abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 5.5. 10:06
    Rozcestník

    Týden na ITBiz: Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji

    23. 8. 2021 | Redakce | Různé | 2997×

    Nadějná varianta oxidu železa pro sítě 6G. Cesta za inteligentními úložišti a zase zpátky. Automatizované tiskárny přinesou dobu bezzásahovou. Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji.

    Nadějná varianta oxidu železa pro sítě 6G

    Oxid železitý se nejčastěji vyskytuje v podobě minerálu hematitu, existuje ale v celé řadě dalších variant, které se od sebe liší. Modifikace oxidu železitého se označují písmeny řecké abecedy. Hematit (hexagonální mřížka) je verze alfa, maghemit (krychlová mřížka) verze gama; tato varianta se používá jako magnetické záznamové médium. Podstatné pro využití oxidu železitého v elektronice je, že jednotlivé verze se liší také svými magnetickými vlastnostmi: hematit je antiferomagnet, maghemit antiferimagnet, verze beta feromagnet. Existují dále např. varianty zeta, epsilon nebo i amorfní sklo.

    Cesta za inteligentními úložišti a zase zpátky (HPE)

    Pryč je čas, kdy vrchol inteligence datového úložiště bylo to, že zvládlo ustát výpadek jednoho disku a kromě ajťáků tomu nikdo jiný nerozuměl. Byla to doba, kdy spravovat takové úložiště byla činnost jen pro vyvolené a probíhala někde na pomezí raketové vědy a alchymie. Doba datová je současnost. Je nejvyšší čas zaměřit se místo správy úložišť na správu samotných dat a datových služeb. Hewlett Packard Enterprise si takový přístup vzala za své a přizpůsobuje mu svoji nabídku. Vydejme se tedy na cestu za moderními datovými úložišti současnosti.

    Automatizované tiskárny přinesou dobu bezzásahovou (Canon)

    Technologie sloužící k usnadnění pracovních procesů směřují k automatizaci a přichází tzv. doba bezzásahová. Podle odborníků společnosti Canon, která se už třetím rokem zabývá projektem Kancelář budoucnosti, to platí i pro velkoformátový tisk výkresů, map a plakátů. Obsluha už nebude muset stát nepřetržitě u tiskárny a kontrolovat, zda vše běží, jak má. Hlavně tam, kde se tisknou velké objemy projektových výkresů, map nebo plakátů, lidé ocení možnost vložit roli, zavřít dvířka a odejít. Vše ostatní už dnes zvládne zařídit tiskárna sama.

    Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji

    Stále více společností využívá chatboty v zákaznických službách. Díky pokroku v oblasti umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka jsou chatboti při komunikaci často k nerozeznání od lidí. Tím vzniká otázka: Měly by společnosti dát svým zákazníkům najevo, že komunikují se stroji, a ne s lidmi? Jinak řečeno, měla by služba pro zákazníky (zaměstnance…) přímo deklarovat, že jde o chatbota, i když už by to jinak nešlo poznat?

    Zprávičky

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.8.2021 11:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Týden na ITBiz: Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji
    Konverzace s chatbotem pro mne zatím vždy byla ztráta času (a to i u velkých/technologických firem, které by to měly mít zmáknuté), takže se tomu už pokud možno vyhýbám. Ale je fakt, že to je na podobné úrovni jako konverzace s nekvalifikovanými lidmi na linkách technické podpory. Obojí zřejmě slouží primárně jako otravná vstupní bariéra, která má většinu zákazníků odradit a šetřit kapacity kvalifikovanějších lidí uvnitř firmy.

    Pokud člověk může vyřešit problém sám (nevyžaduje to např. přístup do nějakého interního systému nebo neveřejné informace), tak je to obvykle nejjednodušší a nejrychlejší (lepší, než se pokoušet o domluvu s hloupým člověkem nebo botem).
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.