Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 14:44


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
18.3.2013 12:31 keny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je věčné téma. Jsou případy, kdy je zjevné, že software tvoří nedílnou součást zařízení a není prakticky žádný důvod navyšovat cenu poskytováním možnosti změny (pračka, dumphone, televize...). Jsou jiné případy, kdy je to software, co zásadně určuje funkci přístroje a je nade vší pochybnost, že vázaný prodej mnoha zákazníkům volbu omezuje (osobní počítač).

A nakonec, v dnešní době přibývá mnoho mezipoloh (smartphony atp.), které čekají na to, až to společnost vstřebá a až trh i judikatura, ruku v ruce, vyřeší, co ještě vázaný prodej opravňuje a kdy už to je na škodu.
otula avatar 18.3.2013 13:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Ale vždyť je přece úplně jedno, jestli tvoří či netvoří nedílnou součást zařízení. Pokud to licence použitého sw vyžaduje, je povinen zdrojové kódy zveřejnit. Nezáleží na tom, že je to třeba televize, či opékač topinek, ve kterém nikdy nikdo sw měnit nebude.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
18.3.2013 15:19 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Univerzální počítač schovaný v telefonu je pořád univerzální univerzální počítač. To, že se to někdo snaží skrze licence, zákony a různé obezličky změnit, je napřesdržku.
Jendа avatar 18.3.2013 20:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
a není prakticky žádný důvod navyšovat cenu poskytováním možnosti změny
Poslední dobou se u mnoha zařízení spíše navyšuje cena zakazováním možnosti změny pomocí různých forem DRM a spyware.
Marián Kyral avatar 18.3.2013 12:32 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Většina lidí to asi řešit nebude. Těm je jedno, co je uvnitř, pokud to funguje. Ovšem pokud člověk narazí na nějakou chybu, tak je diskuze s podporou výrobce téměř ztrátou času. V tom lepším případě slíbí, že to bude opraveno v příštím FW, který stejně nikdy nevyjde. A kompilovat si vlastní FW asi není pro každého.

Mám tuto zkušenost se čtečkou Prestigio PER5162B. Už nějakou dobu mám problémy s otevíráním epub. Podpora furt jen slibuje, že v dalším FW to opraví. Nové FW sice po více než roce vydali, ale je to pro druhou verzi FW, kterou nemám a aktualizace nefunguje. Podpora opět jen mlží :-(

Existuje k tomu nějaké ruské alternativní FW, ale rusky bohužel moc nerozumím. Dají se i stáhnout zdrojáky, ale s vlastní kompilací asi budou problémy, a moc se do toho nehrnu.

Asi se poohlédnu po jiné čtečce. Prestigio už to nebude.
18.3.2013 12:46 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Mám podobné problémy s čtečkou e-knih Jinke Hanlin V3+

18.3.2013 12:37 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to pravda. Jenže hodně výrobců si z nás také dělá "nevolníky"
Je to o vzdělanosti a informovanosti zákazníků – čím víc bude hloupých ovcí, tím víc to bude výrobcům procházet. Řešení je ve zvyšování vzdělanosti/informovanosti lidí.
A porušování GNU GPL či jiné svobodné licence by se mělo pořádně trestat (citelné sankce).
Souhlas. Existují metriky, jak spočítat náklady na vývoj softwaru. Ať firmy platí, když používají svobodný SW v rozporu s licencí a chovají se k němu tak, jako by ho napsali sami – ať platí tolik, kolik by je to stálo vyvinout na zelené louce.
18.3.2013 13:00 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Souhlasím. Pěkně napsáno.

18.3.2013 15:48 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Příloha:
čím víc bude hloupých ovcí, tím víc to bude výrobcům procházet
Meanwhile at AbcLinuxu.cz...
18.3.2013 16:14 bogo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Je to o vzdělanosti a informovanosti zákazníků
To obavam se nestaci. Spousta vzdelanych a informovanych lidi uprednostni pohodlnost nebo wow effect pred svobodou...
18.3.2013 17:00 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Je to o vzdělanosti a informovanosti zákazníků – čím víc bude hloupých ovcí, tím víc to bude výrobcům procházet. Řešení je ve zvyšování vzdělanosti/informovanosti lidí.
To neni reseni. To mohlo byt resenim v dobe, kdy se to nedelalo na prumyslove urovni. Mohl sis jit koupit nejaky vyrobek a poznat, jestli je dobre udelany, protoze se vetsina veci vyrabela "na kolene". A stejne tak bylo mozne koupit ho od jineho vyrobce, protoze vetsinou na tom nebyli domluveni. Ale dneska se z podvadeni stal prumysl. Nemas sanci pri pohledu na umely material poznat, jak je kvalitni. Vsechno proste zacalo byt prilis slozite na to, abys mohl ty vady jednoduse identifikovat.

Je to trochu paradox. Funkcnost kapitalismu stoji na lidske cti. To by samo o sobe nebyl problem, protoze vetsina lidi chce jednat poctive. Jakmile ale vetsinu produkce ovladaji velke firmy, prestanou se tak chovat. Podvadeni se tak stane uspesnou strategii.
18.3.2013 12:45 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Obecne na tema volby a proc nemusi byt vzdycky dobra je peknym alternativnim pohledem tenhle TED talk.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
18.3.2013 13:01 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Díky.

18.3.2013 16:49 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tento trend neni nijak novy, a neprisel s mobilnimi zarizenimi. Plati to i pro jine formy spotrebicu - je prakticky nemozne pro (pouceneho) laika si je sam opravit. Pritom by to casto bylo trivialni. Driv se treba k elektronice bezne dodavala schemata.

A kdyz to jeste zobecnime, co me vadi je, ze jako spolecnost tolerujeme prumyslove podvadeni s tim, ze je to bezna vec. Dokud to delali jednotlivci, nebyl to problem - lide se mohli ty veci naucit a vzdorovat jim. Ale na prumyslove urovni tomu jednotlivci celit muzou jen dost tezko.
18.3.2013 17:41 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Driv se treba k elektronice bezne dodavala schemata.
Věřím, že tohle se právě může vrátit. Čím více bude vzdělaných lidí, kteří se v tom chtějí hrabat, tím vice bude takových zařízení. Když uživatel nic neumí a chce to jen strčit do zásuvky a zmáčknout jedno ze dvou tlačítek, tak se nediv, že výrobci této poptávce přizpůsobují nabídku. Když ale bude poptávka jiná, i nabídka se přizpůsobí. Otevřenost a svoboda jsou stejně tak hodnotou a konkurenční výhodou jako třeba funkce, odolnost, cena nebo pestrobarevná krabice.
18.3.2013 18:01 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Tak cim si vysvetlujes, ze prestoze se vzdelani lidi zvysuje, obecne, ten trend je presne opacny? Neni to dukaz, ze tuto valku verejnost s prumyslem prohrava a tudiz je nejake ocekavani vyssiho vzdelani naivni?

Ono to totiz neni o vzdelani. Je to o pristupu. K cemu mi je vzdelani, kdyz na to, abych si mohl neco opravit potrebuji zarizeni za desetitisice? Nebo jenom za nakup te dokumentace? Nebo jenom abych tu krabici mohl otevrit, potrebuji specialni sroubovak? To proste neni realne, i kdyby byli lide genialni, tak proste neni realne, aby si z domacnosti udelali specializovanou dilnu pro opravu vsech moznych vynalezu.

Druhy duvod je v tom, ze treba takove bankovni "produkty" nebo ruzna pojisteni lze vzdycky udelat komplikovanejsi. Kdyz budou mit lide prumerne IQ 200, bude tech produktu proste 2000 a ne 20, obchodni podminky budou mit 100 stran a ne 10.. Pointa je, ze ta bitva se neda vyhrat inteligenci. To je pristup "chces propustit z vezeni? tady mas pilnik". Musi se vyhrat spolecenskym odmitnutim takoveho pristupu jako amoralniho. V tom ma mimochodem Stallman pravdu.
pavlix avatar 18.3.2013 18:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Tak cim si vysvetlujes, ze prestoze se vzdelani lidi zvysuje, obecne, ten trend je presne opacny?
Kde bereš jistotu, že se vzdělání lidí zvyšuje?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.3.2013 21:27 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Svobodny pristup k informacim? Inflace vzdelani? (Prestoze k ni doslo, stale se toho lide uci vic nez driv.) Ale i kdybych uznal, ze ten trend je konstantni, stale to nevysvetluje, proc se ta situace zhorsila.

Mozna ale je to tak. Za komunistu se dostala na VS jen mensina, a ten zbytek se musel nekde vyucit. To pak znamenalo, ze byli praktictejsi a umeli si veci opravit. Takze mozna, ze vzdelani (a posun k ekonomice zalozene primarne na sluzbach, a ne na prumyslu) na to ma spis negativni vliv.

Ale ja mam trochu pochybnost o te kauzalite. Tahle teorie rika, ze tedy to byla spolecenska volba, ze se veci mene opravuji (a tudiz neni potreba dodavat schemata). Ja mam pocit, ze je to naopak. Asi stejne jako u komercnich televizi - tam take ten vyvoj smeruje k vetsi stupidite, za ucelem snizeni nakladu, nikoli proto, ze by to lide nejak zavratne chteli.
18.3.2013 21:28 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
A specialne kdyby firmy delaly to, co lide chteji, nevysvetluje to "kurvitka" a DRM. Takze ta teorie moc neobstoji.
Jendа avatar 18.3.2013 21:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Zajímavé je, že lidé kupují DRM a kurvítka i tam, kde konkurence podle mě existuje (iOS je obecně mnohem víc zaDRMovaný než Android; Epson (DRM) a HP (bez DRM) mají srovnatelnou nabídku levných inkoustových multifunkcí).
18.3.2013 22:17 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Treba protoze to neni jedine kriterium pri nakupu? Ja se snazim kupovat si otevrene veci, ale nekdy se mi to fakt resit nechce. A ani u toho Androidu to neni zase takova vyhra.

O tiskarnach nevim, to uz jsem nejaky cas nekupoval, asi bych koupil HP ale zase, oproti tomu co driv vyrabela HP je to bida.
Jendа avatar 18.3.2013 21:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Kolik lidí dokáže vyměnit elektrolytický kondenzátor (nejčastější závada elektroniky) v ATX zdroji, který drží na 8 standardních křížových šroubcích?
18.3.2013 22:14 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Ja bych ho treba vymenit dokazal, ale dodnes jsem tohle nevedel, ze ten kondenzator existuje, a nevedel bych, jak tu zavadu diagnostikovat a jak ho najit.

A pokud by to jeho selhavani byl tak fatalni problem, nebylo by vubec tezke dat ho do nejake patice, a popsat ten problem do navodu. A pak by tu vymenu zvladl opravdu kazdy (protoze predpokladam, ze kazdy si dokaze vymenit treba zarovku). Jenze to by pak lide nekupovali tolik zdroju.
gtz avatar 18.3.2013 23:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
To by nebylo zcela tak jednoduché. Někdy odejde jen kondenzátor, který bouchne sám a zdroj stojí, ale jsou situace, kdy je jen proražen a vezme sebou i něco dalšího co není na pohled vidět. Vyměníš kondenzátor v patici, zapneš, ono to to může bouchnout pod rukama nebo dostaneš prdu a na koho si pak budeš stěžovat? No a manipulace se zařízením pod napětím je pro amatéra celkem hodně nebezpečná. Kondenzátory by musely být v paticích, ale takových, aby se nemohl hnout a mohl jím nadále protékat proud/napětí na které je určen. Kdyby tam byly objímky tak bude zdroj dražší a myslím, že i nespolehlivý.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
19.3.2013 09:05 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
U pojistek tohle slo.. Samozrejme, je to otazka nakladu. Je ta patice drazsi nez predpokladana zivotnost toho zdroje po vymene kondenzatoru? Jasne ze zdroj bude drazsi, ale zase vydrzi dele.

O tom to je - ty jako spotrebitel nevis, jak dlouho vec vydrzi. Tudiz ti nezbyde vybirat podle ceny, a nikoli podle vydrze/ceny, a to nuti vyrobce vyrabet veci tak, aby vydrzely co nejmin. Je to naprosto racionalni chovani - se vzdelanim to nema co delat. To co by bylo potreba by byla moznost zjistit, jak dlouho vec vydrzi. Firmy (spis asi ty velke) tohle obvykle vedi, protoze ty veci testuji.
gtz avatar 19.3.2013 13:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
patice by neměla být dražší, ale dražší a pracnější je způsob montáže. Hlavně by tam musela být důslednější výstupní kontrola zda kondry drží apod.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
21.3.2013 12:25 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
23.3.2013 11:00 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Fascinujici!
18.3.2013 17:03 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Většinou nám výrobci brání, abychom do jejich našeho zařízení (chytrého telefonu, e-book čtečky, tabletu apod.) dostali svobodný operační systém.
To zařízení není jejich, ale naše. My jsme si ho koupili a zařízení přešlo do našeho vlastnictví. Měli bychom mít právo s ním nakládat dle libosti, ale nemáme. Nejenom že nemáme možnost nainstalovat vlastní OS, ale nemáme ani administrátorská oprávnění v systému, co je tam nainstalován.

A co je horší, to zařízení bývá připojené k Internetu a výrobce/operátor nad ním drží nadvládu. Může mazat naše data (Amazon versus 1984), rušit inzerované funkce (Sony versus Linux), mazat aplikace, apod. A my jim za to ještě platíme.
18.3.2013 17:17 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Souhlasím.

gtz avatar 18.3.2013 20:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Také souhlasím.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Jendа avatar 18.3.2013 21:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Chápu, že už to tady asi 90 % lidí četlo, ale kdyby přeci jen…
19.3.2013 01:07 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Je problem si ten produkt proste nekoupit, kdyz se vam nelibi? Mne urazi nabizeni nizkoobjemovych nizkoemisnich zazehovych turbo-motoru v nekterych autech a tak proste tyto produkty ignoruji a nekupuji je. V cem je problem? Zakaznik si kupuje produkt tak jak je - s danymi podminkami uziti, na ktere pristoupi uzavrenim kupni smlouvy.
Josef Kufner avatar 19.3.2013 01:36 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
S tímhle je však problém v okamžiku, kdy daný produkt potřebuješ a vyhovující není k dispozici.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
19.3.2013 14:33 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Proc by to mel byt problem? Ja take prahnu po spouste veci, ktere ale zadny vyrobce nenabizi.. a jako problem to nevnimam.
frEon avatar 19.3.2013 19:46 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
pokud "prahnout" znamena chtit, tak pak popisujes jinou situaci.
Talking about music is like dancing to architecture.
19.3.2013 17:43 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
jj to je hrozne svinstvo, me treba dneska pri cestovani tim hnusnym pocasim napadlo ze bych si hrozne rad koupil teleport, ale nikdo ho nenabizi!! Asi si pujdu stezovat k evropskemu soudu pro lidska prava nebo tak neco.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
19.3.2013 19:16 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Presne tak, takovych veci, ktere nejsou v nabidce vymyslime kazdy stovky.
19.3.2013 19:29 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Ale to by byla trochu nuda, ne? Zkuste zase neco jineho ze seznamu..
19.3.2013 19:34 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Straw man. Teleport nikdo nabízet nemůže, počítač umožňující/nebránící instalaci jiného OS ano.
19.3.2013 19:53 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Zadny straw man. Jestli to vubec nejde vyrobit nebo to jenom nikdo na trhu nedela v tomto pripade nehraje zadnou roli.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
19.3.2013 20:12 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Ale hraje. A velkou.
19.3.2013 20:21 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Aha.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
19.3.2013 21:54 pako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Je to ještě fascinace tržního fetišismu, nebo již naprostá odevzdanost tržního fatalismu?
Jendа avatar 20.3.2013 01:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
A notebook s matným 13" 4:3 displejem s rozlišením 250 DPI?
20.3.2013 09:52 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Za to ti dam palec (tedy obrazne), 4:3 to bych chtel taky (nemuselo by byt ani tak vysoke rozliseni). I kdyz me by spis vyhovoval 9-10 palcu, s poradnou baterii a funkcni pod Linuxem.

19.3.2013 07:08 Jinan Dvoulaločný
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Zakaznik si kupuje produkt tak jak je - s danymi podminkami uziti, na ktere pristoupi uzavrenim kupni smlouvy.
A vážně tohle všechno každý kupující ví, když to kupuje? Já tedy nevím, ale lidé (majitelé těchto zařízení) bývají velice překvapeni, když jim tohle říkám. První problém tržní ekonomiky - subjekty nejsou dokonale informováni.

Jinak samozřejmě máš pravdu, nemusíme kupovat/používat mobilní telefony, tablety, čtečky, fejsbuky, Gůgly a podobné věci, ale nepoužíváním mnoha těchto věcí se diskvalifikujeme ze společnosti. Jde to tak daleko, že nepoužívání Facebooku ti může znemožnit nebo značně zkomplikovat uplatnění na trhu práce (true story).

Volný trh je hezká věc, která mnohdy funguje, ale ne vždycky a ne optimálně. Má svoje slabiny a ty je třeba respektovat a neignorovat neustálým opakováním dogmatu, že dokud jde o směnu na volném trhu, je apriori všechno v pořádku. Zejména v situaci, kdy spotřebitel ani nemůže svou peněženkou volit, protože neexistuje akceptovatelný produkt v dané kategorii a společností nebo okolnostmi je člověk nucen tento typ produktu vlastnit.
PepaSFI avatar 18.3.2013 17:43 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
celá věc má jeden zásadní problém. Kde není žalobce, není ani soudce. Ty firmy sice porušují GPL a kdoví co všechno, ale kdo je zažaluje? Když my porušíme jejich pravidla, tak nás jejich právníci sežerou. Proč? Protože za to dostanou velice dobře zaplaceno. Když oni poruší naše pravidla, kdo najme právníka? Mám pocit že těmhle dravcům bysme všichni jak tady jsme dohromady zaplatili tak dvě hodiny konzultace.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
18.3.2013 17:50 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Bohužel musím s tebou souhlasit.

18.3.2013 18:23 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
buď jejich produkt koupit a dodržovat jejich striktní licenci plus nemožnost změnit operační systém, nebo si jejich produkt nekoupit

Napsal jste to pekne. Pokud nesouhlasite s podminkami uziti dila(vyrobku), nikdo vas nenuti si jej kupovat. To je prave ta svoboda volby. Takze v cem je tedy problem?
18.3.2013 18:26 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Problém je v tom, že se takto chová většina firem. Takže vlastně ani svobodu volby nemáte.

18.3.2013 18:28 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Vas nekdo nuti si kupovat tablet nebo telefon s nesvobodnym systemem?
18.3.2013 18:37 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Ne, nenutí. Jenže zrovna mobilní telefon je zařízení, bez kterého jako byste nebyl. = Musíte ho mít. Jste v podstatě donucen si ho pořídit a používat. No a telefonů se svobodným systémem je jako šafránu.

Jendа avatar 18.3.2013 21:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
No a telefonů se svobodným systémem je jako šafránu.
Znám jen jeden takový telefon a nesmí se v ČR používat.
18.3.2013 18:40 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Nedávno jsem se ve formuláři jedné instituce setkal s požadavkem na vyplnění telefonního čísla. Ukaž mi prosím telco¹ bez hovězích podmínek, a svobodné zařízení následně použitelné k telefonování.

¹ které se neúčastní oligopolu
Jendа avatar 18.3.2013 21:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Ukaž mi prosím telco¹ bez hovězích podmínek
a svobodné zařízení následně použitelné k telefonování
18.3.2013 22:02 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
To jsi ukázal seznam poskytovatelů VoIP (který nic neříká o jejich podmínkách) a seznam nějakého softwaru (který nemusí být nutně zrovna funkční). Což je teoreticky pěkné, prakticky to navíc naráží na to, že např. v pohraničí je na některých místech jediný způsob připojení k internetu... ADSL od bývalého Telecomu. Pro obyvatele některých pohraničních oblastí tedy svoboda výběru poskytovatele telefonie znamená svobodu přestěhovat se. To už nevypadá tak dobře.
Jendа avatar 18.3.2013 22:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
V kontextu předchozí věty jsem myslel, že ti šlo prostě o to, že potřebuješ telefonní číslo, aniž bys musel platit GSM Trojce, a konektivitu už máš nějak vyřešenou.
19.3.2013 08:28 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Řetěz je tak silný jako jeho nejslabší článek.
pavlix avatar 19.3.2013 09:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Nejslabší článek je v tomto případě jednoznačně člověk nadávacího typu. Tedy člověk, který například s oblibou nadává, že něco nejde, místo aby to udělal. Jenda to vystihl dobře.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.3.2013 11:25 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Držet hubu a krok je taky řešení.
pavlix avatar 19.3.2013 11:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Vést jen hospodské kecy je v důsledku stejné.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.3.2013 18:57 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
V principu s tvou logikou uvažování souhlasím, ale v praxi bohužel často ten svobodný kapitalistický trh není tak svobodný a kartelové dohody ti prostě neumožní některé produkty nebo služby dostat podle libosti. A nejen státní služby, ale i od soukromníků.
Nobody can give you as much as I can promise you
18.3.2013 19:50 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Na všech počítačích mám Linux (mimo jednoho historického kousku, kde je FreeDOS), na routeru OpenWRT a v hudebním přehrávači RockBox. Ale kdybych se rozhodl, že mi můj stavající "hloupý" telefon nestačí, tak bych asi měl dost velký problém najít něco, co bych zaprvé mohl běžně koupit (tj. nemusel si to nechat posílat ze zahraničí) a do čeho bych si mohl svobodně nahrát takovou verzi Linuxu, kterou bych si mohl libovolně upravovat. Škoda, že neexistuje nějaká stránka, kde by byly jednotlivé modely a stav jejich podpory alternativního OS jako je to u stránky se seznamen hardware u OpenWRT a RockBoxu.
pavlix avatar 18.3.2013 19:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Taky mě mrzí, že mi odešel můj přehrávač s RockBoxem, kupoval jsem ho právě podle seznamu podporovaného HW.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.3.2013 20:06 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby

Např. OpenInkpotseznam podporovaných zařízení. Podporovaných zařízení je ale žalostně málo. A když už podporované je, tak je to model, který se už jenom těžko sežene. Bavím se o čtečkách e-knih.

Jendа avatar 18.3.2013 21:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Škoda, že neexistuje nějaká stránka, kde by byly jednotlivé modely a stav jejich podpory alternativního OS jako je to u stránky se seznamen hardware u OpenWRT a RockBoxu.
Cyanogenmod nemá žádný seznam zařízení?
18.3.2013 22:04 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Když to dotáhneme do důsledku, CM není zcela svobodný.
Bedňa avatar 18.3.2013 22:18 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Máš pravdu, ovládače sa používajú uzavreté z originálnych romiek. Je zarážajúce, aký sú výrobcovia HW idioti, keď si nenechajú zadarmo opravovať ovládače. No začínajú sa diať veci a reverzní inžinieri, ktorým sa podarilo spraviť slobodný ovládač, tak atakujú ARMistou aby s touto politikou prestali. Vyzerá to že v niektorých prípadoch sa hádam prelomia ľady. To by ma fakt moc potešilo. Pretože sa tak trochu chystám do experimentovania v tejto oblasti.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bedňa avatar 18.3.2013 22:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda volby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Presne tak priateľu, poďme spraviť svet lepším. Pre udržanie ekonomiky je dôležitý pokrok, čo uzatvorený vývoj a patenty spomaľujú o celé desaťročia. Reči typu, ale z toho sa nenajem nech si strčia kde slnko nesvieti, treba zarábať na podpore zákazníkov a špeciálnych požiadavkách ako to robí napríklad RedHat.
KERNEL ULTRAS video channel >>>

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.