Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 15:46
Desktop by default. Štandardné Ubuntu 14.04 s Unity aj keď mnohými zatracované, ja som si však zvikol. Je nejaký dôvod prechádzať na Ubuntu 16.04? Ja ho teda nevidím. Odrádza ma tá absencia proprietárnych ovládačov na ATInu. Viem že fglrx ovladač nie je bez chýb ale výkonnostne je na tom stále lepšie ako jeho open source varianta...
Tiskni
Sdílej:
btw: je nejaky duvod proc mas jadro 3.19, kdyz 14.04.4 prinesla jadro 4.2?
Ano je, proprietarny ovladač fglrx-update je skompilovaný na jadro 3.19. Pri použití vyššej verzie jadra mi to vyhodí chybovú hlášku (je to hlásené aj ako bug) výsledkom je konzola bez fungujúcej klávesnice. Okrem toho mi na tom jadre fungovalo doposiaľ všetko korektne.
Napriek tomu som teraz nahodil najnovšie jadro 4.4.0-16 z repozitárov a grafiku som zmenil na open source ovladač. Takže dávam tomu šancu. Nábeh je v poriadku, uvidím ako to bude po spustení niečoho náročnejšieho. Zatiaľ mám ale dojem, ako keby som častejšie počul vetrák ;)
DRI_PRIME=1
. Na starším notebooku s dvojicí R600 mi to cca dva roky nazpět běhalo docela slušně.
setprovideroffloadsink
a nějakým skriptem to spustit vždy při startu Xek. Aplikace, co mají běžet na výkonnější grafice pak spustíš s tou proměnnou DRI_PRIME=1, globálně to udělat myslím nelze. Na KDEčkách s KWinem jsem musel řešit problém, kdy se po spuštění programu na dedikovaném GPU zobrazila jen černá obrazovka. Řešit to lze buď použitím kompozitoru, co kreslí jen přes XRender a nepoužívá OpenGL nebo zapnutím podpory DRI3 v Xkách. V Ubuntu 14.04 ještě asi DRI3 nebude k dispozici, takže pokud s tím chceš experimentovat, asi bych to zkoušel rovnou s Ubuntu 16.04; DRI3 se totiž vyplatí i kvůli vyššímu výkonu. S DRI3 prý ani není potřeba nastavovat v Xkách ten offloading, ale to nemám vyzkoušené. Doufám jen, že nějakého osla nenapadlo tu podporu DRI3 v AMD ovladačích Ubuntu 16.04 vypnout.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.