Portál AbcLinuxu, 27. dubna 2024 05:38

Davinci Resolve (nastavení v Linuxu)

10.10.2020 14:23 | Přečteno: 462× | Linux | poslední úprava: 10.10.2020 16:11

Základní nastavení Davinci Resolve v Linuxu.

Po úspěšné instalaci a spuštení DR se jako první otevře okno Project Manageru, který slouží pro správu projektů DR.

Umožňuje zvolit typ preferovaného úložiště Database projektů:

1) na Disk .. Lokální souborová databáze (níže ukázka struktury s jedním prázdným projektem).
~/Davinci_blog_DB$ tree
.
└── Resolve Projects
    ├── Settings
    │   ├── DeliverPresetList.xml
    │   ├── PTZRInputPresetList.xml
    │   ├── PTZROutputPresetList.xml
    │   ├── SlatePresetList.xml
    │   ├── SYSTEM CONFIG.xml
    │   └── WindowsPresetList.xml
    └── Users
        ├── admin
        │   ├── Configs
        │   │   └── User Default Config.xml
        │   └── User.db
        └── guest
            ├── Configs
            │   └── User Default Config.xml
            ├── Projects
            │   └── Test blog project
            │       └── Project.db
            └── User.db

2) PostgreSQL databáze ... SQL databáze obsahující datové struktury DR (v řádu desítek tabulek).

Při definici nové PostgreSQL databáze v DR se musí zadat DR_jméno_databáze, Location(IP/DNS_name postgreSQL serveru), DB_username, DB_password. Pozn. Kooperace více DR pracovišť nad jedním projektem je vyhrazena pouze Studio edici.

Projekt Manager také umožňuje v rámci zvolené DB organizovat projekty do složek pro udržení větší přehlednosti. Zjištovat verzi DR struktur v SQL databázi (obvykle novější verze DR upgraduje struktury DB na vyšší verzi .. pokud došlo ke změně). Zálohovat a obnovovat ručně obsah DB, importovat a exportovat projekty. Aktivovat Remote rendering tj. přepnout DR do podřízeného módu, který umožňuje vzdáleně spouštět rendering zvolených projektů. Přístup k použitým zdrojům v projektu (tj. odpovídající filesystémy s materiálem) jsou nutností na obou stanicích, pro cross-platform remote rendering by DR měl umožnit zadat alternativní cestu po daný zdroj .. Mount (path UNIX) a Mapped (písmenný disk Windows).

----------------------------------

Vlastní nastavení DR jsou k dispozici v menu "Davinci Resolve->Preference" na horní liště programu.

V System nastaveních je asi nejdůležitější položkou

Memory and GPU, kde kromě omezení paměťových (RAM) zdrojů pro DR je možné zvolit preferovanou HW/OS podporovanou GPGPU technologii(CUDA/OpenCL), výběr GPU určených pro GPGPU, volba zda se má ke GPGPU využít i GPU zajišťující zobrazování DE (při extrémním vytížení GPU by mohlo trpět zobrazování DE), či zda pro výpočet Scopes (dynamické zobrazení Parade, Waveform, Vectorscope, Histogram, CIE chromacity) má být také využito GPU. Ve free edici DR jsou některé volby bezpředmětné s ohledem na podporu maximálně jednoho GPU(pro GPGPU).

Media Storage umožňuje definovat filesystémy, na kterých leží vstupní materiál a kam bude cílen výstupní render.

Decode options umožňuje nastavit zapojení GPU do decodingu vstupního(proxy?) materiálu. Ať již pomocí preference vestavěných dekodérů GK typicky HEVC/H.264, tak podporou pro volbu GPGPU decodingu "rodného" B-RAW (BlackMagic Raw), R3D (Red camera). Ano po proprietárním software a proprietárních driverech jsou tu proprietární formáty. ;-)

Video a Audio I/O jsou nastavení týkající se obrazového výstupu (například již dříve zmíněné Decklink karty pro grabování a výstup), volba zvukového výstupu, atd.

Sekce Audio Plugins je orientována na externí zpracování zvuku, ať již v podobě VST pluginů či externích nástrojů.

Control Panels umožnují připojení externích periférií nabízející ergonomičtější ("analogové") rozhraní pro nastavení korekcí a ovládacích pokynů.

General určuje mj. kontrolu aktualizací, informování o nových verzích beta program, pravidla hlášení o chybách.

------------------------

V User nastavení Preferences jsou:

UI settigns .. Nastavení UI včetně volby jazyka

Project Save and Load ... Automatické otvírání a zálohování projektu

Editing .. výchozí vlastnosti Timeline (Start timecode, počty A/V tracků), chování SmartBinu, výchozí délky trvání efektů atd.

Color ... obecná nastavení související s barvami (Color Management má řadu dalších nastavení).

Fairlight ... nastavení integrovaného nástroje pro zpracování zvuku (volitelné zpoždění zvuku za obrazem, ..)

Playback setting ... prioritizace kvality a výkonu pro přehrávání

Control Panels ... definování výchozích citlivostí ovládacích prvků BM panelů

Metadata Presets ... definování presetů metadat

---------------------------------

Poznatky k licencování Davinci Resolve Studio (často z neoficiálních zdrojů, takže bez záruky).

U Davinci Resolve Studio s licečním USB klíčem je možné tento klíč přenášet mezi instalacemi (i platformami MacOS,Windows,Linux). Funkčnost DRS omezena v danou chvíli na jedinou stanici (tu kde je připojen USB dongle). Veškeré činnosti, včetně aktualizací mohou probíhat off-line.

U Davinci Resolve Studio s aktivačním číslem je možné tento současně aktivovat na dvou stanicích (pokud to znamená současný běh, tak je to možné využit při Remote Renderingu, kdy i render server musí mít platnou licenci). Při aktivaci na třetí stanici se zruší aktivace licence pro obě předchozí a na zvolené druhé se musí případně opět provést aktivace. V době aktivací a aktualizací DR musí být stanice připojena k Internetu (ověřuje se licence).

Příště uživatelské rozhraní DR.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.