Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 15:26
Davinci Resolve (B-RAW decoding benchmark)
10.10.2020 18:10
| Přečteno: 564×
| NLE
Jak výkonná je stanice s ohledem na nároky decodingu B-RAW formátu a nakolik může být GPU (při zapojení GPGPU nápomocno).
Davinci Resolve v rámci své instalace disponuje i benchmarkem ověřujícím schopnosti daného počítače dekódovat B-RAW formát, benchmark zjišťuje výkonost (v dosažených FPS) pro různá rozlišení a stupně komprese. Měření, aspoň relativně vzato může být použitelné asi i pro další dekodéry (za předpokladu obdobného škálování). Tento benchmark BlackmagicRAWSpeedTest se nalézá typicky v adresáři /opt/resolve
Screenshoty níže ukazují dosažený výkon a tomu odpovídající vytížení CPU a GPU podle zvoleného způsobu dekódování (tabulka obsahuje dosažené FPS pro jednotlivé testované scénáře). Vysoký výkon dekódování se asi nevyužije při finálním renderingu jednozáběrových timeline (náročné operace v rámci střihu, korekcí, efektů, ... výslednou FPS typicky značně zredukují), ale při kompozici z více záběrů a či při scrubbingu timeline (posouvání se po timeline) vysoký výkon decodingu přispívá k dobré odezvě NLE.
CPU decoding: Ze screenshotu je patrné značné 95%+ vytížení CPU (1st Gen Threadripper 1950X 16c/32t) s maximem pro 170FPS+ pro 4K 3:1, minimální zátěž GPU jde na vrub DE.
GPU decoding (GTX 1080Ti): Ze screenshotu je patrné plné vytížení GPU s maximem přes 190FPS 4K 3:1, CPU je zhruba ze čtvrtiny vytíženo.
2x GPU decoding (GTX 1080Ti & GTX 1660Ti): Ze screenshotu je patrné plné vytížení obou GPU s maximem přes 300FPS pro 4K 3:1, CPU je vytíženo z více než poloviny. Je zajímavé, že ač výkonově asi dost odlišné GPU, uměl je RAW decodér plně využít a profitovat z nich.
Vzhledem k datovým tokům v řádu x00MB/s pro B-RAW nelze IO jako faktor ovlivňující celkovou výkonnost v reálném nasazení pominout. Benchmark RAW neřeší IO (storage) stránku, tomu se věnuje jiný benchmark BlackMagicDesign Disk Speed Test, který co mám povědomí je dostupný na MacOS, nikoli na Linuxu/Windows. Tento Speed Disk Test zobrazuje výsledky (vhodnost) vůči nárokům formátů ProRes,CinemaDNG a YUV10bit (podle chabých výsledků mého obstarožního Mac Mini Server (Late) 2012 bych si tipl, že jde patrně o uncompressed YUV
).
Při dekódování klasických formátů HEVC/H.264 s využitím vestavěných decoderů v GPU (Geforce,Radeon) bych na základě výsledků DXVAChecker benchmarku očekával pro 4K teoreticky řádově 200FPS+ (pokud toho bude DR schopno využít). Testy v tomto směru jsem s DR zatím neprováděl.
GPGPU je v DR využíváno v řadě dalších operací, efektivita a vytížení GPU se v rámci nich bude asi podstatně lišit. Také škálování multi-GPU u nich bude odlišné. Pro posouzení přínosu GPU v rámci dalších operaci asi více napoví výsledky PudgetSystems Benchmarku zahrnujícího komplexnější úlohy v rámci DR.
Obrázky
Tiskni
Sdílej:
Komentáře
Vložit další komentář
11.10.2020 08:54
VoDo | skóre: 11
| blog:
Archi3mini
Re: Davinci Resolve (B-RAW decoding benchmark)
11.10.2020 18:25
kol-ouch | skóre: 10
| blog:
Co_to_je
Re: Davinci Resolve (B-RAW decoding benchmark)
10.4.2021 14:58
Tilly Racker
Re: Davinci Resolve (B-RAW decoding benchmark)
26.8.2021 14:52
annajane
Re: Davinci Resolve (B-RAW decoding benchmark)
Založit nové vlákno •
Nahoru
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.