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Nebo to ještě můžem zkusit jinak: Jestliže tam podle tebe není ta kauzalita (přechod na zemědělství ⇒ společenské změny), tak jak potom interpretuješ neolitickou revoluci ty? Jsi např. toho názoru, že tyhle dvě věci se staly v podobný čas náhodou?
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2019 21:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder

Polopaticky:

  • je svět v nějakém stavu (životní prostředí)
  • v tomto světě žijí skupiny lidí
  • tyto skupiny lidí mají nějaké světonázory, vědomosti a dovednosti (technologie)

Technologický determinismus říká: pokud má skupina lidí k dispozici určitou technologii, pak ji využije, což způsobí určité změny.

To naráží ve dvou bodech:

  1. dostupnost technologie neimplikuje její využití
  2. i když někteří lidé technologii využijí, z její znalosti samotné nelze usuzovat, jaké dopady to bude mít

V prvním bodě je to zřejmé: existuje bezpočet komunit, které se seznámily s určitými technologiemi, ale neadoptovaly je.

V druhém bodě – při adopci technologie vzniká zpětnovazební cyklus, ve kterém se lidé adaptují na dopady technologie, ale také modifikují technologii samotnou. (Opět můžeme pozorovat různé komunity, které používají stejnou technologii různě.)

Třeba protože různí lidé se liší výchozím světonázorem. (Samozřejmě, pokud věříš na deterministický vesmír, je celá úvaha zbytná.)

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
1.11.2019 00:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Ok, problém je v tom, že jsi můj názor nějakým způsobem pattern-matchoval na nějaký existující historický postoj někoho jiného ("technologický determinismus") a s tím teď polemizuješ. Odtud ten šum.
  1. dostupnost technologie neimplikuje její využití
  2. i když někteří lidé technologii využijí, z její znalosti samotné nelze usuzovat, jaké dopady to bude mít
Myslimže nad tím uvažuješ příliš v boolovských kategoriích. IMO je na místě spíš pravděpodobnost. Dostupnost technologie neimplikuje jednoznačně její využítí, ale IMO existují nějaké pravděpobnosti, jak bude asi využita. Stejnětak znalost nějaké technologie vede s nějakou pravděpodobností na nějaké dopady.

Např. v kontextu té neolitické revoluce vynález zemědělství měl IMO celkem vysokou pravděpodobnost transformovat společnost směrem k hierarchii, různým formám samoděržaví apod.
V druhém bodě – při adopci technologie vzniká zpětnovazební cyklus, ve kterém se lidé adaptují na dopady technologie, ale také modifikují technologii samotnou. (Opět můžeme pozorovat různé komunity, které používají stejnou technologii různě.)
Souhlasím.
Třeba protože různí lidé se liší výchozím světonázorem.
Aha, asi chápu, co ti na celém vláknu vadí: Myšlenka, že by existence nebo použití nějaké technologie a/nebo nějaké přírodní podmínky 'diktovaly' uspořádání společnosti a přebyly tak Správný Světonázor™, je napřijatelná.

Z mého pohledu problém se Správným Světonázorem™ je ten, že jednak to přebytí se skutečně stát může, ale taky moc nevěřim, že je možná teď říct, jaký bude Správný Světonázor™ v nových podmínkách a/nebo za přítomnosti nových technologií. IMO dokud neproběhla ta výše zmíněná zpětná vazba, tak prostě víceméně nevíme.

Jinými slovy, IMO jsme tak trochu v pozici lovce a sběrače circa 23kya v Kanaánu, který provádí první pokusy se sklízením a konzumací obilí... No a v takové pozici snažit se odhadnout globální důsledky a vymyslet Správný Světonázor™ pro člena mnohem pozdější zcela jinak žijící společnosti je, no, obtížné ...
Fluttershy, yay! avatar 1.11.2019 00:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Kolektivní světonázory se formují průběžně a rozhodnutí na jejich základě probíhají neustále.

Ať jsou to účastníci vedlejší diskuze o Librem 5 s různými využitími pro smartphone, níže zmínění provozovatelé elektrické sítě, nebo např. lékařské etické komise a pojišťovny, které rozhodují o tom, jaká léčba bude vůbec legální a komu bude za jakých okolností dostupná. (Nejinak je tomu i u jiných společenství – zda jíst takové či makové plody, jak dlouho se kde zdržovat,… co popudí které duchy lesa,…)

Na související nótu, nelze nevzpomenout citát, že je snazší představit si konec světa než konec kapitalismu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2019 00:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Praktický příklad: tento měsíc v Kalifornii firma Pacific Gas & Electric kvůli riziku požárů preventivně odpojila přibližně milion lidí od elektřiny.

Bylo to nevyhnutelné? Ne.

Proč se vůbec rozhodli takto preventivně zakročit? Začátkem roku firma vyhlásila bankrot, protože měla vyplatit odškodné 20 miliard dolarů po požárech v předchozích letech.

Dříve také investovala velké finanční obnosy do politického lobbingu (za účelem deregulace), větší než odvedla na daních, a samozřejmě vyplácela akcionářům.

To jsou zdroje, které mohly jít do údržby a modernizace infrastruktury, kdyby firma byla bývala řízená veřejností/státem.

Souvisí s tím i lesohospodářství: v těch minulých letech byla častá námitka, že požáry byly tak hrozné kvůli nepročištěným křovinám a lesním porostům. Reakci najdeš např. v textu Why we can’t just #PlantATree.

Tedy, ústřední je rozhodnutí, zda jsou prioritou zisky soukromých vlastníků/akcionářů v nejbližším kvartálu, nebo životy obyvatel a biotopů.

Kde do toho vstupuje nejen kapitalismus, ale i ekofašismus? Např. v létě proběhly kvůli horkům řízené výpadky elektřiny v New Yorku – a to primárně v chudších okrscích, přičemž „chudší“ z historických příčin znamená ve většině případů „etnické menšiny“. To není náhoda, škáluje to odsud směrem k těm explicitním manifestům jako teroristy z Christchurche.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
31.10.2019 10:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
22.10.2019 15:18 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní sbírka mouder
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hlášky (utf-8).

Ak sa vám niektoré zapáčia, tak mi dajte vedieť.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.