Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 20:20
Nadějná varianta oxidu železa pro sítě 6G. Cesta za inteligentními úložišti a zase zpátky. Automatizované tiskárny přinesou dobu bezzásahovou. Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji.
Oxid železitý se nejčastěji vyskytuje v podobě minerálu hematitu, existuje ale v celé řadě dalších variant, které se od sebe liší. Modifikace oxidu železitého se označují písmeny řecké abecedy. Hematit (hexagonální mřížka) je verze alfa, maghemit (krychlová mřížka) verze gama; tato varianta se používá jako magnetické záznamové médium. Podstatné pro využití oxidu železitého v elektronice je, že jednotlivé verze se liší také svými magnetickými vlastnostmi: hematit je antiferomagnet, maghemit antiferimagnet, verze beta feromagnet. Existují dále např. varianty zeta, epsilon nebo i amorfní sklo.
Pryč je čas, kdy vrchol inteligence datového úložiště bylo to, že zvládlo ustát výpadek jednoho disku a kromě ajťáků tomu nikdo jiný nerozuměl. Byla to doba, kdy spravovat takové úložiště byla činnost jen pro vyvolené a probíhala někde na pomezí raketové vědy a alchymie. Doba datová je současnost. Je nejvyšší čas zaměřit se místo správy úložišť na správu samotných dat a datových služeb. Hewlett Packard Enterprise si takový přístup vzala za své a přizpůsobuje mu svoji nabídku. Vydejme se tedy na cestu za moderními datovými úložišti současnosti.
Technologie sloužící k usnadnění pracovních procesů směřují k automatizaci a přichází tzv. doba bezzásahová. Podle odborníků společnosti Canon, která se už třetím rokem zabývá projektem Kancelář budoucnosti, to platí i pro velkoformátový tisk výkresů, map a plakátů. Obsluha už nebude muset stát nepřetržitě u tiskárny a kontrolovat, zda vše běží, jak má. Hlavně tam, kde se tisknou velké objemy projektových výkresů, map nebo plakátů, lidé ocení možnost vložit roli, zavřít dvířka a odejít. Vše ostatní už dnes zvládne zařídit tiskárna sama.
Stále více společností využívá chatboty v zákaznických službách. Díky pokroku v oblasti umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka jsou chatboti při komunikaci často k nerozeznání od lidí. Tím vzniká otázka: Měly by společnosti dát svým zákazníkům najevo, že komunikují se stroji, a ne s lidmi? Jinak řečeno, měla by služba pro zákazníky (zaměstnance…) přímo deklarovat, že jde o chatbota, i když už by to jinak nešlo poznat?
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.