Portál AbcLinuxu, 4. června 2024 02:49


Konference OpenAlt 2020 - poslední týden na přihlášení přednášek

Patnáctý ročník konference OpenAlt (započítáme-li jeho předchůdce LinuxAlt) proběhne v tradičním termínu (první víkend v listopadu – tedy 7. a 8. listopadu). Pokud chcete přispět do jejího programu svou vlastní přednáškou, čas na přihlášení máte do 13. září, tedy do konce tohoto týdne. Poté se formulář uzavře. Pokud nevíte, s čím se přihlásit, nechte se inspirovat loňským programem, nebo zprávičkou, co chystají organizátoři na letošek.

9.9.2020 19:44 | bugme | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

9.9.2020 21:34 _
Rozbalit Rozbalit vše OpenAlt a George Soros
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Já bych se chtěl jenom zeptat, jestli už došlo k napojení OpenAltu na Soroše nebo se to teprve chystá.

Když jsem tuhle viděl na stránkách OpenAltu oslavu téhle lidské zrůdy, tak mě to docela zaskočilo. Možná se to tam dostalo nedopatřením nějak automaticky nebo došlo k napadení serveru... ale tohle by se stávat nemělo.
joejoe avatar 9.9.2020 22:19 joejoe | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Je to agregator ruznych RSS kanalu. Seznam zdroju muze kdokoliv ovlivnit pull requestem na https://gitlab.com/OpenAlt/planeta-openalt-org/-/blob/master/config.ini (viz. screenshot v predchozim prispevku). Idealni zpusob, jak s tim neco udelat, je navrhnout zmenu spravci prostrednictvim nastroje k tomu urcenemu. Dalsim vhodnym zpusobem je diskuse na toto tema s cleny spolku u piva, ktere se konaji kazdy mesic. Diskuse na serveru, ktera se portalu ani spolku netykaji, pravdepodobne nepovede ani k naprave, ani k ziskani vysvetleni.
9.9.2020 23:52 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Příloha:
Je to agregator ruznych RSS kanalu. Seznam zdroju muze kdokoliv ovlivnit pull requestem na https://gitlab.com/OpenAlt/planeta-openalt-org/-/blob/master/config.ini (viz. screenshot v predchozim prispevku). Idealni zpusob, jak s tim neco udelat, je navrhnout zmenu spravci prostrednictvim nastroje k tomu urcenemu.
V příloze posílám diff. Na GitLabu se kvůli tomu registrovat nebudu - je to triviální oprava, stačí smazat dva řádky.
Dalsim vhodnym zpusobem je diskuse na toto tema s cleny spolku u piva, ktere se konaji kazdy mesic.
Vzhledem k vrcholící epidemii koronaviru se mi to nezdá jako moc vhodný způsob... Navíc, pokud vím, tak se scházíte jen v Praze a Brně a tam se moc často nevyskytuji. Jinak jsem na LinuxAlt/OpenAlt vždycky jezdíval rád. Ale pokud by se z toho měl stát nástroj politické propagandy, tak je mi líto, ale toho se účastnit nebudu. BTW: letos to bude jako vždycky v Brně nebo jen online?
Fluttershy, yay! avatar 10.9.2020 00:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
„Politika je to, s čím nesouhlasím.“

Žhavinka: už roky je na akci kategorie přednášek
Otevřená společenství, soukromý sektor, státní sektor, licence, otevřená data, Big Data
a dokonce tam přednášejí i politici.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
10.9.2020 10:57 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Dle mého má RSS od OSF v agregátoru své místo. Z jeho 10 zpráv na první pohled 7 odpovídá zaměření konference/spolku (data, technologie, sdílení znalostí, ..) viz. témata.
Fluttershy, yay! avatar 9.9.2020 22:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Nech si ten antisemitismus od cesty, ano?

Čímž se nezastávám Sorosových aktivit – institucionálně jsou stejně problematické jako Gatesovic, Kochovic, Murdochovic, Rockefellerovic,…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
9.9.2020 22:45 poupátko nebeské
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Každej kdo kritizuje Sorose je antisemita, jo? Kolik šekelů ti Soros platí?
Fluttershy, yay! avatar 9.9.2020 22:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Ne, ovšem mj. mávání šekely je klasická antisemitská narážka.

Ostatně, kdyby mě (a další) Soros měl platit, už dávno by byl – jednoduchá aritmetika – na mizině, za což bych se nezlobil. Je ale pozoruhodné, že stejným metrem neměříš i jmenovaným Kochům, Murdochům a dalším.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
10.9.2020 15:26
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
za což bych se nezlobil
Antisemito.
10.9.2020 21:13 Fixa
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Ano, když něco platí Rus, tak se typicky mává rubly, a když Američan, tak dolary.
Historicky je u nás antisemitismus na nejnižší úrovni minimálně za sto let.

Osobně si myslím, že ČR nemá problémy s antisemitismem, ale s antirusismem, antisocialismem a antiateismem, doprovázeným nenávistí k bílým bohatým a vzdělaným mužům, spojenou s neochotou tvrdě řešit skutečné případy diskriminace, když se někde vyskytnou (třeba mysoginie na lékařských fakultách - kdo v hodině utrousí poznámku, že žena by neměla dělat chirurgii, neměl by příštích pět let učit).

Důsledky jsou jednoduché. Reálné případy diskriminace nikdo neřeší, ale dosáhli jsme stavu, kdy ženy mají daleko větší pravděpodobnost úmrtí při srdečním kolapsu - nikdo se neodváží poskytnout jim masáž srdce. Vznikají prosklené kanceláře - nikdo se neodváží být s neznámou ženou chvíli o samotě. A pak tu máme to, jak likvidace sociální demokracie vedla k nástupu ANO a SPD. A dopady nalití miliard do církve, jejíž významný představitel (Halík) říká, že věda je nebezpečná bez náboženství, myslím ani nelze nahlédnout... ...kolik pak peněz potřeboval Babiš, aby vyhrál volby? Na Slovensku nacpali do škol náboženství, a tlučou slovenkám do hlav standardní katolickou morálku...
9.9.2020 23:33 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Nech si ten antisemitismus od cesty, ano?
Pozor, kde byla řeč o antisemitismu?
Rezza avatar 10.9.2020 09:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Njn, svět neúspěšných a závisti. Zpět k lopatám, dokud je ještě počasí na výkopy :)-
10.9.2020 10:53 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Řekl bych, že neúspěšný je především ten, kdo si nechá svoji zemi rozvrátit a rozkrást takovými zločinci, jako je Soroš a jeho parta.

Ale jestli tohle OpenAlt oficiálně podporuje, tak stačí říct - zařídím se podle toho.
Rezza avatar 10.9.2020 11:31 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
No, tohle je opravdu spíš na psychiatrii než OpenAlt.
Fluttershy, yay! avatar 10.9.2020 11:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Proč zrovna Soros? Když pomineme antisemitismus nebo odpor k příslušné příchuti liberalismu.

To je funkce obecně oligarchizace společnosti. I když pomineme způsob akumulace kapitálu, ona „filantropie“ jednak nepodléhá demokratickému procesu (a tedy hledání širšího konsenzu, jak konkrétně s těmi zdroji naložit), jednak vede ke střetům zájmů (odtud absence kritiky donátorů).

Nutno podotknout, že předřečník je v TOP09, takže je vcelku pochopitelné, jak se k tomu staví…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
10.9.2020 14:53 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Proč zrovna Soros? Když pomineme antisemitismus
Proč pořád ostatním podsouváš nějaký antisemitismus? Z mojí strany nepadlo o židech nebo Sorošově židovství ani slovo. Je mi jedno, jestli je Soroš žid. K jiným židům mám kladný nebo neutrální vztah. BTW: v Izraeli jeho organizace zakázali... takže ono není žid jako žid. Tolik tedy k židovství, které zde považuji za irelevantní.
To je funkce obecně oligarchizace společnosti. I když pomineme způsob akumulace kapitálu, ona „filantropie“ jednak nepodléhá demokratickému procesu (a tedy hledání širšího konsenzu, jak konkrétně s těmi zdroji naložit), jednak vede ke střetům zájmů (odtud absence kritiky donátorů).
Souhlasím. Ale tím spíš není dobré, aby tohle OpenAlt podporoval nebo se na tom stal dokonce závislým, ne?
Nutno podotknout, že předřečník je v TOP09, takže je vcelku pochopitelné, jak se k tomu staví…
Takže se z OpenAltu má stát politická "neziskovka" pracující v zájmu TOP09? Smutné.
Rezza avatar 10.9.2020 17:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
OpenAlt má samozřejmě zájem ovlivňovat i politku tak, aby byl státní aparát otevřený, transparentní, více využíval open source, open data, více dbal na bezpečnost a soukromí. Proto máme i "Otevřená společnost, komunity a data" track na OpenAltu a proto občas přednáší i náměstci, poslanci, europoslanci a jsem za to strašně rád, že se tohle spojení konečně daří. Minimálně v Česku v tomhle máme obří mezery. Členové OpenAltu jsou příznivci nebo členové různých stran, jen namátkou TOPky, Pirátů, Svobodných (a věřím, že i spousty dalších) a přes třeba své členství v těchto stranách mají šanci ovlinit výše napsané z druhé strany. Jako OpenAlt se snažíme připomínkovat zákony, které se nám nelíbí a spolupracujeme s politiky, kteří mají stejné smýšlení (byl to například hazardněblokující zákon naposledy). Aneb pokud nevyplním v open source systému daňové přiznání, tak nikdy nebude zajímavý pro běžné uživatele.
10.9.2020 21:14 Fixa
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Zrušme sociální dávky (kam patří i kurtz arbeit). Kdo nemaká. ať nejí.
Rezza avatar 10.9.2020 10:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Otevřená společnost je jeden z hlavních cílů OpenAltu jako spolku. Takže ten článek mluví k tématu spolku a proto jsem i spolek založili. Skrze OpenAlt jako konferenci se pak snažíme tohle téma popularizovat.
10.9.2020 10:36 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Myslím, že než "zálohovat" agregátor https://planeta.openalt.org/ je lepší jít k primárnímu zdroji. Šlo o článek: "Za otevřenou společnost má smysl bojovat. George Soros slaví 90. narozeniny". Je potěšující, že to někomu stojí za námahu, ale zaslouží si ji i text, dle kterého je OSF od 2012 nezávislá organizace, byť za směrodatnější mám jejich práci.

"Zlo" a "zrůda" na mě z článku ani wiki nedýchá a pro představu/srovnání - roční výdaje (en) Nadace Wikimedia jsou přes 2 miliardy Kč..

10.9.2020 14:58 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Myslím, že než "zálohovat" agregátor https://planeta.openalt.org/ je lepší jít k primárnímu zdroji.
OSF si na svých stránkách může psát, co chce, to mi nevadí. Zarážející ale je, když je to přetištěno a propagováno na stránkách OpenAltu - proto jsem právě citoval ten screenshot z webu OpenAltu a ne původní článek.
Rezza avatar 10.9.2020 17:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenAlt a George Soros
Tak na planetě agregujeme články organizací, které mají podobný cíl jako my a tím je otevřená společnost. Od toho ten název Open :).

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.