Portál AbcLinuxu, 15. května 2024 15:55


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
4.6.2010 08:09 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je pravda, že Larrabee se neobjeví na trhu v roli grafické karty, určitě ne aktuální generace Larrabee křemíku. Nicméně se zdá, že Larrabee bude co nevidět transmutována do produktu určeného pro HPC. Čili pokud jste se těšili, že budete pomocí Larrabee chroupat spoustu jiných věcí než grafiku, můžete se těšit dál - ještě pár měsíců nebo možná let :-) Odkazy na TheRegister:  1   2 
[:wq]
David Ježek avatar 4.6.2010 09:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
to je ten úděl hwnews ... o tomto budu psát příští týden.
4.6.2010 14:48 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
Kdyby takhle Larrabee chtelo zvladnou realtime raytracing v HD, to by byla pecka.
4.6.2010 22:14 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
I kdyby hardware fungoval, tak problém bude s ovladačí a grafickými enginy - dnes jsou téměř všechny grafické enginy orientováný na "dutá" tělěsa z množství polygonů, zatímco pro raytracing jsou spíš výhodnější primitivní 3D "plná" tělesa (koule, kvádry a pod.) a CSG operace nad nimy. Navíc množství efektů, které dnešní enginy dělají pomocí různých triků a obezliček (např. dynamické stíny, zrcadlové odrazy a pod.), se u raytracingu realizuje nativně.

Takže např. herní engine optimalizovaný pro raytracing by na dnešním hardwaru používající klasickou rasterizaci polygonů běžel nejspíš dost mizerně, což by u her pro PC byl dost velký problém. U herních konzol s hardwarem pro raytracing by byl minimálně ze začátku omezený sortiment dostupných nativních her, zatímco ty staré by funovaly pomalu (nebo vůbec).

A to nemluvím o nutnosti vytvoření vysokoúrovňového grafického jazyka, který by byl optimalizovaný pro použití na takovémto hardware, i když si dokážu představit, že by bylo možné k tomuto účelu znásilnit OpenGL. Direct3D skoro neznám, ale z toho, co jsem o něm četl, mi připadá příliš orientováné na aktuální hardware, takže pokud by vznikla verze pro raytracing, tak by měla s předchozímy verzemi nejspíš společný jen název.
4.6.2010 23:48 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
Tak ja samozrejme vim, ze by to nebyla zmena ze dne na den, ale az v posledni dobe mame bezne dostupny hardware na takove urovni, ze to zvladne, coz bylo jeste pred par lety nemyslitelne. Do pocitacove grafiky moc nevidim, ale podle me by to prineslo spoustu vyhod - zjednoduseni grafickych enginu, mozna by na nove hry nebylo potreba kupovat nove zelezo(skalovani by bylo prakticky linearni s poctem paprsku a tak by se na slabsim stroji proste vypnul AA(nevim, jak se tomu presne rika u raytracingu)), taky bych rekl ze se da raytracing vyuzit mozna i pro jine aspekty hry, nez grafiku(pro reseni kolizi?). Vypadas jako clovek, ktery o tom neco vi. Nemas nejaky nahled do soucasneho stavu real-time ray-tracingu? Docela by me zajimalo, kdyz se muzeme tesit na prvni kousky pro obycejne lidi.
5.6.2010 01:41 Ant
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
Nemas nejaky nahled do soucasneho stavu real-time ray-tracingu?
O tom se mluvi uz hodne let (minimalne 5), ale porad nic.
6.6.2010 18:32 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
Co do surových teoretických GFlops je Larrabee slabší než dnešní špičkové GPU. Zas na druhou stranu může být snadno výkonnější v obecnějších úlohách, které se na GPU chroupání nesnadno mapují. Třeba pro spoustu věděckých výpočtů nemá nasazení Cuda frameworku smysl. Netuším, kterým typem úlohy je raytracing, jak moc může být výpočetně náročný, určitě záleží na složitosti scény apod...
[:wq]
6.6.2010 21:38 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
Taky jsem myslel, ze to nejde, ale narazil jsem na toto: http://www.tomshardware.com/news/Larrabee-Ray-Tracing,5769.html (Watch Out, Larrabee: Radeon 4800 Supports A 100% Ray-traced Pipeline Using DirectX 9)
jose17 avatar 5.6.2010 09:54 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 21/2010
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
díký
Ja vim, on vi, ty nano!
7.6.2010 09:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 21/2010
Opraveno.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.