Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 13:32
Tak je večer. Jsem pořád v práci. Směna je dlouhá. Zase jeden klasický, standardní den. Ráno briefing s uživateli. V 8.00 workshop - Testování propojení digitálních ústředen nestandardním způsobem. Snažím se narvat do jediné E1 x ústředen a pak na spojovacím poli tyto ústředny, pomocí semipermanentních spojů rozdělit do jiných E1, tak aby po fyzickém (drátovém) propojení mezi sebou komunikovali. Pokus se nezdařil a už nemám žádný kloudný nápad. Tudíž budu muset nažhavit email a ještě dnes odeslat testovací databázi ústředny a popis toho jak se to chová dodavatelovi. Dodané ústředny jsou úžasné, akorát mají mnoho variant firmware a tak takovétob specialitky se musí vyladit.
10.00 sednul jsem k Cisco CallManageru a ocitl jsem se v jiném světě. Stále mě otravovalo měnit v pc nastavení IP adresy, v LAN máme DHCP a v testovací LAN VoIP jsou nastaveny adresy statické, a tak jsem půl hoďky řešil jak nastavit v callmanageru DHCP. Mrknul jsem do návodu Cisco.com a pokusil jsem se DHCP server rozjet na callmanageru. Neúspěch, dnes už druhý. Zdáse, že dhcp server implementovaný callmanageru je jenom pro IP telefony (asi je to pitomost, musím to zjistit). Řešení mě napadlo záhy. Rozjel jsem dhcp server na cisco bráně 2811. Za pět minut vše ok. Jsem spokojený-
Zase jsem se vrátil k webovému rozhraní callmanagera. Docela zajímavé. 11.00 oběd. Firma co nám vaří oběd je zralá na odstřel. Opět cisco callmanager. Snažím se pochopit jednotlivé vazby. Jde to ztuha. Potřeboval bych malé školeníčko. 13.00 divím se, že dnes ještě nikdo nevolal nějaký problém ohledně spojení. Asi je neděle, tak má každý svátek. CallManager mě leze krkem. Jdu si zacvičit do fitka. Musíme si udržovat kondici. 16.00 už jsem zase zpět. Opět nikdo nevolal. Mám nějakou auru, že vše je OK. Vypadá, že mně pro dnešek callmanager dostal.
Teď jsem zjistil, že vůbec nevím jak nastavit IP telefon cisco 7960. Potřeboval bych vyzkoušet zda funguje dhcp i pro tyto telefony a jak se budou chovat. Teď mají nastavenou IP adresu staticko. A konfigurační menu je nějak zamčené. Asi bude dlouhá noc. P.S. Hledám člověka, který má zkušenosti z cisco callmanagerem, pro technickou podporu. email, icq
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.