Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 20:51

Haiku : Vlastný Build.

18.9.2010 00:53 | Přečteno: 1306× | poslední úprava: 18.9.2010 00:57

Haiku : vlastný build<br><break>

Takže s novou maticnou doskou, ktorá ma G41 chipset a integrovanu grafiku Intel Extreme o ktorej som vedel ze by mala byt podporovana tak som siel do toho ze nahodim si Haiku.. Ovsem ako to sa stava v zdrojakoch bola podpora G45 ale G41 nie. tak som sa dal na to ze som stiahol zdrojaky.. male upravy sa tykali pridanim po jednom riadku do 2 suborov v zdrojakoch, konkretne do AGPBussmanazera a tiez do intel_extreme drivra. pridal som device id mojej grafiky co mam na doske...spravil som si image pre usb kluc a nainstaloval. tak ma napadlo ze ak niekto chce moze skusit tak som pridal wallpaper+neake info. a hodil na net pod nazvom beetljuice build. :)

 

tuna je odkaz na "Beetljuice Edition" : subor ktory je potrebne nahodit na cisty usb kluc bez particii:

http://ulozto.sk/5867248/beetljuice.zip

a tu zmenene subory:

http://www.lukves.ic.cz/ftp/haiku-dg41mj.zip


Takže este aj free program pre windows, ktorým nahodite image na kľúč je tuna:
https://launchpad.net/win32-image-writer

have more a fun...

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

18.9.2010 13:25 Paranoid Android
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Haiku je na howno a nema buducnost, ale na _hranie_ sa pre niekoho kto ma tolko casu ze si ho este aj kompiluje sa hodi...
Jardík avatar 18.9.2010 14:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Ty si ba howno
Věřím v jednoho Boha.
Darth Phantom avatar 18.9.2010 19:54 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Haiku je docela fajn, ale ve stádiu alpha2 to k používání není. Zajímavé na vyzkoušení, ale na běžné používání to ještě zdaleka není.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Jardík avatar 18.9.2010 22:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Není, ale to neznamená, že je na howno.
Věřím v jednoho Boha.
lukve avatar 18.9.2010 22:35 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.

ty co sleduju vyvoj urcite vedia ze dlhu dobu haiku bolo len ako raw image do qemu/vmware .. iso obrazy pre sirsiu verejnost vysli len nedavno.. to ze su iso obrazy neznamena ze haiku to je vysledny produkt.. ale urcite Haiku nieje na Howno............ su ine projekty ktore ani zdaleka nedosahuju kvalitu Haiku a ich vyvoj je ovela dlhsi... Lnixove jadro si tiez kompiluje kopec ludi a nikto ich za to neodsudzuje.. co sa tyka Haiku tak kompilaciu zvladne aj male decko staci stiahnut aktualny trunk a spustit configure a potom podla toho co clovek chce napriklad "jam -q haiku.image" a ono to samo bez neakych zlozitosti na rozdiel od Linuxu skompiluje vsetko.. jedina vec teda co sa da ovplyvnit je ze v configure sa zada ci clovek chce GCC2 / GCC4 build alebo tak nejak co ja som neriesil... Haiku je proste jednoduchost a krasa. s Linuxom sa to neda porovnavat pretoze Linux vyvija omnoho viac vyvojarov a je to aj vydiet v podpore hardveru atd.. Haiku je deskopovy OS s podporou vsetkeho co ma Linux... a bude mat aj pristupove prava a podporu pre viacerych uzivatelov.. chce to len cas.. a chut..

linux user more than 20y
Chytrex avatar 18.9.2010 16:25 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Vyjímečně souhlasím s Jardíkem.. Ty jsi na hovno.. Na 800MHz duronu mi haiku jede svižně, bootuje za 15sec.. Až tohle vyčaruješ na svém PC, pak vykřikuj..
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
18.9.2010 22:35 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
mě na 486 120 mhz a 24 mb ram nabíhaly w95 za dvanáct sekund a na rozdíl od haiku by se s touhle sestavou daly dělat obstojný věci i dnes. haiku je super pro studenty unixů, ale jinak fakt na howno!
lukve avatar 18.9.2010 22:40 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.

nahovno tak akurat bola tvoja 486 s 24mb ram... nic v zlom ale v tej dobe bol w95 asik jediny pouzitelny OS.. a linux bol v plienkach.. v dnesnej dobe Haiku je moznostou a to dobrou moznostou pre mna aj preto ze je to full desktop os bez neakych prisposobovani sa.. linux je pre mna nieco co plni svoju ulohu ale stale je to nieco co neberiem ako plnohodnotny deskopovy os.. ak niekto si mysli ze OS ktory ma 3d efekty ako compiz a vyzera ako Vista je hned plnohodnotny desktop tak mu to neberiem nech si zije vo svojom omyle... dlhu dobu som pouzival KDE3 koli jeho moznostiam aj preto som sa vyhybal gnome lebo kde3 my prislo ako desktop prostredie pre mna ale teraz v linuxe vydiet prevladajuci smer ze vsetko musi mat priesvitne okna panely a opengl renderovanie inac to je krap..

linux user more than 20y
lukve avatar 18.9.2010 22:48 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.

Haiku na howno nieje.. zhrniem to v celku:

 

1.. funkcny desktop

2.. podpora viacerych jadier..cpu

3.. dokaze vyuzit vsetku ram.. tusim ma aj PAE

4.. podpora VESA ale aj akceleracie na niektorych grafikach

4.. velka podpora zvukoviek, sietoviek, a aj wifi (mne ide lan, wifi ralink a zvuk bez problemov a tiez teraz aj grafika) - tusim je naky progress aj na bluetoth stacku

5.. dokaze nabotovat na vecsine strojoch teda najde disk

6.. prehliadac webu webpositive, firefox

7.. icq, jabber, irc

8.. VLC, + vlastny media player

9.. kvalitny softwer na pracu s audiom... program HandBrake na ripovanie DVD do MP4+h264 kodek.. jedna sa o nativnu app

10.. start za 7sekund  a 7sekund vypnutie... len tak na priklad mal som zapnuty ICQ klient a som restartol a hned opetavny boot... kamarat ani nespozoroval na icq ze som nieco spravil.. :)

11.. BEFS je super. kvalitny filesystem s journalom

12.. portovany cups pre podporu tlaciarni

--

co mu chyba je asik podpora pre opengl.... vela ludi co citam na forach sa dozaduje aby bolo plne funkcne 3d a portovany Blender :)

linux user more than 20y
18.9.2010 23:52 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
jestli je haiku plnohodnotný full desktopový OS, zatímco linux ne, tak jsem papež. možná tak za 15 let, ale to už snad budu rentiér a počítače budu používat jen pasivně.
lukve avatar 19.9.2010 00:03 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.

eh 2 veci: Haikue nie je momentalne teraz plnohodnotny OS : s tym suhlasim.. je vo vyvoji..

2 vec : a nikdy nebude plne uspokojujuci uziavtela : s tym vyslovene nesuhlasim..

 

nechcem nikoho presvedcovat ..... sto ludi sto chuti.. ale neda my neopytat sa co vam na haiku vadi.... a ak uz diskutujeme tak sa prihlaste.. hadat sa s anonymom mi vobec nepride zaujimave a ani smiesne.. :)

linux user more than 20y
19.9.2010 14:38 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Na Haiku mi nevadí nic, zatím ho beru jako to co je, čili alfa verze. Až bude aspoň trochu použitelný, rád se s ním seznámím.
Jardík avatar 19.9.2010 14:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Linux je jádro s pár syscallama, to nikdy nebude plnohodnotný OS. Haiku není pouze jádro, takže má mnohem větší šanci se plnohodnotným OS stát.
Věřím v jednoho Boha.
19.9.2010 14:34 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Že nějaký vocas bude vysírat kvůli názvosloví jsem při psaní předchozího čekal. A hele von jardík...
Jardík avatar 19.9.2010 14:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Jardík musí rejpat, už je prostě takovej.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 18.9.2010 13:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To nemůžu dát na první partition na flashce? Musím zničit MBR? To je k ničemu ...
Věřím v jednoho Boha.
18.9.2010 13:55 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
why?

som skusal Moblin , eh teda MeeGo a tiez som to daval priamo na Root a nie na prvui partisnu.. takze neviem co vam vadi... tam ide skor o bootloader ale ak vam ide len o to tak musim povedat ze aj to sa da bez problemov - staci len skompilovat makeboottiny.c a nahodit boot priznak na mbr usb kluca

kompilovat vobec nieje potreba.. v mojom pripade si to vyzadovalo lebo som prisiel na sposob ako spojazdnit grafiku pridanim device id mojej grafiky do zdrojakov. takze ta.

ps: nemam chut tu obhajovat haiku pred vami ak sa nepaci prosim...
Jardík avatar 18.9.2010 14:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
Ale jo, mě se haiku líbí. Až to dodělají, bude to jistě dobrý systém. Psal jsem o něm kdysi i v blogu. Jen mi tam chybí věci typu x86_64 build s podporou 16GB RAM, práce pod neadministrátorským účtem, pořádný kancelářský balík, víc ovladačů, funkčnost wifi, ...
Věřím v jednoho Boha.
lukve avatar 18.9.2010 14:45 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.

cav jardik.. 64bit ma popravde netrapy ale co viem tak Haiku je schopne byt 64bit ale to bude az ked sa bude robyt na druhej verzii -- tato prva ma za ciel priniest system kompatibilny s BeOS. k tomu neadministtrátorskemu učtu.. to vadi velmi aj mne... skoda ze to nedotiahnu kedze haiku ma podporu atributov na urovni filesystemu... mne to tiez vadi.. bolo by fajn mat viac uzivatelskych kont na pc. ja mam dualboot. windows + haiku.... predtym som mal dualboot Xubuntu+haiku ale mam windows neako som si zvykol na klikacky.. preto mam rad aj haiku..

linux user more than 20y
lukve avatar 18.9.2010 16:21 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.
linux user more than 20y
lukve avatar 19.9.2010 00:55 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Haiku : Vlastný Build.

eh ide to do tuheho. sa to stale zlepsuje.... nova vlastnosti Haiku Stack and Tiling

http://www.youtube.com/watch?v=7MleAbU3AXs&feature=player_embedded

linux user more than 20y

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.