Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 15:46

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Slavko avatar 23.12.2011 12:23 Slavko
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak som to začal skúšať, došiel som až po:
c -r csg-cube.r roundcube.c - cyls.s
kde mi napísalo:
WARNING: 'cyls.s' does not actualy exists
nemá v tom príkaze byť cyls.c ako o pár riadkov vyššie? Prípadne naopak...
pawleeq avatar 23.12.2011 15:00 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Má tam být cyls.c, omlouváms e za chybu.
Overground against monoculture.
26.12.2011 13:21 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych měl drobnost k renderování: Spojité křivky to neumí, nebo...?
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
pawleeq avatar 26.12.2011 14:16 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Nevím jestli jsem dotaz pochopil správně.

BRL-CAD umí beziérovy křivky, ale moc se s nimi nepracuje. Nejprve musíte vytvořit 2d nákres pomocí nástroje sketch a z něj potom těleso "vytáhnout", nebo z něj vyrobit těleso rotační.

Možná ještě máte na mysli NURBS, tady je situace horší, podpora v zásadě je, ale ani v aktuální verze 7.20.4 ještě nejsou nástroje pro práci s těmito tělesy.

Netuším jak to souvisí s renderováním, ale pokud vládnete angličtinou, tady je k němu vyřerpávající zdroj.

Renderování bude věnován samostatný článek, tak se neváhejte ozvat, ať ho mohu napsat podle požadavků publika :)
Overground against monoculture.
27.12.2011 16:22 tomo
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobry, prva cast serialu ma nakopla ku vyrobeniu balicku pre moj system. Trocha som sa pokochal rendererom pri pohlade na stary nakladak a cakal som co prinesie pokracovanie.

Druha cast uz ukazala zaklady modelovania a nanasania materialov. Popravde konecne som si nasiel cas a za BRL-CAD som sadol a z jasnym planom som sa pustil do experimentovaia. CSG modelovanim som pred rokmi zacal svoju pracu v 3d (truespace 3) takze som nemal az taky problem zvolit vhodny objekt. Vysledok si mozete pozret tu . Jedine co by ma zaujimalo a narychlo som sa ku tomu nepreklikal a ani googlu sa nechcelo - ako sa vytvaraju polia objektov?

S pozdravom tomo a tesim sa na dalsiu cast. PS:Ak by sa dalo zamerajte ju na nejake pokrocile modelovacie metody, popripade ako model z BRL dostat do nejakeho ineho cadu popripade simulacneho nastroja.
pawleeq avatar 27.12.2011 22:40 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Děkuji za pozitivní ohlas.

Nanášení materiálů jsem jen nakousnul, aby autíčko bylo nějak barevné, možnosti jsou ovšem daleko širší.

Konverzím z a do ostatních formátů se budu věnovat, zatím nabízím anglický zdroj přímo od autorů.

Omlouvám se, ale trochu nerozumím termínu "polia objektov". Máte na mysli "pole objektů"? pokud ano, rozveďte to prosím trochu.

PS: Co to máte za destop/správce oken?
Overground against monoculture.
27.12.2011 22:58 tomo
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
V autocade to je oznacene ako array, v Maya sa to riesi cez dialog v copy v nom sa nastavi vysledny pocet prvkov.

V podstate je to dobre na to ked chcem urobit pole 20 x 30 prvkov z jednoho objektu, tak aby som ho rucne nemusel kopirovat, posuvat a otacat 600x. V tomto konkretnom pripade som ale myslel "circular array" - zadate stred, uhol a pocet prvkov a ono to prvky pekne nasklada na kruznicu.

Spravca okien sa vola afterstep http://www.afterstep.org/ - osobne pouzivam zlahka upravenu verziu 1.8.11 ktora uz ma daky ten patek.
pawleeq avatar 27.12.2011 23:08 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Už tomu rozumím, je na to vcelku komfortní nástroj a pokreju to v příštím díle.

Afterstep jsem zkoušel, ale byl defaultně plný spousty pičičáren, asi na něj ještě mrknu :)
Overground against monoculture.
28.12.2011 06:57 tomo
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Presne uspech pouzivania afterstepu je o tom co vypnut...
Grunt avatar 1.1.2012 15:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Wow, tak to je vcelku masakr. Původně jsem myslel, že je BRL-CAD jen nějaký otevřený dávno mrtvý projekt z 80let, ale ono se to podle všeho docela používalo. Naprosto mě dostala prezence FEM, včetně balistického testování.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.