Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 23:14
su
rpm -ivh kernel-2.6.14-1.1637_FC4.src.rpm
rpmbuild -bp --target=noarch /usr/src/redhat/SPECS/kernel-2.6.spec
cd /usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.14/linux-2.6.14
cp configs/kernel-2.6.14-i686.config .config
gvim .config
V .config
je důležité zakomentovat všechny řádky začínající CONFIG_DRM
. Dále zakomentujeme všechny řádky začínající CONFIG_AGP
, kromě těchto, kde je nutné nastavit =m
:
CONFIG_AGP=m
CONFIG_AGP_AMD64=m
CONFIG_AGP_INTEL=m
CONFIG_AGP_VIA=m
CONFIG_TMPFS=y
(důležité je zejména zavedení modulu AGP_AMD64, přestože nemáme 64b procesor (na toto jsem dlouho nemohl přijít).
Uložíme .config.
gvim /etc/fstab
Upravíme nebo doplníme:
tmpfs /dev/shm tmpfs defaults 0 0
mount /dev/shm
Přeložíme a nainstalujeme nové jádro:
make clean
make
make modules_install
make install
Restartujeme počítač a nabootojeme do nového jádra.
Modul fglrx se nám nyní nepodaří zavést jelikož jádro 2.6.14 (a možná i starší) neobsahuje funkci verify_area(), kterou tento modul vyžaduje. (zde ATI trošku zaspalo dobu :( ).
Musíme si tedy stáhnou patch
Před překladem patche je nutné nastavit PATH:
gvim /root/.bashrc
a přidáme:
PATH=$PATH:$HOME/bin:/sbin
export PATH
Otevřeme nový terminál a tento patch rozbalíme do libovolného adresáře a v tomto adresáři provedeme:
su
cd src
make
make install
cd ..
make
make install
Nyní můžeme zavést modul fglrx do jádra příkazem:
modprobe fglrx
Poslední věc je nastavit konfiguraci Xorg v /etc/X11/xorg.conf to můžeme provést příkazem fglrxconfig:
Důležité je aby bylo nastaveno:
v sekci module:
Load "glx"
Load "dri"
v sekci device:
Driver "fglrx"
Option "no_accel" "no"
Option "no_dri" "no"
Option "UseInternalAGPGART" "yes"
V sekci screen doporučuju jako defaultní nastavit 24b barevnou hloubku (16b mi dělala problémy):
DefaultDepth 24
Toť vše, nyní se stačí odhlásit a provést restart X-servru kombinací CTRL+ALT+BACKSPACE.
Přihlásíme se a ověříme funkčnost direct renderingu příkazem:
# glxinfo | grep rendering
Správná odpověď je:
direct rendering: Yes
Ověříme 3D OpenGL akceleraci příkazem:
glxgears
Měli by se zobrazit rotující ozubená kola a rychlost:
10265 frames in 5.0 seconds = 2053.000 FPS
10261 frames in 5.0 seconds = 2052.200 FPS
10237 frames in 5.0 seconds = 2047.400 FPS
A to je vše. Nainstalujeme Unreal Tournament nebo podobnou pařbu a paříme až do rána:)
CONFIG_AGP=m CONFIG_AGP_AMD64=m CONFIG_AGP_INTEL=m CONFIG_AGP_VIA=mTo asi nebude uplne to prave.
důležité je zejména zavedení modulu AGP_AMD64, přestože nemáme 64b procesorA co s tim ma spolecneho procesor? Option "UseInternalAGPGART" "yes" Ne,ze by mi to(OGL) s tim nejelo, ale treba quake4 nezobrazval prilis korektne textury(proste totalne rozsypanej)
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.