Portál AbcLinuxu, 29. dubna 2024 15:56


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
23.7.2013 02:20 Redi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
AfterShot Pro začíná na Linuxu ztrácet smysl, když teď máme Darktable :)
Tomáš Bžatek avatar 24.7.2013 12:27 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody

Tak to ani nahodou, pouzival jsi to nekdy vubec? Funkcionalitou tam vidim mezeru nekolika let vyvoje.

Mozna pro zakladni upravy je Darktable zdatny konkurent, ale pokud clovek vyuziva opravdu vetsinu funkci, co Bibble/ASP nabizi, nedaji se tyto kousky SW primo srovnavat.

Koupim litajiciho tucnaka
24.7.2013 14:18 Redi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Tak mi prosímtě teda řekni co ti tak hrozně v DT chybí...
24.7.2013 17:38 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Sice to nebyla otázka na mě, ale dovolím si několik vlastních postřehů.
  • Darktable je oproti AfterShot velmi pomalý a to jak na notebooku ThinkPad X220 s i5 a 8 GB RAM, tak na desktopu s FX-8320, GTX650, 16 GB RAM a SSD. Tím myslím zejména "načítání" fotek, tj. dobu, která uběhne od kliknutí po zobrazení fotky, ale i dobu exportu do JPEG. Když takhle máte projít stovky fotek, je to opravdu problém. Konkrétně nyní to zkoušel srovnat na tom ThinkPadu a v AfterShotu se fotky "přebliknou" téměř okamžitě (ani nepostřehnu nějakou prodlevu), v Darktable mi přepnutí fotky trvá 4 sekundy (3 sekundy se neděje nic, poslední sekundu ukazuje nekompletní fotku a píše, že se zpracovává). Pravda, AfterShot si při prvním otevření adresáře vytváří nějaké náhledy či co, ale ani jejich vytvoření zdaleka tak dlouho netrvá. Stejný problém je se zoomováním, to je v AfterShotu okamžité, kdežto Darktable po každém zoomu či přesunutí něco 2 sekundy dělá, než je obraz takový, jaký má být.
  • Navíc mi vadí, že nejde otevřená fotka stisknutím delete (či čehokoliv jiného) smazat (tedy přesunout do koše, pro jistotu). Údajně je to schválně, fotka se má označit jako zamítnutá. Děkuji, nechci, jsem zvyklý na nějaký způsob práce a nemám rád, když mi někdo říká, že to mám dělat podle něj.
  • Nejde zobrazit více fotek zároveň (a se všemi zároveň zoomovat). Když se k tomu přidá pomalé načítání, je problém vybrat z více podobných fotek tu nejlepší.
  • Fotky musím "importovat", nejde prostě jen změnit adresář, což při třídění do adresářů dost zdržuje.
  • Pravý panel pro úpravy je oproti AfterShotu poněkud nepřehledný. V AfterShotu se dá úpravou konfiguráku (bohužel to nejde naklikat) vhodně upravit (např. roztřídit pluginy).
  • Jestli jsem to správně pochopil, výchozí volby jsou uloženy někde v databázi. Tu je pak problém synchronizovat s více počítači, na rozdíl od voleb v textových souborech v AfterShotu. Navíc se mi ji několikrát podařilo rozbít.
  • Nelíbí se mi výstup a nepodařilo se mi nastavit žádné výchozí volby tak, aby většina fotek mohla projít bez ručních úprav (jako v AfterShotu). Konkrétně jsem to zkoušel s Olympus E-620 a nedávno s Canon EOS 650D.
Kdybych chvíli přemýšlel, našlo by se toho více. Na druhou stranu Darktable má některé funkce, které AfterShot nemá, ale asi nic z toho bych zatím nevyužil.

Ano, Darktable je pěkný, ale dokud bude mít výše popsané (a další, na které jsme si nevzpomněl) problémy, je pro mě téměř nepoužitelný.

Měl jsem dlouhé dilema, zda AfterShot koupit. Vyzkoušel jsem spoustu jiných programů, ale žádný nebyl zdaleka tak rychlý jako AfterShot. Po přidání dalších problémů už bylo rozhodnuto. A nelituji toho. Mrzí mě, že se na nějakou dobu zastavil jeho vývoj, ale nyní to vypadá, že došlo k oživení.
24.7.2013 18:52 Redi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Můžu mluvit jenom o konfiguraci Intel i7 (Haswell), to tvoje AMD by mělo bejt cca 2x rychlejší...) a 4GB RAM bez OpenCL (i kdyby byl funkční ovladač, tak to asi nebude o moc rychlejší...). Fotky jsou raw z Canon 600D.

Tak to máš asi nějaký rozbitý, nebo máš nějakou verzi z roku nebreč... Otevření uplně nové fotky cca 1 - 2 sec a to mam nastavenou lepší kvalitu náhledu než je default (full demosaic).

Tohle se těžko posuzuje jako výhoda/nevýhoda. To máš jako s GIMPem a jeho save to jpg. Nejdřív jsem nadával a pak jsem si zvyknul. Bejt zaslepenej pro jednu možnost je hrozně debilní pohled na svět...

No, jde si hrát s velikostí náhledů v lighttable, na nějakym 27" LCD to celkem jde (Ale je pravda, že nějaká takováhle funkce tam chybí. Vyplň bugreport ;) )... Ale zase já jsem nikdy nefotil stylem "držet spoušť a pak něco vyberu", takže asi tohle nedocenim :)

No, naimportuješ a pak si projíždíš "film roll". Takže celkem pohoda... Jedinej problém by byl u složky co budeš 10x přejmenovávat ;)

Souhlas, šlo by to udělat přehlednějc. Ale zas to jde udělat pomocí oblíbených položek...

Už jsem párkrát obnovoval z backupu (prostě složku "darktable" přesunu a hotovo) a bylo to OK...

Jako finální .jpg je ve špatný kvalitě? Hele ty to máš fakt nějaký rozbitý...

Jediný co se dá DT vytknout jsou vrstvy a masky, ale ty už jsou v GITu a v příští verzi budou naostro :) Jo a ještě podpora spešl senzorů...
24.7.2013 21:39 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Příloha:
Ty 4 sekundy byly na notebooku ThinkPad X220 s i5-2450M, 8 GB RAM a pomalejším diskem; na desktopu s AMD to samozřejmě je rychlejší. Jsem teď na cestách, tak to nyní nemůžu změřit. A vlastně je mi to docela jedno, i kdyby to byly 2 sekundy, pořád je to řádově pomalejší než AfterShot. Export do JPEG v plném rozlišení Canon EOS 650D, 95% kvalita trvá v AfterShot 3,5 sekundy (na desktopu, kde funguje OpenCL, je to sekunda), v Darktable 20 sekund (na desktopu nevím).

Verze je 1.2.2 z nějakého repa pro openSUSE, zkoušel jsem i nějaký 1.3 snapshot.

Nejde o náhledy. Jde o to, že si otevřu třeba 6 velmi podobných fotek jedné osoby vedle sebe (resp. 6 se samo otevře jako 2x3, aby se lépe vyplnil prostor), všechny přiblížím na obličej (stačí rolovat nad jednou fotkou a posouvat jednu fotku, ostatní se podle ní také pohybují) a vyberu tu nejlepší. Mimochodem i to otevření 6 fotek zároveň je okamžité a zoomování všech zároveň a pohyb v nich je i na jmenovaném notebooku plynulý.

Ze zálohy to asi obnovit půjde, ale mě jde spíš o synchronizaci nastavení mezi desktopem a notebookem. Zatímco u AfterShot synchronizuju adresáře, ve kterých jsou v textových souborech každý zvlášť uloženy presety apod., u Darktable je to problém. Něco je tuším v library.db, něco asi v darktablerc, ale to se oboje změní snad při každém importu nových fotek (tj. pak může často nastat konflikt, když se změní na obou počítačích). Ale ok, tohle je detail.

Nemyslím špatnou kvalitu JPEGu. Mluvím o tom, jak ta samotná fotka vypadá. Prostě AfterShot má ve výchozím nastavení takové živější, hezčí barvy. Na obrázku v příloze je nahoře AfterShot, dole Darktable. Jde to sice vylepšit, ale nepodařilo se mi najít takové nastavení, pro které by hodně fotek mohlo projít bez úprav. Ale tím neříkám, že to nejde.
28.7.2013 18:15 Kejza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
souhlas, stoji to za hovno
egg avatar 28.7.2013 21:16 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Prostě AfterShot má ve výchozím nastavení takové živější, hezčí barvy. Na obrázku v příloze je nahoře AfterShot, dole Darktable.
Ten dole mi přijde subjektivně daleko lepší.
29.7.2013 20:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Mně taky. Ta horní verze jednak vypadá na přetažené softwarové doostření (až to vytvořilo podivný vzorek na obloze), jednak má na můj vkus přehnaně syté barvy, které nepůsobí moc realisticky. Rozhodně bych tomu neříkal "živější, hezčí".
30.7.2013 10:04 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Váš názor beru, je to subjektivní věc. I tak mi to ale přijde realističtější než ta druhá fotografie. Navíc je hrozně tmavý.

To na obloze vzniklo ze šumu při zmenšení. V tom druhém to není tak výrazné, protože byla zaplá redukce šumu. V obrázku původní velikosti to není.
30.7.2013 10:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
To na obloze vzniklo ze šumu při zmenšení.

Ani ne tak při zmenšení, ale při softwarovém doostření, které možná některé programy dělají při zmenšení automaticky, ale tady je opravdu brutální.

Navíc je hrozně tmavý.

Ano, je trochu tmavší, než by bylo vhodné. Ale i tak na mne působí přirozeněji a rozhodně mi vadí méně než "řvavost" toho horního.

David Ježek avatar 24.7.2013 20:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
+1. nikdy jsem ten hype kolem darktable nepochopil. ano, má řadu zajímavých aspektů, ale já z něj například neumím dostat takovou kvalitu výstupu, jako z rawtherapee.
24.7.2013 20:58 Redi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
A zapnul jsi high res výstup? To totiž bejvá hlavní chyba nekvalitního výstupu...
28.7.2013 00:18 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Co to je a kde se to zapíná? Prosím! :-)
18.9.2013 22:15 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Pro budoucí generace, kdyby to tu třeba někdo vygoogloval:

"show global preferences" (ozubené kolo) -> záložka "core options" -> položka "do high quality resampling during export"

Akorát nevím k čemu to slouží, testovací fotografie u mne vypadá stále stejně :-(
24.7.2013 21:06 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Já zase z rawtherapee neumím dostat cokoliv co nevypadá jako ubohý shit. Uznávám, že by se to jistě asi nějak dalo, ale celý ten program je tak hnusný, že nemám nejmenší chuť to řešit, když navíc ty výsledky z Darktable mám dost hezké.
27.7.2013 13:19 pecen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prošel jsem oběma programy, jednu chvíli jsem DT odsouval a dával přednost Aftershotu, ale pak jsem se k tomu vrátil a po relativně hodně pokusech dávám DT přednost. Rychlost ASP je opravdu paráda, když jsem ofocoval stará alba (černobílé malé fotky), perfektně se v tom dělaly výřezy, kopie atd. Export a pospojování do pdf, prostě je tam fůra výborných vychytávek. Navíc ty fotky mají opravdu v prvním kroku takovou "jiskru". Nicméně, mírně mi to posouvalo odstín modré do zelena (nikon d7000), takže jsem tak dlouho zkoušel udělat stejné fotky v obou programech, až jsem našel nastavení v DT, které mi dává v podstatě stejné výsledky. A to nemluvím o redukci šumu, který je zase bezkonkurenční v DT - z hlediska nastavování, zřejmě to půjde vyladit i v ASP. A rozdíl? - mám nastaveno highpass 10-15-100, původní ostření, a v podstatě používám úrovně - napůl automaticky (v tom je ASP taky lepší). Co je ale podle mě lepší - jsou stíny a světla, včetně možného omezení procentama a případně i pásma. Ale je to tak, že mám ty ikony vedle sebe a v případě potřeby si ověřuji výstupy z obou a vybírám lepší. Mimochodem vadí mi v ASP, že mi ukradne z exifu iso - na prohlížení a databázi fotek používám picasa přes wine (rychlé, pohotové a vyzná se v tom i žena) a tam to skutečně není.
27.7.2013 20:06 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové fotonovinky: klidné letní vody
Mně to (u Canona 650D) ISO nechává. Ale pravda, některé informace tam chybí.
ja@pc:~> exiftool IMG_4428.CR2|grep ISO
ISO                             : 200
Auto ISO                        : 100
Base ISO                        : 200
ISO Expansion                   : On
Set Button When Shooting        : ISO speed
ja@pc:~> exiftool IMG_4428.jpg|grep ISO
ISO                             : 200
ISO Speed Rating                : 200
Redukce šumu mi naopak přišla lepší v AfterShotu (pokud jste měl licenci Noise Ninja). Ale nezkoušel jsem, jak (tuším v nedávné verzi) ji vylepšili v Darktable v podobě těch profilů. Bohužel teda ale pokud si pořídíte licenci AfterShotu teď, Noise Ninja už tam není (a bohužel zatím ani žádná alternativa). Ale stejně, zrovna šum mně osobně na fotkách nevadí, při ISO 6400 je na mém Canonu (pokud nechci dělat velký výřez) na celkem nízké úrovni (lepší než při ISO 800 na stařičkém Olympusu E-620, který jsem měl dříve) a tak jaksi k té fotografii patří.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.