Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 06:47


Dotaz: C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)

14.8.2013 21:39 Martin
C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)
Přečteno: 621×
Odpovědět | Admin
[C++ MS VS2010, winapp] Ahoj, ukládám a následně čtu soubory .dat pomocí ifstream a ofstream v pořádku. Můj problém nastává ve chvíli, když se toto snažím provést s větší strukturou (funguje s jednoduchými typy). Mám strukturu pole o prvku jiné sruktury. Toto se mi pomocí ofstream zapsat podaří, ale již to nepřečtu. Hlásí mi chybu "there is no acceptable conversion". Chápu co 'má' za problém, ale vím, že dříve mi to nějak šlo, ale nenalezl jsem materiály :( používám:

ifstream fileIn("file.dat"); fileIn >> struct;

díky za reakce.. =)

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

14.8.2013 22:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám strukturu pole o prvku jiné sruktury.

Téhle větě nerozumím.

Obecně by bylo potřeba vědět, jak máte implementované příslušné operátory << a >>.

14.8.2013 22:50 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)
Originál je složitější, ale příkladně:

typedef struct SPacket {string name;} SPocket; a následně SPacket packet[100];.

Co se týče implementování << a >>, přiznám se, moc nerozumím, ale implementaci jsem nijak neměnil (nepřtěžoval).. konkrétně fileOut << packet; funguje, fileIn >> packet; ne.
15.8.2013 09:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)
Operátory << a >> máte spolehlivě definované jen pro jednoduché (POD) typy. Pokud je chcete používat na cokoli složitějšího (a moci se spolehnout na to, že to bude fungovat), musíte si je pro příslušné typy nadefinovat.
16.8.2013 11:13 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)
A mám nějakou jinou možnost, jak mohu takto složitější, mnou nadefinovanou strukturu, uložit jako celek? Abych se vyhnul psaní vlastní fce pro převod například do txt souboru.. Měl jsem to tak, ale připadá mi to zbytečně komplikované.. Navíc, když pak strukturu pozměním, musím upravovat i toto. Ještě jednou děkuji za reakce.
16.8.2013 11:25 DarkKnight | skóre: 26
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)
v cistem c++ nic takoveho neni, musi se vse nadefinovat... vetsinou se na to ale pouziva serializace, ktera nicmene v cistem c++ neni, existuje ale v Boostu, tak muzete vyzkouset
http://www.boost.org/libs/serialization/
16.8.2013 14:05 ava
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Ukládání struktury do .dat souboru (fstream)
Ja pro serializaci/deserializaci pouzivam ke sve velike spokojenosti protobuf od google. Umoznuje mi to vysledne soubory (resp., v mem pripade, sitove pakety) nacist/ukladat i v jinych jazycich. Jsou i alternativy, napr. Apache Thrift, ale s temi nemam zkusenost.

Jedine, co mi na protobuf vadilo bylo, ze v C++ se vygenerovanym accessorum zmensovala vsechna pismena, a ja jsem zvykly identifikatory psat velbloudem, takze mi to z maVelbloudiPromenna udelalo mavelboudipromenna coz je na <;>. Nastesti stacil maly zasah do zdrojaku protobuf a vse je OK :) V google jako duvod udavaji stare doporuceni pro psani identifikatoru v C++, jine jazyky by mely byt OK.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.