Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 10:27


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
5.5.2012 18:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, skvěle, já věděl, že se něco po**** ve chvíli, kdy to zveřejnim :-D Je tam nějakej bug a gui špatně dekóduje (ačkoli testy v cli ok), moment, pracuju na opravě...
What Big Oil knew about climate change
5.5.2012 20:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Jo, tak už workaroundováno, problem s Botanem. Dokumentace říká: přečtěte si zdroják. Skvěle :-D
Bedňa avatar 6.5.2012 15:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Takúto nápovedu použijem, keď budem robiť binárny blob :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 5.5.2012 19:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkná práce. Respekt.
blog.rfox.eu
5.5.2012 20:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Ó díky ;-)
Bedňa avatar 7.5.2012 06:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Robíš ako by si nečakal pochvalu zajíčku :-) Si šikula kámo, tiež chválim.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Jendа avatar 7.5.2012 09:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
whois kral.hk… Král… Král Vojtěch… přidávám na seznam!
Jendа avatar 5.5.2012 20:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezké.

Nejednodušší je na steganografii IMHO WAV nebo podobná PCM data, v podstatě stačí jenom zapisovat správné bity.

Bonusem by mohl být export steganografického prostoru jako NBD nebo jiného blokového zařízení :-).
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
5.5.2012 22:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Jo, PCM je určitě žhavý kandidát. Jinak asi se budu snažit zlepšovat bezpečnost, bude to chtít nasadit nějakou důkladnější analýzu podkladu, protože bezpečné to zatím nejspíš není...
Jaromír Svoboda avatar 5.5.2012 21:04 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrá práce :-).

Odstavec pod obrázkem frontendu: Pokud by měl někdo o tento úkol, určitě napište! Tohle jsem pochopil ale chybí ti tam zřejmě jedno slovo ;-), někdo by mohl mít problém s pochopením a to by byla škoda kdyby zájem měl :-).
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
5.5.2012 22:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
5.5.2012 21:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WOW! Co to vydat jako článek?
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
Max avatar 6.5.2012 11:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Souhlasím, proč nezaslat redakci, aby to vydala jako článek?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
limit_false avatar 5.5.2012 23:42 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímavé. Pár poznámek:
When people want prime order group, give them prime order group.
6.5.2012 01:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Dík za odezvu!

Ad IV: Ok, můžu opravit, Botan poskytuje RNG, o kterých tvrdí, že jsou kvalitní. No ale budu tím pádem muset IV přidat do dat (nejspíš na začátek), což zvýší overhead. Jak dlouhý by měl IV být? Na wiki píšou, že obvykle má stejnou velikost jako blok šifry, stačilo by? Byl bych rád, aby byl overhead co nejmenší, jestli tam má přijít IV, budu asi muset smrsknout header...

Ad LogisticMap: určitě nedává náhodná čísla, ale já ani nemůžu dost dobře ty pozice generovat náhodně, že (kam bych to ukládal). Zajímalo by mě, jak na tom je Logistic Map v porovnání s nějakým polynomem nad GF(p) (případně něčím na způsob ECC) co do nepředvídatelnosti výsledných hodnot.

Ad frequency domain: Hm, nejsem si jist, jakože by např. Xz určovala, které frekvence mírně modifikovat? Možná. Jestli se mám pustit do FFT, budu si muset doplnit vzdělání, FFT znám z rychlíku... Jinak ta Xz není nic složitýho, je to trapně jednoduchá záležitost, která akorát plive číslo, o které se kodek posune při I/O. Jinak ale nutnost províst nejdřív transformaci, pak zápis a pak iverzi a uložit by vůbec nebyla problém, on ten Stream zas není tak úplně stream a stejně zatím operuju jen na souborech. Původně sice snaha byla, jenže libpng na to prostě nemá API, takže PNG se stejně zapisuje do paměti, během čehož se v podstatě znovuvytvoří... (viz Codec::finalize())
limit_false avatar 6.5.2012 04:12 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
No ale budu tím pádem muset IV přidat do dat (nejspíš na začátek), což zvýší overhead. Jak dlouhý by měl IV být? Na wiki píšou, že obvykle má stejnou velikost jako blok šifry, stačilo by?
Ano, IV se prostě přidá někam na začátek dat (není tajný, jenom musí být unikátní). Nemyslím, že by třeba 16 bytů zásadně ovlivnilo poměr režie/data (spíš je to jenom drobný oser to tam přidat). Ano, délka IV je typicky délka bloku u blokových šifer.
Ad LogisticMap: určitě nedává náhodná čísla, ale já ani nemůžu dost dobře ty pozice generovat náhodně, že (kam bych to ukládal). Zajímalo by mě, jak na tom je Logistic Map v porovnání s nějakým polynomem nad GF(p) (případně něčím na způsob ECC) co do nepředvídatelnosti výsledných hodnot.
Možná nerozumím proč by nešlo použít "prověřený" PRNG. Seed bude něco vygenerované z master key (plus případně dalšího IV), hodnoty jsou pak deterministické. Akorát se to musí namapovat na substrát, aby ta funkce byla "na".
Ad frequency domain: Hm, nejsem si jist, jakože by např. Xz určovala, které frekvence mírně modifikovat?
Tohle spíš je otázka API (než crypto). Do frequency domain prostě nelze "embedovat streamově", tj. seekem vpřed nebo vzad. Ale stačí se dívat na ten soubor jako "block device", které nikam neuteče (holt nebude to fungovat pro pajpu ;-))
When people want prime order group, give them prime order group.
7.5.2012 21:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Ano, IV se prostě přidá někam na začátek dat (není tajný, jenom musí být unikátní). Nemyslím, že by třeba 16 bytů zásadně ovlivnilo poměr režie/data (spíš je to jenom drobný oser to tam přidat).
No... bude změna pár řádek... jen až se k tomu zase dostanu, což teď se začínajícím zkouškovým asi nebude hned... :-(
Možná nerozumím proč by nešlo použít "prověřený" PRNG. Seed bude něco vygenerované z master key (plus případně dalšího IV), hodnoty jsou pak deterministické.
Ok, jestliže jsou hodnoty deterministické, asi by se to dalo použít. Mrknu na to též...
Tohle spíš je otázka API (než crypto). Do frequency domain prostě nelze "embedovat streamově", tj. seekem vpřed nebo vzad. Ale stačí se dívat na ten soubor jako "block device", které nikam neuteče (holt nebude to fungovat pro pajpu ;-))
Jasný, už od pohledu na tu funkci jes vidět, že jestliže to je integrál nebo suma, nepůjde to "streamově". Ale to nevadí, s API můžu zatím určitě dělat psí kusy... Spíš mi mě zajímalo co si od toho slibovat, myslíš, že ve frequency domain bude více místa a/nebo to bude hůř zjistitelné? A jaká je ztrátovost informací při převodu do freq. domain a zase zpátky?
6.5.2012 11:11 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pekné +1
7.5.2012 13:09 lmb
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypadá zajímavě, až budu mít čas, juknu na to.

Jen telegraficky: důvod psát vlastní knihovnu ? Nevyhovovala stávající řešení jako Steghide ? A v čem ?

7.5.2012 21:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Krátce: chtěl jsem to psát po svém ;-) Už jsem se na tom hodně naučil a vypadá, že i naučím v budoucnu, jestli to má k něčemu vypadat... (a taky steghide afaik není knihovna).
7.5.2012 19:25 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dáš to na qt-apps? :-)
7.5.2012 21:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Qt-apps moc neznám (jen vim, že existuje)... ale spíš bych asi počkal na nějakou dokončenější verzi... Zatim to nemá ani deploy/balíky.
7.5.2012 21:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
No já tam hledám qt-aplikace. :-))) Samozřejmě kuli mě to tam nedávej. :-)
7.5.2012 21:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Ok, budu si to pamatovat dobudoucna ;-)
8.5.2012 10:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Měla by ta tvá metoda být odolná proti odhalení nástroji jako Stegdetect nebo StegSecret? Tedy hlavně proti statistickým metodám (ale je možné, že ty nástroje používají i nějaké další metody detekce).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
8.5.2012 10:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Respektive formuluji to ještě trochu jinak - nezáleží na konkrétních steganalytických nástrojích, ale obecně jestli by ta tvá metoda měla být už čistě po teoretické stránce neodhalitelná - tedy poskytovat věrohodnou popíratelnost. Bez toho je steganografie tak trochu k ničemu ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
8.5.2012 12:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Ne, není neodhalitelná. Ono totiž navrhnout neodhalitelný steganografický systém je hodně těžké. Viz třeba články tady. Ukazuje se, že i dost pokročilé systémy nejsou neprůstřelné.

Mimochodem, věrohodná popiratelnost souvisí spíš se šifrováním než se steganografií - u steganografie by idálně vůbec neměla vzniknout nutnost něco popírat...
9.5.2012 18:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Já si tedy z mého laického pohledu myslím, že to úzce souvisí ;-) Ideální steganografická metoda by mi měla dát možnost říct "tohle je jenom fotka/písnička/video/cokoliv, nemůžete mi nijak dokázat opak". Tedy umožnit mi věrohodně popřít, že tam jsou schovaná nějaká jiná data.

Vím že je to složité, proto jsem taky odkazoval ty steganalytické nástroje, co spoustu současných metod odhalují (zajímalo by mě zda i tu metodu co používáš ty?). Ale teoreticky by to snad nemělo být nemožné, ne?
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
9.5.2012 21:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
Ideální steganografická metoda by mi měla dát možnost říct "tohle je jenom fotka/písnička/video/cokoliv, nemůžete mi nijak dokázat opak". Tedy umožnit mi věrohodně popřít, že tam jsou schovaná nějaká jiná data.
Jasný, s tím určitě souhlasím, já jsem spíš jen podotýkal, že by vůbec u nikoho ani nemělo vzniknout podezření, že tam nějaká data jsou, a že by se tě ani vůbec nikdo neměl ptát...
Vím že je to složité, proto jsem taky odkazoval ty steganalytické nástroje, co spoustu současných metod odhalují (zajímalo by mě zda i tu metodu co používáš ty?). Ale teoreticky by to snad nemělo být nemožné, ne?
Nemožné to snad není... ale těch problémů je dost. Jak říkám, je to work in progress... Outguess/Stegdetect afaik podporuje pouze jpeg. StegSecret už jsem viděl, ale nezkoušel jsem, byl tam nějakej problém, už nevim... Ještě se na to případně podívám...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.