abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1356 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Euro-Office, evropský fork OnlyOffice

    Euro-Office (Wikipedie) je evropský fork open source kancelářského balíku OnlyOffice. Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic. Cílem je zajistit digitální suverenitu Evropy a snížit závislost na neevropských platformách. Projekt vznikl mimo jiné v reakci na nedávné uzavření cloudové služby OnlyOffice. OnlyOffice obviňuje Euro-Office z porušení licenčních podmínek. Na možné problémy upozorňuje i Collabora Online. Jednostranná změna licence není v pořádku.

    30.3. 15:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.3. 15:52 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Nic proti forkum... Ale ten nazev? Na bliti.
    30.3. 16:19 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Myslim, ze ciel je jasny. EU fondy.
    30.3. 18:11 BoneFlute | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Souhlasím.

    Komisaři by si měli uvědomit, že EU není USA. Zatímco průměrný američan má k značce USA vcelku pozitivní vztah, v Evropě je to přesně naopak. EU symbolizuje všechno špatné co na Evropské unii lidé vnímají.
    xkucf03 avatar 30.3. 19:07 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.3. 19:38 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    To je ale tim, ze prumerny evropan je plogramotny imbecil, ktery, kdyz dostane vetu "Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic", tak ji precte jako "Nikym nevoleni komisari z Bruselu forkli OnlyOffice a zitra provedou nasim detem tranzici".
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 30.3. 20:01 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    EuroStack is a set of initiatives of academics, *politicians*, commentators and industry players aimed at building an independent European digital infrastructure to limit the dependence of the European Union on foreign technology and US companies.

    hele zdroj :P :P

    16.4. 19:41 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    +1
    30.3. 21:21 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Pletes si EU a Europe - Evropani maji Evropu radi, serou je urednici z EU, co jim kradou prava, ja chci jen schengen ;-) a co nejmensi EU - ktera bude vymahat pracovni pravo, a hlavne zacne testovat leky, vakciny a jedovate latky v potravinach, aby mohl byt jednotny trh - paradoxne EU dela hodne dobrych veci - aple zarovne dela i spatne veci, jako grendela a kupu nesmyslnych zakazu, prikazu a smirovani

    EU uz nejde reformovat, je treba udelat SCHENGEN - ten dela volnmy pohyb zbozi a lidi - a zrusit EU, prejmout to dobre a zakazat ji delat spatne veci - a pvodni EU vyhodit ;-) - jasne ze za 30 let i EU2 nabobtna - to by se musely zakazat politicke strany a kazdy clovek by kandidoval za sebe ;-) - pak by se asi dely jine veci. STrany by asi byly, ale nekandiovaly by jako strany
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 30.3. 19:58 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice

    navrhuju to přemenovat na EuroFans :D :D :D :D

    30.3. 20:16 a co takhle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    To je málo woke, navrhuji OnlyEuroFans
    31.3. 15:32 FE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Jestli to nekoliduje s ochrannými známkami UEFA.
    30.3. 21:47 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Souhlas, v diskuzi je parádně nablito :-)
    7.4. 13:57 Miguel_Estornino
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Po těch "pár" letech propagandy proti jednotné Evropě, které tu vedou národní vlády, podporované externími odpůrci evropské jednoty (USA, Čína, Rusko, ad.), tak úplně nepřekvapí, že ani slušně vzdělaní Evropané, nechápou, že ty neustálé bláboly o tom, kterak je v Bruselu potřeba "bojovat" za naše zájmy, a když se něco úplně nepodaří, tak je to zlá bruselská byrokracie, zatímco když se to podaří, tak to vybojoval náš politik (i když je třeba, to co se nelíbí přídavek místních vynálezců) ..., jsou jen snaha udržet Evropu rozdrobenou, aby se na naše názory nemusel brát ohled.

    Do společného parlamentu se jezdí jednat a domlouvat, ne bojovat. Evropská komise je nepřímo volená proto, že to národní státy blokují demokratizaci EU, aby se nezjistilo, že jsou zbytečné.
    xkucf03 avatar 7.4. 14:17 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Takovou naivitu bych čekal cca v roce 2006, ne 2026.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar včera 14:00 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše EU škodí
    Trochu to doplním, ať to nezní jen jako neopodstatněná urážka.
    snaha udržet Evropu rozdrobenou, aby se na naše názory nemusel brát ohled.
    Slabé jsou především ty státy, které ekonomicky upadají. A to přesně dělá EU skrze tu svoji zelenou bídu (tzv. green deal) a další euronesmysly. Z té ekonomické úspěšnosti vychází všechno ostatní – pak si můžeš dovolit lepší školství, zdravotnictví, stavět lepší infrastrukturu, pořídit si více zbraní, udržovat silnější armádu, ale hlavně jsi pro ostatní významný obchodní partner, takže s tebou chtějí dobře vycházet. EU si pod sebou podřezává větev, připravuje se (resp. nás) o výrobní prostředky a potenciál. Výroba se přesunula hlavně do Asie, protože EU náš průmysl ničí, a globální služby, hlavně digitální, sídlí v USA.

    A co se týče rozdrobenosti vs. sjednocení: není problém v konkrétních otázkách ad-hoc spolupracovat s kýmkoli na planetě, kdo má stejný zájem. Naopak spojovat se s někým, kdo má zájmy nebo pohled na svět jiné, nemá smysl – sice pak vypadáte silnější, ale tento celek reprezentuje jiný názor než tvůj.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.3. 17:39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    O OnlyOffice slyším dnes poprvé.

    Zato ale více než 25 let používám LibreOffice. Předtím jsem několik let používal Microsoft Office, ale od přechodu na OpenOffice a později na LibreOffice jsem nikdy nepocítil potřebu vracet se k MSO nebo hledat něco jiného.

    A jestli se nepletu, LibreOffice snad "sídlí" v EU, ne?
    30.3. 18:23 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Ja ne ;-) ale nezjima me, vice mene jde o fork LibreOffice, mozna jeste OpenOffice s moznosti spoelcne editace dokumentu na cloudu + maji mobilni aplikaci - s tim, ze cloud neomezuje je mozno mit i svuj vlastni cloud ... mam je na mobilu ale jinak pouzivam LibreOffice ... ja zacinal jeste na STarOffice na OS/2 warp a pak na Linuxu
    30.3. 18:48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    To já začínal na T602. ;-) A taky jsem pak používal odněkud stažené Ami Pro. To bylo skvělé. Kde jsou ty časy...
    30.3. 21:16 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    T602 nas ucili vsechny ;-) ale lepsi byl VI a nebo PICO (z PINE projektu alias email client ) - dnes je fork editoru NANO
    30.3. 22:25 .... husajn .....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Me bylo 80, kdyz vytiskli prvni stitek. Vy mlady vite o pocitacich hovno.
    31.3. 01:44 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Alesi?
    8.4. 23:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Co bys rád ptáku? O štítkách a děrování pásky sice něco mektali v době, když už jsem byl na průmce, ale víc ti k tomu neřeknu, protože mne až do roku 1992 počítače v podstatě nezajímaly. Začaly mne zajímat teprve když začaly být nějak rozumně použitelné, ovšem to už byla pasé i páska z kazeťáku, jelikož se v té době už používaly 5¼ palcové diskety.
    xkucf03 avatar 8.4. 23:19 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše 3½" diskety
    V té době se používaly už i 3½" diskety
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.4. 23:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3½" diskety
    Jo. Tam kde si neplatili počítače a jejich příslušenství z vlastní kapsy. Za stejnou cenu jsi místo PC s 386 procesorem sis tehdy mohl koupil od restituenta zchátralý statek s několika hektary polí. A kdybych ty prachy měl, koupil bych radši ty pole. Jenže mne ojebal o prachy jistý p. Klaus.
    31.3. 18:09 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Stitky jem nezazil, ja zazil konec dernych pasek ;-) - pak prisly velke kotouce, velke disky a velke disktey - ty byly nekompatibilni ;-) pasky fungovaly skevle - a kdo neprect ani pasku, tomu se to pretlacilo na pasku - tu precetlo kazde zarizeni ;-)

    vedecke prac. a skoly v te dobe asi mely jeste stitky, ale ja zacinal az na modernim PDP/11 - a tam uz meli i. disk velikosti pracky a sly tam menit plotny ;-) - presneji se vyrazovaly vadne ;-)

    Ta doba mela jednu hezkou vec a to OPERATORKY - tedy takove sekretarky, co prepisovaly kod - vetsinou mlade hezke holky po skole ;-) - casto kdyz tam byl mlady nezadani, tak velmi brzy otehotnela ;-)
    31.3. 15:34 FE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    U nás na ostravsku jsme neměli PICO nikdy, když tak Banik… PYCO!
    8.4. 23:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Vypláchni si držku. To slovo se ještě před 20 lety na ostravsku nepoužívalo. Všobecné meme z toho udělal teprve jeden šot v TV s baníkovským debilem.
    30.3. 18:50 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    OnlyOffice by měl být více kompatibilní s Microsoft Office než LibreOffice.

    A WPS office by měl být nejlepší, co se týče kompatibility s Microsoft Office. WPS office je navíc jeden deb balíček.

    OnlyOffice docela zabordelaří systém, využívá např. nginx myslím. V Debianu mi OnlyOffice běžel strašně pomalu.
    30.3. 21:22 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    No ale dnes uz jsou kompatibilita vsechny - takze forkovani je jen tristeni sil - lepsi by bylo psat pluginy do LibreOffice a spolupracovat na kompatibilite.
    regine2 avatar 31.3. 11:06 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice

    Kompatibilní/záměnní s Office se snaží všichni, ale Microsoft (úmyslně?) jim do toho háže vidle.

    Obdobně prováděl s prohlížeči Internetu. Až Alphabet ho vymetl a zklidnil.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    30.3. 23:08 lucky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Europsky ok ale preco to dali na microsoftacky us like GitHub?
    30.3. 23:11 lucky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Ja by som na to siel ak uz chcu European software inou cestou zriadil by som Eurogithub kde by some forknul vserky open projekty, imac k only office ma len jedinu super featuru a to su taby v jednej apke mozes mat otvorenych viacero dokumentov a tiez hidpi scalling
    31.3. 01:44 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    eurogithub.eu je skvely napad, pak bych to jeste doplnil europornhub.eu ....
    31.3. 15:36 FE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Ja myslim, že o to se v německu snaži https://codeberg.org
    31.3. 18:16 Wallace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Euro-Office, evropský fork OnlyOffice
    Jinymy slovy OnlyOffice neni svobodny software protoze si s nim nemuzes delat svobodne co chces.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.