Portál AbcLinuxu, 6. května 2024 01:50


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.5.2009 00:28 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Routerboardy s CPU  Sparc alebo PowerPC?  Ale nie.  To skor MIPS alebo ARM.  To co je na obrazku vyzera ako RouterBOARD 433 s MIPS procakom Atheros 7161.

14.5.2009 00:44 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Aby som upresnil.  V produktovej rade routerboardov nejak nevidim ani ARM.  Vsetko su to rozne klony MIPSov ale v pripade PowerPC ste mal pravdu RB333 fici na E300.  A vidim aj novinku MPC8xxx o tom neviem nic takze budem musiet dostudovat :-)

14.5.2009 06:58 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Jsou tam PowerPC nebo MIPS.
make menuconfig, not war!
14.5.2009 12:27 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Nebo x86 :-)

16.5.2009 19:22 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Možná jsem něco nepochopil, ale proč prostě nepošlete WoL paket se správně zadanou HWaddr z R na broadcast IP?

14.5.2009 08:22 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co když daný počítač nemá comport? Poradí si grub i jádro s nějakým USB převodníkem? Zkoušeli jste to někdo?
MaT avatar 14.5.2009 09:40 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Jo, to by mě taky docela zajímalo - třeba kvůli notebookům, které sériový port často ani nemají (zvláště ty novější).

Open source software for open minded people. :-)
14.5.2009 15:27 Peto
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

co sa tyka grubu neviem, ale jadro funguje s USB-RS232 prevodnikmi oaut of box..

 

Osobna skusenost s RS232 kablom CA-42 k Nokia 6020 resp. jeho cinskou nahradou, ktora mala USB konektor...

v Linuxe ide robit s telefonom gez wammu out of box, aj ked identifikcaia telefonu trva,

vo Windows treba nasinatlovat USBUART driver pre dany konvertor USB-RS232 potom ho updateovat a restartovat Windows a az potom je mozne pouzit driver ku RS232 kablu pre original soft od Nokia

 

Inak povedane konvertory USB-RS232 idu pod Linuxom radovo lepsie ako pod Windows...

14.5.2009 15:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
o sa tyka grubu neviem, ale jadro funguje s USB-RS232 prevodnikmi oaut of box..
Silně pochybuju o tom, že by GRUB inicializoval USB sběrnici.
Quando omni flunkus moritati
14.5.2009 10:31 Stefan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

http://www.root.cz/clanky/kontrola-nad-linuxem-pres-seriovy-port/

14.5.2009 20:52 Yokotashi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Funguje, jenom: - nebude chodit grub (lze obejit prez grubonce a vzdaleny reset) - uvidite vypisy az od okamziku, kdy se zavedly drivery USB

Takze na konzoli to vicemene pouzit jde, na ladeni kernelu moc ne (kdyz uz je to v haji, tak uz to casto nebezi - usb neumi vyvolat interrupt).
14.5.2009 10:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nějak nevidím, jak RouterBoard souvisí s WoL. Doporučuji upravit nadpis.

Rovněž hovořit o „vzdáleném boot managementu“ přes RS232 je trochu oxymóron. Sériová konzole je jeden z nejstarších způsobů lokálního přihlášení.

14.5.2009 14:22 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Rovněž hovořit o „vzdáleném boot managementu“ přes RS232 je trochu oxymóron. Sériová konzole je jeden z nejstarších způsobů lokálního přihlášení.
Když se z počítače (nikoliv terminálu) připojím k jinému přes sériový port, tak to moc lokální není.
Quando omni flunkus moritati
14.5.2009 16:10 Anonymous_ | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jaka nahoda :) zrovna vcera jsem na domacim serveru udelal jednoduchy skript, pres ktery mohu jednoduse zasilat WOL vsem zarizenim v siti po internetu, a aktivoval jsem WOL v BIOSu vsech ntb a pc v siti :)

Reknu vam, ze je to pohoda zit s pocitem, ze pokud neco na cestach potrebuji z kterehokoliv sveho disku, mohu si to jednoduse pres Internet obstarat... Zatim jsem v praxi nevyuzil, ale v minulosti uz bych nekolikrat vyuzil.
Bedňa avatar 15.5.2009 10:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

To by ma zaujímalo, hoď sem ten script.

KERNEL ULTRAS video channel >>>
14.5.2009 17:50 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Wake on LAN přes internet - trosku komplikovane reseni,ne? Domaci desktop budim pomoci routeru LINKSYS s Linuxem a WRT firmware od www.dd-wrt.com. Router je k pocitaci pripojeny obyc ethernetem do onboard sitovky a v BIOSu je zapnute Wake-on-LAN. Router umi vzbudit pocitac z weboveho interface i z prikazove radky (orezany Linux, ssh/telnet).

Jinak routery kde bezi upraveny WRT firmware doporucuju, umi snad vsechno co clovek muze po routeru chtit - QoS ala wondershaper, forwardovani portu, WOL a mnoho dalsiho.
Grunt avatar 14.5.2009 21:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak teď jsem úplně vedle. Ten RouterBoard připojený na RS232 v cestě je tam z jakého důvodu? Nějak mi v celé schématu uniká jeho význam.

Jinak bych velice rád upozornil, že existují Webové služby na internetu dostupné skrze HTTP do kterých prostě stačí zadat MAC adresu a IP a oni magic packet odešlou. [1],[2]. V CHIPu nedávno byla jedna taková adresa, kterou provozuje nějaký Němec. Docela se mi líbila, bohužel si nevzpomenu jak ta adresa byla. Nevzpomene si někdo? Úvodní stránka vypadala skoro jako Google.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
19.5.2009 06:53 petr.gansel | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Protoze WoL je linkova sluzba, jakpak byste chtel routovat mag. packet na lokal sit za NAT.

Grunt avatar 19.5.2009 10:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

To má s RS232 společného co?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
19.5.2009 13:13 petr.gansel | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

RS2332 tam je pouze pro preneseni terminalu startovaneho pc na router a sledovani/uprava bootu systemu. SShckem se na cil dostanete az po nastartovani sshd, na coz autor jak vidno nechce cekat

30.5.2009 13:40 Pavol | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

neviem, kto stranku prevadzkuje, ale funguje vyborne:

http://www.depicus.com/wake-on-lan/

the.max avatar 15.5.2009 00:08 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdyz uz se na toho mikrotika dohulakam, muzu rovnou probouzet z neho:

/tool wol 00:11:22:33:44:55

viz http://www.mikrotik.com/pdf/newsletter17.pdf
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
15.5.2009 17:23 MilanK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Také bych to tak viděl. V článku uvedené řešení je dobré pro routery, které neumožňují posílat WoL po síti nebo pokud se z nějakého důvodu nechci na router připojovat z internetu.

Ta věc s RS232 mi přijde už dost komplikovaná - router mám o dvě patra jinde a používám jen jeden kernel. Případně bych to řešil grubonce a restartem :-)

15.5.2009 14:53 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
IMHO by mělo jít nastavit wake on lan na arp pakety, takže by to mělo fungovat i bez statického arp záznamu na routeru.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
15.5.2009 16:08 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Ano, WoL jde zalsat i broadcastem.

18.5.2009 08:51 pupala | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Aj cez viac routerov? Alebo len v lokalnej sieti. Potrebujem zobudiť PC v mojej lokalnej sieti, ktora nie je NAT-ovana. PC je v SK ja v DE. Ide to? Samozrejme na ntb v DE nepoužívam VPN pre prístup do domácej siete. Nie že by toto bola pravda,ale len sa pýtam, ako to skutočne funguje.
18.5.2009 10:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management

Pokud routeru přijde packet s cílovou broadcastovou adresou (direct broadcast), která je přidělená jinému rozhraní, tak jej může přeposlat z jiného rozhraní jako link-level broadcast datagram.

Záleží, jak máte nastavené přeposílání. Je třeba poznamenat, že většina systému má tuto funkci vypnutou jakožto „bezpečnostní“ opatření.

19.5.2009 13:28 Adam Pribyl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jen bych rad doplnil, ze WOL zdaleka neni 100%. Jednak, ne vsechny sitovky, ac to deklaruji, to take umi, druhak existuji problemy s nekterymi ovladaci (napr. forcedeth kde se u nekterych karet musi zadavat prehazene poradi bytu) a tretak je problemem vypadek proudu. protoze ne vsechna PC nastavi po vypadku i WOL, resp. napajeni sitovky.

15.7.2009 18:58 pq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V clanku pred nastavenim com portu chyba prikaz "/system console disable 0", ktory vypne pouzivanie serioveho portu ako systemovej konzoly mikrotikom.
8.3.2011 22:25 LG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wake on LAN přes internet a vzdálený boot management
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky Zdeňku, to nastavení mikrotiku se mi hodilo :-) takže "startuju" už i z PDA.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.