Portál AbcLinuxu, 27. dubna 2024 21:53


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.1.2015 12:36 Borec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jenž můžou do řad šikovných a tvořivých Návrhářů, Architektů, Inženýrů i Technologů přilákat nejen chlapce, ale i dívky.
k tomu bych mel jeden odkaz z konkurencniho portalu:

viz
1.1.2015 13:06 novy rok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
To zname.

Ale, co znamena to: "Podpory žen v technice."

To maji byt jakoze nejke kvoty jako v organech EU nebo tak neco?
1.1.2015 13:28 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
To bohužel neznáme:

Ale, co znamená to: "Podpory žen v technice."

V anglicky mluvících zemích se této aktivní podpoře říká fellowship, můžeme si to představit jako různé kombinace stipendií a mentorinkgu zkušenějších.
1.1.2015 18:51 tgm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ženy ve skutečnosti si umí pomoct sami.

Jedna naše kolegyně studentka na FIT chodí patřičně oblečená a u stolu pana profesora se k němu vždy hluboce předkloní, předstírajíce, že potřebuje něco poradit...

Slečna má znalosti mizerné ale prospěch výborný.
pavlix avatar 1.1.2015 19:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ženy ve skutečnosti si umí pomoct sami.
Sami? Ono kolikrát bohatě stačí jim neházet klacky pod nohy, případně jim pomáhat v podobné míře jako mužům.
Jedna naše kolegyně studentka na FIT chodí patřičně oblečená a u stolu pana profesora se k němu vždy hluboce předkloní, předstírajíce, že potřebuje něco poradit... Slečna má znalosti mizerné ale prospěch výborný.
Jedna kolegyně studentka předstírajíce? Otázkou je, proč slečna studuje FIT a ne nějaký obor, kde by se její dovednosti uplatnily mnohem lépe. Na druhou stranu asi nemá smysl vztahovat její vlastnosti na každou jednotlivou ženu, co ten obor studuje nebo vystudovala.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bystroushaak avatar 1.1.2015 22:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ono kolikrát bohatě stačí jim neházet klacky pod nohy, případně jim pomáhat v podobné míře jako mužům.
Ty jsi někdy viděl, že by se něco takového dělo? Mě se to za studentskou ani profesní část života nikdy nepovedlo.
pavlix avatar 2.1.2015 08:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ano, viděl. A věřím, že kdybys jenom trochu chtěl, viděl bys taky. Navíc těm lepším z nich podkopává nohy i přehnaná protekce, o které psal výše tgm.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bystroushaak avatar 2.1.2015 10:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
A věřím, že kdybys jenom trochu chtěl, viděl bys taky.
To by mě opravdu zajímalo, jak bych to měl udělat. Dokonce jsem se na to ptal dvou kolegyň, které se mnou v předchozí a současné práci sedí v kanceláři a ani jedna mi nic takového nepotvrdila. Naopak obě dvě byly v tomhle docela "šovinistky".
pavlix avatar 2.1.2015 10:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Dobrá, to je jen odhad. Možná jsi za celý život skutečně zažil natolik zvláštní statistický vzorek, že jsi na to nenarazil, na druhou stranu tvé použití slova šovinistky naznačuje, že minimálně zprostředkovaně bys o tom vědět mohl.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bystroushaak avatar 2.1.2015 11:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Možná jsi za celý život skutečně zažil natolik zvláštní statistický vzorek
Jedna je bývalá unixačka, specialistka na oracle, druhá spravuje jeden místní gigantický informační systém.
na druhou stranu tvé použití slova šovinistky naznačuje, že minimálně zprostředkovaně bys o tom vědět mohl.
No, nevím co to naznačuje. Když jsem se jich na tohle ptal, tak to důsledně popřely a reagovaly s pohrdáním vůči svým (cituji) "blbějším" skoro-kolegyním z jiných oddělení, které jsou podle nich naivní kravičky a nemají na nic jiného, než dělání podřadného jobu nezahrnujícímu jakýkoliv technický skill.

Já na to čuměl trochu vyjeveně, protože už patřím ke generacím, která chytla ve škole nějaký ten důraz na genderovou vyváženost, navíc jsem k tomu přečetl až moc sci-fi kde jsou hlavními hrdinkami ženy a na rovnost je tam kladen silný důraz (Harringtonová třeba). A pak v reálném životě všechny ajťačky, které jsem poznal dost na to abych se s nimi mohl bavit na takhle osobní úrovni zastávají názor, který je přesně opačný a z podstaty sexistický.
pavlix avatar 2.1.2015 12:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Když jsem se jich na tohle ptal, tak to důsledně popřely a reagovaly s pohrdáním vůči svým (cituji) "blbějším" skoro-kolegyním z jiných oddělení, které jsou podle nich naivní kravičky a nemají na nic jiného, než dělání podřadného jobu nezahrnujícímu jakýkoliv technický skill.
Takže celý tvůj statistický vzorek zahrnuje jenom ženy se postojem, který by se dal možná popsat jako elitářský, šovinistický a antifeministický? To mi tak trochu připomíná mačistický stereotyp, jen ten penis a širší ramena tomu chybí. Takový kolektiv normální ženskou přijímá snad ještě hůře než čistě mužský kolektiv, zatímco normálního chlapa úplně v pohodě, ani si nemusí hrát na to, že má nějaké zázračné technické skilly, a nemusí nesnášet normální ženské.
Já na to čuměl trochu vyjeveně, protože už patřím ke generacím, která chytla ve škole nějaký ten důraz na genderovou vyváženost
Já naštěstí k takové generaci nepatřím. Na základce měly těžkou protekci holky a nikdo to neřešil. Na osmiletém se nic nezměnilo. Na čtyřletém jsme měli holek tak málo, že tu protekci získaly automaticky. Na vejšce už si člověk všímal jenom těch pár lidí okolo něj, případně těch pár aktivnějších, tam nejsem schopný vyvodit vůbec nic. Mezi pracujícím lidem už se to z mého pohledu ovšem trochu obrací a od pracujících žen se očekává, že budou vynikat v úplně jiných oblastech (komunikace, laskavost, vytváření příjemného prostředí) než muži (vedení, technické kvalifikace, fyzicky náročná práce). Nejsem žádný genderista a neříkám, že by se to mělo z ničeho nic obrátit nebo vyrovnat nebo kdoví co, jen se mi prostě nechce předstírat, že to nevidím.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
2.1.2015 13:09 Moulin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Zajímavé, tohle jsem nevěděl, že se od nich očekává - hlavně proto, že zrovna tohle jim moc nejde.
(komunikace, laskavost, vytváření příjemného prostředí)
AsciiWolf avatar 3.1.2015 17:25 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
:-D
Bystroushaak avatar 2.1.2015 14:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Takže celý tvůj statistický vzorek zahrnuje jenom ženy se postojem, který by se dal možná popsat jako elitářský, šovinistický a antifeministický?
Proto se ptám tebe, skoro jsi vypadal, že máš nějaké konkrétní případy, kterým se děje újma.
Takový kolektiv normální ženskou přijímá snad ještě hůře než čistě mužský kolektiv
To nebyl "takový kolektiv", protože "normální" ženská, máma od dětí tam pracovala taky a nikdo proti ní nic neměl. To vím mimo jiné i proto, že když si mohla vybrat kde pracovat, tak šla k nám, místo do jiného týmu.
pavlix avatar 2.1.2015 17:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
To ale není matematika, bavíme se tu o dojmech a ty jsou jen těžko ověřitelné nebo předatelné. Já jsem třeba dost zmatený z toho, jak ta tvoje máma od dětí mohla úplně v pohodě příjemně pracovat s namyšlenýma ženskýma, co si o takových myslí, že jsou krávy. Obávám se, že jsi mi ani ty nepředal úplně dobrou představu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bystroushaak avatar 2.1.2015 17:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
úplně v pohodě příjemně pracovat s namyšlenýma ženskýma, co si o takových myslí, že jsou krávy.
Prostě jí (v první práci jedna, v druhé taky jedna) ignorovala. Co taky jiného?
pavlix avatar 2.1.2015 17:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Prostě idylka.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bystroushaak avatar 2.1.2015 18:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Prostě idylka.
Jak se říká - jaký si to uděláš, takový to máš. Tohle rozhodně nebylo nic, co by mělo řešení na jiné, než čistě osobní úrovni těch dvou.

To jsme se ovšem dostali někam úplně jinam, než kam směřovala moje původní otázka.
Grunt avatar 2.1.2015 15:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
(vedení, technické kvalifikace, fyzicky náročná práce)
To se odemně opravdu očekává? Tož to nevím jestli bych si ho náhodou neměl radši uřezat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 2.1.2015 17:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 2.1.2015 20:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Není mi jasné o čem mluvíš. O čem to mluvíš?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 2.1.2015 21:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Nebude lepší si to znovu přečíst? Nemám úplně chuť se opakovat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
⧠ A = 0 avatar 4.1.2015 16:55 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ono kolikrát bohatě stačí jim neházet klacky pod nohy, případně jim pomáhat v podobné míře jako mužům.
Ty jsi někdy viděl, že by se něco takového dělo? Mě se to za studentskou ani profesní část života nikdy nepovedlo.
Největší část onoho házení klacků pod nohy probíhá už v rodinách. Předsudky zakořeněné u většiny populace vedou k tomu, že sociální mobilita směrem k přírodovědným / technickým profesím je u žen prachmizerná.
Nevolte zmrdy.
4.1.2015 19:19 Borec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ne.

Nase kognitivni schopnosti jsou dany mnozstvim testosteronu, ktermu je plod vystaven v deloze. Chlapci jsou vystaveni v odpovidajici vyvojove fazi mnohem vetsim davkam.

Jestli je ovsem embryo , ktere se ma vyvijet v devcatko vystaven v prubehu dalsiho rustu vetsimu prilivu testosteronu nez si priroda prumerne pro devce predsevzala, tak pote se narodi devcatko s vetsimi sklony k technickym cinnostem.

To co nazyvate predsudky je jen zdravy rozum lidstva, ktere se nesnazi chod veci zlomit pres koleno.
pavlix avatar 4.1.2015 21:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Jestli to správně chápu, tak ty říkáš, že (1) dívky získávají talent omylem a (2) že by se člověk se zdravým rozumem měl snažit ten talent co nejdříve zadupat do země a (3) že cílem výchovy dívek by mělo být, aby z nich vyrostly co nejhloupější ženy? Mně se jako první vybaví toto.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 4.1.2015 21:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Nevím jestli omylem, nicméně s vlivem hormonů u předřečníka souhlasím (teda až na ten testosteron).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 4.1.2015 21:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Napsal jsem tři věci, ještě jsem je pro jistotu očísloval a stejně reaguješ na čtvrtou ;).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 4.1.2015 21:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
No a? Kde je psaný že musím reagovat na to na co píšeš?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 4.1.2015 21:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Kde je psaný, že tě nemůžu upozornit, že to neděláš? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 4.1.2015 22:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Nikde. Děkuju za upozornění. Co tam máš dál?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
4.1.2015 22:59 Moulin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Zajímavá interpretace textu. V životě bych něco takového z toho textu nedokázal přečíst.
5.1.2015 00:18 Borec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
(1) divky neziskavaji talent, nybrz jejich mozek se vyviji tak, jako to priroda rozhodla, jestlize nepusobi testosteron. Kdyby na muzsky zarodek nepusobil ten testosteron, tak budou mit chlapci mozky jako divky. Priroda vpodstate tedy ma jako zakladni vzor zensky mozek, ktery se pusobenim hormonu pretvari na muzsky - napr. mnohem mene vyvinutou branu (pons) mezi mozkovymi hemisferami.

(2) ne

(3) cilem vychovy divek be melo byt, aby se uplatnovaly vsude tam, kde pro to maji od prirody predpoklady a ne se snazit je prevychovat na takove cinnosti, ktere jejich mozek ne tak dobre zvlada.

11.1.2015 15:17 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
cilem vychovy divek be melo byt, aby se uplatnovaly vsude tam, kde pro to maji od prirody predpoklady a ne se snazit je prevychovat na takove cinnosti, ktere jejich mozek ne tak dobre zvlada.
Presne tak! Takze, vsechny programatory-muze je treba poslat na frontu. Jiz za druhe svetove valky se prokazalo, ze programovani mohou delat zeny, maji k tomu od prirody mnohem lepsi predpoklady. Je to prace fyzicky nenarocna, ktera vyzaduje velkou trpelivost.

Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
⧠ A = 0 avatar 4.1.2015 21:36 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ty máš asi hodně velký péro, co?
Nevolte zmrdy.
4.1.2015 21:42 backinabag | blog: backinabag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Zdroj?
5.1.2015 00:21 Borec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
internet voe :-)

Prenatal testosterone and gender-related behaviour
5.1.2015 02:07 backinabag | blog: backinabag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Tuhle studii bych srhnul takhle:

1. Prenatalni testosteron ma vliv na nektere typy gender-specific chovani nebo vlastnosti, byl tam zminen napriklad vyber hracek nebo pomer chlapcu a devcat mezi kamarady v detstvi.

2. Muzi maji lepsi vysledky v testech mentalni prostorove rotace, vetsi v dospelosti. Divky maji lepsi vysledky v testech "computational ability", ktere ale zmizi v dospelosti.
Despite the influences of prenatal testosterone on some behaviours that show sex differences, not all behaviours that show sex differences appear to be similarly influenced by testosterone. For instance, much research has been devoted to trying to establish a link between prenatal testosterone levels and postnatal visuospatial and mathematical abilities as reflected in performance on standardized tests. It is widely believed that men and boys are better at spatial and mathematical abilities than women and girls. However, the validity of this generalization depends on the age of the individuals being studied, as well as on the type of task. Specifically, although men perform better than women on tests of mental rotations ability (that is, the ability to rotate two-or three-dimensional figures in the mind and compare them to other figures), these differences are larger in adults than in children (29, 30). In addition, sex differences in performance on other spatial tasks are smaller than the sex differences in mental rotations performance (29, 30). Indeed, for some tasks, such as those requiring spatial visualization skills, or the ability to take spatial manipulations through several steps, sex differences are virtually non-existent (29). Similarly, sex differences in mathematics performance vary with age and the type of task. Among children, girls perform better on measures of computational ability, although there are no sex differences on computational tasks in adults (31). For mathematical concepts, there are no sex differences in children or adults, however, some standardized measures used to screen for admission to University in the United States (the Scholastic Aptitude Test and the Graduate Record Exam) show a sex difference in favour of males (31).
3. Nejsou prakticky zadne podklady pro tvrzeni, ze prenatalni testosteron ma vliv na matematicke nebo prostorove schopnosti (viz posledni veta citace).
Despite these sex differences in the population at large, girls and women with CAH do not show consistent alterations in performance on spatial abilities at which males typically excel (32) (Table 1⇓). Although studies occasionally report that females with CAH show enhanced spatial ability, this result is not the norm. In addition, if the effects were reliable, they would be expected to be most marked for measures of mental rotations, since mental rotations measures show the largest sex differences. In contrast, the results are similar for a variety of measures, including measures of spatial visualization, although these measures show essentially no sex differences in the population at large. Similarly, if the findings were reliable, they would be expected to be seen more frequently in larger, rather than smaller, samples. On the contrary, two of the three studies reporting a relationship between CAH and spatial performance have used the smallest and second smallest samples of studies published to date. Both the lack of specificity for measures that show sex differences and the appearance of significant differences in smaller, rather than larger, samples suggest that the effects are spurious. With regard to mathematical performance, instead of showing enhanced mathematical abilities, as would be predicted if androgen exposure prenatally promoted mathematical performance, some aspects of mathematical performance in individuals with CAH appear to be impaired (2, 33–35).

Studies relating normal variability in hormones measured in amniotic fluid to postnatal behaviour also provide no support for an association between high levels of androgen and enhanced spatial or mathematical abilities (36, 37). In fact, although many cognitive measures show no relationship to amniotic fluid testosterone, some significant relationships have been reported in the opposite direction (i.e. higher testosterone or other androgens associated with poorer performance on mathematics or spatial tasks (36, 37)). The only possibly supportive data that have been published involved a relationship between the speed of rotating figures on a mental rotations task and testosterone in amniotic fluid (37). However, in the same study, the number of correct answers on the mental rotations test, the usual dependent variable and the one known to show a sex difference and predicted to relate to prenatal testosterone, did not relate to testosterone from amniotic fluid. Thus, there is little or no evidence, either from studies of individuals with CAH or studies relating normal variability in prenatal hormones to postnatal behaviour, that prenatal testosterone influences performance on measures of spatial or mathematical ability.
pavlix avatar 5.1.2015 11:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Zdroj: Internet :D
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.1.2015 16:39 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
INTEL na to má asi jiný názor

Intel chce víc žen v IT. Investuje do toho 300 milionů dolarů

PS: Jinak je dost ošemetné překládat ty výrazy přímo.

Třeba anglické Experience znamená v češtině 3 různé věci: zážitek, prožitek a zkušenost
Bystroushaak avatar 7.1.2015 17:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
zážitek, prožitek
Jaký je mezi tím rozdíl? Zážitek a prožitek mi přijde jako synonymum.
pavlix avatar 7.1.2015 17:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Synonymum ano, ale rozdíl tam cítím. Zážitek vnímám jako nějakou událost, kdyžto prožitek jako samotný akt prožívání.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2015 15:21 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
S tou skromnosti je to problem (a taky to ukazuje, ze to s tou meritokracii v IT nebude tak horke). Tusim nekdo zjistil, ze zeny si v prumeru tipuji o 5 bodu nizsi IQ a muzi naopak o 5 bodu vyssi. Ono to celkem i dava smysl. Nedavat ostatnim najevo vyssi inteligenci je znamkou vyssi inteligence. :-) Je to podobne jako v prirode, samecci jsou take casto barevni, aby nalakali samicky, kdezto samicky maji mimikry.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
Bystroushaak avatar 12.1.2015 07:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Rozdíl v IQ o 5 bodů se mi zdá na úrovni neměřitelného šumu. Předtím, než jsem pochopil algoritmus těch IQ testů jsem to zkoušel s odstupem několika let asi 3x a jednotlivé hodnoty od sebe skákaly asi tak o 20 bodů, podle toho jak jsem se zrovna vyspal a měl náladu.
12.1.2015 08:06 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Jelikoz jde o prumer, bude ten sum nejspis nizsi. Taky bych predpokladal, ze ti badatele zkouseli ten stejny test.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
1.1.2015 19:34 backinabag | blog: backinabag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
http://xkcd.com/385/
4.1.2015 09:57 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Slečna má znalosti mizerné ale prospěch výborný.
Otazka je, jestli za to pak skutecne muze ta slecna, nebo spis ten profesor, ktery ji pusti. Ono totiz ze stejneho sovinismu vychazi i nazor, ze to proste v zivote potrebovat nebude, protoze bude delat neco jineho.

Jinak ja bych asi takovou slecnu nechal chodit na zkousku, dokud se to nenauci - je chybou profesoru, ze jim nedosla jeste lepsi strategie. ;-)
1.1.2015 13:25 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Bedňa avatar 3.1.2015 23:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Jasne a tú vľavo prvú vyhodia s kolektívu, pretože sa o seba stará. Jako tieto organizácie na základe rasy a pohlavia sú fakt komické.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
1.1.2015 15:11 backinabag | blog: backinabag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Tyhle snahy o vice zen v IT jsou zalozeny na hypoteze, ze pomer muzu / zen v IT by byl vyssi, kdyby neexistovaly ruzne spolecenske tlaky / stereotypy / atd.
1.1.2015 17:44 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Nevím, ja studoval v Mosvkě a v IT oborech tam je dosud poměr kluků a holek okolo 50 na 50. Vzrazna prevaha kluku byla jen na matfzyzu, v atomove enregii a td.

Jedná se o to, že dnes jsou všechny děti znalé techniky a tedy rozumných výchovným cílem je nepropásnout technicky talentované dívky.

Ano dneska i takové modní návrhářastí je čím dál více i o nových materiálech, IT a konstrukterkých přístupech.

1.1.2015 19:42 backinabag | blog: backinabag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ano, v tomhle smeru je Rusko prekvapive napred. Jinak ja s tou hypotezou ze pomer chlapcu / divek neodpovida pomeru talentu a zajmu souhlasim.
2.1.2015 09:53 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ano, v tomhle smeru je Rusko prekvapive napred.
Ono je to částečně danné i historicky, například během druhé světové byly v Rudá armádě ženy i na bojových pozicích (i když ne přímo v první linii, ale např. u letectva nebo ostřelovačů), zatímco na západě mohly dělat (až na vyjímky) leda tak zdravotnice nebo pomocné funkce v zázemí. Prostě v Rusku byl a je tento stereotyp o něco slabší, nejspíš tím, že tam v populaci vždy bylo méně mužů než normálně (dodnes je, pokud si to dobře pamatuju, Rusko rekormanem v rozdílu průměrné doby života žen a mužů), ať už za to mohly vlády, války nebo vodka ...
pavlix avatar 2.1.2015 10:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Tak můj otec i tady v česku chodil na průmyslovku i s holkama, ne jako je to dneska.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
2.1.2015 12:18 Moulin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ano, tak to bylo - byly to kvóty, kdo se nedostal na zdravku šel na prumku. My jich měli ve třídě 7 a o rok níže to bylo snad půl na půl. Moc to holkám nešlo, ale dneska celá řada z nich dělá v oboru.
2.1.2015 12:14 Moulin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Ano, i teta mé manželky došla v 18 letech jako kulometistka s Rudou armádou až do ČR. Má pěknou fotku u značky Moravská Ostrava. Zřejmě jsem dost svázán stereotypy, ale osobně toto "napřed" nepovažuji v kultuře na východ od nás za nic záviděníhodného. Vidět ženské na lešení, jak omítají baráky, na popelářských autech apod. to nějak není pro mne. Ani jsem nezískal pocit, že by to bylo programové, ale spíš z nouze. Chlapi tam dělají nic.
4.1.2015 09:46 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Vidět ženské na lešení, jak omítají baráky, na popelářských autech apod. to nějak není pro mne.
Ano, je lepsi je videt jako uklizecky, nebo servirky, nebo skladnice u Amazonu (kde to tedy zrovna moc videt neni).. protoze to neni horsi prace.

I kdyz taky souhlasim s tou hypotezou, ze zen v IT je mnohem mene, nez by mohlo byt, a je to v podstate kulturni zalezitost (stejne jako rozsireny ageismus), trochu mi vadi, ze se casto fakticky boj o vyssi socialni status nejake skupiny (chtel jsem napsat socialni prava, ale tak to neni) vydava za snahu o genderovou rovnost. Viz treba nedavne kvoty na slozeni spravnich rad firem.
2.1.2015 13:13 Moulin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Je to chlastem. Na Ukrajině (s Ruskem zkušenosti nemám, ale bude to podobné) se na vesnicích chlapi dožívají něco přes 40 (částečně platí i pro ženy) - procházel jsem tam hřbitovy. Většinou smrt souvisí s chlastem buď přímo (selhání orgánů, bílé myšky) nebo nepřímo (opilý usnul a uhořel, opilý spadl do řeky, opilý řídil auto) případně úplně nepřímo (opilec ho přejel - vjel do protisměru, na chodník apod.).
multi avatar 1.1.2015 12:48 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
I v EU jsou vidět snahy právě o kurikulární navázání Technické výchovy na již probíhající výuku Výpočetní Techniky, viz třeba pokus Francie "Do každé školy dát 3D tiskárnu."
K tomuto musím dodat, že jak už to v čechách bývá, bohužel chybí takovým akcím to hlavní: používaní. Zrovna nedávno jsem se bavil s kamarádem jak mají také 3D tiskárnu, ale ukazují ji jen jako marketingový tahák při dnech otevřených dveří. Ale studenti s ní vůbec nepracují. Navíc se jedná o zařízení, které stálo spoustu peněz. Vhodnější by bylo postavit RepRap, při jehož stavbě se zároveň studenti hodně naučí.
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
1.1.2015 13:22 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Samotný 3D tisk trvá pro celou třídu strašně dlouho a modelářům co by ho rádi aktivně používaly ho do DDM nikdo nezaplatí :-)

Jinak školy většinou pořídí komerční 3D tiskárnu a žáci si občas pak s ní ten RapRap skutečně postaví.
1.1.2015 16:08 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Nadcházející rok 2015 byl vyhlášen Rokem průmyslu a technického vzdělávání 2015
Tohle miluju, tydlety propagační akce. A nadcházející rok 2016 bude vyhlášen Rokem doplň co chceš podle propagandy o co jsme se zasloužili - vyhodili jsme zkušené učitele - vzdělávání 2016.

Místo soustavného zlepšování stavu (je to piplačka na léta dopředu) jsou jednodušší takovéto propagandy...

1.1.2015 18:47 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
I dnes je jednoduší sehnat milion na kurs robotiky, jehož vybavení do roka zastará, než sehnat pár tisíc na materiál aby si děti uměly něco sami vyrobit.

Třeba ve družině holce řekli že má šetřit hlínou, protože je drahá a není na ni.

Souhlasím se Soustavným Zlepšování Stavu - několik malých pravidelný sponzorů od srdce je lepší mnoha peněz s EU.
multi avatar 1.1.2015 16:36 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Jinak školy většinou pořídí komerční 3D tiskárnu a žáci si občas pak s ní ten RapRap skutečně postaví.
Tak to ty soucastky prijdou hodne draho :-D
1.1.2015 17:47 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
RepRap tiskárna je skutečne jedna z mála složitých věc, které můžou z pomocí té tiskárny sami složit :-)

Jinak je to vetšinou drahý lapač prachu.
Jendа avatar 1.1.2015 20:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
modelářům co by ho rádi aktivně používaly ho do DDM nikdo nezaplatí
Modeláři si snad zvládnou postavit RepRap ze součástek z kontejneru, ne?
Jendа avatar 1.1.2015 20:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkušenosti ukázaly, že koupení do škol 3D tiskáren, robotických nebo mechatronických stavebnic
Aha, protože na výuku programování nestačí Pentium I z vrakoviště a k výuce fyziky nestačí pytel ledek a odporů z GMka za stovku. Proto radši koupíme sadu vodičů a nevodičů za 659 Kč bez DPH.
I v EU jsou vidět snahy právě o kurikulární navázání Technické výchovy na již probíhající výuku Výpočetní Techniky, viz třeba pokus Francie "Do každé školy dát 3D tiskárnu."
Problém výuky IVT minimálně na českých školách určitě neleží v nedostatku 3D tiskáren.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
1.1.2015 20:26 backinabag | blog: backinabag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
+1, taky me tohle zaujalo, je to stejna pitomost jako "tablety do trid"
2.1.2015 00:21 jekub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
vždyť to je to přímo v titulku - Rok technického vydělávání
pavlix avatar 2.1.2015 08:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.1.2015 15:09 EtDirloth | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
V kontexte autorovych textov, kde ma skoro kazda veta problem so sklonovanim, alebo iny defekt stazujuci citanie, mam problem povedat, ci ide skutocne o zamer.
2.1.2015 08:43 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
To je právě jedna z těch protimluv:

3D tiskárny ale nejsou o výuce ITC, má to být primárně o designu a konstruování.

K ITC je to přidáváno proto že je to viděno z pohledu financováno jako příslušenství PC.

At žije financováni z EU !!!

2.1.2015 08:47 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok technického vydělávání aneb PF2015
Zkušenosti ukázaly, že koupení do škol 3D tiskáren, robotických nebo mechatronických stavebnic

Problém je jednorázovost těch velkých investic bez návaznosti na jejich zastarávání.

PS: Záleží jak pojmeš programováni, na můžeš třeba programovat v sellu :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.