Portál AbcLinuxu, 27. října 2025 06:06
((
PS: Tim ASM se asi mysli assembler, docela zvlastni prebirani uchylky windowsovseho sveta, kde se mluvi o tom, obrazky jsou nikoliv jpegy, ale JPG, format souboru nikoliv Excel, ale XLS, takze vlastne tadle hra je programovana v PASu
)), este michany s assemblerem, to je fakt jednoduse portovatelny
))
V praxi by to znamenalo nahradit assemblerovy rutiny pascalovym kodem, prelozeni freepascalem = opravit jakykoli vyskyt ukazatelu na 32bit protected mode friendly kod, portovani na linux = vyparani jakyhokoli primyho pristupu k hardware (hmmm, a krasa je zjistovat co vlastne tenhle kousek kodu ma delat, aby se to nejak nahradilo volanim adekvatni funkce knihovny), takze vlastne prepsat to cely. jediny co by bylo mozna pouzitelny je hlavni programova smycka, a data. a to uz by bylo pomalu jednodusi, kdyby to clovek psal znova.
Extracting UNINSTAL.EXE Extracting VESATEST.EXE Extracting 1 Error: invalid compressed data to inflate Extracting 10 Extracting 11 Extracting 2 Extracting 3
))))), tak ti to reknu asi takhle: nativne bezici aplikace je o necem trochu jinym nez nutnost rebootovat do freedosu nebo to spoustet pod dosemu, ktery napr ja (a mozna i par dalsich) opravdu nejak nemusim. dale prepsanim s vyuzitim multiplatformnich knihoven (napr allegro, sdl apod.) a C dostanes zdrojaky ktery prelozis jak pod widlema, tak pod *nix-ovejma systemama a nebudes to muset pro kazdej system prepisovat...
HOWG.
PS: Jako opravdovy znalec, ktery vi co je to FreeDOS a DosEmu (a bezesporu jak to vsechno funguje), bys mohl vedet, ze dosova gamesa ti velice pravdepodobne pod ntckama nepujde, protoze se od dosu, a jeho grafickych nadstaveb W95/98/ME podstatne lisi (zatimco ty posledne zminovane bezi nad "dosovym" jadrem, NTcka dos pouze emuluji) .....
Bohuzel musim konstatovat, ze prevod zdrojovych kodu teto hry je dosti nemozny. No a pokud se vam to opravdu podari, tak gratuluji, jste fakt dobry. No a co se tyce assembleru, tak to by se prepsat dalo, ale uz vidim, jak u toho nekdo sedi 14 dni 24 hodin v kuse aby to prepsal do neceho normalniho (SDL, Allegro). Podle me ta hra neni tak dobra, aby si zaslouzila tolik usili. Uricte mate kazdy neco uzitecnejsiho na praci.
))
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.