Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 19:29


Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Amarok avatar 18.3.2009 12:59 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ach jo, kdy uz tenhle program konecne zacne poradne fungovat. Bud mam porad jen smulu na spatnou kombinaci hardware (mozna je to tim, ze mam 64bit cpu), nebo fakt uz nevim... Je to na mem PC naprosto nepouzitelny program, pritom jsem zkousel uz nekolik verzi. Pri "Save" to cele vetsinou spadne a muzu zacit strihat od zacatku, a nebo silene casto pada behem strihani.
GNUniverse - May the source be with you...
Jan Drábek avatar 18.3.2009 13:21 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

To s tím pádem při savu to je známá a v svn opravená chyba...

I když zatím jsem v tom nic delšího, než sestříhání školní besídky nedělal, při psaní seriálu to padalo jen při ukládání (poté co to uložil) a při vložení efektu Částečné rozmazání.

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
18.3.2009 13:56 JX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Jak je už napsáno výše, zřejmě by to chtělo novější verzi. Takže bych namísto hořekování "kdy už to konečně začne pořádně fungovat" raději stáhnul poslední SVN a zkompiloval ji (nejlépe včetně mlt, mlt++ a ffmpeg 5.0). Každopádně i přes občasné výpadky stability je to snad první použitelný stříhací software.

lmanik avatar 18.3.2009 14:15 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
souhlasim :)
A komu to cpes?
Amarok avatar 18.3.2009 14:50 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Ja mam aktualne kdenlive 0.7.2.1-2, takze nejnovejsi oficialni verzi (zkompilovanou primo u me, takze ani ne z balicku). Nechci zkouset nejakou uplne testovaci, takze zase budu cekat a doufat, ze to u me jednou bude snad fungovat :-/ Jinak v ten program vkladam velke nadeje, nechci ho tady nejak pomlouvat, podle me je naprosto skvely (az na to, ze s nim nemuzu zatim pracovat :))
GNUniverse - May the source be with you...
Kdakel avatar 18.3.2009 20:36 Kdakel | skóre: 24 | blog: kdakel | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Taky do něj vkladám velké naděje, už velmi dlouho se mi Kdenlive moc zamlouvá, ale pořád jsem měl na něj smůlu, většinou se mi jej nepodařilo ani spustit.. Ale konečně se mi Kdenlive podařilo rozběhat na archlinuxu a zatím jsem nezaznamenal problém...

19.3.2009 08:33 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
To mě to funguje skvěle, akorát sem si kvůli tomu rozesral celý gentoo tim že jsem musel odmaskovat KDE 3.5.10 který je fajn a KDE 4,2 který je úplně vymaštěný, teď už nemůžu ani nainstalovat aktualizace protože se to vždycky posere na nějakejch miliónech blokací, autounmask je tak vypatlanej že unmaskuje od každýho balíku asi 10 verzí a tak v tom KDE nejsou ikonky na ploše, není tam filemanager, neumí to měnit hlasitost repráků atd a doinstalovat to nemůžu :-) Takže v tom super modernim prostředí používám MC, alsamixer a podobně :-D
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
20.3.2009 21:27 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

akorát sem si kvůli tomu rozesral celý gentoo tim že jsem musel odmaskovat KDE 3.5.10 který je fajn a KDE 4,2 který je úplně vymaštěný

aaaale no tak - to je co za hovadina - tak napriklad ja som sa asi pred 2 tyzdnami konecne zbavil co i len naznaku kde3 a qt3 takze teraz som uz cisty kde4 a qt4 a kdenlive mi funguje bajecne.

20.3.2009 22:13 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Nojo ale muj pocitac v KDE4 neutahne ani youtube :-( v KDE 3 se aspon flashe nesekaj.. je to proste nahovno stejne nahovno jako Windows Vista
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Amarok avatar 21.3.2009 15:39 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Tak se vykasli na kde a zkus jiny WM, myslim, ze volbu mezi 20 alternativami ti wokna zcela jiste nenabidnou. Mimochodem kde4 ti sotva bude brzdit youtube, to je nejaka pitomost.
GNUniverse - May the source be with you...
24.3.2009 09:27 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Wokna nechci, zkusit bych mohl to je pravda, treba Xfce a nebo jenom nakej manazer jako blackbox, to by mozna slo, ale uz sem si bohuzel zvyknul na vychytavky z kde3 :-( a nevim kde4 naprazdno zere asi 5% cpu, a ma to nakej problem s grafikou asi nebo nevim proste v kde3 to jde plynule a v kde4 se to hryze at je to jakykoliv video ve flashi...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Amarok avatar 24.3.2009 10:01 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Tak to jsi idealni kandidat pro fluxbox/openbox apod., tim ze se drzis kde3 a nechce se ti vubec do kde4. Odejit z kde3 nekdy budes muset, tak jako dobrou alternativu doporucuju jako prvni zkusit fluxbox, to neni na zacatku takovy sok, protoze ma aspon vlastni listu. Jinak 5% CPU naprazdno mi neprijde moc, me system bere asi 2x 2%, mam 2 CPU. Grafiku si muzes pomerne snadno prece prehodit treba na VESA driver a prozkouset to, jestli to fakt grafikou je.
GNUniverse - May the source be with you...
24.3.2009 10:54 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Tak na vesa asi videa nepujdou vubec ne? Ge force 4 je asi uz moc stara :-( Pozoruju to i na notebooku, driv pohodka v posteli procesor vecne na nule a ted se porad toci vetracek naplno a ten notebook pálí od toho jak je všechno super grafický flashový a procesor pak je furt aspoň na 50ti, spíš na stu... fakt nahovno kam to smeruje..
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Amarok avatar 24.3.2009 16:16 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Na vesa by to jit mohlo, pokud to zvladne hlavni cpu, ja to myslel jen jako pri zkoumani toho problemu. Ja mam teda taky pomerne starou nvidia kartu, v mplayeru ani opengl driver nepouzivam, sice by to odlehcovalo cpu, ale obraz u me pri opengl neni uplne bezchybne plynuly (?). Proste nutno vsechno vyzkouset. Je teda fakt, ze mam dost rychle 2jadrove 64bit-cpu, takze mi ani flash problemy nedela (ten 32bitovy se ale u me nedal pouzit pri fullscreen, ted mam uz ten 64bitovy adobe flash player). Jinak doporucuju plugin flashblock pro FF :) Krasne reseni, zadna otravna hybajici se reklama a rychlejsi zobrazeni stranek... na co pak kliknu, tak se spusti dodatecne.
GNUniverse - May the source be with you...
24.3.2009 23:41 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Mam adblock to je mozna i lepsi, procesor je pentium 4, 2,4Ghz, myslíš, že by pomohlo ho vyměnit za 3Ghz procesor?
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Amarok avatar 25.3.2009 08:29 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Tezko rict, jestli by tim pak bezel ten flash plynule (chyba je podle me jednoznacne ale ve flash playeru, ne v rychlosti CPU, zkus treba GNASH misto adobe). Koukam ale, ze pouzivas i archlinux, tam to taky plynule nejede? Je to mozna nejrychlejsi distribuce pro 686 a x86_64 systemy, cetl jsem, ze po prechodu je primo i viditelny rozdil v rychlosti nekterych aplikaci (ja mam amd 4000+ dual core 64bit, takze tam asi moc rozdil ani zpozorovat nemuzu, ale napr. HD video v mplayeru mi bezi trochu plynuleji nez bezelo v ubuntu, takze to fakt rychlejsi je).
GNUniverse - May the source be with you...
25.3.2009 11:35 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Tak archa mám na notebooku a tam to je v pohodě, tam mám starý kde 3.5 na Gentoo na desktopu to taky bylo v pohodě ve starym KDE, teď je to v prdeli na novym KDE. Navíc ten notebook je Celer 1.4Ghz v mobilni verzi takze mnohem slabsi a zvlada to v poho :-(
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Amarok avatar 25.3.2009 12:08 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Treba ti proste nejaka cast KDE brzdi cely system, tezko rict, to asi teda nebude jen problem flashe (kdyz je FF prece v GTK). Zkus proste prepnout treba do toho cisteho fluxboxu, to na disku zabira par Mb, a tam ten FF s flashem zkus a uvidis. To by chtelo, aby se vyjadril nekdo, kdo se fakt v kde vyzna, u me s tim jsi na spatne adrese.
GNUniverse - May the source be with you...
25.3.2009 12:12 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
No zkusim az nejak vyresim ty rozjebany zavislosti kuli KDE 4 :-(
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
22.3.2009 10:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Co to je za nesmysl? KDE nemá žádný vliv na výkon Flashe.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Jan Drábek avatar 22.3.2009 10:49 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

No pokud není zaplý compositing s třeba intelovoskou kartou ;-)

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
19.3.2009 13:24 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

A zkompiloval jste si i vlastní ffmpeg a mlt? Jinak kompilace pouze samotného Kdenlive téměř nemá cenu. Silně doporučuji použít build wizzarda. Ověřte si, že kdenlive skutečně používá nově zkompilované knihovny a ne ty distribuční. Distribuční ffmpeg bývá často silně zastaralý, u ffmpegu půl roku je silná zastaralost, sice se vám to zkompiluje a možná i spustí, ale stabilita bude mizerná.

Mimochodem na Kdenlive + Mlt + Ffmpeg se hezky demonstruje jak NEvyhovuje koncept jediné /usr/lib, jediného úložiště všech knihoven a jejich co možná nejmasivnějšího sdílení. Téměř každá aplikace používající ffmpeg (a není jich málo) potřebuje "svoji" ověřenou verzi, jinak nemusí fungovat správně. Mplayer, Xine i VLC to "vyřešili" tak, že si ffmpeg raději linkují staticky (teda bylo to tak, už jsem dlouho neověřoval). Kdenlive stále linkuje dynamicky, ale je to spíš zdroj potíží než výhod.

Další potíž je v tom, že Kdenlive trpí klasickou "chorobou" aplikací "po přechodu", a myslím tím přechod z KDE3 na KDE4. Jen se věci hezky stabilizovaly v (nevydané) verzi 0.6, už se masivně přepisovalo na 0.7, rozkopalo se i co předtím chodilo. Kromě přechodu na nové UI přepsali i část vnitřností s UI nesouvisejících (když už je jeden v tom přepisování a má kód "otevřený" jak pacienta na operačním stole, láká to k dalším změnám, znám tenhle pocit z vlastní zkušenosti). Trpí tím řada jiných zdařilých aplikací jako Digikam.

Kdenlive vlastně bylo přepsané už dvakrát. Přechod z Pivate na MLT a teď KDE3/Qt3 na KDE4/Qt4

 

19.3.2009 14:30 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
tenhle kocept se dá jednoduše v FSH koceptu jednoduše vyřešit tím že spciální programy by se měli kompilovat staticky a srát si svoje sračky do třebas /opt/kdenlive... Jenže to by kolikrát linuxáři neměli mít nasráno v palici(ps. za linuxáře se považuji kolikrát taky. :-))))
19.3.2009 15:06 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Ani se nemusí linkovat staticky, může i dynamicky, stačí aby linker primárně sosnul knihovnu z privátního adresáře aplikace, ne hned z /usr/lib.

Jediná distribuce která podobný princip razí obecně pro všechny (většinu) aplikací je Gobo linux, měla tu recenzi a nesetkala se zrovna s pozitivním ohlesem.

P.S.: Dynamický loading je lepší, protože knihovnu můžu načíst až když je skutečně potřeba, typicky plugin, ale lze pojmout obecně. Programy pak budou startovat mnohem rychleji.

Amarok avatar 19.3.2009 21:12 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Jo, tak to jsem si vse nezkompiloval, jen kdenlive. Jsem v tomhle asi dost pohodlny, do vetsiho kompilovani se mi nechce, vlastne skoro nic nekompiluju, jen u kdenlive jsem udelal vyjimku, protoze pro Archlinux zatim neexistuje hotovy balicek (coz absolutne nechapu, to ma tak malo lidi zajem o kvalitni NLE pro Archlinux? moc hlasu to v AUR zatim nedostalo).
GNUniverse - May the source be with you...
20.3.2009 00:07 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Správně, ve správné linuxové distribuci si ani nemáte co kompilovat sám. Řada distribucí vás před tím krokem i výrazně varuje. Repozitáře vaší distribuce mají být téměř jediným zdrojem nových balíčků. Kdenlive je bohužel vyjímka, jeho kvalita i v jiných distribucích povážlivě kolísá :( Takže nejen Arch linux. Dost podezírám neodladěné a zastaralé verze distribučního ffmpegu. Kdenlive má docela příjemný GUI (!) builder, tak ho zkuste, zkompiluje vám ffmpeg i mlt. Já jsem autorem původního buidl scriptu, ale už ho podstatně zlepšili a posunuli úplně někam jinam. Mě nezbývá než propagovat jejich práci.

20.3.2009 09:01 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Správně, ve správné linuxové distribuci si ani nemáte co kompilovat sám. Řada distribucí vás před tím krokem i výrazně varuje.
To je samozřejmě (minimálně v případě Arch Linuxu) nesmysl. V Archu máte přímo na toto AUR, kde jsou ke stažení PKGBUILDy (obdoba portů z FreeBSD nebo ebuildů z Gentoo) a vytváření balíčků kompilací ze zdrojových kódů je nesmírně jednoduché. I ostatní distribuce mají podobné systémy (jen ne tak jednoduché na používání a přívětivé pro koncové uživatele).

To co je špatné (a nikdo soudný by to nedělal) je kompilace a následná manuální instalace pomocí make install (tedy pokud si člověk nechce úmyslně zas*at systém nebo neví co dělá).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
27.3.2009 18:12 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Ano v případě "source" distribucí je zdroják a kompilace legální součástí instalace. Měl jsem na mysli binární distribuce. V případě "source"distribucí si neistalujete zdroják ručně, ale s pomocí nějakého instalačního systému, který si mimo jiné pamatuje jak se co instalovalo, umí to bezpečné odinstalovat, hlídá si závislosti a tak. V takovém případě ano.

Binární rpm distribuce mají src.rpm - balíček se zdrojáky včetně předpisu jak zbuildovat a nainstalovat. To je *hádám* obdoba PKGBUILDu. Jenže pokud existuje src.rpm pak je zpravidla i nabízeno i binární rpm. Tohle obstarávají automatické build systémy, hádám i na Archu (Arch je binární distribuce ne?). Já měl na mysli případ, kdy neexistuje src.rpm. Kdy neexistuje předpis jak zbuildovat (.spec soubor u rpm) jaké jsou závislosti, kdy se jedná o v distribuci neexistující aplikaci nebo verzi.

S touto situací jsem se bohužel setkal u všech distribucí kterými jsem prošel :( Uživatel má pak nutkání vrhnout se do ruční kompilace, jen málokdo se pustí do tvorby .spec souboru a jeho zařazení do contrib repozitáře pokud s buildem uspěje.

27.3.2009 22:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Arch Linux je binární distribuce, to ovšem neznamená, že by v něm kompilace balíčků byla těžší než v source distribucích. Součástí Archu je velmi přehledný systém AUR (Arch Linux User-Community Repository), kam může _kdokoliv_ uploadovat PKGBUILDy (součástí AURu je i hodnotící systém a institut "trusted users", kteří AUR kontrolují a oblíbené PKGBUILDy mohou adoptovat do binárního "community" repozitáře).

V AURu je v současnosti skoro 13000 PKGBUILDů (v oficiálních binárních repozitářích Archu je cca 5000 balíčku a v community repozitáři dalších cca 2000 balíčků), to už je velmi slušné číslo. Přidat PKGBUILD do AURu je navíc nesmírně jednoduché a i samotné napsání PKGBUILDu je jednoduché jak facka (PKGBUILD je mnohonásobně jednodušší než .src.rpm nebo debiání build skripty), zvládne to troufám si tvrdit kdokoliv kdo dokáže napsat "./configure; make; make install" ;-) Díky tomu je téměř pravidlem, že kdykoliv kdokoliv napíše PKGBUILD k čemukoliv, dá ho do AURu k dispozici i pro ostatní.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
1.4.2009 19:47 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Takže AUR je něco jako Suse Build Service, možná s tím rozdílem, že AUR je jen pro Arch (jen hádám). Zajímavé by mě srovnání obou systémů.

Má to někde online vyhledávač? Já že bych rovnou prubnul, co je tam za verze kdenlive a ffmpegu, případně dalších oblíbených programů. V nejhorším přímo link do repozitáře?

No napsat samotný rpm spec file technicky náročné není, metasekci zkopírujete, trojici buildovacích příkazů taky rovnou, případně tam jsou stejně znějící makra, potáže snad může dělat jen files sekce, ta trochu zavání magií, ale dá se. Tady obecně problém není. Problém je, že složitější programy zkompilovat zdaleka neobsahuje jen tři příkazy. Musíte dát dokupy requirements, to jak pro source tak pro binární balík, configure může mít hromadu parametrů, občas jsou potřeba patche atd. Aby jste DOBŘE zbuildovali například právě ffmpeg si o tom nejdříve musíte trochu přečíst, rozumět problematice, nejlépe se kolem projektu aktivně nějakou dobu pohybovat.

A to jsem myslel tím, aby si to lidi nebuildovali sami, že zdrojáky nejsou sami o sobě míněny jako "distribuční formát". Program má ve formě balíčku poskytovat distribuce, ta udržuje know how jak zbuildovat.

2.4.2009 00:48 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odkaz na AUR byl v tom mém příspěvku výše, na který jste reagoval. Je tam samozřejmě i vyhledávání. Konkrétně na kdenlive je tam PKGBUILD na poslední verzi 0.7.2.1 (a mlt 0.3.6) a také na poslední SVN verzi (při buildu se vždy aktualizuje na poslední revizi, pokud to člověk explicitně nezakáže).

ffmpeg je v oficiálních repozitářích Archu jako binární balíček a to nyní ve verzi 20081220. V Arch Linuxu naštěstí platí zásada zcela ignorovat softwarové patenty, ne jako v některých jiných distribucích, kde jsou z nich připosraní ;-)

Co se týče jednoduchosti PKGBUILDů, tak to se opravdu nedá ani náhodou s RPM spec soubory srovnávat. RPM spec soubory odradí spoustu lidí už jen prostým pohledem na ně :-) To je jak srovnávat jednoduchost a krásu BSD-like init skriptů (které mimochodem Arch také používá ;-)) s odpornou hrůzou zvanou SysV init (ty ve skutečnosti také nejsou nijak složité, ale v porovnání s BDS-like init skripty je to prostě odpudivé). Zkrátka pravidlo KISS (Keep It Simple, Stupid), kterého se Arch pevně drží.

A jak je to s tím Suse Build Service? To moc neznám, Suse jsem nikdy nepoužíval. Opravdu funguje stejně jako AUR? Tedy že by to byl veřejný repozitář build skriptů, kam může přispívat naprosto kdokoliv (bez žádného schvalování či tak něco), se systémem hodnocení build skriptů, veřejnými komentáři/diskuzí ke každému build skript, atp.?
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
17.11.2009 20:28 klasik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
presne mne kdenlive stale pada je to na hovno
18.3.2009 14:21 patok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

to ja bych byl radsi, kdyby lip fungoval sequence editor v Blenderu... na strih videa je taky fajn, ale jeste ma svoje mouchy :)

Jiří Svoboda avatar 18.3.2009 14:59 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Může někdo srovnat s Kino?
18.3.2009 16:51 bret
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Srovnávat Kdenlive a Kino je jako srovnávat betu dejmetomu takového vegasu nebo premiéry. Kino je ale zatí stále nejstabilnější střihačský program pod linuxem. Stříhat na kdenlive delší film než nějakých 20 minut je zatím přecejen riziko.

18.3.2009 16:52 bret
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

omlouvám se, vypalo my dokončení věty  ...premiéry s windos movie makerem.

19.3.2009 08:34 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Akorát že movie maker je jako kino.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
19.3.2009 23:52 bret
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Tak jsem to taky myslel. Kino mi opravdu přišlo jako moviemaker pro linux. Kdenlive mi občas po pádu a obnově rozhodí umístění klipů na ose a tak s hodinou a půl záznamů, ze kterech chcete mít půl hodinové video, to udělá svoje. Proto jsem se zatím neodvážil stříhat delší film než 20 min výstupního videa. Jinak si konfortnost programu nemohu vynachválit, ale ta stabilita mi pořád nahání strach.

 

20.3.2009 09:22 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
fakt? mě spadlo jen párkrát ale vždycky jsem ztratil maximálně jeden klik, umí to dobře obnovit po pádu... ale možná že to má co dočinění s verzí mlt, jak tu někdo píše, v Gentoo mi to prostě řeklo že to chce tu a tu verzi mlt, tak sem jí odmaskoval a nainstaloval, to samý s ffmpegem.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
19.3.2009 12:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Jaké riziko? Já na Kdenlive stříhal i mnohahodinový materiál relativně bez problémů (jen to chtělo často savovat ;-)) - včetně mnoha prolínaček a efektů. A to přitom byla starší verze Kdenlive, tak 2 roky zpátky, ty nejnovější jsou na tom lépe. S Kdenlive se pracuje nesmírně pohodlně, dle mého názoru je na stejné úrovni jako třeba Sony Vegas (který je podle mě - pro mé potřeby - lepší než Adobe Premiere).

S Kinem se Kdenlive nedá srovnávat. Kino je na cokoliv složitějšího než uplně nejprimitivnější střih prakticky nepoužitelné, není to plnohodnotný NLE video editor.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
19.3.2009 20:18 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
S vegasem sem musel stříhat protože nic jinýho ve Viste nefungovalo a bylo to docela silný utrpení, má to strašně debilní ovládání ale tak strašně, že jsem párkrát málem kámošovi ten notebook zahodil... Ale možná za to do jistý míry mohla síla zvyku, že mý naučený klávesy nefungovaly a já je pořád mačkal a nešlo to nastavit v nastavení na mezerník play/pause a vždycky mě to myslim hodilo na začátek a já musel hledat kde jsem to chtěl střihnout :-D
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
19.3.2009 11:46 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

http://www.abclinuxu.cz/blog/Espblog/2006/12/kdenlive-0.4-8211-minirecenze

..srovnával jsem tehdy sice starší verzi Kdenlive ale srovnání s Kinem platí stále (druhá půlka článku).

Stučně řečeno, Kino není pravá NLE střižna, neumí pracovat s několika A/V stopami najednou, umí jen jednu stopu a to ještě dost primitivně, práce s efekty má své zásadní technické limity, musí se aplikovat hned, Kino interně zvládá jediný formát a to DV.

Kino a Kdenlive jsou oba jiná liga. Kdenlive je mnohem starší projekt, dospělejší (maturity), stabilita je někde jinde, některé jednotlivé mini-featury jako stín pod titulky umí jen Kino, ale Kino vyčerpalo možnosti své koncepce.

Kdenlive je koncepčně podobné Cinelerre a Adobe Premierre a má takové ambice, ne tak docela ještě všechny featury a hlavně stabilitu ;-)

Pokud chcete něco jednoduše sestříhat, klidně i delšího, jednoduché titulky a vyhodit pár scén, a jeto ve formátu DV, pak je Kino stále tou nejlepší volbou.

Dobrá zpráva je, že autor Kina - Dan Dennedy - se nepřímo s podílí na vývoji Kdenlive! Je autorem páteřní knihovny - MLT a je aktivní na kdenlive-dev mail listu.

 

18.3.2009 20:39 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nejstabilnější je asi Avidemux. Kdyby měl časovou osu a scénář, byl by to super program.

Takhle je práce s nim trochu komplikovanější. Alespoň že nepadá.

19.3.2009 12:38 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Avidemux je jiná liga, stejně jako Kino. Avidemux není a nebyl myšlen jako skutečná střižna i když primitivní střih v něm provést lze.

Avidemux je starší a nejdnodušší tool, není divu že je stabilnější. Taky asi nebyl jako Kdenlive dvakrát přepsán (Piave -> MLT a pak KDE3 -> KDE4)

Avidemux doporučuji používat v součinnosti s Kdenlive, jako takový pre a post produkční tool. Například pro A/V synchronizaci.

19.3.2009 20:20 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
fakt sem nepochopil jak se dá v avidemuxu stříhat :-)
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
20.3.2009 11:47 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

Nevím jak moc se tomu dá říkat "stříhat" ;) ale Avidemux umí jednoduché vystřižení scény, roztřižení, přilepení jiné a to je asi tak všechno. Má to jakousi jednoduchou časovou osu dole pod obrazovkou. Síla Avidemuxu je hlavně v převodu formátů a filtrech.

20.3.2009 14:17 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
a to se provádí dole na tý časový ose? jako kdybych chtěl třeba uprostřed videa vystříhnout kousek, to jde?
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
20.3.2009 14:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Pokud chceš jen vystříhnout kus videa, tak na to je právě Avidemux jak dělaný (podobně jako třeba VirtualDub pod Windows, ale mnohem lepší ;-)). Na něco takového je Kdenlive příslovečný kanón na vrabce.

Prostě najedeš na počáteční pozici, dáš označit začátek, pak na koncovou pozici, dáš označit konec a máš hotovo (ještě to vystřižené video tedy samozřejmě musíš uložit/exportovat, jo a je dobré stříhat ho na klíčových snímcích - na přechod na nejbližší předchozí nebo následující klíčový snímek jsou tam také ikonky).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
20.3.2009 21:05 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Já avidemux používám a používal sem i virtualdub ale ani u jednoho sem nepochopil jak se da vystrihnout kus videa uprostred. to co popisujes ze oznacis kus videa, tusim ze je to pak modre, tak pri exportu se vyexportuje jen ta oznacena cast prece ne? a nejde oznacit vic casti...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
21.3.2009 22:25 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

ale kdeze, bud das save a ulozi ti len oznacenu cast, alebo das DEL a tu cast zmaze a mozes mazat dalej.

*** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
24.3.2009 09:28 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
hej cool jako klavesa delete :-D luxus diky nekdy to vyzkousim
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
18.3.2009 22:12 vopycak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kdenlive jsem se pokoušel používat zhruba před rokem. Šlo o větší filmový projekt cca. 40minut. Byla to katastrofa. U linuxu jsem si vždy cenil stability jak systému tak i aplikací. Práce vývojářů zvláště těch dobrovolných si velmi cením, ale to co předvání vývojáři kdenlive je tragédie. Nevím jestli jsem se setkal s jiným sw pod linuxem, který by byl alespoň z poloviny tak nestabilní a nepředvídatelný. Pokud chce člověk nastříhat cokoliv v rozumném čase a kvalitně stále mu nezbývá nic jiného než si pořídit MAC a nebo XP s nějakou střižnou typu Sony Vegas, Premiera, FinalCut. Tipuji, že kdenlive se těmto programům přiblíží tak za 5 let a to jsem obávám se optimista ....

lmanik avatar 18.3.2009 22:36 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
:) pred rokem? no nic...
A komu to cpes?
kozzi avatar 19.3.2009 01:54 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
náhodou já před rokem trefil nějakou svatou kombinaci mlt mlt++ ffmpeg a kdenlive. Nejen že se mi to povedlo spustit, ale dokonce sem na tom pracoval několik hodin v kuse cca asi tak 7-9h a za celou dobu to nespadlo. A dokázal jsem v tom zpracovat asi tak cca 2-3h záznamu, výsledný film měl okolo hodiny a půl. A vše OK. Akorát práce psotupem času bylo vše poamlejší a pomalejší, není divu když už sem tam měl tolik stop a muj pc mel okolo 128-256RAM :-D. No asi týden potom sem si reinstalil kompa a až tusím do minulého týdne se mi kdenlive nepovedlo ani spustit, natožpak v něm něco sestříhat. Už se těším až si vněm zase něco udělám.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
19.3.2009 08:38 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Jo ja v tom taky stříhal asi dvě DV kazety a pohoda, akorát se párkrát stalo že to zobrazení stop trochu neodpovídalo tomu jak se to přehrávalo a špatně se to uchytávalo apod. tak sem vždycky uložil a restartoval kdenlive a pak zase vše OK. A spadlo mi to asi jednou ale pak to načetlo to co tam bylo před pádem takže taky pohoda. Njehrorší je to KDE 4. a taky se mi když sem měl třeba zaplej firefox sekalo to video v timeline na pentiu4 chjo... asi si na strihani poridim windows xp a nakou starou premieru. Jako za starych casu :-)
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Amarok avatar 19.3.2009 08:05 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
A co se za ten rok zmenilo? Ted to ma vic funkci, ale jak tady i ja tvrdim, pada to uplne stejne casto i v aktualni verzi. Budte rad, ze patrite zrejme k tem stastlivcum, u kterych to bezi.
GNUniverse - May the source be with you...
19.3.2009 08:41 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Me kdenlive dost padalo ve verzi 0,5 ktera se dala jeste pouzit na starym KDE, ted je uz celkem nepadavy za 3 hodiny mi spadlo jednou s tim ze pak nacetlo moji neulozenou praci tak to se da v pohode pouzivat. Horsi to je s Cinelerrou ta pada úplně mega moc a nestíhá přehrávat videa na mym pentiu4 :-(
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
19.3.2009 09:22 Balda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Obavam se, ze jedinej realne pouzitelnej editor byl Mainactor, ale ten uz bohuzel firma odpiskala...

19.3.2009 09:30 nojvirt | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
doufal jsem, ze budu moct konecne zrusit XP... Jeste zbyva vyzkouset Premiere 6.5 ve wine, v databazi je vedena jako SILVER...
19.3.2009 09:36 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
premieru ve wine sem zkousel a funguje, akorat tam neni videt video, je tam cernej ctverec misto toho, stejne se to chova i na Windows Vista...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
21.3.2009 22:27 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor

lol a to sa ako da strihat video ked ho nevidis??? podla zvuku ? :D :D :D

*** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
24.3.2009 09:29 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
To už chce kurva skill! Vista je asi pro ty nejvetsi profiky.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
20.3.2009 10:26 bluemoon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

tak u mne je tenhle program stabilnejsi nez cinelerra a i tim gui mi vyhovuje vic. do ted jsem videa strihal na mainactoru, ktery byl suprovy a profi nastroj, ale kdenlive je proste hezci a funkcne se blizi komercnim nastrojum a i na konverzi videa casteji sahnu po kdenlive pred avidemuxem, protoze pro mne ma vystupy s volbami tak nejak lepe udelany v dialogovym okne. musim ale zaklepat a priznam se, ze se mi nechce aktualizovat, aby mi zas nejakou dobu nesel :)

24.3.2009 14:27 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nemate nekdo zkusenosti se strihem HD videa na tom? zvlaste jak se to chova k ruznym formatum - napr FULL HD v MOV containeru a pak pripadne export na DVD - ale predpokladam ze toto je zalezitost ffmpeg. 

17.11.2021 07:22 spam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Awesome! Learned alot thanks so much keep posting more. www.boudoirphotographyknoxvilletn.com
17.11.2021 07:34 spam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
THANKS FOR SHARING THIS! NICE POST! www.deckbuilderslittlerockar.com
17.11.2021 12:33 spam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Well this is great site! Would definitely recommend this to my friends. Love the read long hair
17.11.2021 12:50 spam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdenlive - nelineární video editor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
I really loved it here but are there any recent updates? Thanks welding shops near me

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.