Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 09:48


Dotaz: C++ hlavičkové martýrium

11.11.2019 03:55 LSD
C++ hlavičkové martýrium
Přečteno: 476×
Odpovědět | Admin
Prosím vás ako riešite modulárnosť v C++ (to oddelovanie implementácie a interface do samostatných súborov), pre mňa je to utrpenie zbytočne sa tým zabije veľa času. Okrem toho to popiera princíp DRY. Pascal to mal podobné, ale tam sa to robilo aspoň vrámci jednej unity. V C++ to zabili ešte viac tým, že sa treba direktívami starať aby sa kód nevkladal viac krát a tiež tým, že šablóny musia byť vcelku.

Chápem že je to historické dedičstvo C++ kedysi to možno zlepšilo prehľadnosť. Ale dnes? V dobe IDEčiek? WTF?

V C++ 20 budú majú byť heradery nahradené plnohodnotnými modulmi s exportami, ale čo dovtedy?

Nebaví ma robiť stále manuálnu prácu Ctrl+C a Ctrl+V. Ajtak skrývanie implementácie používam naozaj výnimočne (viditeľnosť Najčastejšie riešim na úrovni tried) takže pre mňa je to len zbytočná byrokracia. Neviete mi odporučiť nejaký tool ktorý by to zjednodušil prípadne robil automaticky?

Viem, že môžem celé triedy aj s implementáciou vložiť do header fajlu alebo aj cc / cpp a potom ich includovať v celku, ale niekoré compilery sa potom správajú ako alenka v ríši divov. A programátorom sa z toho ježia vlasy na hlave.
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

11.11.2019 09:21 pavell
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ hlavičkové martýrium
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Abys pochopil vyhody, musel bys nejdriv pochopit, co je to compilation unit apod. Jinak tahle diskuze nema smysl.
11.11.2019 10:04 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ hlavičkové martýrium
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V C++ 20 budú majú byť heradery nahradené plnohodnotnými modulmi s exportami, ale čo dovtedy?
modules[48] – experimentally supported in Clang 5[49] and Visual Studio 2015 Update 1[50] as well as GCC[51] zdroj Nie je to tak tazke: https://gcc.gnu.org/wiki/cxx-modules Zas, kto ma rad veci pod kontrolou, tak to pouzivat nebude chciet.
Ale dnes? V dobe IDEčiek? WTF?
V IDE mas alebo si vies vytvorit addon, ktory ti vytvori definicie (vytvor .h subor z *.c). Ale zas 100% istotu to zautomatizovat brani implementacia, ze definicia prototypu funkcie nie je rychlim pozretim jednoznacne jasne (chyba klucove slovo function). Ale to by sa dalo rozsirit ako rozsirenie prehladavaca, ak by to niekto chcel. A na preklad tu mas make, cmake.

C/C++ je blizko hardveru a ten system prekladanie je kvoli velkym projektom (sak kludne si mozes vsetko hodit do jedneho *.c a tak to prekladat. A to potom ocenis (pri hrach alebo webovom engine), ze zmenou jedneho riadku nemusis cakat na preklad 20 minut ale 30s (nemusis mat extra nadupany notebook).
11.11.2019 13:48 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ hlavičkové martýrium
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
…a tiež tým, že šablóny musia byť vcelku.

Někdy nemusí. Klíčové slovo: explicit instantiation. Samozřejmě se to nedá použít u šablon typu kontejnery, které musí podporovat (skoro) libovolný uživatelem specifikovaný typ. Nicméně pokud má člověk aspoň trochu kontrolu nad tím, které typy nějaká šablona bude podporovat, pak se dá úplně oddělit header od implementace i u šablon.

xkucf03 avatar 11.11.2019 14:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ hlavičkové martýrium
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

1) Ano, je to utrpení (např. ve srovnání s Javou), zvlášť pokud chceš dodržovat zpětnou kompatibilitu. Nechutně tam prosakuje abstrakce resp. technické detaily, které ti narušují logický návrh rozhraní. Ale takové už C++ je.

2) Řešitelné je to přes Opaque pointer (a.k.a. PImpl idiom, D-Pointer)

3) IDE v tomhle docela dost pomáhají – dá se proklikávat mezi hlavičkovým souborem a implementací, v .cpp souborech ti to bude napovídat metody z .h souborů, které můžeš implementovat, měl by fungovat i refaktoring atd.

4) Lze dát všechno do .h souboru, některé tzv. „header-only“ knihovny to tak dělají. AFAIK to není optimální z hlediska rychlosti kompilace, ale u menších věcí to asi nevadí.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.