Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 16:04


Dotaz: OpenGL a oblouk s antialiasingem

7.3.2014 13:31 tacoberu | skóre: 6
OpenGL a oblouk s antialiasingem
Přečteno: 321×
Odpovědět | Admin
Zdravím.

Jestli se nemýlím, tak OpenGL nemá defaultně rutinu pro vytvoření oblouku.

Jak nejlépe udělat elipsu? Nebo srdíčko (trojúhelník s Bézierovými křivkami)?

Jde to jinak, než vlastní spočítání a vykreslení jednotlivých pixelů?

A druhá otázka, lze do OpenGL kreslit tak, aby oblouk nebyl kostičkovanej? Tedy nějak to vyhladit antialiasingem?

Dík.
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

7.3.2014 14:47 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL a oblouk s antialiasingem
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Píšu z hlavy, už jsem si s tím dlouho nehrál, jsou to jen takové tipy.

Pomocí GL_LINE_STRIP, kolečko namaluješ spočítáním jedné line a točením dokola(, každé kolečko je mnohoúhelník. :)).
Elipsu můžeš z toho udělat měřítkem v jedné ose.
Je možné použit GL_LINE_SMOOTH a GL_NICEST.
A taky můžeš použít NURBS přes glu.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
7.3.2014 20:29 TonyMi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL a oblouk s antialiasingem
Antialiasing je nejlepší přes FBO.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.