Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
Neustále se posunující hranice možností. Spletité osudy postav, kterým dokážete vládnout. Pouhý sen nebo dosažitelná realita? Iluze reálného světa pod rouchem virtuální reality si stále rafinovaněji pohrává s našimi smysly a přibližuje nás tak nebezpečně blízko k hranici reálna a nereálna.
Počítačové hry jsou pro nás nevšedním zážitkem, snahou o útěk nebo prostředkem pro vstup do nových světů. Představují svět plný emocí, stejně jako svět náročných strategií a chladné logiky. Virtuální realita neoddělitelně propojuje emoce a binární kód, zážitky a logiku , srdce a mozek. A právě tímto tématem se bude v letošním roce společnost IBM zabývat na největší české odborné konferenci věnující se vývoji her a herním technologiím – Game Developers Session (27. – 28. 11. 2015, v hotelu Olšanka, http://www.gdsession.com/). Za účelem přiblížit tvůrcům počítačových her co nejlépe funkcionality mozku hráčů počítačových her společnost IBM pozvala pana MUDr. Františka Koukolíka DrSc., neuropatologa, spisovatele, publicistu, ale především českou kapacitu v oblasti neuropatologie. Přednáška ponese název: "Cerebrum ludens: Jak si hraje lidský mozek?" Přijďte se dozvědět něco o patologii naší vášně i naší logiky.
Pro společnost IBM je toto téma srdcové, stejně jako její Watson – umělá inteligence, která je věcí čisté logiky. Stejně jako se vy orientujete v nové hře, resp. nové realitě, způsobem pokus – omyl, tak se i IBM Watson učí poznávat náš svět tímto způsobem. Lidský mozek a “mozek počítače“ jsou si v lecčem velice podobné, ale jsou vzájemně nenahraditelné. Počítač dokáže na rozdíl od člověka zpracovávat velké množství dat a analyzovat je, k čemuž lidský mozek není uzpůsoben. Naopak stroj nemá emoce, nedokáže vytvářet dlouhodobé strategie nebo například vyjednávat. Proto nejefektivnějším spojením jsou kentauři, což představuje propojení člověka a umělé inteligence. IBM se roky systematicky zabývá vývojem umělé inteligence, jejího největšího kusu mozku pro vaše hry a uživatele. Nyní je zde a banda lidí s labelem IBM, co ráda fandí, prožívá a hraje a si přeje, abychom ho spolu s vámi zapojili do vašeho světa.
Herní svět je v neposlední řadě závislý na technologiích. IBM je návykovou věcí, protože nejsme běžnou IT společností. Jsme jedním z největších světových partnerů gamingu na světě. Přijďte se o tom přesvědčit sami.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: