Portál AbcLinuxu, 20. května 2024 11:00


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Dalibor Smolík avatar 23.11.2009 09:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No dík za informaci ;-) PHPSYSINFO používám taky
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
23.11.2009 10:05 manasekp
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
dik, taky to na serveru mam tak to asi vyhodim.
Jezekus avatar 23.11.2009 10:23 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přijde mi, že to funguje jen na starší verze phpsysinfa. Ted jsem to zkoušel na svém stroji a nepodařilo se mi to s novou verzí udělat, protože to parsuje XML a jsou tam hodně dlouhé intervaly, kdy při pokusu o obnovení nastane chyba parseru. Ale třeba něco dělam špatně. Se starší verzí sice load vylezl výš, ale server odpovídal normálně, asi to bude taky o nastavení Apache.
23.11.2009 10:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo. Výstup z phpsysinfo vypadá hezky. Jenže základní otázka zní jinak. K čemu to je dobré?

Pokud jsem správce serveru, tak si tyto informace vytáhnu jiným způsobem a návštěvníkům je prd do toho na jakém železe web provozuji.
23.11.2009 11:53 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Presne tak - taketo veci na verejne dostupny server nepatria. A ked uz, tak chranit HTTP autentifikaciou.
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.11.2009 12:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nač phpsysinfo. V dnešní době, kdy firmy dávají vývoje větších portálů amatérským PHP prasatům, stačí málo. Pro prase není problém, aby jediná stránka generovala stovky SQL dotazů. Pak se člověk diví, že zpracování trvá třeba 4,6 sekundy. To takového webu se stačí jen trochu opřít a je vymalováno.
Limoto avatar 23.11.2009 13:31 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Ono i to samotný PHP trvá šíleně dlouho, a ani to nemusí být extra zprasený...
23.11.2009 13:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Docela bych se ohradil proti spojení amatér a prasení. Prasit umí kde kdo, bez rozdílu na to zda vyvíjí soft jako amatér či v rámci velké firmy. Ba dá se říct, že leckterý amatér prasí mnohem méně, protože ho nikdo do prasení nenutí.
23.11.2009 17:41 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Ano, to je přesné. Profesionálove (tj. ti, co se tím živí) mají často mnohem více důvodů k prasení než amatéři, které nehoní žádný termín a kteří nemusí řešit vzájemně protichůdné požadavky zadavatelů, grafiků (nejhorší jsou tiskový grafici) a HTML kodérů. Amatéři prasí z neznalosti a neschopnosti, ale jen profesionál je se schopen spáchat opravdu gigantickou prasárnu, protože tam, kde by amatér už dávno odpadl, on pokračovat musí.

Já sám jsem pomáhal několka gigantickým prasárnám přežít tím, že jsem je částečně odprasil, aby mohly fungovat po změně hostingu, přitom většina odprasovacích metod byla sama o sobě prasárnou - například dodnes mám po ruce kousíček kódu, který obejde vypnuté register_globals pomocí volání fce. extract() na superglobální pole ($_GET, $_POST ...).

Je to "prasárna jako prase", nicméně funguje (resp. nesetkal jsem se s případem, kdy by nefungovala) a dá se i u nejsložitějších případů aplikovat v řádu minut, zatímco ruční procházení zdrojáků by zabralo hodiny a ještě by se muselo vše otestovat, protože někteří programátoři jsou schopní psát velmi kreativne (tj. tak, že by se v tom ani prase nevyznalo).

Ano, bylo by mnohem čistější projít ručně kód, analyzovat použité proměnné a vše podle potřeby opravit, ale to pokud zadavatel počítá, že oprava bude "přepsání pář řádků" a za víc nezpalatí, je použití prasárny jediné řešení.

Amatér si může dovolit zahodit celý kód a napsat to znova. Profesionál musí udržovat prasárny v chodu, dokud se vedení nerozhodne, že prásárna je už opravdu neudržovatelná, načež je zahozena a nahrazena něčím, z čehož se v důsledku Murphyho zákonu průběhem času určitě stane ještě větší prasárna než ta předtím ...
Luk avatar 23.11.2009 18:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Amatéři prasí z neznalosti a neschopnosti, ale jen profesionál je se schopen spáchat opravdu gigantickou prasárnu, protože tam, kde by amatér už dávno odpadl, on pokračovat musí.
Jak už jsem nejednou říkal, již vícekrát jsem viděl neuvěřitelně prasácký kód psaný amatéry. Pro některé z těchto lahůdek bych neváhal použít termín "opravdu gigantická prasárna" ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
23.11.2009 14:27 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a takhle se z dos dela ddos bez pouziti botnetu :-D

just joking
23.11.2009 15:31 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Nebyl to z mé strany pokus o žádný DoS" --- no fakticky to nebyla ni tak pokus jako ten DoS, když jste odporoučel 4 servery.
xkucf03 avatar 23.11.2009 16:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
njn, každý, kdo má na klávesnici tlačítko F5 je (kyber)terorista a měli by ho zavřít :o)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
23.11.2009 16:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Pro jistotu jsem si ho odstranil ;-). Škoda, že nemám kompatibilní další klavesnici, pak bych měl F4 F4 F6 :-D.
23.11.2009 16:21 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skus CTRL + R tu :-D
poky74 avatar 23.11.2009 19:37 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
wtf? co to? to je nějakej cluster?
Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
xkucf03 avatar 23.11.2009 20:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Cluster? Osm procesorů by to ukazovalo i na mém domácím serveru :-) (Quad+HT). 8 GB RAM je taky celkem normální. Zajímavější jsou ty disky připojené přes NFS. Co mají asi na druhém konci drátu, jestli nějaká pole nebo sadu serverů starajících se o úložiště?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
poky74 avatar 23.11.2009 20:47 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Aha, asi jsem trochu zaspal dobu :)
Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
24.11.2009 00:07 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
explorer.exe??? (HINT: úplně dole v Process Status)
houska avatar 25.11.2009 21:11 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
hm ... prizabilo mi to browser :)
23.11.2009 18:54 pa3k
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moju k6-2 sa mi podarilo tiez takto zhodit :-)
frEon avatar 24.11.2009 03:12 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
che che, to mi pripomina, jak se jednou sef divil, proc nam tak casto v monitoringu sviti timeout jednoho webu. Kolega mu chtel duvod nazorne ukazat, tak zmackl v prohlizeci nekolikrat (asi 10x) ctrl+r, coz nemel delat. Apache najednou sezral vsech 8 jader a jako dezert si dal celou ramku :-) (a musim dodat, ze ten stroj shodit opravdu nebyl zamer)
Talking about music is like dancing to architecture.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.