Portál AbcLinuxu, 15. května 2024 06:26


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
hikikomori82 avatar 10.3.2009 22:23 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co bolo spatne na mojom (19+6+8) riadkovom rieseni z minula (php stranka, html formular na vkladanie obrazkov, bash skript opakovany na upload z kamery)?
Slobodný font na technické kreslenie
=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...dobrý, dobrý, jen mam trochu problém s PHP ;-)
Limoto avatar 10.3.2009 22:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 

nicméně chtěl bych pro tento účel použít KDE (3,5,7) program

Ono už je KDE5? Dokonce i KDE7? :-)

 

kotyz avatar 10.3.2009 22:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
To ma bejt 3.5.7. A my Archisti mame uz 3.5.10 ... ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...mi kontroverzní zkoušíme už nějakej čas neupgradeovat, co to udělá?! ;-)
kotyz avatar 11.3.2009 10:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Imho jsou tam jen bugfixy, 3.5.9 mela bejt snad posledni verze co mela vyjit, ale vysla jeste 3.5.10.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
xkucf03 avatar 11.3.2009 00:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

A my v Kubuntu máme KDE 4 :-P

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
kotyz avatar 11.3.2009 10:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Taky mame 4.2.1, ale chceme radeji 3.5.10 ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Otto Šabart avatar 15.3.2009 13:54 Otto Šabart | skóre: 13 | blog: KatiePC blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
+1 Souhlasim... :-D
*´¨)¸.·´¨)¸.·***·>>> www.seberm.com
10.3.2009 22:42 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

> Ke všemu tomu ještě doplním to, že moje IP je ta nejhorší ze všech (UPC) a mění se v jakémkoliv nepředvídaném okamžiku

WTF? IP na UPC se mi zmenila naposled pred rokem a neco,kdyz jsem v routeru manualne zmenil MAC adresu.

kotyz avatar 10.3.2009 22:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Nema UPC ve smlouve meco o tom ze si uzivatel nesmi jen tak zmenit mac adresu? Aspon driv tam neco takovyho meli ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
10.3.2009 22:49 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Ještě mě za to nezavřeli :-D.

=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Welcome to Poland! :-D
11.3.2009 07:39 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Tak já mám doma UPC a potom co jsem "downgradeoval" linku po letech z Classic na Lite, tak se mi za půl roku změnila adresa 2x. Vždycky když jsem to nejmíň potřeboval. Pravda, dokud to bylo Classic tak byla adresa snad 5 let stejná :-)
Grunt avatar 10.3.2009 22:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Můj první nápad, zapisovat po sekundě jednotlivé JPEGy a "odsvěžovat" stránku se ukázal asi jako nejlepším řešením

S tím souhlasím.

program "Webcam" je Gnome-like a já si kvůli němu nechci na disk instalovat ty tuny Gnome-eklhaft-bordelu.

Co to blábolíš(viz příloha). A i kdyby ano, tak GTK je GUI toolkit a ne multiplatformní framework.

Nejjednodušším řešením by asi byla instalace majoritního OS a programu booru_webcamv1299, ale to nejsem já... Já prostě widle nenávidim od malička

Co Wine?

"myslíme to upřímě" Gnome je hnusný, nekonfigurovatelný "nedo*rd"

Ale prd. <strike>Moje maminka</strike> Gnome je prostě super.

BTW: Proč Značka STRIKE není povolena?

ano Gnomisti! ta volba je nahoře vpravo: "špatné"!

S ničím jiným ani nepočítej.

Ke všemu tomu ještě doplním to, že moje IP je ta nejhorší ze všech (UPC) a mění se v jakémkoliv nepředvídaném okamžiku

Kde jsem se to vztekal, že IP adresa není uživatelská, ale systémová proměnná. Z toho důvodu vzniklo něco jako DNS a URI/URL. Hledej heslo DDnS, které u UPC určitě funguje. Jinak pokud si vlastníkem veřejné IP(někdo říká připojení k internetu), tak by si to mohl streamovat pomocí programu VLC nebo ffserver. (Co se týče kodeku, tak doporučuju něco jako H.264)

teoretická rychlost je 10/1

Tak to je docela blbé. Pokud by bylo víc diváků, tak máš docela smůlu. Jediná šance by byla multicast. Na to by linka v pohodě stačila.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.3.2009 22:59 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

> Jediná šance by byla multicast. Na to by linka v pohodě stačila.

S multicastem jsem pred lety laboroval. Vysledek - pouzitelne jen na LAN. Vetsina routeru multicast streamy zahazuje.

Ja bych navrhoval kompromis - streamovat MJPEG video s framerate 1s. Sice je to stream - tj. nekopirovalo by se nic pres server, ale objem dat je prakticky mizivy a UPC by utahlo hodne divaku.

Grunt avatar 10.3.2009 23:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
S multicastem jsem pred lety laboroval. Vysledek - pouzitelne jen na LAN. Vetsina routeru multicast streamy zahazuje.

Já bych takové administrátory lynčoval a upaloval na hranici. Ty dnešní internety fakt nemám rád.

Ja bych navrhoval kompromis - streamovat MJPEG video s framerate 1s. Sice je to stream - tj. nekopirovalo by se nic pres server, ale objem dat je prakticky mizivy a UPC by utahlo hodne divaku.

Těžko říct. To už by mi osobně přišla i ta varianta s obrázky lepší. O streamu jsem se zmínil hlavně aby nebylo nutno se dívat na nějakou slideshow. Fungovalo by to vůbec v praxi s framerate 1p/s?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.3.2009 23:19 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

> Fungovalo by to vůbec v praxi s framerate 1p/s

Ovsem, MJPEG je jen sled JPEG obrazku. Kazdopadne zrovna v pripade pozorovani kociciho porodu davam prednost zasadne Full HD na sve plazme :-D.

Souhlasim ale, ze export jednotlivych obrazku + nejaky jednoduchy JS na reload u uzivatelu by byl elegantnejsi.

=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
sorry, moje kamera zvládá jen 320x240 :-D
10.3.2009 23:28 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Kup tech kamer vic, zapoj je do clusteru a v pocitaci interpoluj vyssi rozliseni. Jsme prece na hackerskem webu... ;)

11.3.2009 12:56 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Obavam se, ze tohle funguje jen tehdy, kdyz je pozorovany objekt tak daleko, ze ho kamery pozoruji pod temer stejnym uhlem. coz je pouzitelne napriklad pro planovane pozorovani exoplanet, ale u kocek je to pro kocku. To spis by pomohlo kameru rozvibrovat (nejlepe synchronnimy motorky), cimz by se zvysilo rozliseni na ukor FPS.
xkucf03 avatar 11.3.2009 13:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
U koček by to ale mohlo dát 3D obraz :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Grunt avatar 10.3.2009 23:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Tak šup, šup do obchodu pro něco robustnějšího. Ať máme Full košišáky ve Full rozlišení.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Nicky726 avatar 11.3.2009 00:26 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
:-D
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Grunt avatar 10.3.2009 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ovsem, MJPEG je jen sled JPEG obrazku.

Aha. To bude asi bez Inter-framů, že? To by asi nebylo moc vhodné vzhledem k lince.

Kazdopadne zrovna v pripade pozorovani kociciho porodu davam prednost zasadne Full HD na sve plazme

O ničem jiném jsem ani neuvažoval.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Jardík avatar 10.3.2009 23:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Strike: minule jsem se v blogu psal na značku "s", odpovědí bylo: použij značku "del" a ono to i fungovalo :-)
Věřím v jednoho Boha.
Grunt avatar 10.3.2009 23:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Díky!

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
jde mi o to, udělat to jak nejjednodušeji (jednoduchost=minimum věcí co se může pos*at...), tzn. přenos na ftp, jeden jpeg, stejnej název, aktualizace na www;-)
10.3.2009 23:15 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Nejjednodušší je to programem webcam (který z nepochopitelných důvodů nechceš, ačkoliv - alespoň u mě - nezávisí na ničem z gnome).

Tady najdeš (když budeš hledat .webcamrc) ukázku toho, co přesně potřebuješ: http://www.seismo.ethz.ch/linux/webcam.html
Grunt avatar 10.3.2009 23:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
jde mi o to, udělat to jak nejjednodušeji (jednoduchost=minimum věcí co se může pos*at...),

Na jednoduchost se vykašli, ta je pro jednoduché lidi a lampy. Každý pravý hacker prostě musí milovat eleganci. A tag <video> určitě elegantní je.

tzn. přenos na ftp, jeden jpeg, stejnej název, aktualizace na www;-)

No to mi zrovna jako jednoduché moc nepřijde.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
tzn. přenos na ftp, jeden jpeg, stejnej název, aktualizace na www;-)

No to mi zrovna jako jednoduché moc nepřijde.
Proč proboha? je to jen HTML ;-)
Grunt avatar 10.3.2009 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Proč proboha? je to jen HTML

No to si myslíš ty.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.3.2009 23:26 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

> jeden jpeg, stejnej název,

To mi pripomina, ze jeden nejmenovany majoritni prohlizec mel obrovske problemy pochopit, ze soubor se stejnym jmenem obsahuje jina data. A to nemluvim o "chytrych" squidech poskytovatelu "internetu".

 

11.3.2009 12:50 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ano, nejlepsi je, kdyz vam zakaznik vola (nejlepe v pul sedme rano, protoze "u nich na vsi" se pracuje uz od sesti), ze se mu stranka zobrazuje spatne, protoze onen prohlizec ma zprasene cachovani CSS (a kdovi ceho vseho jeste). Zeptam se "A zkusil jste klavesu F5?" "Ne, to mne nanapadlo ... aha, uz se to zobrazuje v poradku ...". Takove lidi bych nechal alespon 100x opsat "Pouziju F5 pred tim, nez si budu stezovat, ze se stranky zobrazuji spatne" :-)
11.3.2009 08:43 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

To je zajímavá teorie, ale žádný multicast dnes v praxi neexistuje. Jistě, je spousta projektů, ale žádný provider je nepodporuje. Nápad, že by například IPv6 multicast pronikl dál než do vedlejší budovy téže univerzity, je pouhý sen, na jehož usutečnění si dobrých deset let počkáme. Dnes ani není možné (korektně) získat multicast adresy, protože nikdo zkrátka netuší, jak by se měly vytvářet a kdo by je měl přidělovat. Různé experimenty s IPv4 multicastem se dostaly o malý kousek dál, ale opravdový multicast podporovaný všemi routery po cestě dodnes nikde neexistuje.

DDNS je bída s nouzí. U nějakého přenosu videa je člověku prd platné, že změna IP adresy se propaguje do 4 minut... Na druhou stranu musím (z vlastní zkušenosti) konstatovat, že IP adresa u UPC se mění cca jednou za půl roku. Kromě toho se tam dá (sice za dost nehorázné peníze, ale přece) objednat i stálá IP adresa.

Grunt avatar 11.3.2009 11:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
To je zajímavá teorie, ale žádný multicast dnes v praxi neexistuje. Jistě, je spousta projektů, ale žádný provider je nepodporuje. Nápad, že by například IPv6 multicast pronikl dál než do vedlejší budovy téže univerzity, je pouhý sen, na jehož usutečnění si dobrých deset let počkáme.

No a právě za tu vzniklou podmnožinu internetu kvůli líným administrátorům bych dneska bičoval. Já si na routeru vždy multicasty zapnu, ale dostanou se nejdál tak o jeden hop. A nic mě nedovede vzteknout víc jako když na nějaký video server je pro každé video jedno spojení(a tak se jedno a to stejné video odesílá třeba dvacet krát) a nebo když ze sítě 4 lidi stahují ten stejný soubor z BitTorrentu nebo Rapidu.

Dnes ani není možné (korektně) získat multicast adresy, protože nikdo zkrátka netuší, jak by se měly vytvářet a kdo by je měl přidělovat.

Eh? Jinak připojení do Mbone je free.

Různé experimenty s IPv4 multicastem se dostaly o malý kousek dál, ale opravdový multicast podporovaný všemi routery po cestě dodnes nikde neexistuje.

A to je chyba.

DDNS je bída s nouzí. U nějakého přenosu videa je člověku prd platné, že změna IP adresy se propaguje do 4 minut...

A kolikrát se bude měnit IP adresa pokud jsou zrovna otevřená nějaká spojení?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xkucf03 avatar 11.3.2009 11:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Souhlasím, že multicast by fungovat měl, je to škoda.

Ale na druhou stranu: jak velké by bylo jeho praktické využití (kdyby fungoval)? Vždyť význam internetové televize je právě v pořadech na přání -- tzn. každý kouká na to, co se mu líbí a kdy chce, tudíž každý kouká na něco jiného. A na masové přímé přenosy většinou stačí neinternetová televize (DVB-T, DVB-S...). Ty to stahování torrentů je taky většinou rozložené v čase, takže pak často stahuješ od někoho v nejbližší síti, kdo to stáhl před tebou, takže těch duplicitně přenesených dat moc nebude. A když tady amigapower bude streamovat svoje kočky, tak kolik lidí na to současně bude koukat? Navíc ve stejné síti, aby tu byl nějaký rozdíl mezi multicastem a otevřením jednoho spojení pro každého diváka.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Václav 11.3.2009 14:22 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Praktické využití? Třeba když jsem cca před měsícem cpal multicastem image na 20 nových počítačů najednou :) Byla krása sledovat to.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Grunt avatar 11.3.2009 19:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ale na druhou stranu: jak velké by bylo jeho praktické využití (kdyby fungoval)?

Kdyby se tomu uzpůsobily protokoly a služby? Min. nemalé.

Vždyť význam internetové televize je právě v pořadech na přání -- tzn. každý kouká na to, co se mu líbí a kdy chce, tudíž každý kouká na něco jiného.

Jo. A většinou to dopadne tak, že 100 lidí čumí na to jedno a to samé. Jen ve 100 spojeních.

Ty to stahování torrentů je taky většinou rozložené v čase, takže pak často stahuješ od někoho v nejbližší síti, kdo to stáhl před tebou, takže těch duplicitně přenesených dat moc nebude.

Tak jsem to nemyslel. Jeden blok nějakého souboru lítá sítí od peera k peerovi pořád sem a tam. A zvláště když je peerů hodně(řekněme 1000). V podstatě se dá říct, že ten soubor žije na přenosových linkách a v keších routerů. Kdyby se třeba na BitTorrentu peerové pomocí nějakého protokolu(či jiného udělátka) dohodli a nějaký blok odesílal ten nejsilnější ze všech co ho vlastní, pak se u něj naplánovalo nějaké časové okno do kterého by se ostatní peerové registrovali do skupiny příjemců tohoto bloku a po uplynutí stanovené doby by se začalo s vysíláním, hodně by se tím ušetřilo páteřím. A pokud by někdo nějaký paket ztratil a nebo by se někdo připojil v půlce vysílání, tak zbytek může dotáhnout v příštím časovém okně. Schválně by mě zajímala nějaká statistika toho, kolik duplicitních P2P dat lítá NIXem furt dokola sem a tam.

A když tady amigapower bude streamovat svoje kočky, tak kolik lidí na to současně bude koukat?

Pokud zvolí alespoň trochu rozumnou bitrate tak kolem 1Mbps, tak to vím docela přesně.

 

 

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.3.2009 15:53 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

> Já si na routeru vždy multicasty zapnu, ale dostanou se nejdál tak o jeden hop

A ktery z tech asi deseti multicastovych routovacich protokolu zapnes :–) ?

> No a právě za tu vzniklou podmnožinu internetu kvůli líným administrátorům bych dneska bičoval.

Nejedna se ani tak o line administratory, jako spis o to, ze tak, jak jsou multicasty navrzene, by asi nefungovaly v celointernetovem meritku pri plnem nasazeni, aniz by to pretizilo tabulky core smerovacu. Ted je v globalnich routovacich zhruba 300k zaznamu, coz uz starsim routerum dela potize, a to tam ma kazdy poskytovatel jen par prefixu. Kdyby kazdy uzivatel pouzival source-specific multicastove aplikace, tak tam bude multicastovych zaznamu radove (pocet IP adres * pocet pouzivanych multicastovych aplikaci).

Grunt avatar 11.3.2009 19:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
A ktery z tech asi deseti multicastovych routovacich protokolu zapnes :–)

Když se řekne Multicast, tak se mi vybaví jen IGMP. Stejně na routeru nic jiného než IGMP Proxy nemám.

Nejedna se ani tak o line administratory, jako spis o to, ze tak, jak jsou multicasty navrzene, by asi nefungovaly v celointernetovem meritku pri plnem nasazeni, aniz by to pretizilo tabulky core smerovacu. Ted je v globalnich routovacich zhruba 300k zaznamu, coz uz starsim routerum dela potize, a to tam ma kazdy poskytovatel jen par prefixu. Kdyby kazdy uzivatel pouzival source-specific multicastove aplikace, tak tam bude multicastovych zaznamu radove (pocet IP adres * pocet pouzivanych multicastovych aplikaci).

Tak to je IHMO docela problém. A problémy jsou to za určitým účelem.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.3.2009 20:19 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

IGMP je protokol urceny k tomu, aby koncove pocitace hlasili routeru, ktere multicastove skupiny je zajimaji. Ten pak musi dane skupiny propagovat pres multicastovy routovaci protokol (napr. PIM-SM), tim komunikuje s ostatnimi multicastovymi routery. IGMP Proxy je spis takova vec urcena na domaci routriky, nez pro normalni rizeni multicastoveho provozu.

10.3.2009 22:56 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Snímek z webkamery můžeš získat třeba takto:
mplayer -fps 1 tv:// -tv driver=v4l2:device=/dev/video0 -vo jpeg
Takhle to bohužel ukládá sérii jpeg obrázků. Pokud jsem použil parametr -frames 1, tak snímky nebyly použitelné - asi kvůli opětovné inicializaci kamery, takže musíš nějak vyřešit načítání souboru s nejnovějším ctime, nebo prostě vždy poslední soubor ve výpisu. S pomocí php to jde jednoduše. Příklady viz. web.

Fotky můžeš ukládat přímo na FTP. FTP můžeš jako lokálně namontovat s pomocí curlftpfs:
curlftpfs ftp://username:password@ftp.example.com /media/remoteftp
10.3.2009 23:23 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Ted jsem to zkousel a funguje to skvele. Prejmenovavani a export bych resil asi takhle:

cd /dir/s/obrazky && watch -n1 'mv `find . -regex .*[0-9]+\.jpg | sort -r | head -n1` /media/remoteftp/aktualni.jpg && rm -f *.jpg'

10.3.2009 23:08 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Motion?

=^..^= AmigaPower® avatar 10.3.2009 23:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...to je detekce pohybu :-( (na co mi moje anglina stačila)
11.3.2009 00:50 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Detekce pohybu slouží především k tomu, aby nebylo nutné nahrávat statický obraz.

Motion může přímo vytvářet webové stránky. Viz příklad (Live video stream). Nebo pokus s kočkou.

houska avatar 11.3.2009 10:32 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Nebo pokus s kočkou.
to je naaaapad :) uz vim jak resimt muj problem s kocko
11.3.2009 13:09 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Nebo pokus s kočkou.
Uz jsem se lekl, ze to bude tenhle pokus s kockou ;-)
11.3.2009 00:26 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Prave odladeno a funkcni:

#!/bin/bash

TARGET=/mnt/ftpserver

rm -rf /tmp/camera-shot/*.jpg
mkdir -p /tmp/camera-shot
cd /tmp/camera-shot

mplayer -fps 1 tv:// -tv driver=v4l2:device=/dev/video0 -vo jpeg &

sleep 5

while [ 0 -lt 1 ]; do

        mv `find . -regex \.\/[0-9]+\.jpg | sort -r | head -n1` shot.jpeg && rm -f *.jpg

        convert -weight bold -fill white -pointsize 16 -family courier \
                -annotate +10+20 "`date +"%d.%m.%Y %H:%I:%S"`" shot.jpeg $TARGET/actual.jpeg

        sleep 1

done
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 11:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...tak jsem právě přišel na to, že tomu celýmu ho*no rozumim... :-(
kotyz avatar 11.3.2009 12:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
To bys to mel rychle nastudovat nez budou kotata na svete. Pak uz bude pozde na live prenos, jedine tam flaknout zaznam a vydavat ho za live prenos ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 12:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ještě že mam tebe, kterej mi to večer pomůže přes jabber zprovoznit... :-D :-D :-D
kotyz avatar 11.3.2009 12:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
No pomuzu, ale vzhledem k tomu ze sem jeste podobnou vec nikdy nedelal tak uspech neni zarucen. Kdyztak nazhavim mandrivu 2009 ve virtualboxu a vyzkousim ty postupy v ni ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 11.3.2009 12:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ale webkameru si kvuli tomu kupovat nebudu :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
11.3.2009 13:03 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Zkousel jsi to a neslo?

=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 13:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...já ani nevim, kam to mam celý napsat :-D
11.3.2009 13:39 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Do souboru, nastavit tomu souboru příznak spustitelnosti a spustit jako běžný skript.
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 13:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Aha, já jsem trochu pomalejší ;-) No a rozumim dobře, že místo TARGET=/mnt/ftpserver mam zadat cestu k serveru z loginem i heslem?? Tohle je pro mně španělská vesnice, člověk je rád, že natlouk do svý děravý hlavy aspoň základy HTML a hned na něho jdou se scriptama... :-D Až přijdu domu, tak to zkusim ;-)
xkucf03 avatar 11.3.2009 14:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
ne, on asi předpokládá, že v /mnt/ftpserver máš připojený adresář z nějakého FTP serveru (pomocí curlftps), nebo že přímo ten stroj je FTP server.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 14:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...no, tak to jsem v pěkný pr*eli s tim videem, protože tohle totiž s mim mozkem dohromady vživotě nedám... :-( ...no a ten stroj jako ftp servr nepoběží.
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 14:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...přece musí existovat něco jednoduchýho, "třikrát kliknu a mam to" i pro linux :-D
xkucf03 avatar 11.3.2009 14:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

neboj se toho :-)

$ mkdir ftp-mount
$ curlftpfs ftp.vse.cz ftp-mount/

Místo ftp.vse.cz si dosadíš nějaký svůj ftp server + jméno heslo.

Lepší než obrázky by mi přišlo streamování videa, ale s tím ti moc neporadím.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 15:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Aha, takže tyhle dva řádky jsou další oddělenej script, nebo to mam dopsat tam do toho, ...někam?

...taky dost dobře nevim, jak oddělit login, heslo, adresu... . . ...mezerama? zavináčema? ...a pořadí?

Dík za pomoc, připadám si fakt jak úplnej blbec... :-D
11.3.2009 15:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
http://linux.die.net/man/1/curlftpfs huh? :D
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 15:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
hmm, tak tomu už nerozumim vůbec...
kotyz avatar 11.3.2009 15:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Pres curlftpfs (kterej si asi nejspis budes muset nejdriv nainstalovat) si pripojis ten ftp server jako dalsi disk do /mnt a pak s nim muze pracovat ten druhej skript.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 15:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...aha takže takhle, jestli tomu dobře rozumim ;-)
$ mkdir ftp-mount
$ curlftpfs amigapower:heslo@ftp.89.xxx.xxx.xx ftp-mount/
kotyz avatar 11.3.2009 15:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Tak nejak by to mohlo byt. V tech manualovejch strankach co sou tady vys odkazovany sou rozepsany ruzny volby ktery se daji pouzit. Koukni se tam, urcite tam bude treba popsany jak se tam ma zadavat login a heslo, ja ted nemam cas, koukam na stargate, pak du s coklem a pak du luxovat. Pak se na to podivam.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 15:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
začíná se mi to puzzle pomalu skládat, ještě pár postrčení a dojde mi co je na obrázku :-D

Manuálová stránka je sice pěkná, ale anglicky a GT to celý děsně sprzní, navíc jsem na tyhle věci fakt tupej...

PS: Doufám, že doma najdu kameru a že se mi jí povede zprovoznit... :-D
kotyz avatar 11.3.2009 16:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Co bys na tom chtel prekladat? Dyt tam snad neni jediny sloveso. Jenom samy podstatny a pridavny jmena. Jo a nektery programy maji man stranky i cesky (treba takovej mplayer, akorat se mi tam misto diakritiky ukazovali kosoctverce s otaznikem tak sem si nekde v profilu nastavil ze man stranky chci jen anglicky).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 11.3.2009 16:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Tak uz to nedela, tak to muzu smazat a budu mit napovedu cesky. Zkusim nainstalovat ten curlftpfs a dat si jeho man stranky, kdyz budou cesky nebudu ti je muset prekladat ale jen vysvetlovat :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 11.3.2009 16:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Smula, zda se ze jedinej man co na me mekta cesky je ten k mplayeru a mencoderu ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
11.3.2009 16:55 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
My jsme kdysi na průmyslovce, v rámci DÚ, měli přeložit man stránku k instalaci Linuxu. Každý měl 20 řádek a na mě vyšlo dělení disku. Absolutně netuším, co se s tím překladem dělo dál. Možná, že to zrevidoval a nějak použil. Ale jak toho vyučujícího znám, tak si na konci roku vycucal z prstu hodnocení a překlady hodil do koše. :-)
kotyz avatar 11.3.2009 17:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Takze, podle toho navodu, pripojit si ftp server ftp.megaserver.org do /mnt/megaftp jako uzivatel amigapower s heslem tajne_heslo by se melo udelat takhle:

curlftpfs -o user=amigapower:tajne_heslo ftp.megaserver.org /mnt/megaftp

Jestli je tam neco spatne nebo to bude chtit tech parametru zadat vic, to zjistis hned podle toho ze to nebude fungovat.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 17:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
a né curlftpfs -o user=amigapower:tajne_heslo@ftp.megaserver.org /mnt/megaftp ?
kotyz avatar 11.3.2009 18:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ne, pisou tam ze nejdriv parametry, pak host (to ftp) a pak umisteni (kam to pripojit) to vsechno oddelujou mezery. Parametry se pisou za prepinac -o a kdyz je jich vic, maji se oddelovat carkou. To se tam vsechno doctes, kdyz si to prectes.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 18:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Tak sem to nařezal do konzole a vyplivlo to tohle:
[rat@TUX ~]$ mkdir ftp-mount
[rat@TUX ~]$ curlftpfs -o user=login:heslo ftp.server.org ftp-mount/
fuse: device not found, try 'modprobe fuse' first
...vidim to s tim videem bledě :-D
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 18:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...aha, no ale stejně...
[rat@TUX ~]$ curlftpfs -o user=login:heslo ftp.server.org /mnt/megaftp
fuse: bad mount point `/mnt/megaftp': No such file or directory
co znamená "such"?
Limoto avatar 11.3.2009 18:41 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
kotyz avatar 11.3.2009 18:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Zadny takovy soubor ani adresar. To curlftpfs potrebuje k cinnosti nainstalovany a zavedeny fuse a pak jeste libcurl (to ale nejspis uz mas). No a ty adresy si musis vymenit za naky co existujou (ftp.server.org asi neni) a ten adresar v /mnt si vyrobit predem. No jeste to bude chtit asi hodne casu, ale uz to zacinas chytat ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 11.3.2009 18:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Sem si vzpomel na "Such is life" od Rank 1 :-D

Uz je to peknejch par let co sem poslouchal a na pc kolene vyrabel trance a podobnej ramus ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 19:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
No tak takovej vůl zas nejsem "ftp.server.org" sem tam samozřejmě nepsal... :-D

Adresář nemam...
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 19:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
adresář jsem udělal a...
[rat@TUX ~]$  curlftpfs -o user=login:heslo ftp.server.org /mnt/ftpserver/
fuse: device not found, try 'modprobe fuse' first
:-(
kotyz avatar 11.3.2009 19:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Nemas zavedej jadernej modul fuse.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 19:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...a "to" zavedu jak? Předpokládám, že je to složitější než zavedení sloního penisu do muší vagíny... :-D
Limoto avatar 11.3.2009 19:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

modprobe fuse, jak se tam píše...

kotyz avatar 11.3.2009 19:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Podivej se v control centru na sluzby jestli to tam neni, ze by se ti to zavadelo automaticky a nemusel bys to uz priste resit.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
xkucf03 avatar 11.3.2009 20:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

A možná ještě bude potřebovat přidat svého uživatele do skupiny fuse.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
kotyz avatar 11.3.2009 20:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Na to sem taky myslel, ale pak sem se podival u sebe a zadnou takovou skupinu tam ani nemam (a funguje mi to) ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 19:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...případně bez lomítka na začátku:
fuse: bad mount point `mnt/ftpserver/': No such file or directory
kotyz avatar 11.3.2009 18:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Nebylo by od veci si nainstalit nakej slovnik, trebas stardict a nastavit si tam nakou klavesovou zkratku na "naseptavani". Ja to mam tak, ze kdyz zmacknu win a oznacim nakej text treba na webu tak mi to prelozi v plovoucim okynku. Akorat to prelozi jen jedno slovo nebo vyraz, na cely vety to neni delany. To by pak chtelo neco jako PC Translator ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
xkucf03 avatar 11.3.2009 19:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce

Nebo si na Jabberu přidá kontakt eng2cze@dict.jabbim.cz – tomu pošleš slovíčko a on ti zpátky pošle překlady.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
kotyz avatar 11.3.2009 19:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Normalni aplikace je imho lepsi. Urcite je rychlejsi zmacknout cudlik a oznacit slovo nez to psat nakymu botovi na jabber (navic muze lehnout server, zvlast trucservery lehaj).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 19:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
To neřešte, překlad mam nainstalovanej, jen mi to někdy nedává smysl... ;-)
xkucf03 avatar 11.3.2009 19:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Od kdy je JabbIM truc server? :-P
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
11.3.2009 00:28 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mohuli se zeptat, mas na tech kocickach zisk? Respektive jestli prijmy jsou vetsi nez naklady? :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 08:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ne, ale tohle není o penězích, stejně jako jakýkoliv jiný koníček ;-)
Michal Fecko avatar 11.3.2009 13:36 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Nekecaj, moje konicky su zasadne o peniazoch - obycajne to ide do penazi teda ale riadne! ;-)
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 13:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
...no to jóóó, do peněz to samozřejmě leze... ;-)
kotyz avatar 11.3.2009 14:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Ale stoji to za to. ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 11.3.2009 14:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
OT: uz by to chtelo opravit ten ;-) smajlik. To uz je naky 3 mesice asi co si nekdo vsim ze tam chybi naky pixely a furt se nic nedeje ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.3.2009 15:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
+1, Leošííííí, co s tim smajlííííkéééém?!?!?! :-D
Michal Fecko avatar 11.3.2009 15:37 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Smajlo dostal "přes držku" :-)
xkucf03 avatar 11.3.2009 15:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Třeba máš jen špatný prohlížeč a tohle je mini verze ACID testu :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 13.3.2009 09:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Webkamera v Linuxu, aneb přímý přenos na stránce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak mi nějak záhadně zdechla webkamera, nechce přejít z režimu "pseudofoťák" do režimu webkamera, objednávám novou a až mi přijde, vrhnu se na to znova i když teda nevim nevim...
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.