Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 01:34

Dotaz: Lagovani site pri behu P2P

20.2.2006 22:01 Garfield23
Lagovani site pri behu P2P
Přečteno: 119×
Odpovědět | Admin
Dobrý den, mame s kamarády wifi síť s 9 PC a jeden linuxový router. Shapping mame pomoci CBQ. Pokud někdo z nás zapne P2P a jede tvrdý download cca 512 a vyšší začne naše sít poměrně lagovat až do 500 ms. Pokud někdo jiný chce hrát online hry tak má smůlu. Jak na to? Díky
Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

Heron avatar 20.2.2006 22:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nepoužívat P2P?
Heron
Heron avatar 20.2.2006 22:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V tom případě máte ten shaping špatně nastavený. Pokud shapujete trafic, je dobré nechat mu rezervu (pár procent). Tj. máte-li linku např. 1024, tak shapovat tak, aby při maximálním využití sítě byl trafic tak 1000 (možná ještě míň). Ještě mě napadlo, co tahle rozdělit linku přesně na 9 částí, tj. bude-li jeden z vás naplno stahovat, 8/9 linky bude stále volné.
Heron
vencour avatar 20.2.2006 22:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

Já mam pocit, že tam dělá problém velký počet otevřených tcp/ip spojení? K nim se přidává režie protokolu a je to zátěž i pro ten router. A když má příležitostně ještě natovat, tak pak nestíhá. Kdysi jsme měli podobné zážitky a takový jsme si z toho udělali závěr.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Heron avatar 20.2.2006 22:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
Hmm, pravda. U nás se před časem řešil "problém" extrémního počtu packetů u bittorentu (UDP, velikost 30-60B). Stačilo nastavit klienta (azureus, vypnout tu distributed db) a nastavit fw tak, aby ty UDP packety nepouštěl. Ale problém to fakt nebyl. Síť se nám k vůli tomu nesekala. (Router je nějaká PII, pochopitelně takové prasárny jako NAT neprovádí, čistě jen předává packety od wify do vnitřní sítě).
20.2.2006 23:12 Garfield23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
A jak jste ten problem vyřešili?
20.2.2006 23:13 Garfield23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
A jak jste ten problém vyřešili?
vencour avatar 20.2.2006 23:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

Přestali jsme p2p používat :-). Čili nevyřešili.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
21.2.2006 00:46 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Resenim je pomoci CBQ (snad to umi, ja preferuju HTB) nastavit specialni prioritni frontu pro online hry (jak je poznat necham laskavemu ctenari za domaci cviceni :-) )

Problem totiz tkvi v tom, ze pokud nejaky P2P klient odesle treba 8KB buffer dat, tak je z toho cca 6 paketu od delce 1500B. Online hra vygeneruje hodne malych paketu (cca 40-60B) a ty se sporadane zaradi ve fronte odchozich paketu az za tech 6 "macku". Druhy mozny zdroj problemu je ve sdileni nevyuzite kapacity, protoze online hry jsou tezke na odhad sirky pasma, takze je potreba jim vymezit fixni pasmo, ikdyz ho treba nevyuziji cele.

To je asi tak vsecko, co mne takhle "z patra" napada....

Radek

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.