Portál AbcLinuxu, 21. května 2024 04:30


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
18.9.2006 10:14 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je nějaké pomotané. DirectSound i OpenAL může být hardwarově akcelerované jenom tam, kde je nějaký hardware, který by to akceleroval. 99% zvukovek na trhu žádný takový hardware nemá, jsou to jenom DACy/ADC s vhodným interfacem na některý z používaných rozhraní (PCI, PCI-E, USB, Firewire). Takže to spíš vypadá, že si akorát někdo přihřívá svojí polívčičku.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2006 10:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
DirectSound i OpenAL může být hardwarově akcelerované jenom tam, kde je nějaký hardware, který by to akceleroval.
Mě to pomatené nepřipadá, hráčské zvukové karty HW akceleraci mají. Sám jsem vyzkoušel OpenAL akcelerované pro Audigy a znát to bylo hodně.
18.9.2006 10:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Ja jsem se s OpenAL setkal u TORCSu. Na obycejne neakcelerovane zvukovce. Nevim, cim to bylo, ale prislo mi to strasne pomaly (neprijmne zpozdeni oproti videu).
18.9.2006 11:08 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Z novych zvukoviek nieco akceleruje akurat X-Fi, Audigy 2 ZS, Audigy 4 + niektore starsie (uz nevyrabane - stare SB Live, Audigy, Audigy 2, yamaha, Aureal a par dalsich). To je tak vsetko. Ostatne vsetko robia v driveroch.
V podstate Microsoft urobil dobru vec. By som chcel vediet, ako sa s tym vyrovnaju vyrobcovia vstavanych zvukoviek, ked uz nebudu moct klamat, ze nieco akceleruju,aj ked to nikdy ich hardware nedokazal.
18.9.2006 11:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Mě to pomatené nepřipadá, hráčské zvukové karty HW akceleraci mají.
Nevím, co si mám představit pod pojmem "hráčské karty". Já vím akorát o Creative (a i ta má v nabídce modely, které žádným HW, co by mohl něco akcelerovat, nedisponují) a ty právě spadají do toho 1% zbytku o kterém jsem mluvil.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2006 11:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
a ty právě spadají do toho 1% zbytku o kterém jsem mluvil
Pravděpodobně se pohybuji v jiném trhu, okolo mě je Audigy opravdu mnoho.
18.9.2006 11:36 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
A co jako? Podívejte se někdy na www.thomann.de nebo i www.audiotek.cz a uvidíte hned, že na jeden model creative připadá nejméně 10 různých karet jiných výrobců.
18.9.2006 11:49 Thorgun
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Tady kolem mě, kam až oko dohlédne panuje hlavně CMI 8738 v 4 a 6 kanálové variantě, občas nějaký integrovaný Realtek či VIA a jen jeden starý SB Live. Takže alespoň u nás v zapadákově není co akcelerovat.
Mikos avatar 18.9.2006 12:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Mezi "normálními lidmi" co mám tak možnost sledovat jsou karty Creative Audigy (a novější) absolutně nejrozšířenější zvukovky (hned po těch integrovaných). Typuji si že tak aspoň 90% prodaných zvukových karet mezi normálními lidmi jsou právě Creative s hardwarovou akcelerací. Mezi hudebníky a audiofily to bude samozřejmě jinak, ale těch je minimum :-P
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
18.9.2006 12:28 Thorgun
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
To nepochybně ano, nicméně je to 90 % z těch řekněme 5 %, které nejsou integrované. Podívejte se na většinu obchodů s HW - mají v nabídce obvykle právě dvě karty - nějakou tu Cmedia pro starší počítače, popř. počítače kterým zvukovka odešla a Creative pro inteligenty, kteří si myslí, že na 5 W chrastítkách poznají rozdíl od té integrované.
18.9.2006 12:37 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Ono aj polovica s tych creative su neakcelerovane (vsetky audigy se, rozne value, sb live 24 bit, vsetky externe).
18.9.2006 13:06 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Mě nezajímá, co kdo používá. Já jsem počítal procenta ze všech aktuálně prodávaných zvukovek. Co se týče takzvaných "normálních lidí", tak když vezmu jenom sestavy co odchází z naší firmy, je poměr integrované versus creative je tak 30:1, což o moc velkém podílu nesvědčí.
Mikos avatar 18.9.2006 13:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Mě zas nezajímá, že vás to nezajímá :-P Sám mám sice jen integrovanou zvukovku, ale kdybych si koupil nějakou plnohodnotnou, tak rozhodně budu chtít využít hardwarové akcelerace. A to OpenAL nabízí.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
18.9.2006 21:41 xy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Mam desktop s Audigy 1 a notebook s Realtek. Rozdiel medzi nimi je len, ze s Audigy funguje HW mixovanie a s Realtek nie. Posledna verzia OpenAL s Gentoo Testing nepodporuje HW akceleraciu na Linuxe. Existuje nejaka experimentalna verzia OpenAL pre Audigy, ktora sa uz nevyvija a nie je kompatibilna.
19.9.2006 08:52 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Sa mi zda, ze v tej neoficialnej verzii staci zmenit jeden riado (mozno viacej). Proste zmenit interface contol z mixer na pcm.
18.9.2006 12:27 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Souhlasím na 10 zvukovek jedna Creative SB něco, teda když nebydlíte v Praze v té bohatší čtvrti :)
18.9.2006 20:03 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
Tak třeba HW mixování, o kterém se tady před nějakým časem flamovalo, je také akcelerace. A umí to jak staré, tak nové Creative karty.
Quando omni flunkus moritati

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.