Portál AbcLinuxu, 31. října 2025 18:25

printf("%i\n", *((int*)foo + 1));
 1.7.2009 20:44
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        1.7.2009 20:44
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        float *textureVertices;A za chvilku:
const int textureOffset = currentFrame * 4 * sizeof(float); glTexCoordPointer(2, GL_FLOAT, 0, textureVertices+textureOffset);No a
sizeof(float) bylo samozřejmě navíc, stačilo ho smazat.
            textureVertices jen tak pro zajímavost?
             2.7.2009 08:10
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        2.7.2009 08:10
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        int frameNo = 0, i = 0;
while (frameNo <= numFrames)
{
    textureVertices[i+0] = …;
    textureVertices[i+1] = …;
    textureVertices[i+2] = …;
    textureVertices[i+3] = …;
    i+=4; frameNo++;
}
            frameNo < numFrames než větší/rovno, protože frameNo inicializuješ frameNo = 0.* 4 než * sizeof(float).sizeof(float) != 4 a imho to nepůjde, nebo jo?
             2.7.2009 17:44
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        2.7.2009 17:44
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        while jde od nuly do frameNo včetně (⇒ N+1). A když chci offset prvního vrcholu snímku číslo X, musím přeskočit dva vrcholy na každý z předchozích snímků. Dva vrcholy = čtyři floaty, proto *4. Ta optimalizace je celkem zbytečná, ale podle mě není nijak zvlášť nepřehledná, tak jsem ji tam nechal.
             
             3.7.2009 12:58
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        3.7.2009 12:58
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
         2.7.2009 06:53
Petr Bravenec             | skóre: 43
             | blog: Bravenec
        2.7.2009 06:53
Petr Bravenec             | skóre: 43
             | blog: Bravenec
            
        
typedef struct { int a, b; } dint;
int main() {
    dint foo[] = {{1, 2}, {3, 4}};
    printf("%i\n", foo[1].a);
    return;
    }
Já bych si na konstrukci s ukazatelem v tom původním provedení netroufnul. Aniž bych si to uvědomoval, jistě by se mi už při prvním pohledu na strukturu dint mihla hlavou myšlenka "A v jakém vlastně pořadí jsou uložené složky a a b? Nemohl by se mi stát, že to bude potřeba přeložit na něčem, co zvolí pořadí opačné?" - A měl bych jasno.
Obecně známá pravda tvrdí, že ukazatele jsou rychlejší. Moje hlava tvrdí, že to je možné, ale ve většině případů to za ty komplikace nestojí a i potom se to dá udělat mnohem bezpečněji.
             2.7.2009 08:07
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        2.7.2009 08:07
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        Chce to méně spoléhat na obecně známé pravdy a více používat vlastní hlavu:To jsme si asi nerozuměli. Ten kód je jen ukázka, na které je dobře vidět chování operátoru + na ukazatelech. Samozřejmě, že bych se k
foo mohl chovat jako k poli, ale tím by to celé jaksi ztratilo pointu.
Obecně známá pravda tvrdí, že ukazatele jsou rychlejší. Moje hlava tvrdí, že to je možné, ale ve většině případů to za ty komplikace nestojí a i potom se to dá udělat mnohem bezpečněji.Ani v tom původním kódu jsem to nedělal kvůli rychlosti, prostě mi to tak přišlo nejpraktičtější. Asi bych si býval mohl napsat nějaké struktury a pracovat s tím kusem paměti trochu méně „naslepo“, bylo by to bezpečnější a čitelnější. To je fakt.
 2.7.2009 09:03
Petr Bravenec             | skóre: 43
             | blog: Bravenec
        2.7.2009 09:03
Petr Bravenec             | skóre: 43
             | blog: Bravenec
            
         
             2.7.2009 09:23
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        2.7.2009 09:23
zoul             | skóre: 43
             | blog: ☂
             | Boskovice
        p+1 a &(p[1]), už bych tak jednoznačně netvrdil, že je druhý zápis je přehlednější.
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.