Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 13:54

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
pushkin avatar 27.9.2013 13:44 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Při čtení značky 3Dfx se mi vloudila slza do oka... :'-)
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
27.9.2013 14:34 allah
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
nemal som to rad. Ja som mal nvidiu a vzdy som zavidel kamaradovi lepsie efekty.
27.9.2013 16:58 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ad "mantle" ... pokud to nebude zadarmo dostupna specifikace, tak je to mrtvy. Nikdo nebude delat neco extra pro AMD aby to pak pro NV musel prekopavat.
27.9.2013 17:13 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
Možno to primárne smeruje do herných konzol a dúfajú, že im to pomôže zvýšiť podiel aj na desktopoch.
27.9.2013 19:56 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stejně jako u Mantle versus Glide, tak i u audia kdysi dávno* nVidia zkoušela něco podobného TrueAudiu, tedy až na to, že to nebylo součástí grafické karty, ale chipsetu nForce pro SktA a jemnovalo se to SoundStorm. V té době bylo plně srovnatelné (tedy minimálně jeho digitální část) s hernímy zvukovými kartami od Creative, bohužel to ale bylo moc drahé (a nutnost licencovat Dobly Digital to ještě prodražila).

Tentokrát by ale mohli mít víc štěstí, protože u grafických karet, které jsou většinou kupované kvůli hrám, se hardwarová akcelerace zvuku bude hodit rozhodně více než u základních desek, které se kupují i pro "neherní" účely. Mimo toho, výstup bude nejspíš pouze digitální (skrz HDMI/DisplaýPort), tudíž nebude vadit rušení od pulzních zdrojů a ostatního obvodoví na grafické kartě.

*Z hlediska rychlosti vývoje IT je dvanáct let opravdu dávno :-)
28.9.2013 00:16 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
Ten výstup se normálně digitálně/softwarově pošle do zvukové karty a fyzicky to přehraje ona. Na GPU se jenom vypočítají ty efekty, myslím.
29.9.2013 10:23 MuadDib
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
To se tedy trochu pleteš...

SoundStorm byla v podstatě pouze jakási certifikace (snad něco obdobnáho jako THX), která si vyžadovala nVidii MCP-T (jakožto jižní můstek, který zpracovával zvuk) a nějaký lepší kodek... mohly být různé, ovšem snad nejčastěji se používal Realtek ALC650... byly ovšem i výjimky – AN7 od Abitu má kodek ALC658 (mám ji zrovinka tady vedle v krabici ;-)). Pokud si dobře pamatuji, tak tyhle desky nebyly o moc dražší. Čili v té certifikaci kromě hardwaru šlo tuším také o digitální (optický) výstup a dobrou úroveň analogového výstupu.

SoundStorm podporoval slušnou vícehlasost: směšování 256 běžných kanálů a 64 3D (DirectSound) kanálů.

Co se týče toho licencování, které uvádíš, tak to se uvádí jako důvod pro implementaci SoundStromu do MCP-T (kde to mohli využít zdarma)... a jako (další) důvod pro jeho vynechání z nForce3 (kde by to museli prý opět licencovat)...

A nVidia zvykla být ohledně „intelektuálního výpalnictví“ hodně tvrdohlavá... třeba když se OPTi přihlásila o slovo s s patentem na "technologii" "předběžného přebírání" na PCI sběrnici ("prefetch"), tak nVidia raději přikázala výrobcům základních desek vypnout ten režim.

"Potíže" se SoundStormem byly ovšem v tom, že podporoval EAX pouze do verze 2, protože vyšší verze si Creative Labs žárlivě držely pod palcem (dlouho je nechtěly ani licencovat). :-( Hry ovšem na EAX {3,4,5} dost závisely, takže kdo tehdy neměl kartu od Creative Labs, tak byl o ty zvukové vychytávky ochuzen. Ten stav byl zde asi tak špatný jako kdysi s Glidem od 3Dfx.
30.9.2013 00:42 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
To se tedy trochu pleteš...

SoundStorm byla v podstatě pouze jakási certifikace (snad něco obdobnáho jako THX), která si vyžadovala nVidii MCP-T (jakožto jižní můstek, který zpracovával zvuk) a nějaký lepší kodek... mohly být různé, ovšem snad nejčastěji se používal Realtek ALC650...
Na většině desek je digitální čast zvukové karty součást chipsetu (v té době byly i chipsety SiS "vše v jednom") a analogová je vzlášť, hlavní rozdíl byl právě v tom, že SoundStorm bylo vlastně plnohonotné DSP (podobně jako Emu10kx z SB Live1/Audigy od Cretivu), zatímco ostatní "karty" byly jen rozhraní chipsetu pro kodeky AC-97.
28.9.2013 13:13 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD Hawaii, další revoluce v oblasti GPU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hry v podstatě nehraji, ale nevím jestli se dá očekávat, že přístup ke kartě by mohl i zrychlit takové operace jako je úprava videa (a tím nemyslím jen překódování, ale třeba posun vyvážení bílé), dávkové zpracování fotek v digikamu nebo pohyb a prohlížení v googleearth.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.