Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 17:43

IBM Vás zve na herní konferenci

19. 11. 2015 | Redakce
Články - IBM Vás zve na herní konferenci  

Příběhy, které vás uchvátí. Útěky do paralelních světů, které vás polapí a budou vás držet ve svých spárech v místě, kde se mísí sny s obzorem a kde neplyne čas. Víry tajemství a napětí, které zbystřují smysly a zatajují dech.

Neustále se posunující hranice možností. Spletité osudy postav, kterým dokážete vládnout. Pouhý sen nebo dosažitelná realita? Iluze reálného světa pod rouchem virtuální reality si stále rafinovaněji pohrává s našimi smysly a přibližuje nás tak nebezpečně blízko k hranici reálna a nereálna.

Počítačové hry jsou pro nás nevšedním zážitkem, snahou o útěk nebo prostředkem pro vstup do nových světů. Představují svět plný emocí, stejně jako svět náročných strategií a chladné logiky. Virtuální realita neoddělitelně propojuje emoce a binární kód, zážitky a logiku , srdce a mozek. A právě tímto tématem se bude v letošním roce společnost IBM zabývat na největší české odborné konferenci věnující se vývoji her a herním technologiím – Game Developers Session (27. – 28. 11. 2015, v hotelu Olšanka, http://www.gdsession.com/). Za účelem přiblížit tvůrcům počítačových her co nejlépe funkcionality mozku hráčů počítačových her společnost IBM pozvala pana MUDr. Františka Koukolíka DrSc., neuropatologa, spisovatele, publicistu, ale především českou kapacitu v oblasti neuropatologie. Přednáška ponese název: "Cerebrum ludens: Jak si hraje lidský mozek?" Přijďte se dozvědět něco o patologii naší vášně i naší logiky.

Pro společnost IBM je toto téma srdcové, stejně jako její Watson – umělá inteligence, která je věcí čisté logiky. Stejně jako se vy orientujete v nové hře, resp. nové realitě, způsobem pokus – omyl, tak se i IBM Watson učí poznávat náš svět tímto způsobem. Lidský mozek a “mozek počítače“ jsou si v lecčem velice podobné, ale jsou vzájemně nenahraditelné. Počítač dokáže na rozdíl od člověka zpracovávat velké množství dat a analyzovat je, k čemuž lidský mozek není uzpůsoben. Naopak stroj nemá emoce, nedokáže vytvářet dlouhodobé strategie nebo například vyjednávat. Proto nejefektivnějším spojením jsou kentauři, což představuje propojení člověka a umělé inteligence. IBM se roky systematicky zabývá vývojem umělé inteligence, jejího největšího kusu mozku pro vaše hry a uživatele. Nyní je zde a banda lidí s labelem IBM, co ráda fandí, prožívá a hraje a si přeje, abychom ho spolu s vámi zapojili do vašeho světa.

Herní svět je v neposlední řadě závislý na technologiích. IBM je návykovou věcí, protože nejsme běžnou IT společností. Jsme jedním z největších světových partnerů gamingu na světě. Přijďte se o tom přesvědčit sami.

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Lepší šifrování se stává stále větší prioritou aplikací
Týden na ScienceMag.cz: Hubbleovo napětí by mohl vyřešit pomalu rotující vesmír
Týden na ITBiz: Halucinace balíčků při programování AI
Týden na ScienceMag.cz: Kvantová elektronika v křemíku a diamantu
Týden na ITBiz: DeepSeek nic nemění, umělá inteligence vyžaduje obrovské investice do cloudové infrastruktury

Diskuse k tomuto článku

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.