Portál AbcLinuxu, 6. května 2024 06:40


Dotaz: Ještě jednou KDevelop

21.3.2005 18:54 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
Ještě jednou KDevelop
Přečteno: 133×
Odpovědět | Admin
Mám ještě problém s KDevelop. Mám soubor main.cpp s funkcí main(...) a dva další soubory T_Trida.h a T_Trida.cpp ... co v je asi jasné. Jenže když tam použiji include "T_Trida.h", tak to nelze přeložit, protože prý undefined reference T_Trida::T_Trida(int, int).Ale když použiji include "T_Trida.cpp" přeložit to jde.Proč tam nemůžu použít soubor *.h ? V class exploreru je všechno v pohodě, takže o těch souborech KDevelop ví ... můžete mi poradit ? Dík ...
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

elviin avatar 21.3.2005 20:55 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vkladani *.cpp (v C++ nemaji pripony u includu vyznam) nedelej pac preprocesor to bere jako header s definicema a vlozi tak vlastne tela kodu, coz by v includech nemelo byt. Neznam KDevelop, ale to vypada na hlasku, protoze bud:
1) mas jiny parametry v deklaraci(.h) a definici(.cpp) toho konstruktoru
2) chybi nekde (za deklaraci) strednik
3) zkontroluj operator ::
pripadne neco jinyho
21.3.2005 22:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
4) Nepřekládá se vůbec T_trida.cpp...
22.3.2005 18:15 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
Bohužel to by bylo fajn, ale není to tak.Všechno sedí to posledního puntíku.Jak je zde dále uvedeno, tak já si také myslím, že se vůbec nepřekládá *.cpp jenže nevím proč.Pod w se přidávají soubory do projektu a je vidět co je tam přidáno. U KDevelop jsem to nenašel a vypadá to, že po volbě nových soubrou je nepřidá do projektu ... a nevím jak to udělat ...
elviin avatar 22.3.2005 18:23 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
pastni sem makefile generovanej KDevelopem... pak se da neco rozebirat, takhle je to placani. A do projektu bud pridat jde nebo ne. Nebo pridat novej file(h,cpp) a tam nakopirovat vse z tech puvodnich h,cpp. Kazdopadne to asi bude gui orisek:)
22.3.2005 20:02 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
Radši snad Makefile.am, na problém s autotools to nevypadá a navíc v Makefile aby se prase vyznalo... :-)
22.3.2005 20:05 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
Teda předpokládám že používá autotools, jestli používá "Custom Makefile", tak o ten se KDevelop nestará.

Jinak viz How to add existing files to a project.
22.3.2005 21:19 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
V makefile.am je pouze toto : AUTOMAKE_OPTIONS = foreign 1.4

SUBDIR = src
Ale abych upřesnil ... já jsem použil, že chci nový cpp soubor a nový h soubor ... File/New atd ... a neběží to. Dokonce i když jsem použil Project/New class ... stejně to nešlo .... rád bych to zprovoznil, protože BuilderX mi moc nesedí (vůbec) ...
22.3.2005 21:30 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
Tak src/Makefile.am. Mělo by tam být
jmeno_programu_SOURCES = soubor1.cpp soubor2.cpp ...
Neznám KDevelop, ale asi bude potřeba určit, ke kterému programu ten ten zdroják patří (v jednom projektu bývá víc programů a nebylo by jasné, z čeho se mají kompilovat).
elviin avatar 23.3.2005 08:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
http://women.kde.org/articles/tutorials/kdevelop3/creating.html
26.3.2005 20:40 honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Musis pridat vsechny soubory co tam includujes do Automake manageru. Presneji receno staci to .cpp, protoze .h tam bude. Automake manager ma zalozku defaultne v pravo, viz screen.

http://kdevelop.org/mediawiki/index.php/FAQ

http://kdevelop.org/mediawiki/images/8/8e/Automake_manager.png

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.