Portál AbcLinuxu, 23. prosince 2025 11:43


Dotaz: Doom na Alpha AXP

pdp7 avatar 6.11. 11:31 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Doom na Alpha AXP
Přečteno: 822×
Odpovědět | Admin
Ahoj, zkompiloval jsem si tuhle bojovku na AlphaStation 200 podle tohodle návodu. Dost se to trhá, vpodstatě tak, že je to nehratelné. Teda né, že bych to nějak toužil hrát (kompiloval jsem to víceméně pro zábavu), ale stejně mě to zajímá. Tahle hra se hrávala na nějakých 486kách, které musí přeci cpu DEC Alpha AXP 21064 hravě válcovat.

Neví někdo, co tomu je?
"První" komunita sdílející software
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

6.11. 19:46 X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tomu v navodu se to taky seka. Asi by bylo idealni ho kontaktovat primo, protoze VMS se na abicku venuje presne nikdo..
10.11. 18:30 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono to bude tým, že na ějakých 486kách bežal originálny Doom, a nie upravený port Prboom s SDL. Ak ti to bežalo na X11 a nie na akcelerovanom OpenGL, tak je to sekanie pochopiteľné.
pdp7 avatar 20.11. 10:17 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
Aha, děkuji.
20.11. 21:26 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
Ešte si tam môžeš skúsiť cvične preložiť dosbox a v ňom spustiť natívny doom pre 386. Taká kombinácia mi pred rokmi sekala na cca 1GHz PowerPC. Na jednu stranu som mal rýchlejší CPU ako ty, na druhú stranu som v tom dosboxe za jazdy emuloval x86.
Max avatar 3.12. 14:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
Doom je k dizpozici na Steamu, stáhne se dosbox a člověk paří. Cukání jsem nezaznamenal, ale mám celkem dost výkonný stroj. Každopádně to, co jsem zaznamenal, byla nevolnost. Doom dělá chůzi tak, že se celý obraz hýbá nahoru a dolu. To na dnešních velkých monitorech vypadá dost zajímavě a dokáže to asi po chvilce odpravit nejednoho nenámořníka :D
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
3.12. 17:00 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
Ten Steam beží na CPU Alpha AXP alebo na PowerPC?
11.12. 18:43 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
Mně se dělalo šoufl z 3D stříleček dycky a ze všech, z Wolfensteina a Dooma zemjména. Čím míň se to na monitoru cuká, tím horší reakce mozku na ten plynulý pohyb obrazu. Chybí mu odpovídající vjemy z vestibulárního senzoru a centra rovnováhy (a feeback z motorického systému). Ale mně se dělalo blbě i v autoškole na trenažéru, tehdy ještě analogovém (deska ve tvaru jízdní dráhy jezdí před optickým objektivem zadní projekce nebo co).
[:wq]
11.12. 19:13 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Doom na Alpha AXP
taktak... původní Wolfenstein a po něm Doom měly rutiny kritické pro vykreslování scény napsané v x86 assembleru a všelijakými fintami ždímaly maximum výkonu z x86 CPU jader a tuším taky z hardwaru VGA grafiky (která byla relativně neschopná i ve srovnání s většinou herních osmibitů, zato po svém pěkně svérázná). Byla taková doba. OpenGL bylo snad na UNIXu, 3dFX se v PC světě ještě nestihlo narodit, RAMky bylo věčně málo a výkonu jakbysmet, takže se jelo stylem zděděným z dob osmibitů: ždímat každý hodinový takt, barvonosný bit a všelijaké quirky.

Neštudoval jsem později uvolněné open-source zdrojáky, ale jakmile se tohle přepíše do multiplatformního céčka a začne se "hrát víc podle pravidel", tak ta otevřenost a portovatelnost něco stojí ve výkonu napříč platformami.
[:wq]

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.