Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 04:47

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
8.4.2014 12:18 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, opravy sa robia - ale oplati sa to len pri drahsich veciach. Su na to aj diskusne fora.
8.4.2014 12:35 seržant
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Brňácky RedHeťáci sú borci, tak nechcem aby to vyznelo, že to je proti zdejším RH štamgastom, tým česť a sláva.

Akorát, že ten jejich Linux je za prachy. Zadarmo je akurát Fedora, která stojí za hov**.
gtz avatar 8.4.2014 14:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Co kecáš trolle? RH i SUSE jsou zdarma a platí se jen a pouze podpora.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
8.4.2014 14:45 lawrence
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
To je u Windows taky.
8.4.2014 16:32 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Jak za prachy?
Velka firma si pořídí RHEL s placenou podporou, ti, kteří ji nepotřebují použijí CentOS s aktualizacemi zdarma ... no a kaskadér si nainstaluje Fedoru.
Nemůžu si CentOS vynachválit. Mít zdarma tak kvalitní OS se spoustou softwaru, to je skoro zázrak.
8.4.2014 18:56 bind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
CentOS má zastaralý software jako hrom.
8.4.2014 19:30 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Á, pán raději nový software s novými chybami^Wvlastnostmi.
9.4.2014 08:02 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Jako fakt dík, ale rád používám to, co funguje.
=^..^= AmigaPower® avatar 8.4.2014 12:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já furt něco bastlim...
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
Bedňa avatar 8.4.2014 13:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Ale komerčne to už asi nikto nerobí, možno len pri drahších veciach ako písal Rko. Teda osobne už žiadny taký servis nepoznám, počítam tak v Blave, alebo Košiciach niečo bude.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
8.4.2014 12:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm... takovyho bych potreboval. Par mesicu po zaruce odesel netbook, nenabiji (a v trafu ani kabelu to neni). Ted premejslim, ze bych ho v zoufalstvi zkusil propect, kolega si ted takhle zachranil svuj stroj :-)
Grunt avatar 8.4.2014 12:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Hm... takovyho bych potreboval.
Takový servisek bude dneska úplně na nic. Téměř veškerá elektronika je integrovaná. Klíčové slova platné dnes jsou ICT a JTAG. Téměř veškerá dnešní elektronika má JTAG (snad i blbá pračka) a ve fabrice ve které se skládá se před umístěním na pult projede programem jestli všechny součástky jedou tak jak mají. Bohužel je docela problém vůbec zjistit k některým přístrojům pinout (ač normalizovaný, výrobci ho záměrně schovávají aby si krom nich nikdo přístroje nemohl debugovat), program který provádí boundary scan jsem ještě v životě neviděl.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
8.4.2014 13:18 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Nie, nebude. Najcastejsie su zavady v napajani, skratovane kondenzatory a pod.
Grunt avatar 9.4.2014 14:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.4.2014 23:03 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Nabijanie nema nic s JTAGom. To sa opravuje tak, ze sa do ruky zoberie multimeter a meria sa. Bud v zapnutom stave napatie, alebo vo vypnutom stave diodovym testom a ohmmetrom.

JTAG sa pri opravach pouziva malokedy - prakticky len na preflashovanie firmwaru, ak nie je ina moznost (napr. flash pamat integrovana v procesore). V praxi je jednoduchsie flash pamat odspajkovat, vlozit do programatora a prispajkovat naspat ako sa srat s nejakym polofunkcnym (v lepsom pripade) JTAGom.
8.4.2014 13:17 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Porucha nabijania je casta zavada notebookov. Pecenie je v takomto pripade nezmysel, tym to mozes akurat dorazit. Treba omerat okolo nabijacieho IO, casto byva prave on vadny + nejake suciastky okolo. Novy sa zozenie na eBay a par dolarov, vymeni a hotovo.
9.4.2014 07:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Konektor vadny neni a ted bych prave potreboval nekoho, kdo projede ty soucastky okolo :-)
gtz avatar 9.4.2014 17:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
většinou bývá problém v napájecí části (někdy se uviklá konektor), někdy je problém v kabelu, někdy v nabíječce. Párkrát co jsem viděl byl šluslý kondr u vstupní části . Pokud se jedná o HP, tak bych zkusil vzít jiný adaptér z podobného NTB popř. bych tam zkusil dát jinou baterku (to jsi předpokládám zkoušel?). A neodešla náhodou jen baterka do pryč?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.4.2014 23:07 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Ak sa pouzije neoriginalny smejdovy alebo vadny adapter (skrat v zlomenom kabli), tak sa da odpalit detekcia adaptera v notebooku alebo aj riadenie nabijania. Obzvlast citlive su notebooky, kde je v napajacom konektore stredny pin na detekciu typu adaptera (HP, DELL).
gtz avatar 10.4.2014 18:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
ten brouk v NTB se dá odpálit i použitím velice levného adaptéru pro auta. Myslel jsem právě na to HP, kde je vedení 3 vodičově.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
15.4.2014 06:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Jo, to vim taky, ale jak jsem psal, konektorem, kabelem ani nabijeckou to neni.
gtz avatar 15.4.2014 15:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Někdy jsem se setkal s tím, že je šluslá baterka (při vytáhnutí a změření dávala celkem normální kapacitu, ale po dání zpět do NTB a připojení adaptéru ani ťuk -> tehdy na vině byl ten malý šváb co je v baterce). A vůbec jsi nenapsal co je to za typ NTB?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Grunt avatar 8.4.2014 12:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
o systemd si pripadám ako keď som začínal s Linuxom
Jaktože jsem už od začátku věděl o čem to bude? Konec diskuse.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
8.4.2014 14:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ta myšlenka, že se nebudou vyměňovat celé desky ale hledat studeňáky a vyměňovat jednotlivé součástky, zní krásně. Ale jen do chvíle, než si člověk uvědomí, kolik stojí hodina práce takového kvalifikovaného opraváře. Pak už ta představa, že někdo bude půl dne hledat studeňák nebo problémový odpor, najednou tak lákavě nevypadá - zejména uvědomíte-li si, že objevil-li se jeden problém tohoto typu, za měsíc může být o kus vedle další.

Alternativou je návrat k předlistopadové ekonomice, kde se opravovalo a kutilo ostošest, ale jen proto, že věci (zejména elektronika) byly nesmyslně drahé a lidská práce byla považována za bezcennou. A po tom se mi rozhodně nestýská…

8.4.2014 16:17 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Zapomněl jsi ještě na jednu cestu: FREE-Enginering!!!
8.4.2014 16:44 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Ono všeho s mírou. To co se děje teď, je opačný extrém, jehož výsledkem jsou tuny neopravitelného braku a šuntu, jehož likvidace má nemalé náklady.
Současný stav je výhodný jen pro někoho a koncový spotřebitel to rozhodně není.
Že zrovna od vás budu číst takové hovadiny by mě nenapadlo. Opravovalo se samozřejmě i na Západě - jen ne úplně vše, protože v některých případech to opravdu bylo neekonomické.
8.4.2014 17:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Opravovalo se samozřejmě i na Západě - jen ne úplně vše, protože v některých případech to opravdu bylo neekonomické.

Ano, opravovalo se víc i na západě. Jenže od té doby se posunula hranice toho, kdy se to ještě vyplatí. U nás se pochopitelně posunula víc, takže nám to připadá víc nezvyklé.

Můžeme se samozřejmě bavit o tom, jestli je ta rovnováha posunuta určitými skrytými náklady - IMHO očividně je - ale to nic nemění na tom, že pokud se nezdraží výrobní náklady na masově vyráběnou elektroniku (třeba vynuceným zanesením těch skrytých nákladů) nebo nezlevní práce lidí schopných ji opravovat (včetně potřebného vybavení a zázemí), nelze očekávat obrat zpět k větší míře opravování.

Bedňa avatar 8.4.2014 17:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Zmluvný servisáci dostávajú od výrobcov známe bugy, takže občas je to len zaletovanie, alebo prehriatie nejakého miesta na plošáku.

K napísaniu blogu ma viedla aj myšlienka čo mi už nejakú dobu vŕta hlavou, že pôjdem pozrieť bývalého šéfa a vybalím naňho že chcem späť. Len neviem ako to spraviť aby to nevyzeralo idiotsky. Tu by som uvítal radu. Rozišli sme sa v dobrom, ale cítim to zo svojej strany tak trochu ako podraz. Vzťahy boli nadštandartné poznám jeho rodinu, bol som mu pomôcť keď prestavoval barák a tak.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
9.4.2014 07:28 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Len neviem ako to spraviť aby to nevyzeralo idiotsky.
Na to sa vykašli. Po týždni na to už nikto myslieť nebude.
Bedňa avatar 9.4.2014 19:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
To by som bol rád. Zaujímavé je že každý kto ho nepozná, si myslí že je to hajzel, tvrďas a neviem čo (inak som si to myslel aj ja). No keď si získaš jeho dôveru tak je ako tata :) Teraz z toho mám strach ako z návratu strateného syna :)

Vždy keď si na to spomeniem tak si horím, toto som posral. Si predstav že poslal do prdele zákazníka s ktorím som sa nepohodol (inak jeho dlhoročný kamarát), len preto aby sa ma zastal, lebo vedel že mám pravdu. Sa nebavili spolu tri mesiace :)

Ako splnil som si nejaké sny len by som zas uvítal teplo "rodinnej" firmy.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
8.4.2014 18:12 rbc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Jenomze ten ekonomicky tlak levnejsi vymenit nez opravit, ktery zdaleka neni jen o "cene prace" ale i obezlicek vyrobcu jak vylepsit svuj byznys (vymena cele prevodovky misto vymeny oleje a gufer), totiz skryva napr. naklady spojene s neustalym rustem objemu odpadu.

Srovnavat cenu elektroniky s predlistopadovou dobou je nesmyslne, protoze jeji vysi jednak ovlivnovaly zasahy statu jako importni omezeni a samozrejme tehdejsi stav technologii a konkurence. Ani s tou (bez)cennosti prace to tak neni a je nutne vzdycky vztahovat k tehdejsim realnym cenam, hlavne k beznym a nezbytnym nakladum jako zakladni potraviny, bydleni, energie, voda, PHM.

8.4.2014 19:13 jekub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
a nebylo by snazší znovu povolit volovo?
8.4.2014 19:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Jakkoli zákaz používání olova v elektronice považuji za nesmyslný, nemyslím si, že by to situaci nějak zásadně změnilo.
14.4.2014 00:11 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Bezolovnaté pájky se během několika málo let drolí a křehnou, což životnost elektroniky omezuje na dobu těsně přesahující povinnou záruční dobu. Možná, že výrobcům to tak vyhovuje, ale spotřebitelům, to bych pochyboval. Jo schválně si doma zkuste bezolovnatou pájkou něco udělat sám.
Quando omni flunkus moritati
14.4.2014 05:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár

…tedy až na to, že sám mám několik kusů RoHS-compliant elektroniky, které i po 6-7 letech bez problémů fungují. A pokud se mi něco z té doby rozbilo, tak šlo spíš o mechanické závady.

Ne že by bezolovnaté pájky nebyly náročnější na zpracování a že by statisticky o něco nezkracovaly životnost. Ale kritika by se neměla zvrhnout v propagandu. A strašení tím, že cokoli, co má v sobě bezolovnatou pájku musí zaručeně přestat fungovat po dvou letech a pár měsících, není nic jiného než propaganda.

8.4.2014 21:03 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Uz som "par" veci opravil a s bezolovom je problemov dost malo. Na prvom mieste su jednoznacne elektrolyticke kondenzatory.
9.4.2014 23:20 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
V niektorych situaciach su opravy jednoznacne vyhodne - ked ma firma velky pocet zariadeni rovnakeho typu, casom sa objavia typicke zavady. Staci raz problem analyzovat a nasledne uz opravy "sekat" jednu za druhou.

Namiesto 100 novych monitorov po 100 EUR sa nakupi 400 kondenzatorov po par centoch. Za polhodinu az hodinu je monitor opraveny (najviac prace je rozobrat ho a zlozit).
13.4.2014 01:08 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Posledný opravár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
TL,NS;DR

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.