Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 10:29

Dům 7

1.8.2011 07:26 | Přečteno: 1686× | poslední úprava: 11.12.2011 11:53

Události červencových dnů z příprav na stavbu domu jsou tu!

Dostal jsem informaci, že architektka z Ateliéru Arkus, která nám dělala projekt a vyřizuje i stavební ohlášení, nestihned ohlášku do srpna. S Ehomes jsem byl předběžně dohodnutý že termín předání ohlášení je právě konec srpna. Podle pana Endrycha z Ehomes s tím není problém, ale pro můj klid jsme ještě podepsali dodatek kde je to změněné.

S Endrychem jsme se sešli na parcele abysme podepsali smlouvu o smlouvě budoucí i s dodatkem - doteď to bylo na dobé slovo - teď už není cesty zpět :)

Podle Endrycha jsou základové pásy zbytečně široké a místo 60 cm udělá jen 40 cm. Bude to o 100 kKč levnější a podle Šimka, který nám dělá stavební dozor, je 60 cm úplně zbytečný - zlozvyk architektky ze zděných baráků, proč by to počítala prdne tam tohle a je to. Ona to neplatí.

Znovu jsem zkoušel zásuvku na sloupku elektriky a stále nic, po dvou telefonátech jsem došel k tomu že stačí v domečku nahodit hlavní jistič a jak mi poradili tak se stalo, takže dočasnou přípojku elektriky máme!

Studená sprcha!
Telefonát s architektkou ohledně vyjádření města ke stavbě. Všechny odbory s tím nemají problém, teď už tedy máme jen zajít na odbor územního plánování a zaplatit jim těch 126tisíc, jinak s tím město nebude souhlasit. Moje naděje,že to vyřídí architektka a my to nebudem muset platit, úplně vyhasly.
Protože jsem se nechtěl vzdávat bez boje zašel jsem za právničkou, která mi potvrdila to, že vybírání takového poplatku je nezákonné, nemají na to právo a v případě, že by se chovali k někomu kdo to nezaplatil jinak, než k tomu kdo to zaplatil, porušovali by tím jeho práva. Což mi ale teď moc nepomůže.
Možnosti jsou tyto:
nezaplatit - město vydá nesouhlas se stavbou, k čemuž ještě stavební úřad nemusí přihlédnout a může stavební povolení vydat, ale město se proti vydání může odvolat a to by bylo zdržení na které teď, kvůli nové sazbě DPH, nemám čas
zaplatit - město vydá souhlas se stavbou, stavební úřad vydá stavební ohlášení, já budu o 126 tisíc lehčí a vsichni budeme spokojení (tedy až na mě)

Týden jsem se snažil nahánět starostu, osobní shůzka je do týdne nereáná a pak má 14 dní dovolenou. V pátek před dovolenou jsme si konečně domluvili termín kdy bych mu mohl zavolat na mobil - jeho vyjádření bylo v podstatě takové, že on s tím nemůže nic dělat i kdyby chtěl, argumentace tím že mám v Říčanech od narození trvalé bydliště, vodu i kanalizaci sestra k vedlejší parcele musela dotáhnout a zaplatit sama, byla úplně zbytečná. Takže výsledek je:
likvidace odpadních vod 57 360 Kč
zásobování pitnou vodou 22 950 Kč
dopravní infrastruktura 45 890 Kč
celkem 126 200 Kč

No nenasralo by Vás to?

Týden před koncem měsíce jsem zašel na odbor územního plánování a smlouvu se skřípáním zubů podepsal. Říčany mají zrovna rozbitou stoku a dočasně nepřipojují ke kanalizaci, takže zatím budu platit "jen" nějakých 70 tisíc. Až to zase povolí tak už snad bude čas na hádání se s nima nebo pokud budu mít opravdu velké štěstí tak to do té doby zruší.

Začátkem srpna nás ještě čeká schůzka ohledně oken a průběžně vyřizuju hypotéku. Pro schválení už zbývá jen potvrzení že máme zažádáno o ohlášení a pojištění nemovitosti.

Pokud půjde vše dobře tak na začátku srpna podání ohlášení, začátek září vydání stavebního ohlášení a na to navazující podpis smlouvy. Říjen začátek prací na základové desce. Listopad začátek prací na domě.

První týden v srpnu mě čeká i krátká dovolená - tři dny na lodích na otavě - takže jestli se neutopím nebo nezmrznu tak jsem za měsíc zpět s pokračováním.
Tak ahóóój!

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

1.8.2011 11:55 horolezec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nestihne ohlášku do srpna...

A kdy se má jako vdávat?
1.8.2011 12:33 hates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
koukam ze vy mate elektrickoku pripojku ale jeste jste nekopli do zeme. U me je to presne naopak. Ma se do mesice realizovat strecha, ale pripojky zatim nemame. :-D Jinak je pravda ze byrokracie a papirovani stavbu domu neulehcuji, ale spise zneprijemnuji (osobni zkusenosti) a cloveka vytaci do oblak.
1.8.2011 12:36 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě by zajímalo na základě čeho chce město těch 126 200 Kč.
1.8.2011 12:46 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Už jsem si všimnul toho linku, ale nepřijde mi to moc košér.
houska avatar 1.8.2011 12:47 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
tak to asi nikomu
houska avatar 1.8.2011 12:47 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
na zaklade toho ze si to zastupitelstovo takhle odhlasovalo
pravne je to zcela dobrovone - platit to nemusis, ale jak jsem psal mesto pak nebude s tou stavbou souhlasit
1.8.2011 12:50 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
hmm. A v blízkosti těchle lidí budeš bydlet. Paráda. Ovšem je mi jasné, že si člověk nevybere. Co s tím?
houska avatar 1.8.2011 13:11 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
To nedelaj sousedi, ale mesto, ktere se stejne jako sousedi musi ke stavbe vyjadrit.
1.8.2011 13:21 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Jenomže město zneužívá svého postavení, kdy je (asi, jestli to chápu správně) zároveň vlastníkem vodovodu a kanalizace a zároveň správním orgánem. Nemělo by být proto město samo vyloučeno ze správního řízení pro podjatost?
houska avatar 1.8.2011 13:28 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7

Ta prdel na tom je ta ze ani kanalizace ani vodovod (tedy ta cast ke ktere se budu pripojovat) mestu nepatri.

Ted na tohle handrkovani s mestem bohuzel nemam cas. Chci aby to bylo postavene do konce roku, ale pak budu muset resit pripojeni ke kanalizaci a to uz bych se v tom rad povrtal.
1.8.2011 14:45 hates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
S tim pripojenim zcela souhlasim. U nas to bylo uplne stejne. Chcete vyjadreni ke stavbe aby bylo souhlasne, zaplatte za vyuzivani obecni kanalizace a vodovodu. I kdyz nejsou ani provozovatelem ani spravcem (je to svinarna). Radeji jsme to zaplatili nez se dohadovat a prodluzovat jejich vydani stanoviska. Nicmene stavebni urad pokud nebude mit vyjadreni mesta nebo obce tak rizeni pozastavi a budete muset toto stanovisko beztak dodat. Proste je to zacarovany kruh. Na druhou stranu je primerene chtit za pripojeni nejaky poplatek jelikoz investor bylo mesto a to si to bere jako spoluucast na vystavbe kanalizace, vodovodu. Nicmene castka 126k je premrstena. My ji meli radove 10x nizsi.
2.8.2011 10:36 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Hele, a co takhle - zaplatit, pockat az vydaji povoleni a pak je zazalovat, ze vybrali nezakonne poplatek? Je to trochu svinarna, ale ten poplatek taky (a vetsi). Pak budes mit osetreny to DPH. A alespon jim das najevo, ze proste nenechas se sebou uplne orat...
houska avatar 2.8.2011 10:45 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
v te smlouve je ze jsem to podepsal dobrovolne, takze tenhle postup nevidim jako realny ;)
Petr Tomášek avatar 2.8.2011 10:55 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
To jako chceš říct, že když ti někdo dá kvér k hlavě a ty podepíšeš, že's to podepsal dobrovolně, že je to nepostižitelný?

Já bych se s nima soudil :-). Nebo zkusil alespoň zjistit, jestli to není na trestní oznámení...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Jaromír Svoboda avatar 2.8.2011 15:09 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Podáš trestní oznámení a už nestihneš DPH, chápeš? :-)
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
4.8.2011 12:52 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja mam pocit, ze ten serial zde vychazi na objednavku, aby lidi odradili od staveni. To je proste sila. Nepredstavitelne, kdyby ve volbach vyhrala levice.
5.8.2011 16:39 trons
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dům 7
Ona staci anabaze - projekt - povoleni - cisticka odpadnich vod. A pokud urednik zasantroci papiry a jede na dovcu :-)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.