Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 01:58

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
xxxs avatar 10.11.2018 15:10 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nejake debaty boli, urcite a daju vygooglit aj videa.

ak si myslis, ze mas koho volit, vacsiny sa neboj. alebo nevol a potom sa jej boj viac, bude mat lepsi vysledny pomer.
Fluttershy, yay! avatar 10.11.2018 15:48 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Tak. Neodevzdaný/neplatný hlas je aktivní podpora gaunerů/extremistů.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
PepaSFI avatar 10.11.2018 16:41 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
nevím jestli se jen mýlíš nebo je to propaganda typu "když nevíš koho volit, tak hlavně někoho zvol protože nevolit je zlo protože proto a nejlepší bude když zvolíš třeba.... toho koho chci já".

Pokud nevím koho volit, pak zřejmě ani nevím koho nevolit. A pokud nechci jít cestou jakýchsi alibistických kompromisů, pak jediná rozumná volba je nevolit.

Další problém je naprostá neznalost systému voleb. Velice často se stává, že voliči se naivně domnívají že někomu dávají hlas a pak se velice diví jak se tam octnul někdo úplně jiný kdo měl naprosté minimum hlasů. Prostě to tak je udělaný.

Nebo to co se teď po českých komunálních volbách dělo na mnoha místech, že vítěz voleb vlastně nezvítězil protože se ostatní spikli a odmítli s ním jít do koalice. Vytvořili koalici konkurenční která má navrch. To považuju za naprostý výsměch voličům. Při troše zdravého rozumu by se to mělo považovat za narušení voleb, jenže na zdravý rozum se nehraje.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
10.11.2018 16:52 Ignotus | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Další problém je naprostá neznalost systému voleb. Velice často se stává, že voliči se naivně domnívají že někomu dávají hlas a pak se velice diví jak se tam octnul někdo úplně jiný kdo měl naprosté minimum hlasů. Prostě to tak je udělaný.
Slovenský systém komunálnych volieb sa od toho vášho dosť líši - tu si vyberáš konkrétnych ľudí, nie je problém voliť poslancov z rôznych strán, koalícií, nezávislých. Ak mám byť úprimný, bol som dosť nemilo prekvapený zo systému, ktorý máte v ČR.
PepaSFI avatar 10.11.2018 16:59 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
je to jeden z důvodů proč se účastním jen komunálních voleb. Jsem z velmi malé obce kde kandidují jen nezávislí jednotlivci. Proto můžu dát hlas tak jak to považuju za správné. Kdyby se stalo že se objeví nějaká strana nebo spolek, už mě tam nikdo neuvidí.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Fluttershy, yay! avatar 10.11.2018 17:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
nevím jestli se jen mýlíš nebo je to propaganda typu "když nevíš koho volit, tak hlavně někoho zvol protože nevolit je zlo protože proto a nejlepší bude když zvolíš třeba.... toho koho chci já".

Status quo je sice v dlouhodobém časovém horizontu¹ vážný problém, ale v těchto končinách výrazně menší problém než aktéři, kteří aktivně škodí: ať už skrze politická rozhodnutí, nebo extrémistickou rétoriku. Samozřejmě to od potenciálních voličů vyžaduje, aby si udržovali zkalibrovaný mj. morální kompas, a doplnil bych, že to má větší smysl v zemích, kde je zavedená tradice zakořeněných politických stran jako křesťanských či sociálních demokratů.

Protože přesně tak došlo ke zhnědnutí mainstreamového společenského diskurzu a na stůl se dostávají témata, která by při zachování osvícenské a humanistické tradice byla těžko považovatelná za myslitelná v praxi.

¹ zase: Risikogesellschaft

Nebo to co se teď po českých komunálních volbách dělo na mnoha místech, že vítěz voleb vlastně nezvítězil protože se ostatní spikli a odmítli s ním jít do koalice.

To je mimo většinový systém normální a logické. Faktickým vítězem je ten, kdo má koaliční potenciál. Demokracie je dialog atp.

Na jedné straně má poměrný systém nevýhodu, že své zastoupení mají i extremisté, na druhé straně je to obrana proti situaci, kdy se jedna z několika málo majoritních stane extremistickou (což také pozorujeme).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.11.2018 17:59 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Lenže potom je celý systém volieb nafigu, ak sa prázdny papier považuje za neplatný hlas. Mne osobne sa bridí voliť "menšie zlo" alebo "dakoho, kto sa tam aj tak nedostane". Ako má človek vyjadriť svoj názor ak nemá koho voliť?
Fluttershy, yay! avatar 10.11.2018 18:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Ako má človek vyjadriť svoj názor ak nemá koho voliť?

Může sám kandidovat.

Mne osobne sa bridí voliť "menšie zlo" alebo "dakoho, kto sa tam aj tak nedostane".

Pokud jsi ochoten nést podíl na tom, že se tam dostane větší zlo… (A zrovna na Slovensku máte s explicitními fašisty docela zkušenost.)

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.11.2018 21:22 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby

Může sám kandidovat.

Ale veď to predsa nie je odpoveď. Nie každý na to má (gule, žalúdok) a nie každý to chce robiť. Ale názor pri voľbách by snáď mal mať každý možnosť vyjadriť.

Pokud jsi ochoten nést podíl na tom, že se tam dostane větší zlo…

A ak budem voliť menšie zlo, z ktorého sa nakoniec vykľuje veľké zlo? Kto posúdi, či je stále menšie ako to, čo som predtým považoval za väčšie? Chcem tým povedať, že zlo je stále iba zlo - a voliť ho je stále zlý krok. Je takmer isté, že s mocou to zlo porastie do obludnejších rozmerov ako bolo predtým.

Ďalšia vec, ktorá s týmto súvisí je fakt, že sa ľudia až príliš nechávajú ovplyvňovať predvolebnými preferenciami a štatistikami a podobnými sprostosťami vypracovanými súkromnými firmami. Potom sa dostávame do situácie, kedy medzi sebou súperia prakticky dve-tri strany a ľudia ani neuvažujú o iných alternatívach a uchyľujú sa k všelijakým machináciám a voleniu "menšieho" zla.

Fluttershy, yay! avatar 10.11.2018 21:41 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
V kostce řečeno, občan v demokratickém systému má nejen právo volit a být volen, ale také odpovědnost. S tím je spojený jednak morální kompas, jednak informovanost – ani jedno není samo sebou, ale vyžaduje vložení jistého úsilí. Také si to žádá, aby občan byl gramotný, a to i informačně/mediálně.

Není sporu o tom, že to je náročné, zvlášť dnes. Mimochodem mi zrovna znovu vyplul na povrch relevantní článek: Will Democracy Survive Big Data and Artificial Intelligence?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.11.2018 14:29 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Ano, demokracie na jednu stranu je trochu narocna, na druhou stranu, neznam system, ktery by byl narocny mene, pokud si chce clovek aspon trochu udrzet podil na moci a zaroven se nevenovat politice naplno.

Treba ve srovnani s komunistickym rezimem: Clovek se bud mohl politice uplne vyhnout s tim, ze zadny hlas nemel. Nebo se mohl angazovane stat stranikem, ale pak to byl full-time job.

Jinak, myslim, ze je lepsi volit v kazdem pripade. Jednak nejakou informaci mas vzdycky (uz prinejmensim tu o mensim zlu), a zbytek je jen sum, ktery se statisticky ve velkem mnozstvi hlasu ztrati. Druhak ono i kdyby volby dopadly zcela nahodne, jen samotna vymena politiku (cas od casu) je pomerne dobrou vlastnosti reprezentativni demokracie.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
Fluttershy, yay! avatar 12.11.2018 14:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Ano, demokracie na jednu stranu je trochu narocna, na druhou stranu, neznam system, ktery by byl narocny mene, pokud si chce clovek aspon trochu udrzet podil na moci a zaroven se nevenovat politice naplno.

To je zčásti ten problém, že podíl na moci se skrývá.

Jinak, myslim, ze je lepsi volit v kazdem pripade. Jednak nejakou informaci mas vzdycky (uz prinejmensim tu o mensim zlu), a zbytek je jen sum, ktery se statisticky ve velkem mnozstvi hlasu ztrati.

Pokud se však volí podle emocí – v době postfaktické – posouvá se diskurz někam trošku jinam…

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Fluttershy, yay! avatar 10.11.2018 15:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na vesnici žádná kampaň fakticky není, ani program se často na papíře neřeší, pokud občan ty lidi nepotká osobně v hospodě, na hodech nebo při závodech hasičů.

Mezitím ve větších městech je to masáž, jakoby šlo o parlament.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.11.2018 17:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ak sa tak stane, potom prestanem nadobro chodiť voliť - lebo proti debilným voličom som aj tak v menšine a nestojí to za tú námahu.
To jim to fakt nandáš. 8-P
10.11.2018 18:17 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Nenandám. Ale aspoň sa s tým prestanem trápiť (a budem mať dôvod, prečo ma nebude hrýzť svedomie, že som sa na to vyflákol).
JiK avatar 10.11.2018 17:54 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdo nebo co je "kapitán Danka"? Zni to jak z romanu o piratech u barbarskeho pobrezi...
Jirka Cech
10.11.2018 18:14 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Nepoznáš kapitána Danka?! Nuž to sú mi vážne nedostatky - veď o kapitánovi Andrejovi Dankovi máte aj článok na českej wikipedii!

Ale s tým románom nie si ďaleko - to je taká postavička zo Slovenskej Národnej Strany (za čias Jána Slotu známa ako Slovenská Národná Sranda). Danko veľmi rád robí zo seba na verejnosti debila.

Veľmi nesledujem politickú scénu, ale má za sebou pár pekných sprostostí - napríklad verejné vystupovanie proti spoločnosti RegioJet (takým tým pre neho typickým geroj štýlom argumentácie "lebo nemám rád žlté vlaky"), nejaké problémy s vlastnými ľuďmi zo strany (ktorých museli myslím odvolať), nákupy obrnených transportérov od nejakej problémovej firmy, nákupy predražených stíhačiek, posledne sa ukazuje niečo v tom zmysle, že s jeho JUDr. titulom nie je všetko v poriadku... Myslím, že ho chcú dokonca aj odvolať (ak sa tak už nestalo).
JiK avatar 11.11.2018 21:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Tak muzete myslim v klidu spat, kdyz vase bezpeci hlidaji takovi vlcaci jako je tento nekompromistni kapitan (v zaloze). preztoze z toho nema ani jedno euro. :-) Ja si fakt predstavoval spis neco jako tatinka od pipi dlouhe puncochy...
12.11.2018 11:19 Andrej | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
> Danko veľmi rád robí zo seba na verejnosti debila

Danko zo seba debila robit nemusi, on nim bezpochyby je. Okrem toho je clenom privatizacno-tunelarskej rodiny a tiez JUDr. s velmi pochybnym sposobom nadobudutia akademickeho titulu.

Na post predsedu parlamentu sa dostal vdaka vhodnej vyjednavacej pozicii po patovom vysledku ostatnych parlamentnych volieb a kazde jeho verejne vystupenie je tragedia a sranda v jednom.

Inak je to idealny priklad na prezentovanie rozsahu zaostalosti clenov (a predpokladam aj volicov) zlodejskeho, hulvatskeho a opileckeho spolku s nazvom Slovenska narodna strana.
Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
11.11.2018 19:02 qwerty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
Kapitan Danko je Andrej Danko, predseda Slovenskej narodnej strany.

A kapitan preto, lebo bol "podivnym" sposobom povyseny na hodnost kapitan, pricom sa predviedol nasledovnym sposobom https://www.youtube.com/watch?v=8Znt0UMzfyk

A okrem toho sa nanho neustale lepi nejaka kauza, aktualne nevie hodnoverne preukazat ziskanie svojho vysokolskeho titulu.
12.11.2018 11:22 jancici
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
tuto to jano sumarizuje https://www.youtube.com/watch?v=eoB0a32nnok
13.11.2018 00:32 lelool | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunálne voľby
A zabudli ste na jeho najobľúbenejšiu činnosť bozkávanie symbolických predmetov každého druhu a pôvodu, počnúc výložkami kapitáňa, cez stuhy na vencoch smútočných aj slávnostných, pokračujúc vlajkami a končiac na lícach kamaráta Voloďu, šéfa ruskej Dumy.

Ináč kapitáň sám o sebe si dumá (myslí, teda v čase keď neprednáša dumky v Dume), že je dejateľ osudom predurčený aby pozdvihol z prachu, či z kade to, ducha národa Slovenského, toť že história zaradí ho na roveň Štúra či Štefánika. A v tomto presvedčení svojej výnimočnosti, neváha, koná, urputne až tuho. Neváha, keď pretláča návrhy zákonov, čo podľa jeho generátora náhodných slov pozdvihnú národ či koho, spojiť sa hoc s "príšelcami, čo na malých chlpatých koníkoch vovalili sa do Karpatskej kotline" (no tými, čo predchodca jeho, stranícky šéf ešte na "tankoch chcel ísť riešiť do Budapešti" a keď ani toto nedá dostatok poslaneckých hlasov na pretlačenie zmeny, nemá problém obrátiť sa na kotlebov (kvázi náckovská strana) a pritom tvrdiť, že je hrádza proti extrému.

Teda v krátkosti, u nás na ulici by ho vystihlo?

- Kto je kapitáň A. Danko?

- no, riadny lófas

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.