Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 20:47

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
10.4.2015 06:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ach jo. Když už se konečně začínají objevovat 4K monitory s trochu rozumnou velikostí, tak přijdou s 8K o úhlopříčce 32". :-( Ale co holt člověk může čekat od firmy, která vezme smartphone, schová ho do notebook case s jedním USB konektorem a vydává to za technologický hit.
10.4.2015 08:34 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Hlavne co z 16:9 nudli, je to naprosto knicemu.
10.4.2015 08:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
No, u nějaké 40" a víc už bych o 4:3 ani moc nestál, tam už by ta výška byla dost nepraktická (aspoň pro mne).
10.4.2015 09:22 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Kdo mluvi o 4:3 ... 16:10 je na jakykoli vyuziti daleko lepsi format, nevsim sem si, ze by se veci delali na sirku.
10.4.2015 09:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Tak 16:10 vs. 16:9 by mne vůbec nenapadlo řešit, natož abych jedno pohrdavě naýval "nudlí" a druhé považoval za "daleko lepší".
11.4.2015 02:25 Sinuhet
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Pokud přejdete z 1920x1200 na 1920x1080, tak vám těch 120px bude připadat jako zatraceně hodně :-)
11.4.2015 03:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Ale pokud to bude obráceně, nebude mi to připadat zdaleka dost na to, aby to vyvážilo rozdíl v ceně a šíři nabídky.
Rezza avatar 10.4.2015 09:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Jj, ja si na telefonu zvykl na 1:1 a ted bych to chtel vsude :D.
10.4.2015 09:55 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení

jj , ja chci 21:9

USE="-gnome -kde";turris
10.4.2015 10:42 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
21:9 je zaujímavé rozlíšenie (takmer ako 16:9 + ďalší 16:9 postavený na výšku). Vyrába sa aj niečo s väčším rozlíšením ako LG 29 UltraWide IPS Monitor? (pretože 1080 riadkov mi príde dosť málo)
Josef Kufner avatar 13.4.2015 10:35 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Já před pár týdny přešel z 4:3 na 16:9 (nový notebook) a jsem s tím spokojen. Konečně si mohu dát pohodlně dvě okna vedle sebe, aniž by z nich byla vysoká nudle. Také to je bližší formátu A4 (na šířku), takže s otočeným notebookem se dobře čtou PDF. Podobnost s formátem A4 (mám 12.5", takže se to liší jen o pár milimetrů) se také hodí při nošení v batohu, neboť to pěkně pasuje s deskami na těch pár papírů, co občas potřebuju.

V případě desktopu (doku) to vidím tak, že na výšku tolik, abych nemusel moc hýbat hlavou, a na šířku co se vleze na stůl. Tedy nějaký poměr stran je v případě desktopu nezajímavý.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
kyknos avatar 10.4.2015 14:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak jeste tak snizit sirku o 20 a bude to pouzitelny monitor - nechapu proc porad ty hrozne nudle, to je snad jen ke sledovani porna
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
10.4.2015 18:10 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
lol wut? Hardware novinky bez obvyklého bulvárního podtextu? Co se stalo? ah jiný autor, ok první + ode mě pro tento seriál.
Bystroushaak avatar 10.4.2015 23:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Teď jsi to vytrhl, za to plus si autor koupí něco dobrého k obědu.
10.4.2015 23:56 Jirka | skóre: 25
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chci vidět každej pixel, kterej v gimpu namaluju, tady u toho abych si vzal mikroskop :-D
Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
Václav 11.4.2015 14:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Gimp už neumí zoom?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
kyknos avatar 11.4.2015 15:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
max hodnota zoomu u gimpu je obcas mala i na hrubsich monitorech
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Jendа avatar 12.4.2015 01:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Mně GIMP umožňuje zoom 256:1, na diskutovaném 8k monitoru se ti tak zobrazí 30x16 pixelů. To je ti fakt moc?
kyknos avatar 12.4.2015 11:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
tak mas nejakou novejsi verzi, ta co mam v opensuse umi porad jen tradicnich 800%
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
12.4.2015 14:30 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
tak mas neco spatne :) v 13.2 je gimp 2.8.14, v te same verzi pod *buntu mam 25600%...
kyknos avatar 12.4.2015 15:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Příloha:
ono se k tomu da proklikat jinudy, pravda, ale to je naprd, kdyz ta nejprimejsi cesta nefunguje
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
12.4.2015 15:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
ono se k tomu da proklikat jinud
a klavesnici jsi zkousel pouzit?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
kyknos avatar 12.4.2015 15:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
to opravdu nechci, pokud maluju
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
12.4.2015 15:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
neumim si predstavit, ze bych ovladal gimp jen mysi. pouzivat pouze mys je zatrest. zmenit nastroj/provest operaci obvykle trva nekolikrat dyl, nez zmacknuti jedne klavesy na klavesnici.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
kyknos avatar 12.4.2015 15:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
to ja si mysli take nedokazu predstavit, bavime-li se o tvorbe nejake rastrove grafiky - ja pouzivam tablet
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
12.4.2015 15:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
ja pouzivam tablet
ja ne, a?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
kyknos avatar 12.4.2015 16:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
a nic, proste ty pouzivas klavesnici, mne to nevyhovuje
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Josef Kufner avatar 13.4.2015 11:05 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Ono také záleží na tom, jaký tablet. Pokud je to takový ten co se mu otočí klávesnice za displej, tak je lepší mít všechny panely narovnané najednu stranu a ovládat je druhou rukou ťukáním prsty do displeje.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
13.4.2015 12:52 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
pocitam ze pouziva "tablet ala wacom", nicmene stejne, muze tuknout perem na lupu a zoomnout na 2 tahy az do 25600% bez pouziti klavesnice, ale to mu prijde pres ucho ;)
kyknos avatar 13.4.2015 16:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
jiste, toho klikani je ponekud vic

a dost casto ani neni kam klikat

vskutku me fascinuje, jak nekdo dokaze vnucovat svuj styl prace ostatnim - me jakozto uzivatele vimu nemuze nikdo ovinovat z maleho vyuzivani klavesnice, ale k malovani ji skutecne nepotrebuju

So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.4.2015 17:20 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
nikdo ti nic nevnucuje, pouze rozporuju to ze tvrdis ze to v tvem gimp nemas, nebo ze to nelze lehce, lze to o stejnem poctu nebo max o 1tuknuti vice nez tvuj postup s pulldownmenu v kterem mas max tech 800 :)
kyknos avatar 13.4.2015 17:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
ne, skutecne to neni o jedno kliknuti vic - a i kdyby bylo, je to spatne, protoze jde o castou operaci
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.4.2015 17:44 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
je o jedno vice, coz je navrat z nastroje lupa na puvodni nastroj :)
nicmene jak sem psal v jinem prispevku, jakmile to jednou zoomnes, tak uz mas ty hodnoty v tom menu ktere pouzivas viz
kyknos avatar 13.4.2015 18:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
to jeste musism mitten nastroj lupa po ruce, ja mam bezne jen okno s obrazkem
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.4.2015 18:58 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
tak menu Zobrazeni/Priblizeni/Jine, nastavis pozadovanou miru priblizeni, a to se ti prida do tebou pouzivaneho pulldownmenu zoomu na liste :)
kyknos avatar 13.4.2015 19:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
no vis co, to uz jednodussi si to prekompilovat s opravenym menu
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.4.2015 20:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Mám takový dojem, že kyknosovo motto by mohlo být něco jako Na každé řešení existuje problém :-D
Josef Kufner avatar 13.4.2015 16:57 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
"Tablety ala Wacom" se dělají i s 12" displejem a vůbec celým Thinkpadem okolo ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
13.4.2015 17:21 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
tak jiste, treba x220tablet z ktereho pisu ;) a presne na nem lze perem v gimpu zoom do 25600% bez doteku klavesnice :)
12.4.2015 16:27 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Příloha:
existuje pro zoom neco primejsiho nez "+ a -" ? :)
nebo do pole zoom vlozit konkretni vlastni cislo ?
nastavene kolecko mysi pro zoom in/out ?
kyknos avatar 12.4.2015 16:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
budu se asi opakovat, ale nepovazuji za pohodlne prehmatavat na klavesnici

nehlede na to ze kdyz kreslim nebo maluju, casto ji mam odsunutou uplne nekam do riti, jednou rukou tabletuju, druhou treba pracuji s predlohou

leda tak pedaly, coz jsme uz videl par lidi pouzivat :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
12.4.2015 18:24 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
jakmile to zmenis jednim ze zpusobu co jsem napsal, lze to pak uz vybrat mysi z nabidky kde ti to chybelo, viz ta priloha...

pokus mas ale klavesnici i mys s koleckem kilometr daleko, muzes udelat toto:
1. vezmes do ruky wacom pero
2. vyberes perem nastroj lupa
3. 1-2x oznaceni zoomu perem a jsi na zoom 25600% ;)
kyknos avatar 12.4.2015 19:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
no proste pres ucho
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Jendа avatar 12.4.2015 18:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Aha, já nabídku neřešil (pokud nechci explicitně třeba 1:1), i v jiných aplikacích používám ctrl+kolečko myši.
11.4.2015 08:59 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koukam, ze zmena autora serialu prospela. Jsem rad za konec antiapple kampane pana jezka, ktera nema v serioznich clancich co delat. Pan jezek nepsal spatne, ale svymi nazorovymi vylevy clanek vzdy degradoval.
11.4.2015 11:29 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
tak ono neni treba rozmazavat ze monitor od Apple se bude jiste prohybat, rusit mobilni signal kdyz kolem projdes, zlate prvky budou mit mene zlata, obcas ohluchne, nebo budou nemy, slaba wifi bude kvuli ochrane uzivatele, kdyz na ovladac sedne poucha deaktivuje otiskem prstu deskou pojistku, ale neboj cena bude dostatecne vysoka aby pokryla takoveto vychytavky ;)
11.4.2015 15:52 Ondřej
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
A taky všude cpal foťáky od pentaxu.
kyknos avatar 11.4.2015 16:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
coz byvalo na tech clancich casto to nejzajimavejsi
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
11.4.2015 16:23 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Pravdou je, ze v tomto se byvaly autor vyznal a umel psat zajimave. Jeho subjektivni nazory vsak uroven clanku obcas silne degradovaly.
11.4.2015 10:38 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
8K má smysl pro monitor 40" a větší, možná Apple chce všem vytřít zrak takovým modelem. V případě 40" monitoru, což dneska jako velikost už existuje (ale ne v 8K), 8K rozlišení má stejnou hustotu bodů jako 10" FullHD tablet, což mi přijde OK. Hry si to mohou snížit na FullHD, v to bych problém neviděl. Obrazovka 40" 8K Applu by opravdu mohla vypadat na míle vzdálená 28" 4K klasice na PC, a Apple by si zase mohl říct o nějakou extra cenu. To je jejích systém a já jim to neberu. Někdy správně vycítí, že něco dlouhodobě stojí za hovno, jako třeba u mobilních telefonů když přišli s Retina displejem a všichni ostatní měli displeje na hovno, zlepší to, a vydělají. Teď správně vycítili, že monitory PC stojí za hovno, každý kdo uvidí pořádný 8K IPS monitor 38"-40" uvidí ten obrovský rozdíl oproti toho co mají v "Datartu" PC zoufalci a koupí si předražený iMac. Já si počkám na "generic" výrobce, ale jsem rád za průkopnictví Applu, protože takovej Acer by sám nikdy s 8K monitorem nepřišel. Všichni co považujete 8K za nesmysl, za pět let budete považovat FullHD monitory za totální shit.
kyknos avatar 11.4.2015 11:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Všichni co považujete 8K za nesmysl, za pět let budete považovat FullHD monitory za totální shit.

nevim nevim, ja povazuji za totalni shit soucasnou generaci 16:9 a nechapu, proc se neda koupit slusny monitor 1600x1200, ktery mi stale prijde idealni
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
11.4.2015 11:21 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
sam riks ze 8K ma vyznam pro 40" ... proc by za 5let mel nekdo s prumerne 24" LCD povazovat FullHD za shit ? protoze si pred tu 24" budem davat lupu ? ;)

FullHD tu mame nejakejch 10let, ze by vsichni povazovali HDReady za shit asi take neni pravda, protoze HDReady porad v NB vladne, a kdyz by to nikdo nekupoval tak to vyrobci uz nevyrabej... rozdil mezi HDReady a FullHD je v praxi pritom mnohem vetsi...

btw: Apple neni first, uz pred rokem Sharp spolecne s partnery predstavil prototyp 8K 13" OLED panelu :)
http://news.oled-display.net/sharp-and-sel-showcase-a-13-3-inch-8k-oled-panel/
11.4.2015 21:04 bogo
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Ano, spravne vyciti ze neco stoji za... a je to fajn. Nicmene:
Všichni co považujete 8K za nesmysl, za pět let budete považovat FullHD monitory za totální shit.
To asi tezko, zvlast kdyz se bude opakovat situace jako se 4K - prvni snad ~4 roky vsechny monitory bud 30Hz, TNkovy display, nebo nejake jine oj**avky, krom rozliseni to dobrym FullHD monitorum nesahalo ani po paty. I ted kdyz se podivam na nabidku.. "Úchvatný 4K UHD monitor pro profesionály" podivam se pod to.. typ displeje: TN... LOL ze profesionalni, my *ss...

Soude podle zkusenosti s 4K, za pet let muzem mit prvni 8K monitor s rozumnou cenou (tj ne pul mega), co nebude absolutni sr**ka. Ano Apple bude mit uz ted 8K + 40", ale v cene, ktera nic na trhu nezmeni...
11.4.2015 21:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Do počítačů míří 8k rozlišení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, tak ve chvíli, kdy dorazí 8k, budou možná už aplikace připraveny na FullHD. Ale spíš jsem jen nemístně optimistický.
SPD vůbec není proruská

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.