Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 19:30

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.10.2009 02:48 Zadejte vaše jméno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

HW podpora raytracingu i pro mainstream, tj. x86? Pěkně, konečně budou hry vypadat realisticky a nebudou omezeny zaostalým DX 11, na tomto hardware si budou vývojáři moci naprogramovat cokoliv. Nvidia ihned dodá nástroje k tvorbě, na nic se nebude muset čekat.

1.10.2009 06:44 xxxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

raytracing za behu hry, to se nedivim, ze se snazi o co nejvykonnejsi GPU.

Heron avatar 1.10.2009 10:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

Intel už představil první demonstrační video herní scény (Quake Wars). Sice to pořád nejede na dedikovaném HW, ale je to počítáno přes hezkou řádku xeonových jader (24), ovšem dalo by se to hrát.

http://www.youtube.com/watch?v=G-FKBMct21g
http://n-joy.cz/video/n-joy/xsj7e9jlssj2th5n

Raytracing je algoritmus jako dělaný na mutlithreading (jestli půjdou GK směrem univerzálních procesorů - zatím jsou dělané hlavně pro rasterizaci - tak se za 4-5 let můžeme dočkat prvních her a o pár let pozdějí i tříáčkových titulů a tradiční výrobci GK to stihnou rychleji než Intel), v podstatě lze každý paprsek trasovat na jednom jádře. Problémem je paměťová propustnost, kterou v návrhu Fermi mají také vyřešenou.

Grunt avatar 3.10.2009 14:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

To jako, že už konečně bude ve hrách možno potkávat něco jako toto, ale jen v reálném čase?


Pozn. pod čarou: rok výroby, léta páně 97-98.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
cezz avatar 3.10.2009 21:36 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

No myslim, ze zhruba takto vyzeraju hry momentalne :)

Computers are not intelligent. They only think they are.
Heron avatar 3.10.2009 21:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Hry již nějaký ten rok vypadají lépe než to video.
Grunt avatar 3.10.2009 21:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Hry
Jako třeba to demonstrační video z QuakeWars?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Heron avatar 3.10.2009 22:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
To demonstrační video vypadá (až na ty zrcadlové koule a podobné dodělávky pro zdůraznění použití raytracingu) úplně stejně jako ta dva roky stará hra. Ani tehdy to nebyla grafická špička.

V tom tvém videu není raytracing potřeba, to se běžně zvládá rasterizací.
Grunt avatar 3.10.2009 22:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Ano, skutečně to nebyla zrovna narážka na komplexnost vykreslování, ale spíš na vše ostatní. Co třeba takové prostředí nebo pohyby kamery? Které z těch dvou více odpovídá realitě? Já se furt nemůžu zbavit pocitu, že už tak posledních 10 let hraju furt nějak obměňovaný Quake 3 Arena.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Heron avatar 3.10.2009 22:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Asi hraješ špatné hry, ačkoliv teď jsi tam moc uhnul, že vlastně nevím kam míříš.

Pohyb kamery - ve in engine video sekvencích to dnes najdeš běžně včetně motion bluru a hrou s bloukou ostrosti. Ale to se opět týká vykreslování. Vedení kamery je, stejně jako v tom tvém videu, na režisérovi.

Prostředí - mnoho her má komplexnější. Ať již Fallout 3, Far Cry 2, nebo onlinovky typu LOTR nebo třeba vesmírných EVE Online. Vesmír se simuluje snadno, tam nikdo z hráčů nebyl :-). Tam někde bych hledal to tvoje video. Kompletně spálený Far Cry 2 by se tomu hodně blížil zjevem krajiny. :-)

Koridorové 3D střílečky vypadají pořád jako Quake Arena, protože jsou to prostě koridorové střílečky. Nevím, jakou odpověď očekáváš. Dneska jsem si zahrál Batman Arkham Asylum se softwarovým PhysX. Ano, ta hra vypadá úchvatně, ale bez efektní fyziky je to prostě jen jiný Bioshock nebo UT3. A pokud si to koupím, tak to bude jen k vůli zpracování hlavní postavy, stejně jako STALKER mám jen kvůli Černobylu. Jinak má u mě Batman 60% (tuctovka na starém engine) a STALKER 35% (bugovatost).
Drom avatar 4.10.2009 00:11 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
"stejně jako STALKER mám jen kvůli Černobylu"

+1
cezz avatar 4.10.2009 21:40 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

 

Já se furt nemůžu zbavit pocitu, že už tak posledních 10 let hraju furt nějak obměňovaný Quake 3 Arena.

Presne ten isty pocit som mal, nez som kupil PS3.. Ako uz pisal niekto vyssie, uz narazis aj na hry, ktore to tvoje video tromfnu. (Napriklad Mirrors Edge, Motorstorm, Pripadne niektoru z Brothers in Arms serie - teda spon tie som hral/hram)

 

Computers are not intelligent. They only think they are.
Bedňa avatar 1.10.2009 07:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

To už vyzerá tak že k tomu dorobia pár USB konektorov, vlastný zdroj a je tu ďaľšia rodinka počítačov NVIDIA.

KERNEL ULTRAS video channel >>>
1.10.2009 08:28 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Taky mi to tak pripada... stejne jak nejaka rada notebooku toshiba ma v sobe 4xrisc 1,5GHZ 128bit procesor :) pri prevodu na 1080p video to nevytizi procesor ani na procento... avsak ma to nevyhodu, ze ty aplikace musi byt na to stavene (stejne jak vlaste cuda...), takze tam jde jen prehravat video,vypalovat, neco ve stylu mysi-ze to detekuje pomoci webkamery prst a pak nepouzivate mys, ale vas prst atd atd,...
Drom avatar 2.10.2009 00:53 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
...stejne jak nejaka rada notebooku toshiba ma v sobe 4xrisc 1,5GHZ 128bit procesor...

Ktera, sakra, clovece, nenapinejte me!
2.10.2009 10:17 Suchý čert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
S tím převodem na 1080p video je to ale tak trochu podvod, protože součástí toho procesoru je i hardwarový H.264 enkodér. ;-)
1.10.2009 10:16 vcbhn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Článek dobrej. jen by měl zajímal názor autora jakej že vlastně je pomyslnej strop ve hrách, nějak to nechápu ?

"Ve hrách už se pomalu blížíme k pomyslnému stropu."

Bedňa avatar 1.10.2009 12:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

Tak že hry sa už podobajú realite a realita je strop :-)

KERNEL ULTRAS video channel >>>
1.10.2009 22:30 TomCat1 | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
From Futurama:

Leela: Fry, you're wasting your life sitting in front of that TV. You need to get out and see the world.

Fry: But this is HDTV. It's got better resolution than the real world.
Have you tried turning it off and on again?
Bedňa avatar 2.10.2009 06:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
:-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>
6.10.2009 16:23 koudy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

Proc me napadlo uplne to same :o))))

1.10.2009 12:09 juchů
Rozbalit Rozbalit vše realičnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Realičnost her už je fakt dobrá a jsem rád, že se tímto dál zvýší, k reálnosti to má ale pořád propastně daleko ... lámané hrany předmětů, ostré hrany stínů, atd. ... ale odrazy v zrcadlech a ve vodě už hezké ...

Fluttershy, yay! avatar 1.10.2009 17:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
...a jsem rád, že se tímto dál zvýší...

Fuj!

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
2.10.2009 12:29 jurda
Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
proč fuj?
Fluttershy, yay! avatar 2.10.2009 15:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
Představivost dostává na prdel.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
cezz avatar 2.10.2009 16:14 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
No ked som hral Bioshock, tak moja predstavivost sa roztocila na plne obratky, ked zrazu zhasli svetla a ozvali sa ciesi kroky. ;-)

IMHO to nie je o grafike, skor o pristupe k zabave. Viz napriklad LBP a podobne. Je sice pravda, ze taky MUD vyzaduje predstavivost trosku inej kategorie, ale to uz je trochu ina zalezitost.
Computers are not intelligent. They only think they are.
1.10.2009 13:34 jara
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

opravte si :-) :

ISA = Instruction Set Architecture,  http://en.wikipedia.org/wiki/Instruction_set_architecture

David Ježek avatar 1.10.2009 14:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
díky, to je tak když jsi línej psát to ručně a tak copy&pastneš zkratku ze začátku vyhledávání na googlu, aniž bys zkontroloval, jestli je to ta správná :-S.
1.10.2009 14:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Fixed.
GandY avatar 1.10.2009 15:20 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

a čo spotreba?

môj fotoblog
David Ježek avatar 1.10.2009 15:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
toto bylo představení architektury, nikoli konkrétní karty. ale abych ti odpověděl, odhadoval bych to někam k 210 až 240W dle typu karty (počet RAM, takty atd).

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.